abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99816654
Ik ben laatste tijd wat gezond aan het doen en wil daarom misschien een mountainbike kopen.
Woon in Roermond en in de buurt zijn veel (heuvelachtige) bosgebieden waar je je wekelijks een aantal uurtjes kan vermaken en verder wil ik ook gewoon lange fietstochten maken in de omgeving.
Maar nu vraag ik me af of zo'n mountainbike ook een beetje geschikt is als stadsfiets.
Wil namelijk ook voor korte afstanden meer de fiets gaan gebruiken en dan zou ik naast een mountainbike ook nog een stadsfiets moeten aanschaffen.

Heb zelf eigelijk niet veel ervaring hiermee en weinig verstand van de voor- en nadelen van mountainbikes en welke alternatieven misschien beter zijn.

Het is dus om af en toe de bossen in te kunnen gaan, fietstochten te maken (touren) en gewoon als vervoermiddel in de stad. :)
pi_99816714
ja waarom niet?
Come To Daddy
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:10:45 #3
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_99816770
Ligt eraan. Als jij daar in je pak met je aktetas op moet, lijkt het me niet zo praktisch. Maar zo'n fiets is ook in de stad prima te gebruiken.

Mountain-bike is eigenlijk hetzelfde als een all-terrain bike
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_99816796
Bagagedrager mis je misschien? :)
pi_99816879
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:10 schreef DuTank het volgende:
Ligt eraan. Als jij daar in je pak met je aktetas op moet, lijkt het me niet zo praktisch. Maar zo'n fiets is ook in de stad prima te gebruiken.

Mountain-bike is eigenlijk hetzelfde als een all-terrain bike
Nee idd je hebt geen spatborden dus als het regent is dat wel wat minder praktisch.
Maar in zo'n geval neem ik toch wel de auto. ;)
Alleen zit er natuurlijk geen licht op een mountainbike en meen eens gehoord te hebben dat losse fietslampjes niet mogen volgens de wet.
pi_99816907
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:12 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Alleen zit er natuurlijk geen licht op een mountainbike en meen eens gehoord te hebben dat losse fietslampjes niet mogen volgens de wet.
Onzin :)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:14:17 #7
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_99816973
Ja, dit kan prima. Je moet alleen zorgen dat je de fiets binnen de bebouwde kom nooit in de allerhoogste of de allerlaagste versnelling zet. Dit in verband met de politie en boetes etc.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_99817048
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:14 schreef Klaploper het volgende:
Ja, dit kan prima. Je moet alleen zorgen dat je de fiets binnen de bebouwde kom nooit in de allerhoogste of de allerlaagste versnelling zet. Dit in verband met de politie en boetes etc.
:+
pi_99817079
Kan prima, alleen heb je geen spatborden, dus wordt je helemaal vies als het ook maar een klein beetje nat is. En met lange broek komt je rechter broekspijp tegen de kettingbladen aan.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:18:42 #10
87694 Robin__
letitredno
pi_99817234
quote:

[..]

Nee idd je hebt geen spatborden dus als het regent is dat wel wat minder praktisch.
De knipperstand mag officieel niet (maar er zit ook een continue stand op die dingen) maar de politie is echt allang blij dat je iets van licht hebt hoor :D

Spatborden is wel redelijk op te lossen (niet echt mooi doorgaans..) en het trapt wat zwaarder.. maarja daar wen je ook wel aan.
pi_99817517
Ze worden wel vaker gestolen, en je hebt natuurlijk iets meer weerstand door de brede banden. Maar verder gaat het prima.
  Milf vrijdag 22 juli 2011 @ 22:23:31 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99817522
Je kunt lichtgewicht spatborden halen bij de fietsenhandelaar. Bij de Action kosten een voor- en achterlampje EUR 2.82 en de lamphouder bevestig je op je fiets.
Ik heb zelf een ATB en dit er ook opgezet. Anders mag ik niet door het donker crossen en zo'n gore bruine streep over je rug ziet er niet uit :D.

Fiets misschien zwaarder, maar met sneeuw heb je meer grip :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:27:29 #13
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_99817770
Op zich kan een atb wel als stadsfiets, maar je wil ook lange afstand gaan doen (op de weg neem ik aan). Dan mss beter voor een hybride gaan en je wielen wisselen voor als je het bos in gaat.
and it will be my last.
pi_99817872
Is wel iets harder trappen
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:31:58 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_99818057
quote:
Dat was tot voor kort zo, totdat een rechter oordeelde dat dat absurd was, aangezien het op de zichtbaarheid van de fietser (het doel van de wetgeving betreffende fietsverlichting) geen effect had.

Overigens is er wel een verschil tussen een ATB en een MTB, al worden de termen vaak door elkaar gebruikt. Een All Terrain Bike is een toerfiets die ook geschikt is voor offroad gebruik, dus met dikkere banden dan een gewone toerfiets, en soms voor-vering, terwijl een MounTain Bike echt primair bedoeld is om niet op gebaande paden bereden te worden, dus gewoonlijk nog dikkere banden, meestal voor- en soms achter-vering. Minder duidelijk zichtbaar voor de leek zijn verschillen in de geometrie van het frame.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:44:13 #16
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_99818789
quote:

[..]

In de regen fiets ik ook niet hoor :') Althans, niet om van A naar B te komen.
En dat met die lampjes is dus geen probleem, zoals al gezegd is.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_99818843
Ooit van een citybike gehoord? Nou google daar maar eens op :)
ARg, laat maar. De term 'citybike' wordt weer erg breed opgevat op internet...

Je hebt iig van die hybride fietsen die tussen een stadsfiets en een mountainbike inzitten.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_99818884
Is wel slecht voor je testikels als je zo vaak op je mountainbike fietst.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
pi_99821478

Ik heb zojuist deze fiets gekocht en om laten bouwen.
Ik heb beugels laten plaatsen voor spatborden en heb een lichte bagagedrager erop laten zetten.
Zo kan ik een tas erop zetten. Ik vind m zwaar relaxed uit zien.
Ik weet niet of je dat bij een mountainbike het ook kan maar volgens mij wel.
Ik rij gemiddeld 30 km/u dus trapt goed door. Dan is fietsen leuk, als het vrijwel geen moeite kost om vooruit te komen. Als je een goede mountainbike hebt/koopt dan komt dat ook wel goed.
Het enige waar je echt rekening moet houden is dat je je tandwielen eens per week schoonmaakt.
Zo blijft ie echt lekker rijden en heb je veel plezier mee.
Ketting niet vergeten uiteraard
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:34:05 #20
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_99821781

Mijn fiets. Ik gebruik 'm voor alles. Om naar school te fietsen, door het bos te raggen of een rond van 50 km te fietsen. :s) Ik ben er zeer tevreden mee. O+ Je hebt alleen een hoop herrie en bij een bepaalde bandenspanning en snelheid voel je alles trillen, omdat noppen. :+
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:42:00 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99822123
Heb je al eens op Cortina gekeken? Hele mooie groene mountainachtige bike daar en ideaal voor de stad!

Deze dus:

█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:43:33 #22
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_99822208
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:42 schreef CantFazeMe het volgende:
Heb je al eens op Cortina gekeken? Hele mooie groene mountainachtige bike daar en ideaal voor de stad!

Deze dus:

[ afbeelding ]
Maar om met zo'n fiets het bos in te gaan...... :N
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:44:07 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99822237
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:43 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Maar om met zo'n fiets het bos in te gaan...... :N
Daar is het ook niet voor bedoeld :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_99822649
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:44 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Daar is het ook niet voor bedoeld :).
Dus niets voor TS.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:04:03 #25
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99823111
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dus niets voor TS.
Waarom niet? Grof bos kan niet maar normaal grond wel hoor. Hij geeft toch stad/tour routes aan? Dat kan prima lijkt mij.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')