Hij zou kritiek op de Islam hebben gehad. Maar dat heeft de helft van de Nederlanders ook. Wat mij betreft zegt dat dus niet zo heel veel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:16 schreef MouzurX het volgende:
Hij is anti-islam, maar hij vind het de schuld van links.
Dat is nog steeds speculatie. Misschien wilde hij met die bom ook gewoon veel slachtoffers maken. Goed, het kan als afleiding gediend hebben, maar niet als pure afleiding. Ik denk wel dat hij met die bom ook veel slachtoffers wou maken. Het was zeg maar deel 1 van zijn operatie, en niet een afleidingsmanouvre vooraf.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:19 schreef MouzurX het volgende:
Hoe ik het nu zie is dat hij de bom niet gigantisch goed heeft geplanned, de bom fungeerde alleen als afleiding.
Het is idd nou niet echt een groot probleem in noorwegen .. hoeveel allochtonen zijn daar? 9% maar?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij zou kritiek op de Islam hebben gehad. Maar dat heeft de helft van de Nederlanders ook. Wat mij betreft zegt dat dus niet zo heel veel.
Ik denk het niet, want dit was een slechte locatie voor veel slachtoffers.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat is nog steeds speculatie. Misschien wilde hij met die bom ook gewoon veel slachtoffers maken. Goed, het kan als afleiding gediend hebben, maar niet als pure afleiding. Ik denk wel dat hij met die bom ook veel slachtoffers wou maken. Het was zeg maar deel 1 van zijn operatie, en niet een afleidingsmanouvre vooraf.
Dat beschouwt hij als dweilen met de kraan open. Hij (of de kring waarin hij zich begeeft) ziet links kennelijk als de drijvende kracht achter de 'islamisering' van Europa. Uit het citaat hierboven:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:32 schreef LXIV het volgende:
Zijn haat was vooral tegen sociaal democraten gericht (vgl in NL de PVDA). Als hij bijv. sterk tegen de Islam was geweest, dan had hij als doelwit toch wel een moskee oid genomen?
quote:What most people still do not understand is that the ongoing Islamization (secondary process) of Europe can not be stopped before taking a settlement with the political doctrines that allow this (and the individuals who fronts these doctrines). There must be more focus on multicultural doctrines (multiculturalism = kulturmarxisme) as it is this ideology that allows the political mechanisms that result in continued Islamization (Islamic demographic warfare).
quote:Focus on the real evil - multiculturalism and not the result of evil. If there is a water leak then you have to focus on stopping the leak first, do not sweep up the water;).
Opzich is het wel een logische plek. Niet kwa slachtoffers maar het zijn wel allemaal regeringsgebouwen. Onder andere van de partij die hij zo haat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want dit was een slechte locatie voor veel slachtoffers.
Alhoewel dat kamp duurt maar een paar dagen, dus dan had hij misschien niet veel andere opties.
en daarbij zat daar mogelijk de Premierquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Opzich is het wel een logische plek. Niet kwa slachtoffers maar het zijn wel allemaal regeringsgebouwen. Onder andere van de partij die hij zo haat.
Ben wel benieuwd hoe de kring waarin hij zich begeeft gaat denken over zijn acties. Natuurlijk zal er niemand de moord op 84 pubers goedkeuren, maar toch..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:22 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat beschouwt hij als dweilen met de kraan open. Hij (of de kring waarin hij zich begeeft) ziet links kennelijk als de drijvende kracht achter de 'islamisering' van Europa. Uit het citaat hierboven:
[..]
[..]
Mohammed B. past dan ook in jouw plaatje.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:32 schreef LXIV het volgende:
Op de eerste plaats is het gewoon een psychopaat. Dat hij daarnaast nog politieke/religieuze ideeën heeft staat daar los van. Er zijn miljoenen Christelijk-fundamentalisten die dat niet doen.
Als je naar een daderprofiel kijkt, denk ik eerder dat deze man:
- Weinig sociale contacten had
- Geen vaste relatie of gezin had
- Weinig vrienden had
- Geen vaste baan, sociale werkkring met collega's had.
Je moet het dan ook omdraaien; het soort lui als hij zie je bijv. ook veel op FOK! rondhangen in POL en NWS, ongeveer dezelfde of zelfs exact dezelfde ideeën en opvattingen en vaak geldt daarvoor wrs ook dit rijtje (al zal daar wrs niet aan willen):quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:32 schreef LXIV het volgende:
Op de eerste plaats is het gewoon een psychopaat. Dat hij daarnaast nog politieke/religieuze ideeën heeft staat daar los van. Er zijn miljoenen Christelijk-fundamentalisten die dat niet doen.
