Het is allang niet meer de BBE overigens, het is de DSI. En daarvan is altijd minimaal één team volledig paraat en met een heli zijn die redelijk snel in het hele land.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:54 schreef ijdod het volgende:
[..]
Bij de meeste terreurdaden heb je aan een BBE niets. Ik denk eerlijk gezegd dat je een wat optimistisch beeld hebt van wat een dergelijke eenheid kan, en hoe snel die inzetbaar zijn.
Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken. Als regering kan je niet zeggen tegen de bevolking: "Tja, das kut, ga nou maar weer aan het werk".quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:56 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Maar ookal heb je een goede database, dan heb je nog geen personeel om daar goed op toe te houden. Tenminste: bij Tristan vd Vlis was ook bekend dat ie psychotisch was in de politiedatabase (vreemd genoeg is dat nu opeens oeperdepoeps gewist...) maar niemand die dat combineerde met zijn aanvraag voor een wapenvergunning.
Enige waar dat soort databases goed voor zijn is om lekker te spitten in het leven van je buurvrouw oid terwijl je je verveelt op werk. Niet nuttig dus, slecht voor je privacy en nauwelijks veiligheidsverhogend.
daarbij ging in het begin veel aandacht uit naar de bomexplosie in het centrumquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee klopt natuurlijk ook, maar buiten het Oslo gebied (en evt. Bergen) is de kans op een (grote) terroristische aanslag ook te verwaarlozen.
Wat ook logisch is, laten we wel wezen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:57 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
daarbij ging in het begin veel aandacht uit naar de bomexplosie in het centrum
Simpelweg accepteren is ook een optie, een keuze, is ook iets doen. Dat zit alleen niet in de menselijke aard, er Moet Iets Gebeuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken.
Waarom?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken.
Onder die voorwaarden is zowaar elk land een soft target.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Bij een klaarblijkelijk terroristische aanslag moet je BBE interventieteam binnen tien minuten in een snelle helikopter zitten. Klopte het toch dat Noorwegen een soft target was; zijn te slecht voorbereid.
Dat dus. Dit valt niet te voorkomen, hoe vreselijk ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom altijd die spastische reactie dat als er een keer wat mis gaat, men direct kijkt hoe dit voorkomen kan worden? Alles wordt op de kop gegooid en men verzand in oplossingen die meer problemen geven.
Wat is er mis met accepteren dat dit niet te voorkomen is en we blij mogen zijn dat het niet vaak voor komt?
Democratie he. Ik verwacht dat de bevolking om een reactie vraagt. Als dat niet gebeurt zal dat de eerste keer in de geschiedenis van de mens zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom?
Waarom altijd die spastische reactie dat als er een keer wat mis gaat, men direct kijkt hoe dit voorkomen kan worden? Alles wordt op de kop gegooid en men verzand in oplossingen die meer problemen geven.
Wat is er mis met accepteren dat dit niet te voorkomen is en we blij mogen zijn dat het niet vaak voor komt?
Dat kan je wel en niet alles is te voorkomenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is ook mijn mening: de kosten wegen niet op tegen de baten. Alhoewel er toch iets moet worden gedaan als reactie en ter preventie op dit soort zaken. Als regering kan je niet zeggen tegen de bevolking: "Tja, das kut, ga nou maar weer aan het werk".
Verontwaardiging, verdriet, afschuw... kan ook genoeg zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:00 schreef waht het volgende:
[..]
Democratie he. Ik verwacht dat de bevolking om een reactie vraagt. Als dat niet gebeurt zal dat de eerste keer in de geschiedenis van de mens zijn.
Kan best, maar we zullen zien wat de Noren van hun regering zullen verwachten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Verontwaardiging, verdriet, afschuw... kan ook genoeg zijn.
Gecondoleerd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:03 schreef behemoth449 het volgende:
zojuist te horen gekregen dat een meisje van de uitwisseling in noorwegen waar ik deel aan nam is overleden
Je mag in NL al blij zijn dat gewone politie binnen 15 minuten ter plaatse is bij een schietpartij. Laat staan wanneer er net elders enorm de tering is uitgebroken en je denkt dat er moslimterroristen met mogelijk meerdere bommen achter zitten en je net daar druk mee bezig bent om alle politie en leger daarheen te sturen... En dan krijg je telefoontjes over een schietpartij die waarschijnlijk in eerste instantie vrij vaag zullen zijn geweest omdat iedereen bang was dat ie ze zou horen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:59 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het gewoon raar.
Als die gast begint te schieten... binnen 15 min heb je wel iemand die duidelijk 112 kan bellen en kan vertellen dat er iemand gewoon tientallen mensen aan het doodschieten is.
Dan heb je er geen 1 uur en 45 minuten voor nodig om met een taskforce daar te komen .. wat praktisch naast oslo ligt.
Kan ook zijn dat ze een risicoanalyse vantevoren hebben gemaakt en het niet veilig genoeg vonden. Gaat niemand ooit toegeven natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:59 schreef MouzurX het volgende:
Ik vind het gewoon raar.
Als die gast begint te schieten... binnen 15 min heb je wel iemand die duidelijk 112 kan bellen en kan vertellen dat er iemand gewoon tientallen mensen aan het doodschieten is.
Dan heb je er geen 1 uur en 45 minuten voor nodig om met een taskforce daar te komen .. wat praktisch naast oslo ligt.
Klopt. De westerse wereld heeft nu eenmaal dat nare trekje dat alles verbeterd moet worden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:04 schreef waht het volgende:
[..]
Kan best, maar we zullen zien wat de Noren van hun regering zullen verwachten.
En ik durf te stellen dat ze niet om niets zullen vragen.
Er was idd wel politie(zag een filmpje) die van de kant moest toekijken.. wrs omdat ze geen boot oid hadden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze een risicoanalyse vantevoren hebben gemaakt en het niet veilig genoeg vonden. Gaat niemand ooit toegeven natuurlijk.
quote:Vergeef me mijn slechte Noors, dus het is niet mijn moedertaal. Maar deze bomaanslagen in Noorwegen was gepland in het Pentagon. Dit indsicriminate moord werd uitgevoerd door westerse inlichtingendiensten: de CIA, MI6 en Mossad.
privatezib 4 Minutes geleden
Aka het sprookje van de maakbare samenleving.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. De westerse wereld heeft nu eenmaal dat nare trekje dat alles verbeterd moet worden.
je hebt er gewoon een geoefend militair team voor nodig om deze killing rates te krijgen, no way, dat een gewone burger met wat wapens dit ooit voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:42 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Hij had schijnbaar 3 wapens bij zich, en ruim 30 minuten de tijd.. Ruim 500 man aanwezig..
Het kan toch dat er slechts 1 dader was?
Overigens las ik nog ergens dat er ook jongeren waren die zich dood voordeden, maar deze werden vervolgens door het hoofd geschoten met een shotgun :/ Hij wou zeker weten dat de gewonde ook dood waren. Krijg je toch de rillingen van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |