abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99919432
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen expert in maatvoering. Ga binnenkort zelf ook nog eens langs voor de perfecte afstelling van m'n racer.

Maar als ik ff die hoogte van het zadel naar center crank - afstand zadel uit het frame kom je op een andere framemaat toch? (ong 52?)

Edit: ah, het gaat dus over een groter frame :P
Ja gaat om een hoger frame dan perfect zou zijn. maar dat systeem houdt geen rekening met de standaard maten maar gaat uit van het ideale. 520mm is al kort. Van zadel tot centercrank moet ze hebben: 636,8mm dus het zadel steekt 11cm uit het frame. 636,8-520=116,8mm = 11,68cm
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_99919640
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja gaat om een hoger frame dan perfect zou zijn. maar dat systeem houdt geen rekening met de standaard maten maar gaat uit van het ideale. 520mm is al kort. Van zadel tot centercrank moet ze hebben: 636,8mm dus het zadel steekt 11cm uit het frame. 636,8-520=116,8mm = 11,68cm
Vind het lastig hoor; nogmaals ik ben hier geen expert in.

Uit eigen ervaring: m'n vriendin heeft nu een fiets aangemeten gekregen met exact die maten. De rose pro wsl 200. Framehoogte 48 en lengte 520. Zit echt perfect nu, nergens last van. Hiervoor had ze een heren racefiets maat 50. Ondanks een boel aanpassingen inclusief hulp van (race)fietsenboer nooit goed op gezeten. Lengte van het frame was daar idd de oorzaak van.
pi_99919658
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Balen dat iemand je al voor was! 350 lijkt me wel een nette prijs :)
Ja precies, effe afwachten tot morgen, en ondertussen een beetje verder browsen ;)
Want ik zag ondertussen deze Gazelle Vuelta staan: http://link.marktplaats.nl/468756819
Alleen heeft die totaal geen beschrijving van wat er nou op zit... maar zoals ik al zei, eerst effe wachten tot morgen tot ik weer ga zitten mailen.
pi_99919737
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Vind het lastig hoor; nogmaals ik ben hier geen expert in.

Uit eigen ervaring: m'n vriendin heeft nu een fiets aangemeten gekregen met exact die maten. De rose pro wsl 200. Framehoogte 48 en lengte 520. Zit echt perfect nu, nergens last van. Hiervoor had ze een heren racefiets maat 50. Ondanks een boel aanpassingen inclusief hulp van (race)fietsenboer nooit goed op gezeten. Lengte van het frame was daar idd de oorzaak van.
Die heeft dus een damesfiets gekregen. Het lijkt mij ook te lang hoor dat frame 541mm terwijl ze 487mm moet hebben. toch behoorlijk verschil.
pi_99942970
Ik ben op zoek zoals eerder gezegd in dit topic naar een racefiets, Ik had een hele goede gevonden op marktplaats maar die is net voor dat ik een bod deed uitbregen verkocht :{
Ik vraag me af of jullie een geschikte fiets kunnen vinden, ik zoek een beginners fiets met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor een maximum bedrag van 400 euro. Ik zou graag een tijdje goed vooruit willen kunnen met de fiets en een goede 2dehands is ook oke. Zelf heb ik nog niet heel erg veel kunnen vinden dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

alvast bedankt !
pi_99950076
quote:
15s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:38 schreef lucaszio het volgende:
Ik ben op zoek zoals eerder gezegd in dit topic naar een racefiets, Ik had een hele goede gevonden op marktplaats maar die is net voor dat ik een bod deed uitbregen verkocht :{
Ik vraag me af of jullie een geschikte fiets kunnen vinden, ik zoek een beginners fiets met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor een maximum bedrag van 400 euro. Ik zou graag een tijdje goed vooruit willen kunnen met de fiets en een goede 2dehands is ook oke. Zelf heb ik nog niet heel erg veel kunnen vinden dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

alvast bedankt !
Welke framemaat heb je ongeveer nodig? In welke regio zoek je?

Zal eens een beetje rondkijken :)
pi_99957308
Ik ben 1.95 lang dus ik denk framemaat 62, regio liefst het zuiden van nederland maar wat verderweg is ook goed.
pi_99957563
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:00 schreef lucaszio het volgende:
Ik ben 1.95 lang dus ik denk framemaat 62, regio liefst het zuiden van nederland maar wat verderweg is ook goed.
Ik heb je een pm gestuurd!
pi_99965882
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:09 schreef lucaszio het volgende:
Oke hartstikke bedankt! Heb je nog een link naar paar goede schoenen plus pedalen svp?
Ik weet niet welke maat je hebt, maar ik heb nog shimano schoenen en spd-pedalen te koop. 2x gebruikt.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_99969463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:48 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Ik weet niet welke maat je hebt, maar ik heb nog shimano schoenen en spd-pedalen te koop. 2x gebruikt.
Ik heb maat 44, maar ik ben nu in onderhandeling over een fiets en hopelijk komt dat dan goed en dan heb ik ook schoenen en pedalen nodig dus als het maat 44 is zou dat erg fijn zijn!
pi_99972440
Nou helaas ik heb nog niks over die fiets van gisteren gehoord waar deze avond een koper voor zou komen, dus ik denk zomaar dat hij is verkocht. Helaas.
Dan maar opzoek naar een andere fiets met framemaat 54, alhoewel ze als warme broodjes over de toonbank gaan.

Edit:
En ik zie gelijk deze: http://link.marktplaats.nl/469106785
Ziet er in mijn ogen uit als een goed fietsje.

[ Bericht 27% gewijzigd door Tijgerbroodje op 26-07-2011 20:05:55 ]
pi_99976535
Lijkt me een nette fiets!
pi_99978625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Lijkt me een nette fiets!
Ja nu nog hopen dat hij reageert, anders morgen effe op een normale tijd bellen!
pi_99996486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:43 schreef lucaszio het volgende:

[..]

Ik heb maat 44, maar ik ben nu in onderhandeling over een fiets en hopelijk komt dat dan goed en dan heb ik ook schoenen en pedalen nodig dus als het maat 44 is zou dat erg fijn zijn!
Hmm das jammer, ik heb zelf maat 46, maar fietsschoenen vallen altijd klein uit, dus die zijn maat 48!
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_99997611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:28 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Hmm das jammer, ik heb zelf maat 46, maar fietsschoenen vallen altijd klein uit, dus die zijn maat 48!
Oke jammer ja, Bij mij in de buurt bij de fietsenwinkel hadden ze gelukkig een aanbieding zag ik net shimano schoenen plus pedalen voor 99 euro dus dat is wel te doen!
pi_99998316
Welke pedalen?
pi_99998401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Welke pedalen?
SPD pedaal
pi_99998580
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:14 schreef lucaszio het volgende:

[..]

SPD pedaal
Volgens mij kun je beter even verder zoeken naar SPD-SL pedalen. Dit is het nieuwe systeem van Shimano, speciaal voor de racefiets. Ook deze kun je als schoen-pedaal combinatie best vinden voor 100¤ of minder.
pi_99998718
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 12:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij kun je beter even verder zoeken naar SPD-SL pedalen. Dit is het nieuwe systeem van Shimano, speciaal voor de racefiets. Ook deze kun je als schoen-pedaal combinatie best vinden voor 100¤ of minder.
Oke, ja dat zou ook wel kunnen maar niet gezien toen ik erlangs fietste, ga wel over een tijdje even op onderzoek uit :)
pi_100002068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:56 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Nou helaas ik heb nog niks over die fiets van gisteren gehoord waar deze avond een koper voor zou komen, dus ik denk zomaar dat hij is verkocht. Helaas.
Dan maar opzoek naar een andere fiets met framemaat 54, alhoewel ze als warme broodjes over de toonbank gaan.

Edit:
En ik zie gelijk deze: http://link.marktplaats.nl/469106785
Ziet er in mijn ogen uit als een goed fietsje.
Godsamme, alles wordt voor mijn neus weggekaapt, deze fiets is gewoon verdwenen zonder een antwoord van die aanbieder.. ik had ook gewoon moeten bellen.
Nu mag ik weer opzoek gaan, zo blijf je bezig op marktplaats.

Maar ik zie nu zon zelfde fiets van Koga Miyata alleen moet ik zelf een nieuw stuur en nieuwe banden monteren, inclusief kabels naar de remmen en schakel groep.
http://link.marktplaats.nl/467285515
Is dat een beetje zelf te doen of kan ik hem dan beter bij de fietsenmaker brengen om het te laten doen, en dat gaat ook weer een fortuin kosten natuurlijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tijgerbroodje op 27-07-2011 13:52:13 ]
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:53:31 #71
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100003419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:19 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

Godsamme, alles wordt voor mijn neus weggekaapt, deze fiets is gewoon verdwenen zonder een antwoord van die aanbieder.. ik had ook gewoon moeten bellen.

Maar ik zie nu zon zelfde fiets van Koga Miyata alleen moet ik zelf een nieuw stuur en nieuwe banden monteren, inclusief kabels naar de remmen en schakel groep.
Is dat een beetje zelf te doen of kan ik hem dan beter bij de fietsenmaker brengen om het te laten doen, en dat gaat ook weer een fortuin kosten natuurlijk.
Moet je niet doen. Als beginner moet je een complete fiets kopen en niet een frame met wat onderdelen. Kost je ook veel te veel om hier een complete fiets van te maken
.
pi_100003458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:19 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

Niet alleen nieuwe banden, compleet nieuwe wielen. Alles bij elkaar kost zo'n fiets dan nog eens 250 extra en dan zet je er nog redelijk budget onderdelen op.

Niet doen dus.
pi_100003982
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:53 schreef Yankee het volgende:

[..]

Moet je niet doen. Als beginner moet je een complete fiets kopen en niet een frame met wat onderdelen. Kost je ook veel te veel om hier een complete fiets van te maken
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Niet alleen nieuwe banden, compleet nieuwe wielen. Alles bij elkaar kost zo'n fiets dan nog eens 250 extra en dan zet je er nog redelijk budget onderdelen op.

Niet doen dus.
Ja okeej ik snap het, niet doen dus!
Leek me ook al een gedoe om alles te gaan zitten monteren!
Ik heb nou op deze een bod uitgebracht van 600 http://link.marktplaats.nl/468432499.

Denk dat ik gewoon maar een iets hoger budget neem, de rest wordt gelijktijdig voor mijn neus weggekaapt en dan moet ik de gehele dag achter de computer blijven hangen om een fiets te kunnen kopen, en daar heb ik geen zin in.
Ik had mensen zitten bellen die hadden de advertentie net een uur of 2 opstaan en die fiets was al verkocht. En deze staat er al een tijdje op.
En zon fiets van 600 kan ik ook weer voor een aardige prijs verkopen als ik het racefietsen echt een leuke sport vind, wat ik eigenlijk wel verwacht.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:12:05 #74
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100004174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:06 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

[..]

Ik heb nou op deze een bod uitgebracht van 600 http://link.marktplaats.nl/468432499.

Denk dat ik gewoon maar een iets hoger budget neem, de rest wordt gelijktijdig voor mijn neus weggekaapt en dan moet ik de gehele dag achter de computer blijven hangen om een fiets te kunnen kopen, en daar heb ik geen zin in.
Ik had mensen zitten bellen die hadden de advertentie net een uur of 2 opstaan en die fiets was al verkocht. En deze staat er al een tijdje op.
En zon fiets van 600 kan ik ook weer voor een aardige prijs verkopen als ik het racefietsen echt een leuke sport vind, wat ik eigenlijk wel verwacht.
Lijkt me een goede keuze. Meer dan 600 euro moet je overigens niet voor die fiets gaan betalen want dat is die koga niet waard
.
pi_100004178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:06 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

[..]

Ik vind 600E eerlijk gezegd wel wat aan de prijs hoor.. voor een tiagra afgemonteerde fiets. Voor dat bedrag heb je al nieuwe fietsen van goed merk met tiagra afmontage.
pi_100004596
Hier is ook nog geen 600 op geboden..

http://link.marktplaats.nl/468788954

Zag ook al een oude pinarello staan met shimano 105 voor 225¤. Opknappen en goed onderhouden en fiets is bij verkoop misschien wel meer waard voor de liefhebber. Imo is het voor dat bedrag goed te doen om een nette fiets met 105/ultegra afmontage te vinden.
pi_100005971
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hier is ook nog geen 600 op geboden..

http://link.marktplaats.nl/468788954

Zag ook al een oude pinarello staan met shimano 105 voor 225¤. Opknappen en goed onderhouden en fiets is bij verkoop misschien wel meer waard voor de liefhebber. Imo is het voor dat bedrag goed te doen om een nette fiets met 105/ultegra afmontage te vinden.
He kijk nou, dat is diezelfde persoon van de Koga waar ik gister voor had gemaild.
Misschien dat ik hem zo is effe een belletje geef, ziet eruit als een mooie fiets.
pi_100008363
Niet om me ergens mee te bemoeien, maar ik ben het met Knut eens, dat 600 wel fors aan de prijs is voor een 2e hands tiagra fiets. Als dat bod geaccepteerd wordt zal ik er nog even goed over nadenken en niet te haastig accepteren omdat je graag wilt fietsen (wat erg begrijpelijk is).

Voor 600 (of eventueel richting 700) heb je ook een nieuwe fiets, tiagra afgemonteerd. Krijg je nog een beetje service en garantie ook van een fietsenmaker.
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:08:30 #79
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100008541
Bij nader inzien ben ik het volledig met jullie eens. 600e is een beetje teveel van het goede voor die fiets.
.
pi_100009075
Ik geloof ook nooit dat daar in 2005 2800,- voor betaald is.

edit: dan heb ik het over die Wilier.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_100009183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:21 schreef marcodej het volgende:
Ik geloof ook nooit dat daar in 2005 2800,- voor betaald is.
Misschien heeft er een ander wielsetje in gezeten..
pi_100009799
http://www.speurders.nl/o(...)by=prijs&q=racefiets

dit misschien iets Tijgerbroodje?

Ik weet niet precies welke lengte bij 54 cm hoort. Wat mij verder opviel is dat hij geen duidelijke foto van de cassette maakt, terwijl de voorbladen er wel duidelijk opstaan. Goed checken op slijtage lijkt me.
Onderhandelingsruimte kan je altijd aftasten.

edit: bij nader inzien twijfel ik ook over slijtage voorbladen...
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:39:36 #83
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_100009877
In de advertentie staat dat de bon nog heeft. Misschien idd ander wielsetje
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_100010397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:37 schreef Holenbeer het volgende:

dit misschien iets Tijgerbroodje?

Ik weet niet precies welke lengte bij 54 cm hoort. Wat mij verder opviel is dat hij geen duidelijke foto van de cassette maakt, terwijl de voorbladen er wel duidelijk opstaan. Goed checken op slijtage lijkt me.
Onderhandelingsruimte kan je altijd aftasten.

edit: bij nader inzien twijfel ik ook over slijtage voorbladen...
Over die fiets weet ik het zelf ook niet, op de foto's zijn nou niet bepaald zichtbaar in wat voor staat die is. En vlaardingen is wel een eindje heen en weer fietsen om erachter te komen dat het al flinke slijtage ondervonden heeft.
Ik blader rustig verder.
En kwa nieuwe fiets via de fietsenmaker. Lijkt me wel leuk maar dan betaal je wel gelijk meer dan voor een leuke 2e hands fiets die misschien nog beter is ook.
Maar is 600 euro voor die Wilier misschien wel te veel van het goede? Want die fiets ziet er nog wel in goede conditie uit.
pi_100010576
wist niet precies in welke regio je woonde, dacht om 'zuid nederland' maar aan te houden.

staat ook nog op speurders. Een mailtje voor meer foto's kan altijd (wat met de Schouten fiets ook kan natuurlijk).

Verder betaal je in de fietsenmaker natuurlijk altijd een x bedrag wat rechtstreeks in de zak van de fietsenmaker gaat. Hij moet immers ook bestaan. Dat is een nadeel.
Een fietsenmaker heeft dan wel weer de voordelen van meer zekerheid over de staat van de fiets en kan je helpen met afstellen hoogte/lengte. Ook wanneer je een probleem hebt kan je even langswaaien.

Mijn eerste fiets was een tweedehands bij de fietsenmaker. Ik heb er zeker te veel voor betaald wanneer je het vergelijkt met marktplaats, maar de voordelen van een fietsenmaker vond ik het wel waard. Ben er al verscheidende keren even langs gereden voor kleine dingetjes en vragen. Bij gebrek aan verstand van racefietsen vond ik het wel erg prettig.

De vraagprijzen op marktplaats zitten overigens ook vaak op 'fietsenmakersniveau' Helaas bieden niet wetende mensen vaak ook nog richting de vraagprijzen.
pi_100010634
Mij lijkt het wel een mooi bedrag. Centaur/Chorus is te vergelijken met Shimano Ultegra ongeveer. Hangt natuurlijk wel af van de staat van die onderdelen. Hangt natuurlijk, net als alle 2e hands fietsen, wel af van de staat van het geheel. Toch denk ik niet dat, mocht je het fietsen niet leuk vinden, je een zwaar verlies oid aan die fiets gaat overhouden.
pi_100011511
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 16:56 schreef Holenbeer het volgende:
wist niet precies in welke regio je woonde, dacht om 'zuid nederland' maar aan te houden.

staat ook nog op speurders. Een mailtje voor meer foto's kan altijd (wat met de Schouten fiets ook kan natuurlijk).

Verder betaal je in de fietsenmaker natuurlijk altijd een x bedrag wat rechtstreeks in de zak van de fietsenmaker gaat. Hij moet immers ook bestaan. Dat is een nadeel.
Een fietsenmaker heeft dan wel weer de voordelen van meer zekerheid over de staat van de fiets en kan je helpen met afstellen hoogte/lengte. Ook wanneer je een probleem hebt kan je even langswaaien.

Mijn eerste fiets was een tweedehands bij de fietsenmaker. Ik heb er zeker te veel voor betaald wanneer je het vergelijkt met marktplaats, maar de voordelen van een fietsenmaker vond ik het wel waard. Ben er al verscheidende keren even langs gereden voor kleine dingetjes en vragen. Bij gebrek aan verstand van racefietsen vond ik het wel erg prettig.

De vraagprijzen op marktplaats zitten overigens ook vaak op 'fietsenmakersniveau' Helaas bieden niet wetende mensen vaak ook nog richting de vraagprijzen.
Jaa lastig allemaal, ik denk dat ik toch is voor die Wilier ga bellen, kijken of die hem voor 600 euro weg doet en dat ik hem mag komen bezichtigen.
En anders ga ik eens langs de lokale fiets boeren, misschien dat ik daar nog een mooie racefiets tegen kom.
pi_100011606
het is ook allemaal lastig. Ik heb er langere tijd over gedaan voordat ik mijn fiets gevonden had.
Informeren is echter gratis, kan je nooit de mist in gaan. Willen mensen je de info niet geven kan je je ook direct afvragen of ze iets te verbergen hebben (als je dingen als slijtage vraag bijvoorbeeld).
pi_100024968
Een fiets moet je gewoon nieuw kopen. :)
pi_100026514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:49 schreef Halcon het volgende:
Onzin. Er zijn teveel mensen, naar mijn mening, die veel te veel geld betalen voor een nieuwe fiets omdat hun fietsenmaker hun verkeerd informeert. Die wil immers ook zoveel mogelijk geld vangen. Als je nog niet zeker bent of je wielrennen echt zo leuk is, dan is het naar mijn mening beter om een tweedehands fiets van een goed merk op de kop te tikken, dan een crappy instapmodelletje.

(Maar er is inderdaad niks mooiers dan lekker je nieuwe fiets uit de winkel ophalen O+ En hem dan eerst even een paar dagen in de kamer te laten staan voor eenieder om te bewonderen O-) )
pi_100026767
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:17 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn teveel mensen, naar mijn mening, die veel te veel geld betalen voor een nieuwe fiets omdat hun fietsenmaker hun verkeerd informeert. Die wil immers ook zoveel mogelijk geld vangen. Als je nog niet zeker bent of je wielrennen echt zo leuk is, dan is het naar mijn mening beter om een tweedehands fiets van een goed merk op de kop te tikken, dan een crappy instapmodelletje.

(Maar er is inderdaad niks mooiers dan lekker je nieuwe fiets uit de winkel ophalen O+ En hem dan eerst even een paar dagen in de kamer te laten staan voor eenieder om te bewonderen O-) )
Als je een tweedehands fiets koopt moet je ook goed weten waar je mee bezig bent. Voor je het weet koop je een kat in de zak, een frame wat al eens gebroken is, flink afgeragd is, etc...
pi_100029991
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 22:49 schreef Halcon het volgende:
Als je weet wat je koopt hoeft 2e hands echt niet slecht te zijn. Iedereen denkt dat mijn fiets nieuw is gekocht. Zal morgen eens een foto posten. Dan zie je hoe het ook kan :)
pi_100037075
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 23:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je een tweedehands fiets koopt moet je ook goed weten waar je mee bezig bent. Voor je het weet koop je een kat in de zak, een frame wat al eens gebroken is, flink afgeragd is, etc...
Als je een fiets in een speciaalzaak koopt ook. Mezelf een beetje van de domme gehouden en wat je dan allemaal hoort :')
pi_100039218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je een fiets in een speciaalzaak koopt ook. Mezelf een beetje van de domme gehouden en wat je dan allemaal hoort :')
Inderdaad, de grootste onzin wordt voor waar verkocht. Het wordt hilarisch als je jezelf voordoet als een leek (terwijl je over veel kennis beschikt). Je valt dan van je stoel van het lachen om wat ze vertellen.
pi_100039509
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Inderdaad, de grootste onzin wordt voor waar verkocht. Het wordt hilarisch als je jezelf voordoet als een leek (terwijl je over veel kennis beschikt). Je valt dan van je stoel van het lachen om wat ze vertellen.
Ja zoiets dacht ik al als ik naar een winkel ga om een fiets te kopen.
Je betaald natuurlijk veel meer voor de zogenaamde service die ze verlenen dan dat je voor de fiets doet(als ik een dure fiets ga kopen ga ik wel naar een echte specialist).
En als je de fiets heb gekocht en het trekt me totaal niet en dan wil ik hem weer verkopen ben ik zo 3,4,500 euro kwijt. Dus ik doe het liever tweedehands waar ik dan misschien 100 euro verlies op draai of misschien wel niks.
Maar ja mijn zoektocht gaat verder, misschien dat ik vandaag effe langs wat fietsen makers in Breda ga. Misschien staat daar nog wat mooi 2e hands. Maar lijkt me niet als ik de websites zo mag geloven.
pi_100040241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:12 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

Ja zoiets dacht ik al als ik naar een winkel ga om een fiets te kopen.
Je betaald natuurlijk veel meer voor de zogenaamde service die ze verlenen dan dat je voor de fiets doet(als ik een dure fiets ga kopen ga ik wel naar een echte specialist).
En als je de fiets heb gekocht en het trekt me totaal niet en dan wil ik hem weer verkopen ben ik zo 3,4,500 euro kwijt. Dus ik doe het liever tweedehands waar ik dan misschien 100 euro verlies op draai of misschien wel niks.
Maar ja mijn zoektocht gaat verder, misschien dat ik vandaag effe langs wat fietsen makers in Breda ga. Misschien staat daar nog wat mooi 2e hands. Maar lijkt me niet als ik de websites zo mag geloven.
Het is natuurlijk niet overal zo. Vooral bij de specialisten zitten er betere tussen. De fietsenmakers die racefietsen er bij doen zou ik sowieso links laten liggen.

Jezelf goed inlezen, forums (http://www.fiets.nl/forum/) en daarna naar een FM toe gaan. Je merkt dan snel genoeg of hij weet waar hij het over heeft, of niet.
pi_100052309
Even wat anders: Wat zijn eigenlijk de merken in fietscomputer-land?
Budget is ongeveer 100-125 euro en ben vooral geinteresseerd in huidige snelheid, gemiddelde snelheid, lengte van de rit en hartslag.
Ik zie bijvoorbeeld een Sigma BC2209 die prima reviews krijgt. Iemand bekend met het merk en/of dit specificieke computertje?
pi_100054004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:36 schreef Luck het volgende:
Even wat anders: Wat zijn eigenlijk de merken in fietscomputer-land?
Budget is ongeveer 100-125 euro en ben vooral geinteresseerd in huidige snelheid, gemiddelde snelheid, lengte van de rit en hartslag.
Ik zie bijvoorbeeld een Sigma BC2209 die prima reviews krijgt. Iemand bekend met het merk en/of dit specificieke computertje?
Ik heb net de polsen cs400 gekocht voor 150 euro. Maar 25 euro extra maar qua hartslag registratie beter dan de Sigma. Zit ook mooie software op voor op de pc. Erg uitgebreid.
pi_100062739
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je kunt jezelf er natuurlijk wel wat in verdiepen voor je naar de speciaalzaak gaat.
pi_100067120
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2011 17:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb net de polsen cs400 gekocht voor 150 euro. Maar 25 euro extra maar qua hartslag registratie beter dan de Sigma. Zit ook mooie software op voor op de pc. Erg uitgebreid.
Thanks voor de tip!
Ik ga de features en prijzen eens naast elkaar leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')