Ik vind dat dus echt de kloterigste smiley.quote:
Poging tot luisteren doetquote:
Gefeliciteerd. En nuquote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:13 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind dat dus echt de kloterigste smiley.
Mag jij trots zijn dat jij die smiley post om mensen weg te jagen?quote:
Stel je niet zo aan, Calimeroquote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:27 schreef APK het volgende:
Mag jij trots zijn dat jij die smiley post om mensen weg te jagen?
Wat een kutherrie, johquote:
Die ga ik nu luisteren.quote:
Tering!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:47 schreef oh-oh het volgende:
Hahahahahaha en Lily mag gewoon wel vals zingen
Wat zit je nou te CAPS LOCKEN de hele tijdquote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:40 schreef oh-oh het volgende:
JA IK GAF MN FOUT EERLIJK TOE, PLEASE FORGIVE ME
Ga ik nog even vrolijk een fransje in het topic gooien.quote:
I sits in tha trein. Kon godverdomme eerst met een rotgang terug, was het tasje van Greys vergetenquote:
Tis een neger, dus zal wel het laatste zijn. Ik zal hem wel ff verraaienquote:[img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/im
g] Op zaterdag 23 juli 2011 10:21 schreef Rewimo het volgende:
Dan heeft ie een moeilijke stoelgang. Of geen kaartje.
Ik zeg altijd dat Baloe m'n kaartje heeft opgegetenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:24 schreef Rewimo het volgende:
Geen originele truc hoor, op de wc gaan zitten als je geen kaartje hebt
Hoe vroeg is ze dan wel niet gaan rijdenquote:
Ik verwachtte een plaatje van een neger-zonder-kaartje-die-afgevoerd-wordt-door-een-boze-conducteurquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Qwea het volgende:
[img]http://www.tinypic.com/r/33vnbeq/7[img]
Rara waar ben ik
Hehehe helaaschquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik verwachtte een plaatje van een neger-zonder-kaartje-die-afgevoerd-wordt-door-een-boze-conducteur
Heel simpel een dikke vette tournedos met champignonsquote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:35 schreef Rewimo het volgende:
Wat heb je gegeten, Elies?
Wij gaan vandaag maar eens niet uit eten denk ik
Was walgelijk lekkerquote:
Hé, jij ontbreekt bij de WW. Is het uitquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Mogguh![]()
Greys, Tombo, Cat en Qut, heeeeeel veel plezier ende sterkte met het kuthumeur![]()
![]()
En ik zag loslopende Biet-foto's![]()
Ik mocht niet meequote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hé, jij ontbreekt bij de WW. Is het uit
Je bent ingeruild voor een jonger exemplaarquote:
En dat kwam er ook nog eens bij. Nee, dan wordt ut um nietquote:Nee, ik heb al een afspraak eind van de middag en dan zou het wel heel erg racen tegen de klok worden voor mij
Fijn dat we het weten! Willen jullie eierkoeken en shag voor me meenemen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet van mijn zoon melden dat ik boodschappen ga doen met mijn zoon
Poezen en hun neurotiteitenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:40 schreef Oognip het volgende:
Muis denkt echt dat ie overal in pasten het past ook
[ afbeelding ]
Oscar past ook
[ afbeelding ]
Te laat. Je stopt maar met rokenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:41 schreef ElisaB het volgende:
Fijn dat we het weten! Willen jullie eierkoeken en shag voor me meenemen?
Wat een watje is het tochquote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:46 schreef Greys het volgende:
Lekkerrrrr!
Qwea lusr sushi
Alleen pure wasabi vond ze iets tè... ondanks alle waarschuwingen
Ik zal het op die van cat doen.quote:
'Ik heb helaas slecht nieuws over uw tante.'quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:07 schreef Rewimo het volgende:
't Is wat onhandig uitgedrukt maar zo heel raar is het toch niet? Hoe zou jij het zelf zeggen?
Ik denk inderdaad "ik heb slecht nieuws over uw tante". Maar het is natuurlijk altijd lastig om zulk nieuws te brengen, ze had zelf het idee dat de klap nu minder hard aan zou komen dan als ze meteen zou zeggen "uw tante is helaas overleden".quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:07 schreef Rewimo het volgende:
't Is wat onhandig uitgedrukt maar zo heel raar is het toch niet? Hoe zou jij het zelf zeggen?
Wat ergquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Je lag niet om?
Nee, ik zou t ook anders zeggen.
Meer in de richting van dat je belt met slecht of verdrietig nieuws of zo.
Wss gaat het juist heel goed met tante nu ze dood is
Ik zag het wel maar vond de vraag belangrijker dan dit foutjequote:
Hond of kat? Tot welk gewicht?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:27 schreef Oognip het volgende:
Bij mij doet zooplus het niet
Weet iemand hoe duur frontline Combo daar kost en hoeveel pipetten dat dan zijn?
Q laat alles in haar holle houten poot zakken. Heeft ze zo nog wat op de terugwegquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:39 schreef Greys het volgende:
whehehe Q is een vaatje zonder bodem
Ik zit al vol en zij bestelt nog een ronde
Sorryquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef ElisaB het volgende:
Zucht...
[ afbeelding ]
En dan is er nog een variant voor kleine hondjes (2-10kg):
- 3 stuks ¤ 27,50
- 6 stuks ¤ 44,99
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:46 schreef Rewimo het volgende:
We gaan zo maar eens even romantisch boswandelen (en geocachen), 't is tenslotte onze trouwdag
Dat wist ik niet. Ik koop het meestal bij de dierenarts en dan raden ze me altijd de frontline Combo (groen) aanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:03 schreef Rewimo het volgende:
Volgens onze DA is de vrij verkrijgbare Frontline (groen) minder goed dan de blauwe die je alleen via de DA kunt kopen. Klopt volgens mij wel want met die groene hadden onze katten nog steeds vlooien, na een behandeling met de blauwe niet meer. Qua prijs maakt het volgens mij niks uit.
NIET!?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:40 schreef Qwea het volgende:
Pfff, tombo heeft me gewoon de verkeerde trein ingestuurd
NIET!quote:
Ja, echt erg he...quote:
En voor wat, en twee uur lang op je dooie gemakquote:
Jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:59 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En voor wat, en twee uur lang op je dooie gemak
Heul wel, die naar rotterdam.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:04 schreef tombolafan het volgende:
QWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAA
Je zat toch niet echt in de verkeerde trein?
wtf die gaat om .13 en .43, waar was jouw trein dan?quote:
Jaquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:06 schreef Harajuku. het volgende:
Hij zei toch dook dat ze tevoorschijn konden komen omdat hij van de polizei was, en zo schoot ie er nog wat neer. Echt hè.
Heeeeeeeeeeeeeeeulemaal vooraan, bleekquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
wtf die gaat om .13 en .43, waar was jouw trein dan?
Noesquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeeeeeeulemaal vooraan, bleekboeie. Vertrek net vanaf alkmaar
Voor niks 4 verkeersboetes gehadquote:
Maar Tombo is verder helemaal niet eigenwijs, dus je zult het wel verkeerd getold hebbenquote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar Tombo is verder helemaal niet eigenwijs, dus je zult het wel verkeerd getold hebben
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:50 schreef tombolafan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Maar we WAREN op tijd bij het station, dat er dan ineens een ander trein op het station staat...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:40 schreef Greys het volgende:
Amy Winehouse dood?
Mjah, zat er aan te komen.
Was op CNN en ik zie topics in SHO en NWS, dus denk het wel.quote:
Oh ja, idd maar ik dacht eigenlijk dat het wel weer goed ging enzoquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Was op CNN en ik zie topics in SHO en NWS, dus denk het wel.
Ik kijk er niet echt van op
Zonde en treurig, maar ze deed het zichzelf wel aan.
Hij was nog op tijd gelukkigquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:24 schreef oh-oh het volgende:
Indahaaaaaaaa, dank je voor je lieve kaart
Ja, geweldige stem.... maar 27.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:48 schreef Nonneke het volgende:
tsjee wat triestig![]()
en weer een voor de 'forever 27 club'
Nonquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:48 schreef Nonneke het volgende:
tsjee wat triestig![]()
en weer een voor de 'forever 27 club'
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Greys het volgende:
[..]
NonHad je de foto's van Beetle zonder riem gezien op 'jouw' veldje?
@Rewimo, gefeliciteerd voor jullie!
Hebben het toch los geprobeerd!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:25 schreef Nonneke het volgende:
[..]
nee *snel terug kijken gaat*
fijn veldje is het he ! maar als je het niet aandurft met het hek probeer je toch eerst een hele lange lijn
![]()
gefeli Rewimo en qtel !
ik zag het !quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Hebben het toch los geprobeerd!
Met kaas in de tas
Ja, het schiet al opquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:17 schreef nokwanda het volgende:
Rewimo en qltel, gefeliciteerd
Op naar de 50 jaar getrouwd
Ik heb dierenplaatjes shit voor Samara!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:39 schreef senesta het volgende:
Hi all
Ik vind het echt tragisch van Amy, niet onverwachts inderdaad maar wel tragisch.
Ze heeft haar boek al volquote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb dierenplaatjes shit voor Samara!
Vreselijk ook alles wat er gebeurd is in Oslo, wat zullen ze ook vreselijk bang zijn geweest op dat eiland. Ik ben ook erg benieuwd of er idd een tweede gunman is geweest zoals soms geschreven is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Amy is gone. Ze is even geworden als ik ben. Maar het zat er wel aan te komen.
In noorwegen schijnt het nog chaos te zijn en veel wegen zijn nog afgesloten. Volgens de media daar gaat het dodental wel over de 100 heen.
Zijn je ouders nog daar F_r?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Amy is gone. Ze is even geworden als ik ben. Maar het zat er wel aan te komen.
In noorwegen schijnt het nog chaos te zijn en veel wegen zijn nog afgesloten. Volgens de media daar gaat het dodental wel over de 100 heen.
Wel tweequote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
Hoeveel jaar zijn jullie getrouwd dan Rewimo
We hebben uren door een bos gesjouwd op zoek naar geocaches. De laatste kilometer was hell, de 5 daarvoor ging het nog goed met mijn heup. Maar ja, dan moet je dat laatste stuk nog terug hèquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:22 schreef _Multiply86_ het volgende:
Haha owBijna 50 ja
![]()
Leuke dag gehad?
Bofkontquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:23 schreef Oognip het volgende:
Ik ben weer klaar met werken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
morgen mag ik weer 2 keer![]()
Ach je kan nog even vooruit tot 50 jaar ( ik zeg altijd tegen mijn man dat hij 50 jaar aan me vastzitquote:
Nog even en je hebt vakantie, dan kun je achter limburgse bejaarden aan wandelenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:23 schreef Oognip het volgende:
Ik ben weer klaar met werken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
morgen mag ik weer 2 keer![]()
Ach die letten niet op jou, alle aandacht gaat naar Beetlequote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:31 schreef Greys het volgende:
Ik zie een pietsie op tegen morgen
Verjaardagsvisite en een drukke pup
Beetle die alle hapjes opeet die op tafel staanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:33 schreef indaha het volgende:
[..]
Ach die letten niet op jou, alle aandacht gaat naar Beetle
Ja dat vind ik ook erg als ze helemaal geen bezoek krijgen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:37 schreef Oognip het volgende:
Op mijn werk is er een client die heel erg dementerend is, zo heb ik het nog nooit meegemaakt. Ze is niet alleen vreselijk vergeetachtig, ze kan ook niet meer op woorden komen. Middenin een woord weet ze niet meer hoe een woord heet (ze zegt bijvoorbeeld: "onder... eeh hoe heet dat nou!?"Dan wil ze dus iets over haar ondergoed zeggen maar ze kan gewoonweg niet meer op woorden komen.
Vanavond zat ze te snikken in de huiskamer, toen brak mijn hart ik vind dat zó sneu. Op zo'n manier oud worden, vreselijk. Alleen hierom zou ik al niet met ouderen kunnen werken.
Net als een vrouw die vanmorgen is overleden kreeg nooit bezoek, niemand die voor haar waste en is ook alleen gestorven. Echt erg.
Deze vrouw beseft niet echt dat ze dement is (als in: dingen vergeten), maar ze merkt natuurlijk wel dat ze woorden niet meer weet en dat is vreselijk frustrerend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:41 schreef Rewimo het volgende:
Het ergste vind ik het als mensen doorhebben dat ze zo aftakelen. Als het eenmaal zover is dat ze het niet meer beseffen is het vooral vervelend voor de mensen om hen heen, maar niet meer voor henzelf.
Maar zo iemand die helemaal alleen doodgaat, dat is wel erg triest ja
Dat vind ik echt erg om te lezen en krijg ik echt tranen van in mijn ogenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:46 schreef indaha het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook erg als ze helemaal geen bezoek krijgen.
Ik was vanmiddag bij de tante van mijn man in het bejaardenhuis en zij heeft altijd heel veel bezoek en dan is er haar buurvrouw die zelf helemaal niets kan en haast nooit bezoek krijgt en die vertelde dat wegens bezuiniging het koekje bij de middagthee geschrapt was en dat ook thee op haar kamer niet meer mogelijk is, maar dat ze dat in de zaal moet halen.
Maar dat mensje moet gehaald en gebracht worden en daar hebben ze ook geen tijd voor dus krijgt ze niets en daar zaten wij dan aan de vlaai.
Natuurlijk heeft tante haar uitgenodigd voor een stukje vlaai en een kop thee ,maar ik vind het hard dat een koekje en een kop thee er niet meer vanaf kan voor dat mensje
ja. niet in oslo zelf ze zitten bij vrienden in een dorp er vlakbijquote:
Het lijkt wel herfstquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:52 schreef Qwea het volgende:
Ik lig heerlijk op de bank. Het is hoerig kutweer
Het is werkelijk heel erg he? Er liggen mensen in luiers soms omdat er geen personeel is om met ze naar het toilet te gaan. Hoe vernederend is dat?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:46 schreef indaha het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook erg als ze helemaal geen bezoek krijgen.
Ik was vanmiddag bij de tante van mijn man in het bejaardenhuis en zij heeft altijd heel veel bezoek en dan is er haar buurvrouw die zelf helemaal niets kan en haast nooit bezoek krijgt en die vertelde dat wegens bezuiniging het koekje bij de middagthee geschrapt was en dat ook thee op haar kamer niet meer mogelijk is, maar dat ze dat in de zaal moet halen.
Maar dat mensje moet gehaald en gebracht worden en daar hebben ze ook geen tijd voor dus krijgt ze niets en daar zaten wij dan aan de vlaai.
Natuurlijk heeft tante haar uitgenodigd voor een stukje vlaai en een kop thee ,maar ik vind het hard dat een koekje en een kop thee er niet meer vanaf kan voor dat mensje
Daar kan ik het mee eens zijn, niet om die mensen te verschonen en te verzorgen want dat moet door kundig personeel gebeuren,maar idd voor een kopje thee,een wandeling of gewoon een beetje poetsen dat moet kunnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:01 schreef oh-oh het volgende:
Voor zulke zaken zouden ze verplicht mensen met een uitkering in moeten zetten.
Win win situatie hoor.
Nou dit arme mensje nu wel want mijn man's tante zal nu ze dit weet wel zorgen dat ze wat krijgt, maar in dat tehuis en andere tehuizen zijn er vast meer mensen die in die situatie zitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat vind ik echt erg om te lezen en krijg ik echt tranen van in mijn ogenDat het koekje wegens bezuinigingen geschrapt is vind ik al erg, maar dat ze geen thee op haar kamer kan krijgen, vreselijk. Nu krijg dat arme mensje dus geen drinken als ik het goed begrijp
Als je zo oud moet worden kun je geloof ik beter 10 jaar eerder dood gaan...
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:01 schreef oh-oh het volgende:
Voor zulke zaken zouden ze verplicht mensen met een uitkering in moeten zetten.
Win win situatie hoor.
Ben ik het niet mee eensquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:05 schreef indaha het volgende:
[..]
Daar kan ik het mee eens zijn, niet om die mensen te verschonen en te verzorgen want dat moet door kundig personeel gebeuren,maar idd voor een kopje thee,een wandeling of gewoon een beetje poetsen dat moet kunnen.
Ja vond ik ook een beetje jammer, Jazz vind het heerlijk om lekker te knuffelen en Diaz is oud, super rustig, die zou die aandacht geweldig vinden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:08 schreef oh-oh het volgende:
Haha Multi ja, die stellen nog allemaal eisen ook.
Mijn honden kun je zo loslaten in een zaal vol bejaarden, zelfs Sjon zou het prachtig vinden, maar hey, commando's en zo, lama zitten hoor
Ik denk echt dat een groot deel van die mensen heus wel een paar uurtjes per week thee zou kunnen gaan drinken met bejaarden of zo hoor, beetje structuur doet aan beide kanten goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:07 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
[..]
Ben ik het niet mee eens![]()
hangt ook van de soort uitkering af, maar bijvoorbeeld een Wajong, waar mensen met ernstige psychische of fysieke problemen in zitten moet je hier niet mee lastig vallen tenzij ze er zelf voor open staan en het aankunnen
Natuurlijk hangt het van de situatie van de uitkeringsgerechtige af, als deze zelf ziek is of al als mantelzorger voor iemand anders zorgt dan niet natuurlijk ,maar er zijn genoeg mensen die best een paar uurtjes zoiets konden doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:07 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
hangt ook van de soort uitkering af, maar bijvoorbeeld een Wajong, waar mensen met ernstige psychische of fysieke problemen in zitten moet je hier niet mee lastig vallen tenzij ze er zelf voor open staan en het aankunnen
Die is snel verouderd bij jouquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:10 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Ja vond ik ook een beetje jammer, Jazz vind het heerlijk om lekker te knuffelen en Diaz is oud, super rustig, die zou die aandacht geweldig vinden.
Misschien moet ik maar gewoon eens mailen naar zon bejaardenhuis hier
Gefeliciteerd, het is goed bevallen dusquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:51 schreef Oognip het volgende:
En ongeveer NU 6 jaar geleden heb ik voor het eerst met mijn vriend gezoend!
Hiervan gaan echt mijn haren overeind staanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:07 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
[..]
Het valt nog mee dattie nog haar heeft dan of was het geen heftig spulquote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:48 schreef oh-oh het volgende:
Oh oeps, ik was wat laat met honden wassen, en dat masker zat nog in Bil zn kuif, die is nu beige
Dat je het tijdstip nog weet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 21:51 schreef Oognip het volgende:
En ongeveer NU 6 jaar geleden heb ik voor het eerst met mijn vriend gezoend!
Het is misschien ietwat lomp verwoord, maar als mensen al genoeg problemen met zichzelf hebben is het soms beter om ze in zekere mate in bescherming te nemen tegen andere problemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:16 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hiervan gaan echt mijn haren overeind staan
Ongeveer, nog niet helemaal maar het heeft tijd nodig. Maandag gaan we iig gezellig ons jubileum vierenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat je het tijdstip nog weet.
troubles zijn uit de weg?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:18 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ongeveer, nog niet helemaal maar het heeft tijd nodig. Maandag gaan we iig gezellig ons jubileum vieren
Nee joh Lush, ik laat dat zelf vaak de hele dag zitten hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:16 schreef indaha het volgende:
[..]
Het valt nog mee dattie nog haar heeft dan of was het geen heftig spul
Ik geloof dat er genoeg mensen in de wajong zitten die wel even een paar uurtjes er uit kunnen om thee te gaan drinken met oude mensen. Mensen die thuis zitten vanwege fysieke problemen kunnen wat mij betreft ook wel op een andere plek zitten thee drinken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Het is misschien ietwat lomp verwoord, maar als mensen al genoeg problemen met zichzelf hebben is het soms beter om ze in zekere mate in bescherming te nemen tegen andere problemen.
Als ik echt heel eerlijk ben denk ik dat je wel echt ver heen moet zijn wil je helemaal niet meer aan de maatschappij deel kunnen nemen en niet een paar uur per maand of week iets sociaals kunnen doen hoor. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die in zo een situatie zitten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Het is misschien ietwat lomp verwoord, maar als mensen al genoeg problemen met zichzelf hebben is het soms beter om ze in zekere mate in bescherming te nemen tegen andere problemen.
Afhankelijk van of iets dichtbij en makkelijk bereikbaar is kunnen mensen met fysieke problemen dit misschien inderdaad wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:19 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik geloof dat er genoeg mensen in de wajong zitten die wel even een paar uurtjes er uit kunnen om thee te gaan drinken met oude mensen. Mensen die thuis zitten vanwege fysieke problemen kunnen wat mij betreft ook wel op een andere plek zitten thee drinken.
En nee natuurlijk niet als mensen geestelijk niet in orde zijn. Maar om nou te zeggen dat mensen met een uitkering worden lastig gevallen om even thee te gaan drinken met bejaarden die vreselijk eenzaam zijn... Valt bij mij een klein beetje verkeerd.
Ik ken er sowieso al meerdere.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:21 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als ik echt heel eerlijk ben denk ik dat je wel echt ver heen moet zijn wil je helemaal niet meer aan de maatschappij deel kunnen nemen en niet een paar uur per maand of week iets sociaals kunnen doen hoor. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die in zo een situatie zitten.
Het is niet zo dat je er zelf beter van wordt als je de hele dag alleen thuis zit met je eigen problemen. Het lijkt me goed om er dan tussenuit te gaan en lekker met de mensen te kletsen, dan hebben de mensen afleiding en degene met de uitkering heeft ook eens wat andersquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:23 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Afhankelijk van of iets dichtbij en makkelijk bereikbaar is kunnen mensen met fysieke problemen dit misschien inderdaad wel.
Ik vind dat er soms wel makkelijk wordt gezegd ja laat dit de mensen met een uitkering maar doen, terwijl juist die mensen zelf soms al teveel problemen hebben. Als je er simpelweg geen dingen meer bij kan hebben word je er inderdaad mee lastig gevallen. Dat heeft niks te maken met dat het niet verschrikkelijk is dat oude mensen alleen zitten, dat vind ik echt heel erg erg, maar soms heb je aan je eigen problemen genoeg en dan zijn dit soort dingen inderdaad lomp gezegd dingen waarmee deze mensen worden lastiggevallen.
Maar je hoeft toch niet alleen te kijken naar mensen die jij kent? Er zijn zat mensen die wel gewoon dingen als dit kunnen doen.quote:
Toch weet ik zeker dat van het aantal mensen met een uitkering, wat voor uitkering dan ook, het aantal mensen dat echt niet in staat is om een paar uur per week verplicht iets te doen echt heel beperkt is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:23 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Afhankelijk van of iets dichtbij en makkelijk bereikbaar is kunnen mensen met fysieke problemen dit misschien inderdaad wel.
Ik vind dat er soms wel makkelijk wordt gezegd ja laat dit de mensen met een uitkering maar doen, terwijl juist die mensen zelf soms al teveel problemen hebben. Als je er simpelweg geen dingen meer bij kan hebben word je er inderdaad mee lastig gevallen. Dat heeft niks te maken met dat het niet verschrikkelijk is dat oude mensen alleen zitten, dat vind ik echt heel erg erg, maar soms heb je aan je eigen problemen genoeg en dan zijn dit soort dingen inderdaad lomp gezegd dingen waarmee deze mensen worden lastiggevallen.
Klopt, er zijn meer mensen op de wereld dan jijzelf, maar soms kan je die mensen niet aan, en waarom moet je dan de uitkeringsgerechtigde gaan pesten met een bezoekje aan iemand? Omdat dan de normale mensen met een baan zich daar beter door gaan voelen? Sorry, maar dan denk ik, laat die persoon therapie volgen en zijn leven op de rit krijgen, en ga dan verder kijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:25 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je er zelf beter van wordt als je de hele dag alleen thuis zit met je eigen problemen. Het lijkt me goed om er dan tussenuit te gaan en lekker met de mensen te kletsen, dan hebben de mensen afleiding en degene met de uitkering heeft ook eens wat anders
En natuurlijk zijn er grenzen, niet alle mensen met een uitkering zijn er voor geschikt, maar wat mij betreft een hele hoop wel.
Er zijn meer mensen op de wereld dan alleen jijzelf (jijzelf in de zin van iemand met een uitkering, niet op jezelf betrekken dus).
Klopt. Ik kan erg slecht tegen mensen die gelijk roepen dat de uitkeringsgerechtigden maar dingen gaan doen. Natuurlijk chargeer ik, maar dat gebeurt de andere kant op ook. Ik zeg alleen maar dat lang niet elke uitkeringsgerechtigde dit soort dingen kan, dus dat het ook veel te makkelijk is om te zeggen dat die groep het maar moet doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Toch weet ik zeker dat van het aantal mensen met een uitkering, wat voor uitkering dan ook, het aantal mensen dat echt niet in staat is om een paar uur per week verplicht iets te doen echt heel beperkt is.
Jij generaliseert het wel meteen heel erg de andere kant op
Nu doe je echt net alsof bijna iedereen met een uitkering mentaal of fysiek gruwelijk beperkt is, hallo zegquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:27 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Klopt, er zijn meer mensen op de wereld dan jijzelf, maar soms kan je die mensen niet aan, en waarom moet je dan de uitkeringsgerechtigde gaan pesten met een bezoekje aan iemand? Omdat dan de normale mensen met een baan zich daar beter door gaan voelen? Sorry, maar dan denk ik, laat die persoon therapie volgen en zijn leven op de rit krijgen, en ga dan verder kijken.
Zie mijn reactie op jouquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nu doe je echt net alsof bijna iedereen met een uitkering mentaal of fysiek gruwelijk beperkt is, hallo zeg
Klopt. En ik ben het niet eens met je dat er misschien een paar het niet aankunnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:30 schreef oh-oh het volgende:
Lang niet elke zeg je, ik denk echt ok, mss een paar dan niet , dat is nog steeds een hele andere stelling.
Waarom je een uitkeringsgerechtigde moet gaan 'pesten'!? Je denkt dat dat is omdat de werkende mensen zich dan beter gaan voelen? Wat een bullshit. De enige reden waarom je dat zou moeten doen is zodat de ouderen niet eenzaam worden en nog eens wat aanspraak hebben.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:27 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Klopt, er zijn meer mensen op de wereld dan jijzelf, maar soms kan je die mensen niet aan, en waarom moet je dan de uitkeringsgerechtigde gaan pesten met een bezoekje aan iemand? Omdat dan de normale mensen met een baan zich daar beter door gaan voelen? Sorry, maar dan denk ik, laat die persoon therapie volgen en zijn leven op de rit krijgen, en ga dan verder kijken.
Ik zou het zo gaan doen maar dan zonder verplichting want als ik een dag kan werken doe ik dat natuurlijk veel lieverquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:31 schreef Rewimo het volgende:
Als ik in dit verband "mensen met een uitkering" zie, denk ik in eerste instantie aan mensen in de bijstand. Niet aan mensen met WAO of Wajong. Hoewel die misschien het verzetje ook wel kunnen gebruiken (vooropgesteld dat ze zoiets aankunnen uiteraard). Maar je hoeft niet bij voorbaat al mensen uit te sluiten van zoiets.
Nee, dat vraag ik me af. Kunnen werkende mensen niet naar eenzame ouderen dan, dat de uitkeringsmensen het maar moeten doen? Dat is gewoon een vraag.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef Oognip het volgende:
[..]
Waarom je een uitkeringsgerechtigde moet gaan 'pesten'!? Je denkt dat dat is omdat de werkende mensen zich dan beter gaan voelen? Wat een bullshit. De enige reden waarom je dat zou moeten doen is zodat de ouderen niet eenzaam worden en nog eens wat aanspraak hebben.
Of onbekendheid ermee , mijn nichtje nu 19 had helemaal niets met bejaarden behalve haar eigen opa en oma dan maar de rest waren allemaal oude zeurpieten in haar ogen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Het is vaak de "verplichting" die ervoor zorgt dat een bepaalde groep er niet geschikt voor is.
Ja maar dan heb je ook geen uitkering meer natuurlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:33 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik zou het zo gaan doen maar dan zonder verplichting want als ik een dag kan werken doe ik dat natuurlijk veel liever
Ik vind het gek dat je net doet alsof het vreselijke mensen zijn waarvan je maar beter weg kunt blijven. Je doet net of mensen met een uitkering er slechter op worden als ze omgaan met ouderen. Hoezo gaat dat meteen ten koste van jezelf? Wat dacht je van een beetje afleiding voor mensen met een uitkering? Alsof het zo'n goede remedie is om de hele dag thuis te zitten met je eigen problemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:34 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nee, dat vraag ik me af. Kunnen werkende mensen niet naar eenzame ouderen dan, dat de uitkeringsmensen het maar moeten doen? Dat is gewoon een vraag.
En ik vind het super als ouderen aanspraak hebben, maar ik vind ook niet dat dit ten koste moet gaan van jezelf, vind je dat zo gek?
Ik werk 40 uur in de week, ik ben blij als ik mn eigen huishouden nog een beetje leuk geregeld krijg en een sociaal leven hebquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:34 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nee, dat vraag ik me af. Kunnen werkende mensen niet naar eenzame ouderen dan, dat de uitkeringsmensen het maar moeten doen? Dat is gewoon een vraag.
En ik vind het super als ouderen aanspraak hebben, maar ik vind ook niet dat dit ten koste moet gaan van jezelf, vind je dat zo gek?
Als werkelijk iedereen zou doen (bijdragen) wat hij / zij kan, zou de wereld er echt heel anders uitzien hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef Mama_Mia het volgende:
Klopt. En ik ben het niet eens met je dat er misschien een paar het niet aankunnen.
Je moet sowieso niemand bij voorbaat uitsluiten van zoiets, maar je moet ook gewoon niemand bij voorbaat insluiten bij zoiets. Er moet per persoon gekeken worden wat in zijn/haar belang is. Als daar zoiets bij past, prima.
Werken kan ook in bepaalde gevallen met behoud van uitkering, en ja dan snap ik wel dat mensen kiezen om te werken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je ook geen uitkering meer natuurlijk.
Zou jij het heel erg gek vinden als er van je gevraagd werd om bijvoorbeeld als je nu langdurig werkloos zou zijn verplicht 1 keer in de week 4 uur ergens iets sociaals in die richting te gaan doen?
Ik niet als ik toch thuis zat hoor, echt niet.
En het hoeft niet perse bij bejaarden te zijn, er zijn genoeg van die zaken die door bezuinigingen overal best gedaan zouden kunnen worden door mensen die geld krijgen van de staat toch?
Dat denk ik ookquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk echt dat er veel mensen met een uitkering zijn die er uiteindelijk gebaat bij zouden zijn, bij een stukje structuur en verplichting hoor.
Shoot me
Dit zeg ik nergensquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vind het gek dat je net doet alsof het vreselijke mensen zijn waarvan je maar beter weg kunt blijven. Je doet net of mensen met een uitkering er slechter op worden als ze omgaan met ouderen. Hoezo gaat dat meteen ten koste van jezelf? Wat dacht je van een beetje afleiding voor mensen met een uitkering? Alsof het zo'n goede remedie is om de hele dag thuis te zitten met je eigen problemen.
Werkende mensen kunnen het ook doen, maar misschien is het logisch dat die minder tijd hebben dan mensen met een uitkering? (en nee natuurlijk geldt dat niet voor iedereen)
Ik ben bang dat als dat op (min of meer) vrijwillige basis is, het meer kost dan het opbrengtquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik denk echt dat er veel mensen met een uitkering zijn die er uiteindelijk gebaat bij zouden zijn, bij een stukje structuur en verplichting hoor.
Shoot me
Ik heb het niet over bejaarden haten, ik heb het over sociale interactie en verplichtingen en structuur, wat sommige mensen gewoon niet aankunnen af en toequote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:41 schreef oh-oh het volgende:
Maar Mama Mia, dr zijn zat andere dingen te bedenken die mensen die bejaarden haten wel zouden kunnen doen hoor. Desnoods bij een asiel, kringloopwinkel, wat dan ook hoor, zelfs voor sociaal zwakken is er werk toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |