Hoezo worden ze geaccepteerd? De brieven gaan gewoon door, de weg bij de advocaat ook, meer kan ik niet doen toch?quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
En of smoesjes zullen blijven komen zolang ze geaccepteerd worden, en dat worden ze.
'quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:16 schreef JDx het volgende:
[..]
Hoezo worden ze geaccepteerd? De brieven gaan gewoon door, de weg bij de advocaat ook, meer kan ik niet doen toch?
Blijf alleen gewoon doorzeuren. En ga dit weekend weer langs om te zeiken.
Ik zou me eens inlezen in de rechten van huurders, voordat je dit soort onnozele opmerkingen maakt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:23 schreef rac het volgende:
Ze zitten er toch nog?
dus smoesjes zijn geaccepteerd
even kort door de bocht dan.
Yep, via de advocaat, compleet op briefpapier van het advocaten kantoor etc. Is gisteren of vandaag aangekomen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
'
Ze hebben wel brieven gehad van je, al? Dat had ik niet begrepen...
Staat toch duidelijk bij kort door de bocht, eerdere post 10.06 heb ik het toch heel duidelijk over een dossier aanleggen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou me eens inlezen in de rechten van huurders, voordat je dit soort onnozele opmerkingen maakt.
Vertel ze dat ze het ook gewoon bij de bank zelf kunnen overmaken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:59 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een dilemma, het liefst heb ik de bewoners eruit, maar dan het liefst deze week nog, zodat ik het vanaf 1 augustus opnieuw kan verhuren en deze maand kan betalen van hun borg zeg maar. Als het te lang duurt heb ik de kans dat ik de komende maanden nog zelf moet blijven betalen en dat geld nooit meer zie en sowieso al met 3000 schuld zit.
Het makkelijkste zou zijn als ze gewoon gaan betalen, ook al is het nu deze maand en over 2 weken pas de volgende maand ofzo. Maar dan moeten ze daarna wel op tijd blijven betalen.
Dit weekend ga ik die kant weer op, de afgelopen dagen nog geen geld gekregen, wel een paar smsjes met: "kon niet internetbankieren, internet deed vaag" en "internet doet het nu, maar blijkt dat mijn pas nog niet is geactiveerd voor internet bankieren, dus moet weer naar de bank morgen", dat was inmiddels alweer eergisteren.
Aha, oke, maar da's dus een maand nadat ze de huur verschuldigd waren. Bel je dinsdag de advocaat, als de huur voor augustus maandag niet binnen is? Dan kan er meteen weer een aangetekende brief uit.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Yep, via de advocaat, compleet op briefpapier van het advocaten kantoor etc. Is gisteren of vandaag aangekomen.
Staat in wat het gevolg is wanneer ze niet betalen, hele procedure, bijkomende kosten voor hun, etc...
Okay! Dit werd maar niet duidelijk dus niet zo gek dat users denken dat je maar een smsje stuurt en verder niets onderneemt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:16 schreef JDx het volgende:
[..]
Hoezo worden ze geaccepteerd? De brieven gaan gewoon door, de weg bij de advocaat ook, meer kan ik niet doen toch?
Blijf alleen gewoon doorzeuren. En ga dit weekend weer langs om te zeiken.
In Nederland heb je gewoon met regelgeving te maken. Als die huurders zo af en toe betalen en de achterstand loopt niet te ver op, zitten ze er over 10 jaar nog steeds in.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:27 schreef Inlognaam het volgende:
JDx moet gewoon die lui laten natrekken en ze zsm eruit zetten. Zonder advocaat, zonder aan de wet te denken.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar iemand die nog geen 1000 euro kan betalen staat er wel erg belabberd voor.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:09 schreef JDx het volgende:
Hij belde me zowaar, vertelde alles, dat hij in de bak zat, zijn vriendin niet durfde op te nemen, hem het wilde laten regelen, dat hij nu uit zijn naad werkt en overuren om alles rond te krijgen, 100x excuses etc... alles zat tegen, even uit geweest, maar nu proberen ze het weer...
Geheel tegen mijn gevoel in, toch hard gebleven en gezegd dat dat allemaal wel kan, maar dat er hoe dan ook betaald moet worden, hij zou er alles aan doen om alles goed te maken, dat hij normaal een man van zijn woord was bla bla... nog steeds hard gebleven en gezegd dat ik ook klaar was met alles en hij mij ook moet begrijpen, etc... nja, redelijk sterk nog afgesloten, hij was toch wel redelijk geintimideerd volgens mij, maar of het wat uithaalt weet ik niet.
TS laat je niet verleiden door mooie praatjes. Als hij je had willen laten zien dat ie welwillend is had ie een voorstel gedaan om een x bedrag nu te betalen en de rest binnen zoveel dagen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:09 schreef JDx het volgende:
Hij belde me zowaar, vertelde alles, dat hij in de bak zat, zijn vriendin niet durfde op te nemen, hem het wilde laten regelen, dat hij nu uit zijn naad werkt en overuren om alles rond te krijgen, 100x excuses etc... alles zat tegen, even uit geweest, maar nu proberen ze het weer...
Geheel tegen mijn gevoel in, toch hard gebleven en gezegd dat dat allemaal wel kan, maar dat er hoe dan ook betaald moet worden, hij zou er alles aan doen om alles goed te maken, dat hij normaal een man van zijn woord was bla bla... nog steeds hard gebleven en gezegd dat ik ook klaar was met alles en hij mij ook moet begrijpen, etc... nja, redelijk sterk nog afgesloten, hij was toch wel redelijk geintimideerd volgens mij, maar of het wat uithaalt weet ik niet.
Hij belde. Wanneer krijg jij geld? Weet je dit al?quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:09 schreef JDx het volgende:
Ik hoop niet dat je je laat omlullen door dit soort oplichterspraatjes.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:09 schreef JDx het volgende:
Hij zei vandaag, maar goed, heb ook gezegd dat ik er niet meer van uit ga dat er geld binnenkomt en dus gewoon door ga met die brieven etc.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:16 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij belde. Wanneer krijg jij geld? Weet je dit al?
Mensen verstoppen zich vaak als ze hun schulden niet meer kunnen betalen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je je laat omlullen door dit soort oplichterspraatjes.
Zijn vriendin durfde niet op te nemenIs ze contact gestoord?
Ik zou denken dat je sowieso dit weekend langsgaat. Laat 'm maar een betaalbewijs zien. Zodra je dat hebt gezien ga je vertellen dat je niettemin wil dat ze per 1 september opgehoepeld zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:21 schreef JDx het volgende:
Hij zegt dat hij vandaag juli én augustus gaat betalen, maar goed, hij heeft al zoveel gezegd, heb ik 2 augustus mijn geld niet, dan gaat er uiteraard weer een brief de deur uit.
Open jij dan zelf het derde topic? Het is lastig om je posts terug te vinden als een andere user dit doet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:52 schreef JDx het volgende:
Ik ga ook zeker heen dit weekend. Die 25 euro voor de trein is niks bij het geld dat ik nog krijg.
Denk dat je er onderhand ook wel klaar mee mag zijn. Ze kunnen wel blijven rekken, uiteindelijk maken ze dan misbruik van je goedgelovigheid.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom zou je er heen gaan, TS? Om meer smoesjes te horen?
Ik zou het uit m'n hoofd laten. Je bent het juridische traject gestart, er telkens heen gaan en bellen is echt geen manier om sneller je geld te krijgen, hooguit om een aanklacht wegens stalking aan je broek te krijgen.
Niet Doen!
Nee, JDx moet maar als een dodo gaan zitten afwachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het uit m'n hoofd laten. Je bent het juridische traject gestart, er telkens heen gaan en bellen is echt geen manier om sneller je geld te krijgen, hooguit om een aanklacht wegens stalking aan je broek te krijgen.
Niet Doen!
En als ze niet opendoen? En die kans acht ik groot.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, JDx moet maar als een dodo gaan zitten afwachten.. Hij moet juist wel gaan en ze flink achter hun broek aan zitten totdat ze hem zo vervelend vinden dat ze hem als eerste betalen. Die eventuele aanklacht (als ze dat al durven) maakt toch niets uit.
Eh, nee, hij moet niet als een dodo zitten afwachten, daarom is hij ook met een jurist bezig, weet je nog? Ze hoeven hem niet vervelend te vinden, ze moeten hem serieus nemen en weten dat het menens is. Maandag niet betaald? Woensdag aangetekende brief. Klaar. Maar dit langs gaan haalt he-le-maal niks uit, dat heeft de afgelopen maand wel bewezen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, JDx moet maar als een dodo gaan zitten afwachten.. Hij moet juist wel gaan en ze flink achter hun broek aan zitten totdat ze hem zo vervelend vinden dat ze hem als eerste betalen. Die eventuele aanklacht (als ze dat al durven) maakt toch niets uit.
Daar zit ook wel wat in. Lastig lastig.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Niet Doen!
Buurman van me heeft overigens zijn huis verhuurd onder het beding dat hij er zelf ook woont (in een van de kamers). De woonkamer/keuken/badkamer is daarmee volgens het contract dan ook gedeeld. Voordeel daarvan is dat hij z'n eigen huis in mag. In de praktijk woont hij er natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:52 schreef JDx het volgende:
Ik ga ook zeker heen dit weekend. Die 25 euro voor de trein is niks bij het geld dat ik nog krijg.
Misschien dan beter niet alleen..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:10 schreef Scorpie het volgende:
JDx moet er alleen heengaan om ze eruit te trappen.
Ik vind het juist wel goed. Fysiek ergens langsgaan kan soms best intimiderend werken. Ik weet wel dat wij in ons studentenhuis altijd flink scheten als de huurbaas langs kwam en we liepen achter met de huur. Dat was 10x zo eng vergeleken met een belletje of standaardbrief, daar lach je vooral om.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Eh, nee, hij moet niet als een dodo zitten afwachten, daarom is hij ook met een jurist bezig, weet je nog? Ze hoeven hem niet vervelend te vinden, ze moeten hem serieus nemen en weten dat het menens is. Maandag niet betaald? Woensdag aangetekende brief. Klaar. Maar dit langs gaan haalt he-le-maal niks uit, dat heeft de afgelopen maand wel bewezen.
Soms wel ja, maar TS is er al een paar keer geweest, zijn vader ook, wat zou er nu anders zijn?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel goed. Fysiek ergens langsgaan kan soms best intimiderend werken. Ik weet wel dat wij in ons studentenhuis altijd flink scheten als de huurbaas langs kwam en we liepen achter met de huur. Dat was 10x zo eng vergeleken met een belletje of standaardbrief. En het kan voor TS ook therapeutische waarde hebben.
Verder blijft het natuurlijk een subplotje. Het enige dat er toe doet is de betalingen die binnenkomen op de rekening van TS. Geen verhaaltje, geen smoesjes, doet er verder toe. Maar zover is TS al wel.
En al die onderbuikverhalen van ze eruit trappen voegen niet zo veel toe.
Het hoeft niet 't één of 't ander te zijn toch. Een combinatie van beide lijkt me het best! Gewoon netjes de formele wegen volgen om ze zo snel mogelijk eruit te kunnen werken, en tegelijkertijd gewoon een beetje blijven langsgaan en bellen om in de picture te blijven en het woongenot een beetje te verminderen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Soms wel ja, maar TS is er al een paar keer geweest, zijn vader ook, wat zou er nu anders zijn?
Mocht je van doen hebben met iemand die de grenzen van TS' geduld opzoekt, dan is een aangetekende brief (van een advocaat) indrukwekkender dan die bezoekjes steeds.
Ik zie ons al zitten, groepje Fokkers in de trein die kant opquote:
Het hoeft op zich niet het een of het ander te zijn, maar TS zit in de financiële shit, zoveel is duidelijk. Hij moet elke cent omkeren om de rekeningen die op zijn naam binnen komen te voldoen. Eerdere bezoekjes haalden niets uit. 2 augustus wordt de hypotheek afgeschreven, zonder dat er geld is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het hoeft niet 't één of 't ander te zijn toch. Een combinatie van beide lijkt me het best! Gewoon netjes de formele wegen volgen om ze zo snel mogelijk eruit te kunnen werken, en tegelijkertijd gewoon een beetje blijven langsgaan en bellen om in de picture te blijven en het woongenot een beetje te verminderen.
Een ander bijkomend voordeel voor je buurman is dat hij het dan onder hospita verhuur kan laten vallen waardoor huurders er in het begin makkelijker uit te schoppen zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:10 schreef sigme het volgende:
Nadeel zal wel een iets lagere huur zijn, maar ja.. hij vangt wel huur.
Klopt, al gebruikt hij die constructie niet voor zover ik weet. Wel had hij laatst een nietbetalende huurder. Die had z'n stufi niet binnen, toen problemen met internet, daarna een gescheurde pinpas en zo nog het een en ander. Ik denk eigenlijk niet dat het geld ooit over de brug gekomen is. De huurder is er wel uit en z'n spullen zijn euh "opgeruimd".quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een ander bijkomend voordeel voor je buurman is dat hij het dan onder hospita verhuur kan laten vallen waardoor huurders er in het begin makkelijker uit te schoppen zijn.
Op grond waarvan wil je ze eruit werken?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het hoeft niet 't één of 't ander te zijn toch. Een combinatie van beide lijkt me het best! Gewoon netjes de formele wegen volgen om ze zo snel mogelijk eruit te kunnen werken, en tegelijkertijd gewoon een beetje blijven langsgaan en bellen om in de picture te blijven en het woongenot een beetje te verminderen.
Ik geloof dat ik het PvDA, GroenLinks en SP kabinet even gemist hebquote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Allemaal geregeld door de kneusjes van de PvdA, SP en Groen Links om de mega paupers van de maatschappij te beschermen.
Je hoeft niet in het kabinet te zitten om iets voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2011 16:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik geloof dat ik het PvDA, GroenLinks en SP kabinet even gemist heb
Idd, de beste die ik ooit heb gehoord was: "Maar het is heel slecht weer dus misschien is er een storing op de lijn van het internetbankieren."quote:Op zondag 31 juli 2011 17:08 schreef JDx het volgende:
Nope niks, hij kreeg zogenaamd vrijdag geld, maar zijn klant was te laat bij de bank, zou nu maandag worden.
Ga hem bijna een medaille geven voor het bedenken van nieuwe smoesjes.
Wel typisch dat zijn klant hem niet kan betalen omdat hij te laat bij de bank is, en kennelijk niet bekend is met internetbankieren, en dat hijzelf problemen heeft met internetbankieren en niet weet dat je het ook bij de bank kunt storten...quote:Op zondag 31 juli 2011 17:08 schreef JDx het volgende:
Nope niks, hij kreeg zogenaamd vrijdag geld, maar zijn klant was te laat bij de bank, zou nu maandag worden.
Ga hem bijna een medaille geven voor het bedenken van nieuwe smoesjes.
quote:Op zondag 31 juli 2011 19:06 schreef JDx het volgende:
Ik ben hier een lang weekend en ga morgen heen, is vandaag een groot feest hier, ga proberen ervan te genieten.
quote:Op zondag 31 juli 2011 20:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Geen probleem om een keertje langs te rijden btw, ben ook woonachtig in Emmen.
iddquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 08:51 schreef Scorpie het volgende:
TS, tijd om wat hardere stappen te gaan ondernemen.
Ik denk dat dit idd een goede oplossing zou kunnen zijn. Je kan wel een rechtszaak beginnen waarin je hoopt dat de huurder worden veroordeeld tot het betalen van het bedrag en natuurlijk het verlaten van de woning, maar dan moet je het geld nog maar zien te krijgen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:04 schreef freak1 het volgende:
tja, wat je kan proberen is, wanneer die 2e brief is gearriveerd ze de mogelijkheid geven om nu te vertrekken en de huur tot nu toe kwijt te schelden, mits ze binnen een week vertrokken zijn. eventuele schade die aan het huis is toegebracht wordt dan natuurlijk wel doorbelast, evenals de kosten voor dat kastje wat je hebt verkocht aan ze.
dan ben je 2K kwijt, dat is veel geld, maar je hebt je huis weer terug.
als ze daar nee op zeggen kun je aangeven door te gaan met de uitzettingsprocedure, en alle kosten te gaan verhalen.
gewoon 4 maanden in de avonduren bijklussen in een bar dan ben je daar weer vanaf.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:21 schreef JDx het volgende:
Ja het is gelukkig geen bedrijf wat ze failliet kunnen laten gaan en weer opnieuw beginnen.
Maar goed, het komt er dus wel op neer dat ik straks tussen de 3000 en 5000 euro in de schuld zit de komende jaren.
Ik denk dat het nog wel eens veel zwarter uit kan pakken en veel meer geld kan gaan kosten dan jij nog schijnt te denken. Dat iemand die inzicht heeft in financiële dossiers al heeft gezegd dat je "dat geld nooit meer terug ziet" zegt genoeg. Ze gaan je niet betalen, vandaag niet, morgen niet en volgende week niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:21 schreef JDx het volgende:
Ja het is gelukkig geen bedrijf wat ze failliet kunnen laten gaan en weer opnieuw beginnen.
Maar goed, het komt er dus wel op neer dat ik straks tussen de 3000 en 5000 euro in de schuld zit de komende jaren.
Ik woon zelf 3uur rijden van mijn koophuis, huur hier een appartement aangezien ik hier werk. Heen en weer rijden is geen optie, dan ben je na 1 week kapot.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
TS, hoe woon je nu zelf? (Ik heb alleen dit deel gelezen, en dan ook alleen jouw posts + de posts daar vlak onder). Als je zelf huurt op het moment, kan het nuttig zijn je huur op te zeggen. Je hebt dan zelf noodzaak je woning weer te bewonen, en dat is een relatief eenvoudige manier je huurders eruit te krijgen.
Anders is de rechter de enige die dat kan.
Overigens kan je ook als ze niet thuis zijn alle sloten laten vervangen (en de spullen veilig! opbergen). Dat mag niet, maar willen ze hun gelijk halen dan moeten ze naar de rechter. Veel zullen ze daar niet behalen, en als er al wat te winnen valt voor ze, zullen ze ook eerst met de huur over de brug moeten komen.
Hij heeft net werk gevonden aan de andere kant van het land en daar huurt hij een appartement. Is meen ik een poosje werkloos geweest dus ik snap wel dat hij zijn baan niet zal opgeven.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
TS, hoe woon je nu zelf? (Ik heb alleen dit deel gelezen, en dan ook alleen jouw posts + de posts daar vlak onder). Als je zelf huurt op het moment, kan het nuttig zijn je huur op te zeggen. Je hebt dan zelf noodzaak je woning weer te bewonen, en dat is een relatief eenvoudige manier je huurders eruit te krijgen.
Anders is de rechter de enige die dat kan.
Overigens kan je ook als ze niet thuis zijn alle sloten laten vervangen (en de spullen veilig! opbergen). Dat mag niet, maar willen ze hun gelijk halen dan moeten ze naar de rechter. Veel zullen ze daar niet behalen, en als er al wat te winnen valt voor ze, zullen ze ook eerst met de huur over de brug moeten komen.
+1. Je bent echt hard de sjaak als je ze niet op korte termijn eruit trapt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:34 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel eens veel zwarter uit kan pakken en veel meer geld kan gaan kosten dan jij nog schijnt te denken. Dat iemand die inzicht heeft in financiële dossiers al heeft gezegd dat je "dat geld nooit meer terug ziet" zegt genoeg. Ze gaan je niet betalen, vandaag niet, morgen niet en volgende week niet.
Maar ze gaan ook niet zomaar weg. Ze zullen blijven liegen, zeuren, zagen en vertragen totdat je ze er uit kan laten schoppen. Voordat het zo ver is volgt er een hele lange lijdensweg met deurwaarders, incassobureau's, rechtgang, etc. en elke stap kost je geld, pijn en moeite.
It's a long winding road en ik vrees dat je keihard de sjaak bent. Heb serieus medelijden met je en denk dat stap 1 voor jezelf zou moeten zijn het overleggen met de huurder van de woning waar je zelf in zit. Vraag coulantie bij het beeindigen van dat contract en zoek een goedkopere kamer bij een hospita of een bevriende collega zodat je in ieder geval je hypotheek voorlopig nog op kan dragen.
Zou het niet een idee zijn om (met medeweten van de advocaat!) ook via onderling overleg het vertrek van de huurders proberen te bespoedigen? Dus wel de juridische weg bewandelen, maar tegelijkertijd de huurders het voorstel doen om de juridische procedure te laten vallen als ze direct het huis verlaten. Dit zou best wel eens goedkoper kunnen uitpakken dan een juridische uitzetprocedure.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:34 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel eens veel zwarter uit kan pakken en veel meer geld kan gaan kosten dan jij nog schijnt te denken. Dat iemand die inzicht heeft in financiële dossiers al heeft gezegd dat je "dat geld nooit meer terug ziet" zegt genoeg. Ze gaan je niet betalen, vandaag niet, morgen niet en volgende week niet.
Maar ze gaan ook niet zomaar weg. Ze zullen blijven liegen, zeuren, zagen en vertragen totdat je ze er uit kan laten schoppen. Voordat het zo ver is volgt er een hele lange lijdensweg met deurwaarders, incassobureau's, rechtgang, etc. en elke stap kost je geld, pijn en moeite.
It's a long winding road en ik vrees dat je keihard de sjaak bent. Heb serieus medelijden met je en denk dat stap 1 voor jezelf zou moeten zijn het overleggen met de huurder van de woning waar je zelf in zit. Vraag coulantie bij het beeindigen van dat contract en zoek een goedkopere kamer bij een hospita of een bevriende collega zodat je in ieder geval je hypotheek voorlopig nog op kan dragen.
TS heeft met de huurders een all in huur afgesproken en naar mijn weten mag dat niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:17 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zou het niet een idee zijn om (met medeweten van de advocaat!) ook via onderling overleg het vertrek van de huurders proberen te bespoedigen? Dus wel de juridische weg bewandelen, maar tegelijkertijd de huurders het voorstel doen om de juridische procedure te laten vallen als ze direct het huis verlaten. Dit zou best wel eens goedkoper kunnen uitpakken dan een juridische uitzetprocedure.
Daarnaast zie ik nog een heikel punt: heeft TS zich vooraf voldoende geïnformeerd of de huurders draagkrachtig waren? Met andere woorden heeft TS niet (per ongeluk) de huurders een contract laten tekenen dat financiële voorwaarden bevatte waaraan de huurders redelijkerwijs nooit konden voldoen? Ik kan me voorstellen dat de rechter niet meegaat in de totale vordering van TS als dit laatste het geval is.
Huur inclusief bijkomende kosten (gwe, internet) is toch vrij normaal. Het lijkt me wel dat je dan moet specificeren welk deel van het totaalbedrag huur, gwe, internet, etc. is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 17:57 schreef Cyan het volgende:
[..]
TS heeft met de huurders een all in huur afgesproken en naar mijn weten mag dat niet.
Open je zelf het vervolgtopic even?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:29 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik woon zelf 3uur rijden van mijn koophuis, huur hier een appartement aangezien ik hier werk. Heen en weer rijden is geen optie, dan ben je na 1 week kapot.
Ik kon destijds kiezen, thuis in de WW blijven zitten of het huis verhuren, verhuizen en het erop wagen.
Ook al zou het een geldige reden zijn, JDx heeft er niks aan omdat het in zijn geval niet zo is. JDx zn werk is 3 uur van zn koophuis, ik zie em niet elke dag op en neer pendelen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:24 schreef Mishu het volgende:
Je kan ze er ook uit trappen via de kantonrechter (=snelrecht) op basis van dat jij je huurwoning niet meer kan betalen en dus uit noodzaak weer van de woning gebruik moet maken. Volgens mij is dat een geldige reden.
Iemand die hier meer over weet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |