Is toch echt hetzelfde.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef BonsaiWortel het volgende:
[..]
Op zulke kortzichtige reacties reageer ik niet.
Als een ooggetuige dat meld zou ik er maar wel rekening mee houdenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zolang het niet bevestigd is zou ik er niet al te veel rekening mee houden.
Klopt, aan het begin kwam er nog wel rook uit het gebouw.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft er een brandje gewoed, geen idee hoeveel tijd er tussen die foto zat en de explosie zelf.
Mag ik je dan dringend een goed gesprek met een psych aanraden ?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:27 schreef BonsaiWortel het volgende:
Ik begrijp de radicale moslims wel. Maar dit geweld hadden ze beter in Afghanistan kunnen doen op de schuldigen en niet in Noorwegen op grotendeels onschuldigen.
Het is waar als je tenminste de niet-Westerse kranten eens leest.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Levendige fantasieën hou jij erop na
Appels, peren. Get them there.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:28 schreef Droomert het volgende:
[..]
Misschien ook op jou.
"Ik begrijp de radicale moslims wel":'):'):'):')
Jij hebt dus ook begrip voor Neo-Nazi's die mensen inelkaar slaan met een donkere huidskleur omdat ze zelf eens gepest zijn?
Het klinkt plausibel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zolang het niet bevestigd is zou ik er niet al te veel rekening mee houden.
Dat ben ik met je eens. Je wordt hier geacht mee te gaan in de algemeen geaccepteerde officiële lezing. Zo niet, dan ben je een troll of aluhoedje en wordt je de mond gesnoerd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hypocriet zeg, je mag ook wel de anderen aanspreken op hun replies.
Was het maar zo'n feest.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Levendige fantasieën hou jij erop na
In het centrum van een explosie is volgens mij meestal geen brand. Door de kracht van de explosie wordt alles weggeslingerd, en ontstaat dus brand ver weg van het epicentrum. Althans, dat lijkt me logischquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:27 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Als je die rook zo de gebouwen uit ziet stromen ga je toch denken dat het een explosie was die van binnen kwam. Daar is ook vuur, op straat brandt niks.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef Disorder het volgende:
gecensureerde maar schokkende foto van het eiland: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196145.ece
Ik ben psychquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mag ik je dan dringend een goed gesprek met een psych aanraden ?
Hard.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef Disorder het volgende:
gecensureerde maar schokkende foto van het eiland: http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196145.ece
Ja, in paniek weg zwemmen. Koude. Shock. Eventueel gewond. Dat is een slechte combinatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Mwah, het eiland ligt een kilometer van het vaste land. In paniek en in koud water komt de normale persoon niet heel ver denk ik
WTF.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef sweboy het volgende:
Volgens een aanwezige, zouden er 25 tot 30 doden zijn op het eiland. Bron: aftonbladet.se
Verschillende Noren (waarmee ik via de chat spreek) hebben het over 40 tot 50 doden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef sweboy het volgende:
Volgens een aanwezige, zouden er 25 tot 30 doden zijn op het eiland. Bron: aftonbladet.se
Volgens NRK "– Flere våpen bruktquote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:28 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat waren nog oorlogen tussen sterke landen. Al die moslimlanden stellen niets voor, de westerse landen hebben die zandbak zo platgewalst. Het laf aanslagen plegen is heel wat anders.
Off-topic: vaak zijn ze zelf erg wereldvreemd. Ken ik uit mijn omgeving.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:31 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Die hebben vaak bitterweinig aan zichzelf als ze psychische problemen hebben.
Omdat ze niet op iedereen zomaar mogen schieten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:31 schreef eight het volgende:
[..]
![]()
Amerika zit anders al ruim 10 jaar in die zandbak
De NOS loopt altijd nog meer achter de feiten aan dan hun buitenlandse collega's.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:32 schreef Staal het volgende:
.
Waarom is er nauwelijks iets bij de NOS?
Hoe volgen jullie dit?
En dat doen ze wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:32 schreef Droomert het volgende:
[..]
Omdat ze niet op iedereen zomaar mogen schieten.
Ik volg dit topic. NOS geeft geen neuk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:32 schreef Staal het volgende:
.
Hoe volgen jullie dit?
De theorie is niet nieuw maar wel zelden uitgevoerd omdat de Verenigde Staten en Groot-Brittannië (en recent Duitsland en Frankrijk) de meest voorname doelen waren. Na de dood van Bin Laden werd er al voorspeld dat de leiding van Ayman al-Zawahiri of, (1) niet bij iedereen in goede aarden zou vallen en inderdaad splinterbewegingen zelf het heft in handen gaan nemen, (2) of dat Ayman al-Zawahiri zelf een nieuwe tactiek ging bedenken. Tot de dood van Bin Laden bleek namelijk dat hij nog steeds de bevelen gaf, de strategie uiteen heeft gezet, dus als hij een herhaling van 9/11/ zou willen dan is het onwaarschijnlijk dat hij Noorwegen zou willen treffen. Voor het nieuwe Al Qaida kan dit uiteraard anders liggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zie je, zo moeilijk is het niet om normaal te schrijven. Deze theorie is niet nieuw inderdaad. De slagkracht van Al-Qaida is bij mijn weten wel afgenomen de afgelopen jaren en de groepering is niet meer zo sterk. Het is goed mogelijk dat splintergroeperingen of lagere takken nu het initiatief nemen en hun pijlen richten op landen als Noorwegen. Maargoed, nu zit ik ook weer te speculeren.
Zou best wel eens kunnen als je je bedenkt dat er meer dan 500 mensen op dat eiland zitten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef sweboy het volgende:
twitter:caribnews twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 20:32:03REPORTS: Terrorist group called Assistants of the Global Jihad claimed responsibility for the Oslo bombing - Fast Company http://ow.ly/5LaWm reageer retweet
Sinds wanneer heb je NOS nodig om dit te volgen? CNN, BBC, plaatselijke zenders....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:32 schreef Staal het volgende:
.
Hoe volgen jullie dit?
Nee, bronnen spreken elkaar tegen volgens mij, fog of war...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:32 schreef Captainp00face het volgende:
Wat de neuk is er op dat eiland gebeurd? Gewoon een debiel die in het rond schiet? Is het al bevestigd of het iets met de bomaanslag te maken heeft?
quote:
Ik tel er hier alleen al 6quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:30 schreef Disorder het volgende:
Nope. Kan net zo goed een verwarde of bijziende 'getuige' zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:33 schreef KingRoland het volgende:
Iemand bevestigen over die 25-30 doden?
Niet dat ik jou in twijfel trek maar het nieuws hierover is echt slecht. En wil toch wel graag weten waar jullie dit volgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verschillende Noren (waarmee ik via de chat spreek) hebben het over 40 tot 50 doden.
Damn, dat kan dus idd wel oplopenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Volgens NRK "– Flere våpen brukt
Et vitne forteller at det ble brukt både hagle, håndvåpen og automatvåpen." Ofwel, een getuige verteld dat een hagelgeweer,handwapen en een automatisch wapen gebruikt is.
Eindelijk eens geen nieuws, waarbij helemaal niks te melden is. CNN zendt al twee uur doorlopend hetzelfde stukje van vijf minuten uit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:32 schreef Staal het volgende:
.
Hoe volgen jullie dit?
http://www.guardian.co.uk(...)losion-live-coveragequote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Niet dat ik jou in twijfel trek maar het nieuws hierover is echt slecht. En wil toch wel graag weten waar jullie dit volgen.
Oke bron... want ik heb al verschillene fake filmpjes en foto's gezien...quote:
quote:20.32u The New York Times brengt meer informatie over de terreurgroep Helpers van de Globale Jihad, die de bomaanslag in Oslo eerder vandaag zouden hebben opgeëist in een verklaring. Hoewel nog onduidelijk is of de verklaring echt is, zou de aanslag een reactie zijn op de aanwezigheid van Noorse militairen in Afghanistan en het beledigen van de profeet Mohammed. Met dat laatste wordt gedoeld op de herpublicatie van de Deense Mohammedcartoons door een Noorse krant. “Wat jullie zien is nog maar het begin, en er komt nog veel meer”, aldus de verklaring.
via Nrc live blog en nytimes blog.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:32 schreef Staal het volgende:
.
Hoe volgen jullie dit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |