SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haters are like crickets. Crickets make a lot of noise, u hear it but u can't see them. Then right when u walk by them, they're quiet.
Die mensen piepen niet, maar stellen gewoon een vraag. Zelfs als in de OP staat: "De boete is geheel terecht, ik vraag me alleen af..." komen er nog van die moraalridders: "Had je maar niet zo hard moeten rijden!!", zonder antwoord te geven op de vraag.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Maar die mensen moeten ook niet piepen als ze geflitst worden als ze te hard rijden.
Oorzaak gevolg enzo.
Eigen schuld.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Eens met TS.
Net een boete van 180 euro in de bus
Dat is mooi jongen. Maar verder is het gewoon je eigen schuld.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:40 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik stel dan ook niet dat het jouw schuld zou zijn.
Als je daar niet tegen kan moet je niet zo'n snelheidstopic openen, of er gewoon niet in lezen. Het spuien van je mening is toch FOK eigen of niet soms?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:28 schreef TNA het volgende:
Eens in de zoveel tijd komt er een topic voorbij van iemand die een snelheidsovertreding heeft begaan. De vragen gaan dan bijvoorbeeld over de hoogte van de boete, de termijn van betaling, of het opvragen van foto's. Maar in plaats van antwoord te geven komen er werkelijk altijd moraalridders langs die schreeuwen "Je moet je gewoon aan de snelheid houden!!", waarna deze post een lading nieuwe moraalridders aantrekt die de boodschap herhalen ("Dit was nooit gebeurd als je niet te hard had gereden!!").
Mijn klacht is dan ook dat deze lieden zichzelf gerust aan de snelheid kunnen houden, maar niet moeten piepen als iemand eens 90 km/h op een 80 km/h-weg heeft gereden. Dank voor uw aandacht.
Waar komt toch die neiging vandaan zeg, ben je leraar ofzo?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is mooi jongen. Maar verder is het gewoon je eigen schuld.
Of je nu 60 of 70 rijdt, voor dat kind dat de weg oversteekt maakt het niets uit.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:42 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Als je te snel rijdt krijg je nu eenmaal een boete. En terecht ook, want het kan levensgevaarlijk zijn. NIet alleen voor de bestuurder maar ook nog eens voor mensen op straat. En dat kunnen zomaar kleine kinderen zijn! Vorig jaar nog. Ik ben blij dat er steeds harder tegen opgetreden wordt. Ik rij echt nooit te snel gewoon de toegestane maximumsnelheid. Bovendien kom ik altijd even laat aan als de rest.
Dat komt omdat je een uur eerder vertrektquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:42 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Als je te snel rijdt krijg je nu eenmaal een boete. En terecht ook, want het kan levensgevaarlijk zijn. NIet alleen voor de bestuurder maar ook nog eens voor mensen op straat. En dat kunnen zomaar kleine kinderen zijn! Vorig jaar nog. Ik ben blij dat er steeds harder tegen opgetreden wordt. Ik rij echt nooit te snel gewoon de toegestane maximumsnelheid. Bovendien kom ik altijd even laat aan als de rest.
Als je er een KLB-topic over opent weet je wat je kunt verwachten; WGR is er voor serieuze vragen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:45 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je daar niet tegen kan moet je niet zo'n snelheidstopic openen, of er gewoon niet in lezen. Het spuien van je mening is toch FOK eigen of niet soms?
Of voel je je soms op je pik getapt: En een bekeuring, en de waarheid die nog eens gezegd wordt
Omdat........omdat............omdat dat stoer is. Ofzo.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:01 schreef IBAZ het volgende:
Waarom zou je wetten en regels opstellen en je er niet aan houden?
Dat! Niks mis met te hard rijden, maar er is van alles mis met 'ga boeven vangen, ik doe toch niks' roepend petjes tuig dat zich in elke infantiele bocht probeert te wringen omdat ze een boete hebben gehad.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:02 schreef Scorpie het volgende:
Meestal zijn het van die droeftoeters die dan onder de boete uit proberen te komen en keihard falen. Wees een vent, betaal gewoon als je te hard gereden hebt.
Dit jaquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:30 schreef Masterboy het volgende:
Dan had je maar niet zo hard moeten rijden
Kwotet vor de troefquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:15 schreef Trannellius het volgende:
Zoiets sneus, te hard rijden en dan piepen over de boete
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik houd van leuke hobby's, lekker eten en leuke dingen doen.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:57 schreef Nollem het volgende:
Mijn auto slaat af onder 140 km/hiets met de bouchies...
bouchiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
Kom uit brabant hè, is dus met een zachte chquote:
Dit. Moraalridders rijden vast ook te hard, maar betalen die gewoon ipv in de klaagbaak een potje te gaan zitten janken ...quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:15 schreef Trannellius het volgende:
Zoiets sneus, te hard rijden en dan piepen over de boete
Omdat weten en regels er puur zijn om een scheidslijn aan te geven tussen wat kan en wat niet kan. (dat is wel handig voor hen zonder verantwoordelijkheidsgevoel of enig geweten)quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:01 schreef IBAZ het volgende:
Waarom zou je wetten en regels opstellen en je er niet aan houden?
In 200m sta je makkelijk tot stilstand van 170 km/h, of je hebt echt erg brakke remmen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:50 schreef handboek het volgende:
ik lette laatst niet op de snelheid en reed toen 170 op een 80 km weg terwijl ik binnen 200m de afslag moest nemen.... die heb ik dus gemist, dus paar 100 meter gestopt en omgedraait.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htmquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:45 schreef thenxero het volgende:
[..]
In 200m sta je makkelijk tot stilstand van 170 km/h, of je hebt echt erg brakke remmen.
Wat is je punt?quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:47 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm
Rood licht?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Eens met TS.
Net een boete van 180 euro in de bus
Maar als je op iemand wil overbrengen dat ie iets doet dat gevaarlijk is, moet je het proces van straffen wel serieus nemen. Op dit moment zijn snelheidsboetes gewoon een verkapte belasting en dragen zij geen geloofwaardige boodschap uit.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:42 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Eens.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Maar als je op iemand wil overbrengen dat ie iets doet dat gevaarlijk is, moet je het proces van straffen wel serieus nemen. Op dit moment zijn snelheidsboetes gewoon een verkapte belasting en dragen zij geen geloofwaardige boodschap uit.
Moraalridder. Ik mag toch aannemen dat er op bijv. de A5 (alias racebaan...) geen kinders lopen. Zo wel, dan falen de ouders ernstig in hun plichten. Maar vertel mij nou eens, als je een lege snelweg hebt (en ja, die heb je vaak zat), wat is er dan gevaarlijk voor anderen aan om met 180 door te hobbelen? Je zit zelf toch wel in de prak met een klapband, of je nou 120 of 180 rijdt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:42 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Je mag inderdaad aannemen dat daar geen kinderen lopen, maar dat is logisch. Dat betekent echter niet dat je dan met 180 geen andere mensen meer in gevaar brengt. Dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel. Je rijdt gewoon te hard, je overtreedt de wet, en het is HEEL ERG GOED UITMUNTEND ZELFS dat daar hard tegen opgetreden wordt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Moraalridder. Ik mag toch aannemen dat er op bijv. de A5 (alias racebaan...) geen kinders lopen. Zo wel, dan falen de ouders ernstig in hun plichten. Maar vertel mij nou eens, als je een lege snelweg hebt (en ja, die heb je vaak zat), wat is er dan gevaarlijk voor anderen aan om met 180 door te hobbelen? Je zit zelf toch wel in de prak met een klapband, of je nou 120 of 180 rijdt.
Inderdaad. Opdat die terreur (met name in bebouwde kom met kinders en onschuldige mensen) snel ophoudt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:58 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik de baas was in Nederland zou ik het hele land vol zetten met flitspalen.
Een weg met 5 rijstroken waar 100 gereden mag worden heeft een hogere capaciteit dan een weg met 4 rijstroken waar 120 gereden mag worden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:07 schreef Skinneh het volgende:
Toch de A2 met vijf rijbanen en dan maar 100 mogen is wel erg jammer.
Baas die van mij was 241 voor 35 te hardquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:55 schreef o.la het volgende:
Terechte klacht.
Vorige maand nog een boete van 430 euro, voor 48 km/h te hard
Had ik maar geluisterd naar de moraalridders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |