Wat ik op het plaatje zie zijn pedalen met riempjes zoals je die altijd op de sportschool ook hebt op de spinningfietsen.. Alleen hebben die op spinningfietsen dan altijd het klikmechanisme aan de andere kant.. Ik denk dat dat bij deze fiets niet het geval is..quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:14 schreef PLAE@ het volgende:
Zijn dit geen klikpedalen dan ofzo? Ik zit al tussen die schoenen te kijken wat hierop past
oja zie nu dat pedalen sowieso wel meevallen.
dat zijn toeclips, ga er maar niet vanuit dat deze tweezijdig zijnquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:17 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat ik op het plaatje zie zijn pedalen met riempjes zoals je die altijd op de sportschool ook hebt op de spinningfietsen.. Alleen hebben die op spinningfietsen dan altijd het klikmechanisme aan de andere kant.. Ik denk dat dat bij deze fiets niet het geval is..
Buiten dat lijkt het me erg gevaarlijk op een fiets waarmee je op de weg fietst, je komt er wss niet zo snel uit als je met een klikmechanisme wel doet..quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
dat zijn toeclips, ga er maar niet vanuit dat deze tweezijdig zijn
Gewoon oldschool zooi. Valt prima mee te fietsen, maar mooi is anders. Vooral makkelijk want je kunt er met je gewone sportschoenen in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Buiten dat lijkt het me erg gevaarlijk op een fiets waarmee je op de weg fietst, je komt er wss niet zo snel uit als je met een klikmechanisme wel doet..
Dat dan weer wel inderdaad, zie je dit soort dingen niet vaak op fixies?quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:25 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gewoon oldschool zooi. Valt prima mee te fietsen, maar mooi is anders. Vooral makkelijk want je kunt er met je gewone sportschoenen in.
Mijn eerste fietsen hadden die dingen ook....vroegerquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:27 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat dan weer wel inderdaad, zie je dit soort dingen niet vaak op fixies?
Even on-topic.. Heb toen ik net begon met spinnen op de sportschool (en nog geen racefiets had) ook dat riempjes systeem gebruikt omdat ik nog geen klikschoenen had, maar ik wil echt nooit meer terug. Kliksysteem is zoveel fijner.
Allerbelangrijkste is de framemaat bij de keuze van een fiets. Is de fiets een centimeter te klein of te groot, dan kan dat je fietsplezier ernstig belemmeren. Een verkeerde maat kan echt tot (rug)klachten of andere blessures leiden. Daarna is de afmontage echt van belang. Minimaal de Tiagra groep nemen. Sora is troep. 105 (of vergelijkbare groep van ander merk dan Shimano) is denk ik het beste voor een amateur. Het verschil met de groepen onder 105 is groot, het verschil met groepen boven 105 is een stuk kleiner.quote:[b]
Ik heb gisteren Trek, Cube en Specialized gezien. Weten jullie zo of er qua merk enig verschil in zit, of gaat het toch vooral om de montage en het framemaat?
Ik vind een 90mm stuurpen voor geen meter staanquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ga je nu serieus je fiets verkopen ipv een 10mm kortere pen te monteren? :s
Wel wat aan de prijs imo.
Ben ik met je eens dat te lang ook niet mooi is. Maar te kort vind ik ook niet zo...ik heb iets in mijn hoofd dat 90mm te kort lijkt. Ik denk ook dat als ik een cm korter monteer ik de as van mijn wiel kan zien.. en dat hoort niet zo heb ik gelezen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:56 schreef ultra_ivo het volgende:
De stuurpennen van 140mm vindt ik dan overdreven staan. Zo tussen de 80 en 100mm is een mooie lengte voor je stuurpen. Dan heb je ook nog wat rust in je rijden. Bij een korte stuurpen heb je ook weer een langere bovenbuis zodat je fiets wat minder nerveus is.
Dit dus.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:06 schreef Holenbeer het volgende:
Patroon,
niet om me ergens mee te bemoeien, maar drijf je niet wat door in de theorien omtrent lengtes en standen? Ik heb niet alles gevolgd, maar je zet je fiets toch niet alleen te koop omdat je zadel wellicht paar mm te ver van je stuur staat?
je vriendin zeurt ook over je lengte?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit dus.
Alsof je het verschil ziet tussen 100 en 90 mm![]()
Je lijkt m'n vriendin af en toe wel met dat gezeurFietsen = afzien, een pijntje hier en daar mag daar best bij horen imo
Ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit wat je zegt. Misschien ga ik te ver door in perfectie. Ik weet ook niet waarom ik zeur, ik voel mijn rug niet eens...Je hebt gelijk dat ik de fiets beter van de andere kant had kunnen fotograferen. Waarom ik dat niet heb gedaan is gewoon toevallig en heeft geen reden, niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:06 schreef Holenbeer het volgende:
Patroon,
niet om me ergens mee te bemoeien, maar drijf je niet wat door in de theorien omtrent lengtes en standen? Ik heb niet alles gevolgd, maar je zet je fiets toch niet alleen te koop omdat je zadel wellicht paar mm te ver van je stuur staat?
Oh, wat ik me ook altijd afvraag bij marktplaats advertenties, waarom fietsen vaak van de linker kant gefotografeerd worden, terwijl de rechterkant veel interessanter is voor een potentiele koper. Zeker als je wat serieuzer gefietst hebt moet je toch weten dat kopers de rechterkant willen zien?
Ik denk dat je wel degelijk het verschil kan zien tussen 100mm en 90mm. 100mm kan nog net mooi zijn en 90mm kan al te kort lijken..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit dus.
Alsof je het verschil ziet tussen 100 en 90 mm![]()
Je lijkt m'n vriendin af en toe wel met dat gezeurFietsen = afzien, een pijntje hier en daar mag daar best bij horen imo
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:14 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
je vriendin zeurt ook over je lengte?
Haha ja hij is ver over de prijs. Heb hem al verwijderd. Ga eerst lekker door op deze..maak mijn eigen hoofd gekquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:23 schreef Holenbeer het volgende:
het is natuurlijk wel een prima reden als je stiekem toch al een nieuwe fiets wilde. Als je dat bedrag ervoor krijgt doe je zeker goede zaken, want het is een typisch 'marktplaats-aanbod' qua prijs
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ja hij is ver over de prijs. Heb hem al verwijderd. Ga eerst lekker door op deze..maak mijn eigen hoofd gek
Haha ja qua dingen kopen wel. De fietsenwinkel is ook net een snoepwinkel voor mij...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:32 schreef Holenbeer het volgende:
hahaha, lekker goed in beslissingen nemenje vrouwelijke kant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |