Als het een luie makelaar is, waarom niet?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn nu bezig met een huis te zoeken, 2 keer voor onze neus is een huis verkocht aldus hetzelfde makelaar.
Maar op Funda staat erop dat het nog steeds te koop staat, eentje zelf nog na 6 weken!!
Niet eens "onder voorbehoud verkocht""
Kan dat wel??
Alles kan in dat wereldje..quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Ik en mijn vriendin zijn nu bezig met een huis te zoeken, 2 keer voor onze neus is een huis verkocht aldus hetzelfde makelaar.
Maar op Funda staat erop dat het nog steeds te koop staat, eentje zelf nog na 6 weken!!
Kan dat wel??
Dit lijkt een vereiste om in de makelaarsbranche aan de slag te gaanquote:Op zondag 24 juli 2011 13:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als het een luie makelaar is, waarom niet?
Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Kan dat wel??
Tuurlijk kan dat.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:34 schreef Ninedarts het volgende:
Kan dat wel??
Ik zou niet weten waarom men dat zou doen. Kost alleen maar klauwen vol met geld.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?
* notitie maakt: vanmiddag alu-hoedje kopen.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat er ook sprake is van zogenaamde "dummy verkopen". Een huis wordt dan verkocht aan een nepkoper, om dan weer binnen een aantal weken op de markt te gooien. Dit om de verkoopcijfers fictief op te krikken en de markt het idee te geven dat er meer huizen worden verkocht. Weten jullie daar misschien meer over?
Ik moet de eerste makelaar nog tegenkomen die voor de algehele uitstraling van de woningmarkt zijn huizen gaat 'dummyverkopen'quote:Op maandag 25 juli 2011 10:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
* notitie maakt: vanmiddag alu-hoedje kopen.
Zou kunnen op zich, in de hoop dat iemand denkt "oei, iemand anders geeft al geld voor de woning, dan moet het wel een parel in de woestijn zijn, nou misschien kan ik vooraan staan als het niet doorgaat". Maar het kan net zo goed kopers afschrikken: "oh, al verkocht". Niet zo waarschijnlijk als strategie dus.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Toch corporaties verkopen heel erg goed nu, vooral de starters met garantie op terugkoop lopen goedquote:Op maandag 25 juli 2011 10:11 schreef Istrilyin het volgende:
[..]
Zou kunnen op zich, in de hoop dat iemand denkt "oei, iemand anders geeft al geld voor de woning, dan moet het wel een parel in de woestijn zijn, nou misschien kan ik vooraan staan als het niet doorgaat". Maar het kan net zo goed kopers afschrikken: "oh, al verkocht". Niet zo waarschijnlijk als strategie dus.
Maar wat ik wel heb gezien hier in de Pijp is dat ze 16 apartementen renoveren, en dan op 6 ervan een bordje "verkocht" zetten. Na een half jaar zie je nog steeds alles leegstaan. Dat riekt wel naar trukendoos. Of speculatie (succes). Maar kennelijk wordt er amper in getrapt in deze tijd.
Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 10:31 schreef meth77 het volgende:
[..]
Toch corporaties verkopen heel erg goed nu, vooral de starters met garantie op terugkoop lopen goed
veel beleggingen in het buitenland, woningbouw in duitsland, hotels in turkije, de commerciele activiteiten in Nederland kosten dik geld, dus dat zal t zijnquote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.
quote:Woningcorporaties draaien 2 miljard verlies
Woningcorporatie hebben vorig jaar veel geld verloren. Dat blijkt uit de jaarverslagen, die door de NOS onderzocht zijn. Van de 430 corporaties heeft de NOS de jaarverslagen van 364 corporaties geanalyseerd.
166 corporaties maakten verlies. Bij sommigen gaat het om forse verliezen, die oplopen tot tientallen miljoenen. In totaal moesten zij voor bijna twee miljard euro afschrijven.
Saskia Groenewegen, vice-voorzitter van de raad van commissarissen van De Key (verlies vorig jaar 31 miljoen) verwacht dit jaar opnieuw verlies. "Minimaal 32 miljoen, waarschijnlijk meer. Alle projecten worden doorgerekend. Een aantal projecten zal worden vertraagd. Vooral op grondaankopen en projecten voor hoge huren zal verlies worden geleden. Het heeft alles met de kredietcrisis te maken."
Weggestuurd
De organisatie is volgens Groenewegen te enthousiast geweest. Er zijn te grote risico's genomen in sommige projecten. Corporatie De Key stuurt de directeur weg.
Ook bij Rentree in Deventer moet de bestuurder weg omdat hij de financiën niet op orde heeft. Inmiddels zijn er forensisch accountants aan het werk om te onderzoeken of er fraude is gepleegd.
http://nos.nl/artikel/159(...)ds-omvangrijker.html
SGBB, een corporatie met het hoofdkantoor in Hoofddorp, leed in 2008 een verlies van maar liefst 300 miljoen euro.
Wat er gebeurt is dat er woning van de markt worden afgehaald en een paar weken later weer in de markt gezet worden. Dit om de verkooptijd van een woning te manipuleren.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:58 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het zou wel beter zijn als de opbrengst van de verkopen in de schatkist vloeiden, nu loopt het weg naar allerlei vage bestemmingenquote:Op maandag 25 juli 2011 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar dat geld naartoe gaat... Corporaties kregen woningen cadeau van de overheid, corporaties bouwen amper bij, corporaties bouwen enorme eigen vermogens op, corporaties blijven huren verhogen voor oude huisjes, corporaties verkopen oude huisjes... Lijkt me een totaal verkeerde besteding van gemeenschapsgeld.
Bullshit. Een advertentie op Funda kost veel geld, die wis je niet voor de fun even een paar keer.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:13 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Wat er gebeurt is dat er woning van de markt worden afgehaald en een paar weken later weer in de markt gezet worden. Dit om de verkooptijd van een woning te manipuleren.
Vroegah...had ik veel contact met makelaars en deze " truc " werd toen regelmatig toegepast. Vooral de NVM had er een handje van. Zo konden zij "aantonen" dat zij een snelle omzetsnelheid hadden en dan konden zij weer adverteren met korte verkooptijden!
Klopt, voor de verkoper kost een advertentie veel geld. Maar wanneer de makelaar alle gegevens en foto's heeft dan is het gewoon even uploaden. Eén handeling. Immers de kosten zijn al gemaakt en betaald. Het kost de verkoper ook niets (alleen de eerste keer).quote:Op maandag 25 juli 2011 21:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bullshit. Een advertentie op Funda kost veel geld, die wis je niet voor de fun even een paar keer.
Ja, want Funda werkt gratis.....quote:Op maandag 25 juli 2011 21:53 schreef BeffJeck het volgende:
Klopt, voor de verkoper kost een advertentie veel geld. Maar wanneer de makelaar alle gegevens en foto's heeft dan is het gewoon even uploaden. Eén handeling. Immers de kosten zijn al gemaakt en betaald. Het kost de verkoper ook niets (alleen de eerste keer).
Probeer het eens bij marktplaats met een auto zou ik zeggen....quote:Gewoon een oude marketingtruc. Ik had van jou wel verwacht dat je die trucs zou kennen(zo naief ben je toch niet ). Gebeurd bij zoveel bedrijven.
Dat zijn vaste abonnementen, uploadkosten zijn te verwaarlozen, paar tientjes per woningquote:Op maandag 25 juli 2011 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, want Funda werkt gratis.....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |