abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 22 juli 2011 @ 17:01:05 #1
70532 loveli
N
pi_99802541

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
pi_99802569
Uniek! Al in Snits gegeten dan of wat?
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_99802604
Hier moeten de koetjes brok omdat het land onbemest is. Op de schrale Drentse grond gaan koeien in zo'n geval uiteindelijk dood.

Volgende week 2e gesprek.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_99802755
Shoot gezellig door het slotje :')

Coco die foto's _O-
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99802924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:27 schreef Viking84 het volgende:
IK HEB DE BAAN!!!! :D :D :D :D.
*O* *O* *O* Gefeliciteerd!!!!

En sigme ook door! *O*

*tussenliggende posts bijlezen gaat*
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 22 juli 2011 @ 17:08:35 #6
70532 loveli
N
pi_99802929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:57 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Krijgen koeien ook wel eens brokken enzo? Geen idee, ik zie ze eigenlijk alleen grazen. Want in veevoer wordt ook vak genoeg rommel gestopt dus een koe is een koe dan ook niet meer misschien.
Koe op mais:
Maakt meer insuline aan = groeihormoon, groeit sneller dan een koe op gras. Mais bevat omega-6 (de ontstekingsbevorderende variant), beesten hebben magen die gemaakt zijn om van gras koe te maken. Door de mais meer ontstekingen, AB nodig, dat werkt ook als groeihormoon. In de VS vind je nauwelijks koeien die niet op mais zijn 'geteeld'.

Koe op gras:
Maakt met z'n 7 magen goed vlees van gras.

Gelig vet => gezond grasvet, wit vet => slecht vet.

/kort door de bocht
crap in = crap out
pi_99803012
Maïsvlees smaakt ook anders.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:15:01 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99803343
Naais sigme! *O* *duim*

Klinkt goed, MI :7

Ik ging net ook maar es opruimen - was maar goed ook, want ik kwam nog twee rekeningen tegen die ik niet betaald had :@ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? vrijdag 22 juli 2011 @ 17:16:14 #9
70532 loveli
N
pi_99803416
Prijseenheid van kippenvoer is in gewichtstoename van het beest per euro voer. Doel is gewicht, niet om gezond vlees te maken. Watervasthoudend vermogen van het vlees wordt door het voer bevorderd.

Bio, anyone?
crap in = crap out
pi_99803581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Koe op mais:
Maakt meer insuline aan = groeihormoon, groeit sneller dan een koe op gras. Mais bevat omega-6 (de ontstekingsbevorderende variant), beesten hebben magen die gemaakt zijn om van gras koe te maken. Door de mais meer ontstekingen, AB nodig, dat werkt ook als groeihormoon. In de VS vind je nauwelijks koeien die niet op mais zijn 'geteeld'.

Koe op gras:
Maakt met z'n 7 magen goed vlees van gras.

Gelig vet => gezond grasvet, wit vet => slecht vet.

/kort door de bocht
Wat ik meer bedoel is, die koe krijgt voer en stel dat hij wordt bij gevoederd dan is er ongetwijfeld door chemici met dat eten geknutseld.

Tenzij bio dan idd.
pi_99803614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:16 schreef loveli het volgende:
Prijseenheid van kippenvoer is in gewichtstoename van het beest per euro voer. Doel is gewicht, niet om gezond vlees te maken. Watervasthoudend vermogen van het vlees wordt door het voer bevorderd.

Bio, anyone?
Nee dank je :) vind het enorm prijzig.
pi_99803623
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Mensen in het OV zijn raar of student... :P
En bedankt :6 .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99803647
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En bedankt :6 .
Je ziet er nog jong uit blijkbaar.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:20:58 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_99803680
Sigme! Da tis goed nieuws!!

Yep UKS, viel tegen :P Maar Sneek is een mooie plekje.

ML en XM, nice

Zou Anna al feest aan het vieren zijn?

Lijst:
O/L: 3 dikke plakken zelgemaakte volkorenbrood met: gerookte makreel, kaas, pindakaas en beschuit jam, beker melk, gekookt ei
S: 12.5 km wandelen
T's: boterham shoarmarollade (nomnom), 2 blokjes pure choco, appel, 2 pruimen, verse ananas, 2 koffieleutjes, cappuccino.
D: zuurkoolovenschotel met gehakt, ananas, rookworst en ananasschijf
T's: kwark en vla, bakje popcorn, cola-berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_99803690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nee dank je :) vind het enorm prijzig.
Alles naar z'n waarde..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? vrijdag 22 juli 2011 @ 17:21:36 #16
70532 loveli
N
pi_99803716
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:18 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Wat ik meer bedoel is, die koe krijgt voer en stel dat hij wordt bij gevoederd dan is er ongetwijfeld door chemici met dat eten geknutseld.

Tenzij bio dan idd.
True, net als met het voer van jou en mij. Biotechnologie idem. Er worden weinig dingen commercieel verbouwd waar niet aan geknutseld is.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 22 juli 2011 @ 17:21:51 #17
70532 loveli
N
pi_99803730
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Alles naar z'n waarde..
^^
crap in = crap out
pi_99803797
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Alles naar z'n waarde..
:Y haal het wel bij de boer.
pi_99803806
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:21 schreef loveli het volgende:

[..]

True, net als met het voer van jou en mij. Biotechnologie idem. Er worden weinig dingen commercieel verbouwd waar niet aan geknutseld is.
Toekomst was toch geprint eten?
pi_99803815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:20 schreef uniekhoorn het volgende:

Sigme! Da tis goed nieuws!!
En dan neem ik zo'n karretje als jij hebt. Broem broem!
Volgens mij is het een leuk bedrijf, maar dan zit ik er dus wel ook de komende 2 à 3 jaar. Dus dan kan het ook maar beter leuk zijn :+.
pi_99803937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:Y haal het wel bij de boer.
Ook kip? Heb je daar een goeie buurboer voor?

Ik doe dat wel met rund, er zitten hier een aantal boeren om mij heen die prachtig rundvlees maken op die schrale gronden hier. Met hele kuddes met stier en meerdere generaties door elkaar enzo, prachtig.
  Vis een optie? vrijdag 22 juli 2011 @ 17:27:33 #22
70532 loveli
N
pi_99804048
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Toekomst was toch geprint eten?
Zou goed kunnen. Ze printen ook al lichaamscellen voor weefseltransplantaties.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 22 juli 2011 @ 17:30:16 #23
70532 loveli
N
pi_99804217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Roomboter en kokosvet, de roomboter met mate. En producten met gehard plantaardig vet en snelle koolhydraten laten staan.
ooh. Ja ik neem altijd brood met becel, ik dacht dat dat goed was haha. maar iedere dag roomboter is dus niet echt goed. (wel lekker :9 )en kokosvet? smaakt dat niet naar kokos :{

bakken doe ik altijd in olijfolie.
~ Bonito La Risa ~
pi_99804245
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:20 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Je ziet er nog jong uit blijkbaar.
Oh is dat het *veegt zweet van voorhoofd*
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')