Je zegt het nergens maar je zegt wel dat het ten koste kan gaan van mensen met een uitkering.' Net of het grootste gedeelte van mensen met een uitkering niet meer in staat zijn om een kopje thee te drinken en een gezellig gesprek te voeren. Als ze dan een gesprek voeren worden ze er zelf slechter van, zo komt jouw mening op mij over.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:38 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dit zeg ik nergens
of oudere mensen nou geweldig zijn of ontzettend irritant, er zijn soms mensen die het gewoon niet aankunnen. Punt. Maakt niet uit of het een uurtje in de week is, of drie uur, of om de week. Maakt niet uit of de ouderen geweldig leuk zijn of stil of wat dan ook. Soms lukt het gewoon niet. Help je daar dan mensen mee door ze bij elkaar te zetten?
Soms ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:44 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je zegt het nergens maar je zegt wel dat het ten koste kan gaan van mensen met een uitkering.' Net of het grootste gedeelte van mensen met een uitkering niet meer in staat zijn om een kopje thee te drinken en een gezellig gesprek te voeren. Als ze dan een gesprek voeren worden ze er zelf slechter van, zo komt jouw mening op mij over.
Ik kan me niet voorstellen dat structuur slecht zou kunnen zijn voor iemand. Ik denk dat er nog nooit iemand beter is geworden van thuis zwelgen in je problemenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:42 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik heb het niet over bejaarden haten, ik heb het over sociale interactie en verplichtingen en structuur, wat sommige mensen gewoon niet aankunnen af en toe
Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat structuur slecht zou kunnen zijn voor iemand. Ik denk dat er nog nooit iemand beter is geworden van thuis zwelgen in je problemen
Ik ben helemaal vóórquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef senesta het volgende:
Ik zei laatst toevallig tegen mijn man dat ik er ook niets tegen zou hebben als ze de dienstplicht weer in zouden voeren. En als er bezwaren zijn tegen het legen zou dat ook op sociaal vlak kunnen.
Om er even een nieuw idee in te gooien ook
Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.
Kweenie hoor. Het is misschien makkelijk oordelen van een afstand, maar we hebben in Nederland het grootste percentage arbeidsongeschikten. Ondanks dat de omstandigheden hier meer dan prima zijn. Dat moet toch ergens een oranje alarmbelletje doen rinkelenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef Mama_Mia het volgende:
Thuis zwelgen in je problemen, nee. Maar er zijn genoeg mensen die heel veel moeite hebben met structuur en verplichtingen, die daar juist zo gespannen van raken dat ze uiteindelijk nog verder afgestompt raken.
In vond thuis zitten ook niks. Ik vond het ook heel erg om te stoppen maar het ging echt niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een keer 3 maanden geen werk gehad, toen had ik gelijk 3 zwarte poetsadressen en ik gaf Nederlandse les aan asielzoekers. En na 5 weken had ik goddank een baan gevonden, mn eerste baan was dat. Daarna ben ik nooit meer werkloos geweest, praise the lord hoor.
Voor deze baan heb ik zelfs onbetaald verlof genomen bij de vorige omdat mn contract nog liep
En toen ik laatst 7 weken ziek was was ik maar wat blij dat ik die pups had als afleiding, echt ideale bezigheidstherapie als je amper wat kan
Oh noes, zijn die hollanders dan allemaal zo zwak van gestel >?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kweenie hoor. Het is misschien makkelijk oordelen van een afstand, maar we hebben in Nederland het grootste percentage arbeidsongeschikten. Ondanks dat de omstandigheden hier meer dan prima zijn. Dat moet toch ergens een oranje alarmbelletje doen rinkelen
Ik moet zo vaak dingen als ik niet lekker in mijn vel zit. Maar ik ben in mijn leven nog geen dag doorbetaald als ik niet werkte, dus ik zal wel moeten. En ik leef nog steeds. Misschien wel dankzij...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef Oognip het volgende:
Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.
Oh best, vaak. Ja. Maar ook regelmatig niet. Ik zeg niet dat elke uitkeringsgerechtigde of zelfs maar elke wajonger niks kan, dat weet je zelf ook best, maar ik vrees wel dat die groep echt groter is dan jullie denken. Ik ken zelf al meerdere mensen in mijn omgeving die er écht werkelijk waar 100% zeker GEEN baat bij zouden hebben op dit moment. Waarvoor het juist veel erger zou worden als dit soort dingen verplicht zouden worden. En dat vind ik dat ook gezegd moet kunnen worden, zonder dat er gelijk gepraat wordt over bejaarden haten en ze lastig vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat mensen er tegen op zien om dingen te 'moeten' doen als ze niet lekker in hun vel zitten. Maar vaak is het vooral zo dat als men dan toch iets gedaan heeft, ze er zelf beter van worden. Van te voren lijkt het misschien stom en moeilijk, maar achteraf valt het vaak mee.
En bedankt ik heb ook een zwak gestelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh noes, zijn die hollanders dan allemaal zo zwak van gestel >?
We zouden een voortplantingsverbod moeten krijgen!
Of meer gezonde buitenlandse genen importeren ipv ze buiten te houden
Dus is het oke dat ze een uitkering krijgen en leven zoals zij dat willen terwijl anderen moeten werken en tegenwoordig ook nog tot hun 78e (of zoietsquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:47 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nope. We zijn godvergeten verwend en in de watten gelegd. We zijn een zeikerig zwak afhankelijk volkje geworden. We kunnen helemaal niets hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:51 schreef oh-oh het volgende:
Oh noes, zijn die hollanders dan allemaal zo zwak van gestel >?![]()
Een voortplantingsverbod is zo gek nog nietquote:We zouden een voortplantingsverbod moeten krijgen!
Of meer gezonde buitenlandse genen importeren ipv ze buiten te houden
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Dus is het oke dat ze een uitkering krijgen en leven zoals zij dat willen terwijl anderen moeten werken en tegenwoordig ook nog tot hun 78e (of zoiets) om het allemaal betaalbaar te houden? Als het (medisch) mogelijk en verantwoord is dan vind ik dat daar best wat tegenover mag staan.
En het is ook ideaal voor jonge moeders zonder werk, die oudere mensen vinden het geweldig om af en toe wat kinderen te zien of bijvoorbeeld met kinderen pannekoeken te bakken en te eten (heb ik ook wel gedaan met de kids) en de kinderen vinden het ook vaak erg leuk. Win-win toch?
En jij ging al kotsend voor de klas staan. Dus volgens mij heeft niemand het tegen jouquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef ferrari_rood het volgende:
En bedankt ik heb ook een zwak gestel
Ik ben wel erg benieuwd wat voor mensen er absoluut geen baat bij zouden hebben om vrijwilligerswerk te doenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Oh best, vaak. Ja. Maar ook regelmatig niet. Ik zeg niet dat elke uitkeringsgerechtigde of zelfs maar elke wajonger niks kan, dat weet je zelf ook best, maar ik vrees wel dat die groep echt groter is dan jullie denken. Ik ken zelf al meerdere mensen in mijn omgeving die er écht werkelijk waar 100% zeker GEEN baat bij zouden hebben op dit moment. Waarvoor het juist veel erger zou worden als dit soort dingen verplicht zouden worden. En dat vind ik dat ook gezegd moet kunnen worden, zonder dat er gelijk gepraat wordt over bejaarden haten en ze lastig vinden.
Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen 'gewoon' niet lekker in je vel of zwaar depressief niet lekker in je vel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik moet zo vaak dingen als ik niet lekker in mijn vel zit. Maar ik ben in mijn leven nog geen dag doorbetaald als ik niet werkte, dus ik zal wel moeten. En ik leef nog steeds. Misschien wel dankzij...
Ik ken er helaas veel meer die bést van hun kont zouden kunnen komen, maar die daar niet zoveel trek in hebben. Om diverse redenen. Maar wat je ziet is ongetwijfeld ook afhankelijk van de groep waarin je verkeert.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.
Het enige wat ik zeg is dat mensen met een uitkering alleen tot bepaalde dingen 'verplicht' mogen worden als dit ook hun herstel bevordert, want het uiteindelijke doel is toch reïntegreren in de maatschappij.
Ik denk dat je zou schrikken, ik denk dat er heel wat mensen zijn die het wel prima vinden idd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:54 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Denk je dat de meeste mensen met een uitkering daar blij mee zijn? Dat ze niet duizend keer liever zouden werken als ieder normaal mens? Er zal vast een gedeelte zijn dat heerlijk op de bank zit elke dag, maar dat is echt niet de meerderheid.
Dus jij vind dat we die mensen gewoon moeten betalen zonder ook maar enige eisen te mogen stellen? Nee, dat vind ik niet. Als de mensen gewoon lichamelijk in staat zijn en geestelijk geen gevaar voor zichzelf of voor een ander dan zouden ze best wat aan de maatschappij mogen bijdragen.quote:Het enige wat ik zeg is dat mensen met een uitkering alleen tot bepaalde dingen 'verplicht' mogen worden als dit ook hun herstel bevordert, want het uiteindelijke doel is toch reïntegreren in de maatschappij.
Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld natuurlijkquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nope. We zijn godvergeten verwend en in de watten gelegd. We zijn een zeikerig zwak afhankelijk volkje geworden. We kunnen helemaal niets hebben
[..]
Een voortplantingsverbod is zo gek nog niet
zwaar depressieve mensen (in sommige fasen), psychotische mensen, mensen met borderline of schizofrenie. Niet allemaal, maar zeker een gedeelte. Het hangt af van de mindset van deze mensen, maar het lullige is juist dat je daar vaak niet van opaan kan, en dat er dus geen wekelijkse afspraken in kunnen worden gepland.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik ben wel erg benieuwd wat voor mensen er absoluut geen baat bij zouden hebben om vrijwilligerswerk te doen
Ongetwijfeld. Ik heb regelmatig meegepost in het topic Wajong en eigenwaarde, heb zelf voldoende ervaring met Wajong en Wajongers, en mijn beeld is dan ook dat iedereen die ik ken of heb meegemaakt die erin zit er alleen maar enorm van baalt en graag weer iets te doen zou hebben. Maar helaas hebben sommigen ook moeten accepteren dat dit er nu niet in zit, en misschien wel nooit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ken er helaas veel meer die bést van hun kont zouden kunnen komen, maar die daar niet zoveel trek in hebben. Om diverse redenen. Maar wat je ziet is ongetwijfeld ook afhankelijk van de groep waarin je verkeert.
Joh! No shit Sherlockquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:56 schreef Oognip het volgende:
Ik denk dat er nog wel een verschil zit tussen 'gewoon' niet lekker in je vel of zwaar depressief niet lekker in je vel.
Maar ik kop 'm ff leuk inquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef oh-oh het volgende:
Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld natuurlijk
Oh nee, je moet absoluut eisen stellen. Therapie en als einddoel reïntegratie in de maatschappij, op wat voor niveau dan ook. Ik zeg alleen dat het soms niet mogelijk is, en dat niet alle mensen over een kam moeten worden geschoren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat je zou schrikken, ik denk dat er heel wat mensen zijn die het wel prima vinden idd.
Of mensen die vinden dat ze niet genoeg zouden verdienen en voor die paar centen extra liever niets doen. Sterker nog, ik weet heel zeker dat er heel wat zijn.
[..]
Dus jij vind dat we die mensen gewoon moeten betalen zonder ook maar enige eisen te mogen stellen? Nee, dat vind ik niet. Als de mensen gewoon lichamelijk in staat zijn en geestelijk geen gevaar voor zichzelf of voor een ander dan zouden ze best wat aan de maatschappij mogen bijdragen.
Dat mag je vinden, en ik mag het niet met je eens zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef oh-oh het volgende:
Laat ik het zo stellen, als je in staat bent om zelfstandig te wonen, zonder constante begeleiding of hulp, dan ben je imo heus wel geschikt voor vrijwilligerswerk , op wat voor gebied dan ook, waar je een bijdrage mee kan leveren aan de maatschappij.
I agree. Maar als iedereen zou doen wat ie kan, dan zou er meer overblijven voor de mensen die het écht nodig hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef Mama_Mia het volgende:
Oh nee, je moet absoluut eisen stellen. Therapie en als einddoel reïntegratie in de maatschappij, op wat voor niveau dan ook. Ik zeg alleen dat het soms niet mogelijk is, en dat niet alle mensen over een kam moeten worden geschoren.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja, daar kan ik niets tegenin brengen. You win
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja, daar kan ik niets tegenin brengen. You win
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ze deed een edit, maar ik was sneller
Goed zoquote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:06 schreef Oognip het volgende:
Ik moet morgen werken tot 12 uur en 's avonds weer, maar ik zit er nu serieus over na te denken om nog even bij het middageten (12 uur) te blijven voor de eenzame cliënten. Laat ik zelf maar het goede voorbeeld geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |