abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100135851
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah dan noem je ook wel een bron als laatste.
De opvoedings richting wat velen bedoelen met AP is de term UP oftewel Unconditional Parenting
AP staat echt voor die bepaalde regeltjes (al vind ik dat een beetje lame woordkeuze maarja) / doelen

Natuurlijk ouderschap

Natuurlijk Ouderschap gaat uit van de volgende doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om deze doelen te kunnen bereiken zijn handvatten geformuleerd:

1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken. (bijvoorbeeld UP dus )
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Bewaar het evenwicht in je gezinsleven.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100135936
Ja dat heb ik niet verzonnen.. Dat het de regeltjes zijn..
Ik haal dit van de site af hoor die je zelf linkte
http://www.attachmentparenting.org/principles/principles.php

.This body of knowledge offers strong support for areas that are key to the optimal development of children, summarized below in API's Eight Principles of Parenting.

API's Eight Principles of Parenting

Feed with Love and Respect

Breastfeeding is the optimal way to satisfy an infant's nutritional and emotional needs. "Bottle Nursing" adapts breastfeeding behaviors to bottle-feeding to help initiate a secure attachment. Follow the feeding cues for both infants and children, encouraging them to eat when they are hungry and stop when they are full. Offer healthy food choices and model healthy eating behavior.

Respond with Sensitivity

Build the foundation of trust and empathy beginning in infancy. Tune in to what your child is communicating to you, then respond consistently and appropriately. Babies cannot be expected to self-soothe, they need calm, loving, empathetic parents to help them learn to regulate their emotions. Respond sensitively to a child who is hurting or expressing strong emotion, and share in their joy.

Use Nurturing Touch

Touch meets a baby's needs for physical contact, affection, security, stimulation, and movement. Skin-to-skin contact is especially effective, such as during breastfeeding, bathing, or massage. Carrying or babywearing also meets this need while on the go. Hugs, snuggling, back rubs, massage, and physical play help meet this need in older children.

Ensure Safe Sleep, Physically and Emotionally

Babies and children have needs at night just as they do during the day; from hunger, loneliness, and fear, to feeling too hot or too cold. They rely on parents to soothe them and help them regulate their intense emotions. Sleep training techniques can have detrimental physiological and psychological effects. Safe co-sleeping has benefits to both babies and parents.

Provide Consistent and Loving Care

Babies and young children have an intense need for the physical presence of a consistent, loving, responsive caregiver: ideally a parent. If it becomes necessary, choose an alternate caregiver who has formed a bond with the child and who cares for him in a way that strengthens the attachment relationship. Keep schedules flexible, and minimize stress and fear during short separations.

Practice Positive Discipline

Positive discipline helps a child develop a conscience guided by his own internal discipline and compassion for others. Discipline that is empathetic, loving, and respectful strengthens the connection between parent and child. Rather than reacting to behavior, discover the needs leading to the behavior. Communicate and craft solutions together while keeping everyone's dignity intact.

Strive for Balance in Personal and Family Life

It is easier to be emotionally responsive when you feel in balance. Create a support network, set realistic goals, put people before things, and don't be afraid to say "no". Recognize individual needs within the family and meet them to the greatest extent possible without compromising your physical and emotional health. Be creative, have fun with parenting, and take time to care for yourself.
pi_100136000
heb je trouwens ook gezien dat diezelfde site een menu itempje besteed heeft aan flesvoeding?
pi_100136090
Ja maar wat doe je nu moeilijk... :?
Ik zeg nergens dat je met flesvoeding niet AP bent..
in mijn eigen nederlandse stukje gaat het toch ook over flesvoeding.
De regels/richtlijnen/principes/ doelen zijn overal hetzelfde.. dat is AP
Niet door mij verzonnen.. Niet mijn regels doelen whatever
pi_100136230
ik vind het gewoon zo warrig zo! zelfs jijzelf spreekt jezelf tegen voor mijn gevoel. aan de ene kant is het "je moet deze regels doen, want anders doe je geen ap", aan de andere kant de erkenning dat je best ap kan doen zonder alle regels doet. gecombineerd met mijn begrip van het geheel dat het meer om het principe dan de regels gaat.

en dat dan gecombineerd met dat sommige mensen idd erg verveled doen met hun hele "ik doe ap hoor" terwijl ze eigenlijk gewoon tekortkomen op het opvoedvlak. waar het oorspronkelijk over ging :+

ik kan dat niet uitstaan. daar moet ik helderheid in krijgen dan
pi_100136309
Nee ik zeg waar de term AP voor staat.
En welke principes daar bij horen.. Ik zeg niet dat je ze allemaal moet volgen.
Ik geef alleen aan welke er bij horen. Niet dat je VERPLICHT daar aan moet voldoen.
Ik heb ook geen andere bronnen genoemd dan wat jij aanbracht..
Ik heb enkle de regels in het nl vertaald,

Overigens staat er op je eigen gelinkte site in dat item over flesvoeding wel dat je het op een bepaalde manier moet doen... (ik vind dat niet dat vind de AP site)

Bottle Nursing, Bottle Weaning, and More

This Principle is not complete without reading http://www.attachmentparenting.org/principles/intro.php -- important information for understanding the context API's Principles of Parenting.
Bottle Nursing

* Feeding is one of the primary ways a mother can initiate a secure attachment relationship with her baby.
* Familiarize yourself with breastfeeding behaviors, and model them when bottle feeding:
o Hold the baby when bottle feeding, positioning the bottle alongside the breast
o Maintain eye contact, talk softly and lovingly
o Switch positions from one side to another
o Feed on cue and avoid schedules
o Consider reserving feeding for the mother only
o Pacifiers satisfy a baby's sucking need. Hold the baby or child in the feeding position when he uses the pacifier
o Associate the bottle and pacifier with being held and having undivided attention, so that it doesn't become a transitional object
o Wean from the bottle as one would wean from the breast
pi_100136439
Ik wil er dus mee zeggen dat je kan wel zeggen dat je AP opvoed maar dat zegt dus geen kont over wat echt de opvoeding is..

Ap zegt ik slaap samen.. maar je kan alsnog je kind in elkaar rossen..
Ap zegt ik geef borstvoeding (of op verzoek) maar dan nog kan je compleet je kind negeren.

Ik snap wel wat je wilt zeggen.. Maar iemand die zegt dat die AP doet die zegt in feite niet veel.
Alleen dat die een bepaald doel heeft en wat die ervoor wenst te gebruiken..

Zoals wat ik op dit forum lees is dat Ap zou staan voor niet straffen.
Dat is niet Ap dat is UP

Niet belonen of complimenteern is niet AP dat is UP..
Je kan daar wel mee komen door AP in je leven te gebruiken :)
pi_100136574
natuurlijk staat daar informatie over hoe je op een ap manier flesvoeding kan doen :) dat linkte ik inderdaad :Y

maar zijn die regels dan regels of niet :P
want ik begrijp toch echt uit de verschillende informatiebronnen dat je prima aan ap kan doen zonder direct alle 'regels' te volgen.

edit; dit is dus antwoord op niet de vorige post, maar die daarvoor :)
pi_100136670
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:04 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil er dus mee zeggen dat je kan wel zeggen dat je AP opvoed maar dat zegt dus geen kont over wat echt de opvoeding is..

Ap zegt ik slaap samen.. maar je kan alsnog je kind in elkaar rossen..
Ap zegt ik geef borstvoeding (of op verzoek) maar dan nog kan je compleet je kind negeren.

Ik snap wel wat je wilt zeggen.. Maar iemand die zegt dat die AP doet die zegt in feite niet veel.
Alleen dat die een bepaald doel heeft en wat die ervoor wenst te gebruiken..

Zoals wat ik op dit forum lees is dat Ap zou staan voor niet straffen.
Dat is niet Ap dat is UP

Niet belonen of complimenteern is niet AP dat is UP..
Je kan daar wel mee komen door AP in je leven te gebruiken :)
ah kijk! dit is precies wat ik bedoelde! en niet omschreven kreeg ;(
dank je :*

ik heb trouwens zelf meer het idee dus dat ap niet zozeer om die regels (liever richtlijnen wmb) gaat, maar de gedachte erachter. kinderen hebben goede banden nodig met hun gezin. men geeft richtlijnen hoe dat te bereiken, maar men bekijkt alles vanuit het kind.
pi_100136690
Ja ik vind prima dat je daar niet aan hoeft te voldoen..
En AP is ook meer dan alleen die regeltjes.

En het gaat vooral om heel veel aandacht voor je kind hebben.
Het dicht bij je dragen enzo..
pi_100136773
ah ja wat jij dus zegt..
Het ging mij meer om wat anderen hier zeggen.. Ap zegt niet zoveel over hoe je (in de opvoeding )iets doet.
Het is een bepaalde gedachte en je kan niet zeggen AP sucks wat betreft opvoeding.
Want een Ap opvoeding is heel erg breed..

Dan zou je meer moeten zeggen UP zuigt.. dat is meer de opvoeding die bij Ap "hoort"
pi_100136918
selene wil nog geregeld wel in de draagdoek hoor :Y
vandaag echter niet, want we waren op het kunafestival en ze had het ff te druk. ze heeft:
luchtkussen gesprongen
pannekoek gegeten
luchtkussen gesprongen
kunst in het bos bekeken
luchtkussen gesprongen
zelf een broodje gebakken op een kampvuurtje
luchtkussen gesprongen
in het bos gebanjerd
luchtkussen gesprongen
de kipjes bekeken
geitje geaaid

dus ravi mocht in de doek. nu ligt ze al sinds half 8 knock out na een boterham en een badje
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:17:25 #263
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_100136951
Hee boeiend, krijgen we deze discussie weer :').
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_100136976
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:17 schreef k_i_m het volgende:
Hee boeiend, krijgen we deze discussie weer :').
maar wij kwamen er vreedzaam uit :6
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:20:01 #265
14746 k_i_m
pi_100137063
Ik ben trots op je! :D.
In my life
Why do I smile
pi_100137101
Die van mij doet alsof ze KO ligt omdat we morgen naar julianatoren gaan
en naar eigen zeggen zijn oma en opa heel boos als ze niet snel gaat slapen..
Opa en oma could't care less... maar ik ga dat idee wel een andere keer uit dr hoofd praten :+
pi_100137231
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:20 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben trots op je! :D.
one charming motherfuckin' pig
:D
pi_100137658
overigens ben ik niet eens anti ap ofzo hoor :s)
het was me enkel alleen ff niet helder hoe en wat

ik denk dat ik up daarentegen helemaal niks vind. het klinkt in theorie leuk hoor, maar het botst zo met de praktijk. en mijn persoonlijkheid ook trouwens :')
  zaterdag 30 juli 2011 @ 21:50:31 #269
14746 k_i_m
pi_100138343
:D.

Het concept is ook wel degelijk interessant leesvoer. Maar op de één of andere manier lokt het onderwerp altijd gepikeerde reacties op, die vaak hetzelfde zijn als in eerdere discussies en/of andere topics. Ik krijg daar een beetje een Groundhog day gevoel van soms :').

I got you babe!

In my life
Why do I smile
pi_100149830
Ned... Ryerson. "Needlenose Ned"? "Ned the Head"? C'mon, buddy. Case Western High. Ned Ryerson: I did the whistling belly-button trick at the high school talent show? Bing! \O/
pi_100149836
en Elin is chag wakker geworden ofzo, ik kan er wel om lachen..ze wordt echt boos op alles!
  zondag 31 juli 2011 @ 09:05:19 #272
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100149914
Maarten heeft het ook wel eens, een ochtendhumeur hebben... Even met rust laten en een broodje eten, dan is het bij hem wel weer over!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100149943
tuthola hier wil elke 3 minuten iets anders, schilderen, met de pinnetjes, tekenen, met de krijtjes of met de pen/potloden en nu wil ze chocola :')
  zondag 31 juli 2011 @ 09:10:54 #274
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100149956
Daar ga je toch wel in mee :6 Chocola op de vroege ochtend is ALTIJD goed ;
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100150230
Ik heb al een week ofzo een kind dat om alles huilt...wordt er een beeeeetje gek van :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')