abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100043291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:33 schreef mikoxx het volgende:
Daniela, kan iets van een knuffel misschien helpen?
Ja, ze heeft al wat knuffels in haar bed, elke dag wat andere knuffel.

Laatste avond wou ze helemaal niet slapen. Ik heb haar in haar bed om half negen gestopt (ja, ik weet het dat het laat is maar ze wou echt niet vroeger slapen) en vanaf 21u probeerde ik steeds stil weg te gaan maar ze riep me steeds terug. Om 10u heb ik genoeg van en liet haar in ons bed slapen, omdat we zelf al moe waren en de volgende dag weer vroeg moeten opstaan.
pi_100047818
DF, dan denk je zelf mee en dan is dat zogenaamd niet nodig en kom je daar, kan je alsnog voor een roesje... nou ja, wellicht wel prettiger met een roesje, maar wachten is minder... :*
Fake it till you make it...
pi_100048342
Daniela, wat gebeurd er als je niet terugkomt?
Mijn jochie is ook een poos rond half 9 naar bed gegaan. Hij had naast zijn middagslaapje niet meer nodig. Zonder middagslaapje was ook weer geen optie. Geeft verder niks, is inmiddels (sinds hij 3,5 is) bijgetrokken.

En Chris heeft zo'n zin om de groene ballon op te blazen met het kapje. Zal wel schrikken worden als hij dat stinkende gas eenmaal geroken heeft. Voorlopig gaan we uit van de 15e aug. Net na zijn verjaardag, maar voordat hij naar school gaat. Precies 4 jaar nadat we samen ontslagen zijn uit het ziekenhuis. :P
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:27:20 #204
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100051854
Hier is negen uur standaard, met of zonder middagslaap. Naar bed brengen wordt wel iets makkelijker zonder middagslaap, dat wel. :P Maar hier is altijd weinig slaap nodig geweest, om zeven uur naar bed lukt hier écht niet.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100052460
idem hier, half 9 / 9 uur en dan slaapt ze om half 10 of 10 uur :')

eerst boekkie lezen jeweets
pi_100053768
Jemig, dat is ook niet slim bedacht van ze, DF.
Gelukkig is het dan in elk geval wel genezen voor hij naar school gaat. Dat lijkt me wel zo fijn.

Haha, kan ik de term ontaarde moeder ook eens van stal halen, hier is het namelijk ook altijd tussen 9 en 10 voor Ko in bed ligt. Dus half 9 klinkt mij vroeg in de oren juist. ;)

Ko is vandaag geschminkt door een ander meisje op de psz.
Hij bleef heel braaf zitten terwijl ze bezig was. Hij zit onder het zwart en goud. :D
Wat krijgt je kind daar een ander koppie van zeg.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 21:05:20 #207
5428 crew  miss_sly
pi_100062519
He DF, dat is ook niet fijn, zeg. Over een paar weken op herhaling dus, maar dan misschien toch wel iets fijner voor Chris, met roesje.

Hier meestal ergens tussen 20 en 20.30 uur naar bed. 19 uur hoeven we niet te proberen, maar bovendien halen we dat niet, want we eten altijd pas rond 18 uur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100062726
Hier meestal tussen 19 en 19.30 naar bed, betekent tussen 20 en 20.30 slapen!

Vanmorgen was ze weer om 5 uur huilend wakker... Ze werd eigenlijk nooit huilend wakker dus ik vind het echt heel sneu, vanmorgen moest paps er al uit dus heeft ze lekker naast mij tot 7.30 nog doorgeslapen. Ik vroeg haar waarvan ze nou wakker werd toen zei ze kippie, dit zei ze gister ook en toen vroeg ik wat het kippie dan deed? en toen zei ze toktok O+ Ech heel veel duidelijker werd het niet voor me!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:42:08 #209
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100064261
Balen zeg DF dat jullie alsnog met Chris een andere datum moeten...

Maarten ligt er meestal tussen 7 en 8 in 's avonds. Hij slaapt al dan niet meteen, maar dat maakt niet uit, hij ligt meestal wel rustig in zijn bedje. 's Morgens is hij wakker tussen 7 en half 9 ongeveer, kan ook wel eens eerder zijn, maar ook wel eens later...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100068213
Wat sneu voor Chris, gelukkig 'kijkt hij uit' naar de behandeling met narcose.

Thijs gaat tussen 7 en 8 naar bed. De ene keer slaapt hij direct, de andere keer duurt het even. Hij heeft een fase gehad dat hij 's avonds niet ging slapen als hij een middagdutje heeft gedaan, maar dat is nu weer 'normaal'.

Hij gaat rond 12 uur naar bed en slaapt dan 1-2 uur, en 's avonds dus tussen 7 en 8. 's Ochtends is hij ergens tussen 8 en 11 wakker. Het ligt eraan hoe druk het in huis is. Als de oppaskindjes er zijn is hij vroeg (8 uur) en als we uitslapen meestal tussen half 10 en half 11).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_100077619
Wat stom dat je nu terug moet komen met chris zeg. daar hadden ze zelf ook wel eerder over na kunnen denken!

Dana's bedtijd ligt tussen half 8 en 8 met in de vakantie natuurlijk uitlopers :)
En drinken gaat hier gewoon uit een beker, eventueel met rietje voor de leuk. En ze heeft een hello kitty bidon van oma gekregen en die is nu helemaal hip :)

We zijn gister naar Dippiedoe in Best geweest. Dana moest even loskomen, maar vondt het uiteindelijk helemaal geweldig. Ze durft al best veel qua klimmen...je moet dr alleen even zelf dr gang laten gaan.
Maam ik vindt het soms wel nog eng hoor! ;)
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 09:20:03 #212
5428 crew  miss_sly
pi_100077960
Bla, jij woont toch helemaal niet in de buurt van Best?
Mijn zusje gaat het haar jongens ook wel eens naar Dippiedoe, is het leuk? Ben er zelf nog niet geweest, maar kom wel regelmatig in Best, natuuriljk :)
pi_100078041
Leander gaat sinds we hier wonen altijd heel laat naar bed. Hij slaapt tussen de middag van half 1 tot half 3 ongeveer. Dan krijg ik hem 's avonds echt niet om 8 uuur in bed. Nu zo met de vakantie halen we de kids om 8 uur poas naar binnen. Dan douchen, nog wat drinken en een koekje en dan gaat de oudste naar bed. Leander die is dan nog niet eens moe. Dus die gaat meestal pas tegen half 10. Dan weten we zeker dat ie ook de hele nacht doorslaapt!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100078555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Bla, jij woont toch helemaal niet in de buurt van Best?
Mijn zusje gaat het haar jongens ook wel eens naar Dippiedoe, is het leuk? Ben er zelf nog niet geweest, maar kom wel regelmatig in Best, natuuriljk :)
3 kwartiertjes rijden ongeveer :)
Het is erg leuk. Ze hebben voor kindjes tot 3 jaar een softspeelhoek zodat ze lekker hun gang kunnen gaan zonder omver gelopen te worden door de ouderen. En een draaimolen waar ze onbeperkt op kunnen. (en nog veel meer hoor, maar vooral dit vondt dana erg leuk)
pi_100078787
hmzz ik ben een beetje boos :+

Elin komt wel eens thuis met 'Dewi mag niet duwen he mama? '
nu zette meneer haar net af bij t KDV en daar zei ze in de gang al een beetje bang dat dewi niet mag duwen. (en dat ze hoopte dat dewi 'dewi is aan het werken he?!) ;(
Dewi ligt me nog vers in t geheugen, want ik heb haar eens een ander kindje van het trappetje zien duwen, dus ze doet dat soort dingen aan de lopende band, en daarmee is t ook afgedaan door de leidsters..
Maar ik kan er echt heel erg boos van worden dat mijn kind zich niet veilig kan voelen op het KDV en er nu zelfs wat bangig heen gaat...zijn jullie hier bekend mee? andere 'bijtende' kindjes ofzo?
En is er een oplossing voor? of moet ik elin maar gewoon leren terugduwen, of eens een keer een omeunig pluk haar uit dewi's kop laten trekken ? :+

(volgens mij is dewi ook niet helemaal 100%, ze is een jaar of 3, buitenlands meisje, spreekt slecht nederlands, spreekt uberhaupt slecht, ze heeft altijd pus uit r ogen en ze staan ook heel raar in r hoofd en kwijlt echt heel veel.. ze kijkt ook kwaadaardig :+
  Moderator vrijdag 29 juli 2011 @ 09:56:45 #216
5428 crew  miss_sly
pi_100078881
Dat klinkt alsof Elin dan meer heeft aan een rozekrans en wat wijwater :+

Maar nee, ik vind het raar dat de leidsters het kennelijk laten met de constatering dat Dewi 'zo nu eenmaal is'. Daar moet toch actief wat aan gedaan worden, want het is toch te zot dat andere kinderen zich dan idd niet veilig voelen? Geen idee hoe ze dat dan moeten doen, geen ervaring meer, maar Elin is dan vast niet de enige die zich zo voelt als het over Dewi gaat.
pi_100079133
Geen ervaring mee, maar lijkt me inderdaad niet leuk als ze echt bang is voor een bepaald kindje.
Ik zou het toch nog eens aankaarten bij de leidsters.

Ik vindt trouwens dat je een kindje best mag leren dat ze zichzelf mogen verdedigen hoor :@
Ze hoeft zich door niemand te laten slaan :N
pi_100079730
Ik zou het ook aankaarten bij de leidsters.
Bij Chris op de groep zit 1 druk jochie. Dat nogal eens een zet geeft. Liefst bij de kleintjes. Daar grijpen de leidsters gewoon in. Bij de ouderen onderling laten ze het wat langer gaan, omdat ze het vaak zelf wel oplossen.
Maar heb Chris ook geleerd, dat als een kindje niet na 2 keer stop zeggen luistert, dat je dan best terug mag duwen of je gaat naar een leidster toe. Dat 2 keer waarschuwen en naar de juf is ook de regel op de basisschool straks..

Je ziet wel vaker dat kindjes die qua spraak moeite hebben, meer fysiek zijn in hun emoties. Het kind zal vast geen pure evil zijn, maar accepteren is ook niet de bedoeling. Ze zal moeten leren dat dit gedrag niet past..
pi_100079795
He wat rot KD. ;(
Op de kresj hebben we ook een jongetje dat graag en veel duwt. Het lijkt alsof hij dat de beste manier vind om aandacht te krijgen. We proberen nu om hem op andere momenten positieve aandacht te geven, hij treedt bv graag op als clown en dat stimuleren we.
Dat vind ik wel een voordeel van een ouderparticipatie kresj, je ziet precies wat er gebeurt en elke maand is er een lang overleg tussen alle ouders waarbij elk kindje besproken word. Dit is dus afgelopen maand erg lang besproken. Doordat je ook met de moeder of vader praat, krijg je ook inzicht in hoe het kindje thuis is. Of er dingen meespelen, bv een dominant zusje of andere dingen.

Maar goed, hier heb je helemaal niks aan. :')
Ik zou toch eens een gesprek aangaan met de leidsters, het is hun taak te zorgen dat elk kind zich veilig voelt.
Ik denk, net als Bla, dat het trouwens helemaal niet erg is als kinderen wat weerbaarder worden. Maar hoe je ze dat kunt aanleren en of dat nou handig is weet ik niet.
Wat DF zegt eigenlijk, je kunt Elin wel leren dat ze naar de juf kan gaan als het gebeurt. Dan moeten die leidsters natuurlijk wel actie ondernemen. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100079959
Weerbaar worden is hier beetje uit de hand gelopen. Nu met al die kindjes in de straat hier was Leander steeds zijn speelgoed kwijt door de oudere kindjes. En aangezien hij het niet terug kan vragen hebben we maar gezegd dat ie het maar terug moet pakken. En toen gingen andere kindjes hem slaan en hebben we hem maar geleerd dat ie terug moet slaan (zijn allemaal kindjes van 4 en ouder). Dat ging en tijdje goed. Nu als Leander naar buiten gaat en hij ziet iets waar ie mee wil spelen slaat ie meteen om te krijgen wat ie wil. Tja dat was nou ook alweer niet de bedoeling :N Maar het word beter....
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100080128
mja, ik merk gewoon dat Elin echt te lief is.. niet om op te scheppen want ik zie t liever iets anders,nu laat ze over zich heenlopen.
Ook heeft ze een vriendinnetje (nouja ik zit af en toe met r moeder opgescheept) en dat kind is zo onfatsoenlijk, bijten, duwen, spullen op de grond gooien etc en die moeder zegt daar niets van (die is helemaal AP) maar dan denk ik wel YOU ARE DOING IT WRONG en dan ben ik blij dat mn kind iig weet hoe ze zich moet gedragen :+
pi_100080155
Oh en papa gaat vanavond even informeren hoe het is gegaan, en we zullen duidelijk aankaarten dat dit voor ons niet oke is.
pi_100080303
AP sucks, en wat sneu dat Elin bang voor Dewi is!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_100080494
Misschien kunnen ze op het KDV, het begeleid laten "uitvechten".. Als een kindje op Chris zijn groep duwt, moet het echt sorry zeggen, voordat het verder mag spelen. En zachte kindjes (zoals Chris en Elin denk ik), worden begeleid in het nee zeggen. Dan gaat de leidster er naast zitten en geven duidelijk aan dat het kindje nee moet zeggen. En daarna moet de ander dus sorry zeggen.
Het helpt echt op die groep..

Ik doe het ook zo in de speeltuin eigenlijk. Ik leg Chris uit wat hij moet doen, maar kan ook gerust een ander kindje aanspreken op zijn gedrag. Niet streng, dat doet de ouder zelf maar. Maar ik durf best even rustig te zeggen dat een kindje niet met zand mag gooien of mag slaan. De meesten hier waarderen die toon wel. (die papa die een kind in zijn nekvel pakte werd niet gewaardeerd ;)
pi_100080584
ik spreek andere kindjes wel aan op hun gedrag hoor, alleen op t KDV ben ik er niet bij en daar baal ik nu wel van..
ik zou Dewi graag even duidelijk maken dat ze met r hoorntjes en vorkstaartje van andere kindjes af moet blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')