Helemaal waar. Als de toekomstige manager op vakantie is, en daarna de verantwoordelijke recruiter, kan er zomaar een gat van anderhalve maand vallen. En dan gebeurt er niets.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:25 schreef goofy_goober het volgende:
Wat is werk zoeken in de vakantieperiode toch vervelend. De helft van de HR afdelingen ligt op haar gat en het lijkt wel alsof ze alleen maar goedkope studentjes zoeken die even een paar maandjes de kutklusjes komen doen.
Staat dit niet in de vacature? Als je geen reden hebt om te bellen zou ik het ook niet doen. Je kunt beter opvallen met een goede motivatie in je brief dan met een hakkelend telefoontje. Ze zullen je namelijk niet herinneren als je vraagt aan wie je de brief moet richten.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:54 schreef BertusG het volgende:
Ik heb een mooie vacature op het oog en wil eigenlijk even bellen naar het bedrijf om op te vallen. Ik weet eigenlijk alleen niet waar ik wat vragen over kan stellen. Enige wat in me opkomt is aan wie ik de brief moet richten. Verder iemand nog tips?
Normaliter bel ik ook niet zo snel, maar omdat dit echt een goede functie is dacht ik eens wat nieuws te proberen. Er staat alleen dat je naar persoon X kunt bellen voor meer informatie, betekent dit ook dat ik de brief het beste aan persoon X kan richten? Het staat verder niet expliciet vermeld.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:58 schreef Cyan het volgende:
[..]
Staat dit niet in de vacature? Als je geen reden hebt om te bellen zou ik het ook niet doen. Je kunt beter opvallen met een goede motivatie in je brief dan met een hakkelend telefoontje. Ze zullen je namelijk niet herinneren als je vraagt aan wie je de brief moet richten.
Ja daar zou ik wel vanuit gaan aangezien persoon X blijkbaar alles weet over deze vacature.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:13 schreef BertusG het volgende:
[..]
Normaliter bel ik ook niet zo snel, maar omdat dit echt een goede functie is dacht ik eens wat nieuws te proberen. Er staat alleen dat je naar persoon X kunt bellen voor meer informatie, betekent dit ook dat ik de brief het beste aan persoon X kan richten? Het staat verder niet expliciet vermeld.
Wordt je wel uitgenodigd op gesprekken? Of wordt je op je brief en CV afgewezen? Als dat het geval is moet je misschien eens kritisch naar je brief en CV kijken. Werkervaring kan je er natuurlijk niet bij verzinnen maar je kan wel de werkzaamheden die je in het verleden hebt gedaan misschien zo aanpassen, dat ze aansluiten op het profiel van de functie?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:00 schreef Elvi het volgende:
Hoe houden jullie de moed erin? Ik weet nu van gekkigheid niet meer waar ik het zoeken moet... Ik zoek een baan in de sociaal-culturele sector (of sociaal, of cultureel, of alles ertussen... anything eigenlijk) maar het lukt me maar niet.
Ik heb een universitaire bètastudie gedaan. Wegens problemen die leidden tot vertragingen, en omdat het eigenlijk totaal niet is wat ik wilde, ben ik ermee gestopt na het behalen van mijn bachelordiploma. Het liefst zou ik nu een geheel andere studie doen, maar daarvoor ontbreken simpelweg de financiële middelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:16 schreef Cyan het volgende:
Je moet in ieder geval niet opgeven want er is niemand die aanbelt om je een baan aan te bieden. In welke branche zou je het liefste willen werken? Wat is je droombaan? En wat is een goede 2e?
Misschien kunnen wij je hier verder helpen?
Ik heb mijn cv bij zo'n beetje elke mogelijke site geüpload. Ik ben ook bij alle uitzendbureaus ingeschreven en ga daar ook regelmatig langs. Maar slechts zeer sporadisch kan ik nog aan de slag.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:26 schreef sachin1988 het volgende:
Hey Balisto,
Maak je CV goed in orde, uitgebreid met je werkzaamheden van eerdere werkgevers etc. Ga vervolgens op google.nl en zoek naar alle, alle alle uitzendbureaus via het internet en upload je CV daar (zal je vast al gedaan hebben) maar doe dat! Er zijn genoeg sites en bureaus waar je het kan uploaden. Desnoods schrijf je in bij een werving- en selectiebureau.
Ik weet hoe het is en voelt om steeds maar weer een afwijzing te krijgen, het maakte mij depressief tot ik was aangenomen en per september kan beginnen.
Je moet in ieder geval blijven doorzetten, als je overal je CV upload en je netwerk inschakelt kom je al een eind ver denk ik.
Geen idee.. Die vacature staat al heel lang online. Eerst met sluitingsdatum, toen was die datum al voorbij toen ik keek. Een paar weken later was de datum weggehaald. Dus lijkt me sterk dat ze heel veel reacties hebben gehad.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:45 schreef Janena het volgende:
Hebben ze erg veel reacties gehad misschien? Dan is het namelijk meer een soort loterij.
Er zou dan wel ineens een groot gat in mijn cv zitten.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef Troeta het volgende:
Staat dat ook op je CV die universitaire studie? Misschien zou je dat weg kunnen laten. Kan natuurlijk afschrikken.
Succes! Een bijbaan in Londen was in dat geval ook niet gemakkelijk geweest. De meeste die ik in de UK ken qua bijbaan krijgen het allemaal via zo'n uitzendburea waar ze opgebeld worden of ze interesse hebben om dit of dat te doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag overigens weer een afwijzig gehad (was wel obvious, maargoed, niet geschoten, altijd mis).
Stomme is dat veel bedrijven hier voor de functies die ik nu kan doen alleen uitgaan van CV: je krijgt dus niet de kans om een begeleidend schrijven bij te voegen. Het is een online formulier waar ook nog weer allerlei 'tests' in zitten en op basis daarvan bepalen ze of je geschikt bent of niet. Kom altijd wel door de online test (soort online rollenspel en 'wat zou je doen' en 'welke actie is het beste en welke het slechtste'), maar vervolgens op CV (en leeftijd, verdenk ik ze ook van) eruit geknikkerd. Best lastig, als volwassen student een bijbaan zoeken in een ander land
Brieven en de gesprekken zelf zijn m'n sterke kant, maar ja, dan moet ik die a) kunnen schrijven en vervolgens b) wel uitgenodigd worden.
Heb onlangs de universiteit maar weer 's gemaild met de vraag wanneer ik te horen kreeg welke vakken ik mag gaan volgen en of 't rooster dan ook bekend is. Want op zich is het met een bijbaan wel handig om te weten wanneer je beschikbaar gaat zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |