het blijft vast nog wel een paar maanden stresserig bij je maar daarna gaat het allemaal super snel en ben je weer blij dat je al deze nieuwe dingen heb bijgeleerdquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:02 schreef Bluezz het volgende:
Ik ruik niks, mijn irritante rotneus zit al 3 weken op rij verstopt
Ik ben niet verkouden, anuif en slik vanalles tegen de hooikoorts en ik ben het spuugzat.
Die opleiding trouwens ook. Het is achterlijk moeilijk en veel te veel werk.![]()
![]()
![]()
Ontgoogelt gingen we allemaal naar huis... of dat project ooit wel goedkomt in ons ZHS?
Je krijgt wel een zwemdiploma als je naar huis gaat, en dat wordt je naam ook nog fout geschreven na 4X aangegeven
Morgen gelukkig weer gewoon werken, ben daar op dit moment beter in
quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:57 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het blijft vast nog wel een paar maanden stresserig bij je maar daarna gaat het allemaal super snel en ben je weer blij dat je al deze nieuwe dingen heb bijgeleerd
wow wat lief! hoor je niet vaak dat juffrouwen knuffels krijgenquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:57 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
ferkansie.... *zucht*
En zo lief.. kreeg van 2 meiden die het niet even gemakkelijk hebben gehad dit jaar een dikke knuffelEn hele schattige oorbelletjes van een jongen
en zijn moeder kwam me nog een hand geven
Nou die ene kwam ook zó spontaan, had even het idee dat ze moest huilenquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wow wat lief! hoor je niet vaak dat juffrouwen knuffels krijgen
moest jij huilen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou die ene kwam ook zó spontaan, had even het idee dat ze moest huilenmaar gelukkig viel dat mee...
Nee, maar het doet me wel wat op zo'n momentquote:
Ik dacht dat ze dat andere luchtje naar jou genoemd hadden. Halitosisquote:Op donderdag 21 juli 2011 16:43 schreef borisz het volgende:
Heb mijn adem een keertje afgegeven aan Lush vandaar die eerste naam.
Waarom geef jij jouw telefoonnummer aan foute mannenquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:34 schreef FutureFairytale het volgende:
flink onweer hier!
zo.... heb een vriendschappelijk telefoontje gehad met foute man en wat kan hij lullen zeg... 1,5 uur gebeld waarvan ik denk 15 minuten heb volgemaakt met praten en hij de rest
quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:43 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze dat andere luchtje naar jou genoemd hadden. Halitosis
Aaaaaaaaaaaaandachtquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom geef jij jouw telefoonnummer aan foute mannenEn waarom laat je zo'n foute man zo lang aan de telefoon zonder het af te kappen?
Ah is dat het? Ik ben niet zo goed in simpelquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zo klinkt het leven lekker simpel
Wat lief die extra knuffel
Het probleem is dat de meeste ziekenhuizen op zoek zijn naar verpleegkundigen met ziekenhuiservaring. En dat heb ik niet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:49 schreef Bluezz het volgende:
Hey Lein, wat gaat dat solliciteren moeizamer dan ik dacht voor je![]()
Het gaat vast wel lukken, maar ik snap het niet helemaal. Ze moeten toch zitten springen om je!
(dat ik er bijna 3 jaar over deed kwam omdat ik gewoon te oud was, maar dat kan bij jou het prob niet zijn! )
Ach ik kan ook niet goed uitleggen wat ik precies aan het doen ben natuurlijk. Zelfs mijn directe collega's snappen niet veel van dit huge project voor het gehele ziekenhuis.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Ah is dat het? Ik ben niet zo goed in simpel![]()
Maar wees blij: over een tijd gaat alles vanzelf en ben je weer helemaal blijquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ach ik kan ook niet goed uitleggen wat ik precies aan het doen ben natuurlijk. Zelfs mijn directe collega's snappen niet veel van dit huge project voor het gehele ziekenhuis.
Die denken dat de software 'gewoon' aangeleverd wordt en dat ze dan aan de slag kunnen na instructie van ons.
Maar die software wordt kaal aangeleverd. Dus alleen de functies die het bedrijf levert worden je geleerd (ong. 3 miljoen gok ik) en laten ze zien, nou en dat moeten wij gaan optuigen, implementeren, invoeren, maken, erin zetten voor de eindgebruikers.
En dan nog zelf snappen hoe we waar zijn gekomen en uitleg aan iedereen gaan geven
Jawohl. Maar er zijn te weinig IT'ersquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:56 schreef Stereotomy het volgende:
Is dat niet meer werk voor IT'ers dan Balinezen, Bloes
Ik heb ooit een cursus 'luisteren naar kinderen' a la de 'gordon? ' methode gedaan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:58 schreef freecell het volgende:
Oi Bluezzz, da wordt kraken in je hoofd, of niet?
Ik heb een cool boek gekocht
'how2talk2kids, siblings without rivalry'
De tweede in de how2talk2 serie, maar echt supergoed
En nu wil ik de eerste ook!
Diklip slaapt en heeft weinig pijn meer. Met een nog wel trouwensquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb ooit een cursus 'luisteren naar kinderen' a la de 'gordon? ' methode gedaan.
Was best zinvol!
Hoe is het met het zielige diklippie?
Vallen -> opstaan -> doorgaan -> pijn lijdenquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:41 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik denk dat de beste man geen flauw benul heeft wat ie daarmee moet.
Jepquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:10 schreef krakkemieke het volgende:
Ik praat ongeveer net zo met kinderen zoals ik met volwassenen praat. Als ze het niet begrijpen vragen ze het wel. Of als ik denk dat ze het niet begrijpen, vraag ik het.
hij wordt hoogstens een gewone vriendquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom geef jij jouw telefoonnummer aan foute mannenEn waarom laat je zo'n foute man zo lang aan de telefoon zonder het af te kappen?
quote:
Wij zijn ook leukquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
liever wat minder aandacht heb ik, of normale aandacht van leuke personen
quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Jep
Sowieso begint dat boek al met: Waarom zijn kinderen jaloers en hoe voorkom je dat in ieder geval niet.
En dan met een voorbeeld: schat, ik vind je zo leuk en ik houd zoveel van je dat ik besloten heb om nóg een vrouw te nemen. Wat jonger dan jou en kleiner. En ik houd van jullie allebei evenveel
En dan pakt hij wat kleren uit jouw kast, want jij bent toch wat aangekomen en zij past ze nu zo goed.....
Dit vereist een 'geen interventie' van FCquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vallen -> opstaan -> doorgaan -> pijn lijden
Sorry maar zo zie ik het
Mooi voorbeeldquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Jep
Sowieso begint dat boek al met: Waarom zijn kinderen jaloers en hoe voorkom je dat in ieder geval niet.
En dan met een voorbeeld: schat, ik vind je zo leuk en ik houd zoveel van je dat ik besloten heb om nóg een vrouw te nemen. Wat jonger dan jou en kleiner. En ik houd van jullie allebei evenveel
En dan pakt hij wat kleren uit jouw kast, want jij bent toch wat aangekomen en zij past ze nu zo goed.....
ik vind het wel tof dat je niet als juf afstand houdt van iemands priveleven maar met haar hebt gepraat eroverquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, maar het doet me wel wat op zo'n momentMeisje heeft het thuis heel moeilijk gehad (scheiding ouders en nieuwe partners en zo) en ik heb veel met haar gepraat daar over. Ook vooral als ervaringsdeskundige
Eh.....Ook mijn gewone vrienden praten niet alleen maar over zichzelf.....quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hij wordt hoogstens een gewone vrienden wel grappig; iemand die eens veel praat ipv J. die nooit iets zei
maar ze wil eerst troostende woorden van haar vriend! snap dat danquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vallen -> opstaan -> doorgaan -> pijn lijden
Sorry maar zo zie ik het
quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:17 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik vind het wel tof dat je niet als juf afstand houdt van iemands priveleven maar met haar hebt gepraat erover
het leek net alsof hij zich verontschuldigde.. hij wilde heel duidelijk dingen kwijt en ik zei 3x tussendoor dat hij zich niet hoeft te verdedigen naar mij toe want ik oordeel niet over em.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:17 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Eh.....Ook mijn gewone vrienden praten niet alleen maar over zichzelf.....
dat klinkt lekker negatief.. je zult het ook wel willen neem ik aanquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Ehmm.. je zult wel moeten als basisschool juf, dat is mijn werk..
Picsquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het leek net alsof hij zich verontschuldigde.. hij wilde heel duidelijk dingen kwijt en ik zei 3x tussendoor dat hij zich niet hoeft te verdedigen naar mij toe want ik oordeel niet over em.
oh vertel net tegen mn zusje wie het is 'ooooooh coool, hou em te vriend Mel, hijs knaaaap!'
Ze wil het ook vast wel, maar al zou ze niet willen, dan moet ze nogquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat klinkt lekker negatief.. je zult het ook wel willen neem ik aan
Mijn juf greep niet in en zei niks tegen mijn ouders toen ik gepest werd. Ze hielp mij ook niet. Dat was niet alleen omdat het vroeger zo was, de meester op de school waar ik daarna heen ging belde mijn moeder. Waarom ik niet meespeelde? Mijn moeder wist het niet, maar het was omdat ik dat niet gewend was.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Ehmm.. je zult wel moeten als basisschool juf, dat is mijn werk..
Nja als ik mijn werk goed wil blijven doen hoort het er gewoon bij. Kinderen kunnen 'privé' en 'school' nu eenmaal niet scheiden.. Dus ja, dat moet je als juf of meester kunnen/willen/doen. Er is een grens aan natuurlijk, we zijn geen maatschappelijk werkers al denken sommige ouders dat wel eens, maar je moet vrij ver kunnen gaan soms.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat klinkt lekker negatief.. je zult het ook wel willen neem ik aan
Owquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mn zusje heb je al wel eens op een foto gezien
dat bedoel ik. toen ik op de basisschool zat waren er ook kinderen met problemen thuis of werden gepest maar na half 4 was het echt 'daaag, tot morgen'quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:22 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Mijn juf greep niet in en zei niks tegen mijn ouders toen ik gepest werd. Ze hielp mij ook niet. Dat was niet alleen omdat het vroeger zo was, de meester op de school waar ik daarna heen ging belde mijn moeder. Waarom ik niet meespeelde? Mijn moeder wist het niet, maar het was omdat ik dat niet gewend was.
Ik was blij dat ik een mentor had toen mijn ouders gingen gescheidenquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja als ik mijn werk goed wil blijven doen hoort het er gewoon bij. Kinderen kunnen 'privé' en 'school' nu eenmaal niet scheiden.. Dus ja, dat moet je als juf of meester kunnen/willen/doen. Er is een grens aan natuurlijk, we zijn geen maatschappelijk werkers al denken sommige ouders dat wel eens, maar je moet vrij ver kunnen gaan soms.
Oh maar ik zwaai ze dan ook altijd vrolijk uit hoorquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat bedoel ik. toen ik op de basisschool zat waren er ook kinderen met problemen thuis of werden gepest maar na half 4 was het echt 'daaag, tot morgen'
helemaal gelijk hoor en ik juich het alleen maar toe wat persoonlijk contact.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja als ik mijn werk goed wil blijven doen hoort het er gewoon bij. Kinderen kunnen 'privé' en 'school' nu eenmaal niet scheiden.. Dus ja, dat moet je als juf of meester kunnen/willen/doen. Er is een grens aan natuurlijk, we zijn geen maatschappelijk werkers al denken sommige ouders dat wel eens, maar je moet vrij ver kunnen gaan soms.
Je studieadviseur is tof!quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:25 schreef Stereotomy het volgende:
Mijn studieadviseur is een held.
Altijd goed om tegen iemand aan te kunnen lullen als je het niet meer ziet zitten
En daar zit TAV, die zegt: 'Vallen --> opstaan --> doorbijten --> pijn lijden!'quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Basisschool juf zijn is meer dan 'wat' persoonlijk contact. Denk dat dat nog wel eens wordt onderschat.. Je bent zó enorm belangrijk in het leven van een kind. Uiteraard benader je alles professioneel, maar het komt vaak heel dichtbij. En met sommige kinderen heb ik zó te doen, dat neem je mee naar huis.
Haar.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:26 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je studieadviseur is tof!![]()
Geef hem een bloemetje als je klaar bent. Ofzo.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:26 schreef Sunnythesun het volgende:
Basisschool juf zijn is meer dan 'wat' persoonlijk contact. Denk dat dat nog wel eens wordt onderschat.. Je bent zó enorm belangrijk in het leven van een kind. Uiteraard benader je alles professioneel, maar het komt vaak heel dichtbij. En met sommige kinderen heb ik zó te doen, dat neem je mee naar huis.
Eigenlijk zou een juf zoveel in haar zelf moeten geloven dat ze zich niet machteloos voelt, maar dat ze er daadwerkelijk wat aan kan doen. Zou toch je taak als juf moeten zijn, een bescherming bieden aan de zwakkeren in de groep?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:28 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
De enige reden die ik kan bedenken dat mijn juf nooit wat gezegd heeft, is dat ze zich machteloos voelde. Maar dan nog vind ik het stom.
Nee, die heeft niet het empathisch vermogen van een visstickquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:26 schreef Stereotomy het volgende:
En daar zit TAV, die zegt: 'Vallen --> opstaan --> doorbijten --> pijn lijden!'
Tuurlijk. Maar ik heb het over 40 jaar geleden en een jonge juf.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eigenlijk zou een juf zoveel in haar zelf moeten geloven dat ze zich niet machteloos voelt, maar dat ze er daadwerkelijk wat aan kan doen. Zou toch je taak als juf moeten zijn, een bescherming bieden aan de zwakkeren in de groep?
Je overdrijft. Je hebt een normaal mannelijk empathisch vermogen. Gewoon jammer dat dat anders is dan het vrouwelijk empathisch vermogen en ooit zullen we er wel mee leren leven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, die heeft niet het empathisch vermogen van een visstick
Neuh, je hebt wel door dat Lein zich rot voelt (empathisch vermogen), je denkt alleen niet dat lief naar haar luisteren en lief tegen haar praten jouw manier is om haar het beste te steunen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, die heeft niet het empathisch vermogen van een visstick
Vertelquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:33 schreef freecell het volgende:
Ik blijf anders woest worden om het empathisch vermogen van mijn man hoor
Eén van de weinige dingen waar ik nog steeds erg boos om kan worden.
Het vermogen of het gebrek eraan?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:33 schreef freecell het volgende:
Ik blijf anders woest worden om het empathisch vermogen van mijn man hoor
Eén van de weinige dingen waar ik nog steeds erg boos om kan worden.
Tof!quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:35 schreef Memento-Mori het volgende:
woei mn hippe solar/usb opladdinges laadt mn telefoon nu op yay
- Waaaah, wat een rotdag vandaag, ze gillen de hele dag! Ik ben blij dat je thuis bent, ik ben doodop!quote:
Ha, okeequote:Op donderdag 21 juli 2011 19:36 schreef freecell het volgende:
[..]
- Waaaah, wat een rotdag vandaag, ze gillen de hele dag! Ik ben blij dat je thuis bent, ik ben doodop!
- ze gillen nu niet
- Zucht, nee, nu even niet, net nog wel
- ow, aha. Hey, ik ga even boven nog wat afmaken, ga jij ondertussen de kinderen bezig houden en koken?
Hele dag weggaan en Tara eens laten merken hoe het is?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:36 schreef freecell het volgende:
[..]
- Waaaah, wat een rotdag vandaag, ze gillen de hele dag! Ik ben blij dat je thuis bent, ik ben doodop!
- ze gillen nu niet
- Zucht, nee, nu even niet, net nog wel
- ow, aha. Hey, ik ga even boven nog wat afmaken, ga jij ondertussen de kinderen bezig houden en koken?
Wat denk je zelluf? Ik gok: even op de kinderen letten zodat Freecell kan douchen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ha, okee
En nu wat had jij gewild dat hij zou zeggen? Of een knuffel geven ofzo?![]()
- Waaaah, wat een rotdag vandaag, ze gillen de hele dag! Ik ben blij dat je thuis bent, ik ben doodop!quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:38 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ha, okee
En nu wat had jij gewild dat hij zou zeggen? Of een knuffel geven ofzo?![]()
Ik denk een knuffel geven (en FC het idee geven dat hij om haar geeft) en dan zelf douchenquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:40 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Wat denk je zelluf? Ik gok: even op de kinderen letten zodat Freecell kan douchen.
Paradijs is verleden tijdquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:40 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Wat denk je zelluf? Ik gok: even op de kinderen letten zodat Freecell kan douchen.
Je hebt gelijk gekregen van Freecell.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk een knuffel geven (en FC het idee geven dat hij om haar geeft) en dan zelf douchen
Ja, dat doen die mannen dan weer nietquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:43 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk gekregen van Freecell.![]()
Ik denk dat ik me teveel inleef in de praktische behoeftes.
Of juist teveel. Dat je alleen maar wilt vertellen hoe klote dit of dat is en dat ze dan met oplossingen aankomen. Dat wil ik niet!quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, dat doen die mannen dan weer niet
En man moet doen wat een man moet doen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, dat doen die mannen dan weer niet
Heb je een link? Klinkt handig.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:35 schreef Memento-Mori het volgende:
woei mn hippe solar/usb opladdinges laadt mn telefoon nu op yay
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |