Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)door-hangjeugd.dhtmlquote:Kankerpatiënt en gezin belaagd door hangjeugd
Een grote groep jongeren heeft een kankerpatiënt en zijn gezin belaagd op een vakantiepark bij het Zuid-Hollandse dorp Zuidland. Een 16-jarige en een 18-jarige jongen zitten vast in verband met de zaak.
Zeker twintig jongeren op brommers trokken zaterdagmorgen in alle vroegte naar vakantiepark Zuytland Buiten, op zoek naar het gezin. Toeterend en met de koplampen schijnend in de huizen zochten ze rond vijf uur net zo lang tot ze de vakantiegangers vonden. Ze bekogelden hun huisje met eieren. Twee zoons die buiten verhaal wilden halen, kregen klappen en trappen. Dat meldt het AD vandaag.
Aanleiding voor de nachtelijke wraakoefening zou een eerdere ontmoeting zijn tussen het gezin en de jongeren in het winkelcentrum van Zuidland. Hierbij vielen er woorden en werd er over en weer geduwd en getrokken. Het belaagde huisje is eigendom van de stichting Roparun. Kankerpatiënten en hun familieleden kunnen daar kosteloos een weekje verblijven.
Het gezin zelf wil liever niet ingaan op de gebeurtenissen. 'We willen nog wat van onze vakantie maken,' reageert de vrouw die met haar doodzieke man, twee zoons en een vriendin van de jongens in het Roparun-huis verblijft.
Het is niet de eerste keer dat Zuidlandse jongeren ontsporen. De jaarwisselingen gaan steevast gepaard met met arrestaties en confrontaties met de ME. Afgelopen oud en nieuw bleef het rustig, maar de laatste weken is het aantal incidenten tussen hangjeugd en inwoners weer op het oude niveau. Zo worden bezoekers van het winkelcentrum uitgescholden. Ook circuleerde op internet lange tijd een filmpje waarbij tieners op de fiets door de plaatselijke supermarkt toerden.
Dat park is toch speciaal voor kankerpatienten...quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef timmmmm het volgende:
Heeft geen enkele link met die terminale kanker, als die jongeren dat al wisten.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:07 schreef Poepoog het volgende:
Heerlijk weer een onderbuiktopic zonder discussiewaarde.
http://www.zuytlandbuiten.nl/site.htmquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:19 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Dat park is toch speciaal voor kankerpatienten...
Wat een tuig, met zn 20-en zelfs, DAPPER!
In het winkelcentrum wisten ze dat idd niet, maar toen ze de familie naar dat park gevolgd hebben hadden ze wel een idee kunnen hebben!quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef timmmmm het volgende:
Verwerpelijk natuurlijk, maar ik zie de link tussen de kanker van die man niet? Ze hadden ruzie in het winkelcentrum, dus wraak. Heeft geen enkele link met die terminale kanker, als die jongeren dat al wisten.
Een beetje sensatie maken en de boel opkloppen, terwijl de slachtoffers gewoon rustig verder willen
Het zullen niet de meest intelligente jongeren geweest zijnquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:22 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
In het winkelcentrum wisten ze dat idd niet, maar toen ze de familie naar dat park gevolgd hebben hadden ze wel een idee kunnen hebben!
Sowieso hoe zielig zijn die jongeren dat ze zo'n familie gaan volgen.
De gemeente kampt al jaren met overlast van hangjeugd die het straatbeeld beheersen, zonder dat ze met ook maar iets oplossingsgerichts komen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:07 schreef Poepoog het volgende:
Inteeltgebiedquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:07 schreef Poepoog het volgende:
Dank voor je 'bijdrage' aan het topic. In welk opzicht is dit een onderbuiktopic? Ik heb geen idee wat de achtergrond van de daders is, of iets dergelijks.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:07 schreef Poepoog het volgende:
Ja, ik snap het ook niet, alles wat ik kan vinden van de afgelopen jaren en nergens een vermelding van allochtonen of specifieke nationaliteiten.quote:
Sorry, maar dit dit vind ik echt zonde van het geld. Want de belasting betaler mag dan het een en ander gaan ophoesten voor die gasten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:09 schreef Sicstus het volgende:
Peloton ME op die jongeren afsturen en ze zo ongenadig in elkaar slaan dat ze hun voedsel een half jaar door een rietje naar binnen moeten slurpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |