abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99838227
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:54 schreef ijdod het volgende:

[..]

Bij de meeste terreurdaden heb je aan een BBE niets. Ik denk eerlijk gezegd dat je een wat optimistisch beeld hebt van wat een dergelijke eenheid kan, en hoe snel die inzetbaar zijn.
Het is allang niet meer de BBE overigens, het is de DSI. En daarvan is altijd minimaal één team volledig paraat en met een heli zijn die redelijk snel in het hele land.
pi_99838260
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:56 schreef Dzjonka het volgende:

[..]

Maar ookal heb je een goede database, dan heb je nog geen personeel om daar goed op toe te houden. Tenminste: bij Tristan vd Vlis was ook bekend dat ie psychotisch was in de politiedatabase (vreemd genoeg is dat nu opeens oeperdepoeps gewist...) maar niemand die dat combineerde met zijn aanvraag voor een wapenvergunning.

Enige waar dat soort databases goed voor zijn is om lekker te spitten in het leven van je buurvrouw oid terwijl je je verveelt op werk. Niet nuttig dus, slecht voor je privacy en nauwelijks veiligheidsverhogend.
Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken. Als regering kan je niet zeggen tegen de bevolking: "Tja, das kut, ga nou maar weer aan het werk".
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_99838261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee klopt natuurlijk ook, maar buiten het Oslo gebied (en evt. Bergen) is de kans op een (grote) terroristische aanslag ook te verwaarlozen.
daarbij ging in het begin veel aandacht uit naar de bomexplosie in het centrum
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:58:27 #254
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_99838287
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:57 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

daarbij ging in het begin veel aandacht uit naar de bomexplosie in het centrum
Wat ook logisch is, laten we wel wezen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_99838289
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:57 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken.
Simpelweg accepteren is ook een optie, een keuze, is ook iets doen. Dat zit alleen niet in de menselijke aard, er Moet Iets Gebeuren.
  † In Memoriam † zaterdag 23 juli 2011 @ 14:58:57 #256
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_99838303
quote:

[..]

Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken.
Waarom?
Waarom altijd die spastische reactie dat als er een keer wat mis gaat, men direct kijkt hoe dit voorkomen kan worden? Alles wordt op de kop gegooid en men verzand in oplossingen die meer problemen geven.

Wat is er mis met accepteren dat dit niet te voorkomen is en we blij mogen zijn dat het niet vaak voor komt?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_99838322

foto waar paar jongeren zich hadden verstopt
som vi elsker det!
pi_99838327
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Bij een klaarblijkelijk terroristische aanslag moet je BBE interventieteam binnen tien minuten in een snelle helikopter zitten. Klopte het toch dat Noorwegen een soft target was; zijn te slecht voorbereid.
Onder die voorwaarden is zowaar elk land een soft target.
Ter illustratie: Het kostte de BBE zo'n 65 minuten om in Laakkwartier te assisteren nadat er 3 agenten gewond raakte. Wanneer eenzelfde gebeurtenis als in Utoya op (bijv.) Schiermonnikoog zou gebeuren, kan je er donder op zeggen dat ook onze speciale eenheden niet binnen 30-60 minuten op het eiland staan. Daarnaast is Noorwegen natuurlijk een veel groter land waardoor het moeilijk is om dusdanige eenheden strategisch te verspreiden; Er zullen altijd plaatsen buiten de prioriteitszone vallen. Ik zelf zou dat bij een eilandje als Utoya toch wel verwachten.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:59:50 #259
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99838336
Ik vind het gewoon raar.
Als die gast begint te schieten... binnen 15 min heb je wel iemand die duidelijk 112 kan bellen en kan vertellen dat er iemand gewoon tientallen mensen aan het doodschieten is.
Dan heb je er geen 1 uur en 45 minuten voor nodig om met een taskforce daar te komen .. wat praktisch naast oslo ligt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 15:00:01 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_99838340
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom altijd die spastische reactie dat als er een keer wat mis gaat, men direct kijkt hoe dit voorkomen kan worden? Alles wordt op de kop gegooid en men verzand in oplossingen die meer problemen geven.

Wat is er mis met accepteren dat dit niet te voorkomen is en we blij mogen zijn dat het niet vaak voor komt?
Dat dus. Dit valt niet te voorkomen, hoe vreselijk ook.
pi_99838358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Waarom?

Democratie he. Ik verwacht dat de bevolking om een reactie vraagt. Als dat niet gebeurt zal dat de eerste keer in de geschiedenis van de mens zijn.
pi_99838367
quote:

[..]

Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken. Als regering kan je niet zeggen tegen de bevolking: "Tja, das kut, ga nou maar weer aan het werk".
Dat kan je wel en niet alles is te voorkomen
  † In Memoriam † zaterdag 23 juli 2011 @ 15:01:59 #263
341203 3-voud
pi_99838405
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:00 schreef waht het volgende:

[..]

Democratie he. Ik verwacht dat de bevolking om een reactie vraagt. Als dat niet gebeurt zal dat de eerste keer in de geschiedenis van de mens zijn.
Verontwaardiging, verdriet, afschuw... kan ook genoeg zijn.
pi_99838463
zojuist te horen gekregen dat een meisje van de uitwisseling in noorwegen waar ik deel aan nam is overleden :(
som vi elsker det!
pi_99838484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Verontwaardiging, verdriet, afschuw... kan ook genoeg zijn.
Kan best, maar we zullen zien wat de Noren van hun regering zullen verwachten.
En ik durf te stellen dat ze niet om niets zullen vragen.
pi_99838505
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:03 schreef behemoth449 het volgende:
zojuist te horen gekregen dat een meisje van de uitwisseling in noorwegen waar ik deel aan nam is overleden :(
Gecondoleerd.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99838524
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:59 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het gewoon raar.
Als die gast begint te schieten... binnen 15 min heb je wel iemand die duidelijk 112 kan bellen en kan vertellen dat er iemand gewoon tientallen mensen aan het doodschieten is.
Dan heb je er geen 1 uur en 45 minuten voor nodig om met een taskforce daar te komen .. wat praktisch naast oslo ligt.
Je mag in NL al blij zijn dat gewone politie binnen 15 minuten ter plaatse is bij een schietpartij. Laat staan wanneer er net elders enorm de tering is uitgebroken en je denkt dat er moslimterroristen met mogelijk meerdere bommen achter zitten en je net daar druk mee bezig bent om alle politie en leger daarheen te sturen... En dan krijg je telefoontjes over een schietpartij die waarschijnlijk in eerste instantie vrij vaag zullen zijn geweest omdat iedereen bang was dat ie ze zou horen.
Dan moet je je hele plan wijzigen, allemaal politie en leger terugroepen en dan moet je ook nog voor vervoer zorgen met boten en heli's....

Ik weet niet of NL of willekeurig welk land dan ook dit echt beter zou doen. Hoewel ie in de VS wel hartstikke doodgeschoten zou zijn bij arrestatie waarschijnlijk.
pi_99838554
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:59 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het gewoon raar.
Kan ook zijn dat ze een risicoanalyse vantevoren hebben gemaakt en het niet veilig genoeg vonden. Gaat niemand ooit toegeven natuurlijk.
  † In Memoriam † zaterdag 23 juli 2011 @ 15:06:30 #270
341203 3-voud
pi_99838566
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:04 schreef waht het volgende:

[..]

Kan best, maar we zullen zien wat de Noren van hun regering zullen verwachten.
En ik durf te stellen dat ze niet om niets zullen vragen.
Klopt. De westerse wereld heeft nu eenmaal dat nare trekje dat alles verbeterd moet worden.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:07:07 #271
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99838591
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat ze een risicoanalyse vantevoren hebben gemaakt en het niet veilig genoeg vonden. Gaat niemand ooit toegeven natuurlijk.
Er was idd wel politie(zag een filmpje) die van de kant moest toekijken.. wrs omdat ze geen boot oid hadden.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:07:43 #272
277821 pugehenis
keytar hero
pi_99838614
Via google translate op youtube

quote:
Vergeef me mijn slechte Noors, dus het is niet mijn moedertaal. Maar deze bomaanslagen in Noorwegen was gepland in het Pentagon. Dit indsicriminate moord werd uitgevoerd door westerse inlichtingendiensten: de CIA, MI6 en Mossad.

privatezib 4 Minutes geleden
:')
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_99838615
De politie weet natuurlijk ook niet of er één schutter is of dat er een team jihadisten rondloopt. En laten we wel wezen, in Nederland is een jongen doodgemartelt terwijl de politie buiten stond te luisteren.
pi_99838616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:06 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Klopt. De westerse wereld heeft nu eenmaal dat nare trekje dat alles verbeterd moet worden.
Aka het sprookje van de maakbare samenleving.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:08:04 #275
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_99838623
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:42 schreef Captainp00face het volgende:

[..]

Hij had schijnbaar 3 wapens bij zich, en ruim 30 minuten de tijd.. Ruim 500 man aanwezig..

Het kan toch dat er slechts 1 dader was?

Overigens las ik nog ergens dat er ook jongeren waren die zich dood voordeden, maar deze werden vervolgens door het hoofd geschoten met een shotgun :/ Hij wou zeker weten dat de gewonde ook dood waren. Krijg je toch de rillingen van?
je hebt er gewoon een geoefend militair team voor nodig om deze killing rates te krijgen, no way, dat een gewone burger met wat wapens dit ooit voor elkaar krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')