Als je naar een daderprofiel kijkt, denk ik eerder dat deze man:
- Weinig sociale contacten had
- Geen vaste relatie of gezin had
- Weinig vrienden had
- Geen vaste baan, sociale werkkring met collega's had.
Dat zijn de kenmerken van al dit soort nutcases. Dat hij op een internetforum een keer melding maakt van de PVV is niet zo relevant. Op Facebook omschrijft hij zichzelf als 'conservatief-Christelijk, anti-racistisch en een bewonderaar van Churchill'. Dit soort acties worden binnen de conservatief-Christelijke kringen natuurlijk totaal niet gedragen.
Zijn haat was vooral tegen sociaal democraten gericht (vgl in NL de PVDA). Als hij bijv. sterk tegen de Islam was geweest, dan had hij als doelwit toch wel een moskee oid genomen?
quote:Wat een ongelooflijke moordpartij in Noorwegen! Meer dan 80 doden. De eerste details over de dader zijn ook binnen. Hij zou orthodox-christelijk zijn, uiterst rechts, houden van jagen, islamcriticaster en zou ook hebben gezegd dat de PVV van Geert Wilders de enige ‘ware’ conservatieve partij zou zijn.
Na het nieuws dat er een link was tussen deze gek en Wilders, zag je meteen op twitter en facebook een aantal haast triomfantelijke berichten verschijnen. Waar Wilders vaak Islamitisch geïnspireerd geweld koppelt aan iedereen die deze religie aanhangt, gebeurde hetzelfde nu in zijn richting. De berichtjes leken op een koekje van eigen deeg.
Het is een idiote reflex. Juist mensen die terecht kritisch zijn op de veralgemeniseringen van Wilders moeten juist het goede voorbeeld geven. Mensen zijn altijd verantwoordelijke voor hun –eigen- daden. Dus als iemand geweld pleegt geïnspireerd door de Bijbel, de Koran, het Communisme, Conservatisme of wat dan ook, dan houden we niet alle anderen die hier aanhanger van zijn verantwoordelijk voor zo’n daad.
Wat voor "haast triomfantelijke berichten" heeft hij het over?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:07 schreef LB06 het volgende:
Boris van der Ham (D66) verwoordt de 'gekte' rondom de parallellen met Wilders en dergelijke andere figuren heel mooi vind ik:
[..]
Er waren groepen moslims, wereldwijd, blij met de aanslagen van 911.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:41 schreef LB06 het volgende:
Tsja, moslims zullen hetzelfde zeggen als er iemand een gebouw invliegt. En daar hebben ze ook gelijk in, maar feit blijft dat in dat geval he motief nog steeds religieus was.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat voor "haast triomfantelijke berichten" heeft hij het over?
Zie de regel daarna:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat voor "haast triomfantelijke berichten" heeft hij het over?
Hij heeft het dus over de berichten dat uit sommige linkse hoeken (ik neem aan dat hij ook refereent aan o.a. de demagogiek van Joop.nl) enorm smalend wordt gereageerd nu blijkt dat niet de islam, maar mogelijkerwijs de PVV gedeeltelijk diende als inspiratiebron. Daar is Boris v/d Ham het niet mee eens.quote:Waar Wilders vaak Islamitisch geïnspireerd geweld koppelt aan iedereen die deze religie aanhangt, gebeurde hetzelfde nu in zijn richting. De berichtjes leken op een koekje van eigen deeg.
Tsja, heb je de dansende en feestvierende Amerikanen gezien toen Bin Laden standrechtelijk is geëxecuteerd?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Er waren groepen moslims, wereldwijd, blij met de aanslagen van 911.
Nog meer moslims veroordeelden het wel, maar hadden er wel begrip voor.
Ik geloof niet dat er maar één Christen feest viert vanwege deze moordpartij, of er begrip voor heeft.
quote:I mourn the loss of thousands of precious lives, but I will not rejoice in the death of one, not even an enemy
Het is niet zo gek, natuurlijk. Hoewel Geert Wilders het ontkent, is de extremistische ideologie van zijn beweging gelijk aan die van deze rechtse, Noorse terrorist. Het verschil is dat Wilders het vooralsnog bij, zij het agressieve en ophitsende, retoriek houdt, en dat deze Noor de daad bij het woord heeft gevoegd. Je zou hem een militante PVV-er kunnen noemen. Ik denk dat een les van deze tragiek kan zijn, dat retoriek consequenties kan hebben, zeker de vurige haatretoriek van Wilders en soortgelijke extremisten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:07 schreef LB06 het volgende:
Boris van der Ham (D66) verwoordt de 'gekte' rondom de parallellen met Wilders en dergelijke andere figuren heel mooi vind ik:
[..]
Boris v/d Ham zal die parallellen ook wel zien, maar hij geeft juist aan dat het veel te simplistisch is om van Wilders de grote duivel te maken in deze dubbele tragedie.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet zo gek, natuurlijk. Hoewel Geert Wilders het ontkent, is de extremistische ideologie van zijn beweging gelijk aan die van deze rechtse, Noorse terrorist. Het verschil is dat Wilders het vooralsnog bij, zij het agressieve en ophitsende, retoriek houdt, en dat deze Noor de daad bij het woord heeft gevoegd. Je zou hem een militante PVV-er kunnen noemen. Ik denk dat een les van deze tragiek kan zijn, dat retoriek consequenties kan hebben, zeker de vurige haatretoriek van Wilders en soortgelijke extremisten.
Feit is wel - en ik loop al heel wat jaren mee op FOK! - dat je het soort idiote ideeën en/of motieven dat mogelijk ten grondslag ligt aan de daden van deze man idd regelmatig op internet en ook op FOK! tegenkomt en dat die uit de koker komen van die rechtse figuren. Onlangs was er in POL nog een topic waarin de lezer werd uitgenodigd een genocide te plegen en wie zou je dan liezen; één usual wilde alle linkse stemmers afknallen... Dat kun je dus gewoonweg niet ontkennen, ook Boris van der Ham in zijn ivoren toren niet. Dat soort idiotie zie je nu eenmaal niet bij users die zich D66'er noemen, of PvdA'er of SP'er. Waarmee niet gezegd is dat de aanhang van de PVV er volledig mee samenvalt. Kan ook niet want er lopen nu eenmaal gelukkig zoveel idioten rond, maar ze worden juist door partijen als de PVV aangetrokken, denk ik. En die gevolgtrekking is niet een vorm van triomfalisme...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:49 schreef LB06 het volgende:
[..]
[..]
Zie de regel daarna:
[..]
Hij heeft het dus over de berichten dat uit sommige linkse hoeken (ik neem aan dat hij ook refereent aan o.a. de demagogiek van Joop.nl) enorm smalend wordt gereageerd nu blijkt dat niet de islam, maar mogelijkerwijs de PVV gedeeltelijk diende als inspiratiebron. Daar is Boris v/d Ham het niet mee eens.
Zelf zie ik de ironie hier ook wel van in, maar net als Boris vind ik het veel te makkelijk om deze aanslagen te linken aan Wilders. Er wordt van D66 wel eens gezegd dat het enige wat ze kunnen het schoppen tegen de PVV is, maar het blijkt maar weer eens dat dat uit de lucht gegrepen is.
In plaats van net als Joop heel makkelijk tegen Wilders te gaan lopen ageren en je eigen agenda zo te dienen, kiest Boris ervoor om dat niet te doen en Wilders als het ware te verdedigen.
De PVV zaait toch angst en haat en draagt bij aan de vorming van extreme gedachtes. Omdat het een rechts extremist is, is het nu opeens een psychopaat?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:17 schreef LB06 het volgende:
Overigens geloof ik best dat hij aanhanger is van de PVV/Geert Wilders, maar het gaat me veel te ver om Geert hiervoor persoonlijk voor verantwoordelijk te houden. Die link gaat wat mij betreft niet verder dan de links die hij heeft met MW2 en WoW (zie z'n FB-profiel).
Het echte motief is denk ik gericht tegen de sociaal-democraten. Zijn psychopatische persoonlijkheid heeft mogelijk gemaakt dat hij in extremum heeft gedaan wat hij dacht dat nodig was. Ik bedoel in Nederland en andere landen zijn ook genoeg mensen met een hekel aan de PvdA, maar gelukkig niet veel met de persoonlijkheid, de middelen, de kennis en het doorzettingsvermogen om vrij minutieus twee aanslagen te plegen
Rot op man idioot.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:58 schreef Stezo het volgende:
1. De bomaanslag was gericht op het ministerie van Olie. Die beheren het Norway Oil Fund en sinds vorig jaar boycotten die Israelische firma's die zaken doen in de bezette gebieden.
2. Dat Labour Youth kamp had als hoofdthema dit jaar: International Solidarity. Een thema wat vooral toegespitst is op de Palestijnse zaak.
3. De dader was een Wilders fanboy.
Ik kan niet anders concluderen dan dat dit een Zionistische terreuraanslag is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |