abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100037873
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

En of smoesjes zullen blijven komen zolang ze geaccepteerd worden, en dat worden ze.
Hoezo worden ze geaccepteerd? De brieven gaan gewoon door, de weg bij de advocaat ook, meer kan ik niet doen toch?

Blijf alleen gewoon doorzeuren. En ga dit weekend weer langs om te zeiken.
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 10:21:30 #202
43556 miss_dynastie
pi_100038019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Hoezo worden ze geaccepteerd? De brieven gaan gewoon door, de weg bij de advocaat ook, meer kan ik niet doen toch?

'
Ze hebben wel brieven gehad van je, al? Dat had ik niet begrepen...
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:23:01 #203
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_100038056
Ze zitten er toch nog?

dus smoesjes zijn geaccepteerd
even kort door de bocht dan.
  Redactie Frontpage donderdag 28 juli 2011 @ 10:28:57 #204
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_100038230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:23 schreef rac het volgende:
Ze zitten er toch nog?

dus smoesjes zijn geaccepteerd
even kort door de bocht dan.
Ik zou me eens inlezen in de rechten van huurders, voordat je dit soort onnozele opmerkingen maakt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_100038337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

'
Ze hebben wel brieven gehad van je, al? Dat had ik niet begrepen...
Yep, via de advocaat, compleet op briefpapier van het advocaten kantoor etc. Is gisteren of vandaag aangekomen.

Staat in wat het gevolg is wanneer ze niet betalen, hele procedure, bijkomende kosten voor hun, etc...
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:35:47 #206
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_100038418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik zou me eens inlezen in de rechten van huurders, voordat je dit soort onnozele opmerkingen maakt.
Staat toch duidelijk bij kort door de bocht, eerdere post 10.06 heb ik het toch heel duidelijk over een dossier aanleggen.
pi_100038425
JDx, ik hoop dat het allemaal enigszins opgelost wordt. Succes!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:21:23 #208
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_100051592
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:59 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een dilemma, het liefst heb ik de bewoners eruit, maar dan het liefst deze week nog, zodat ik het vanaf 1 augustus opnieuw kan verhuren en deze maand kan betalen van hun borg zeg maar. Als het te lang duurt heb ik de kans dat ik de komende maanden nog zelf moet blijven betalen en dat geld nooit meer zie en sowieso al met 3000 schuld zit.

Het makkelijkste zou zijn als ze gewoon gaan betalen, ook al is het nu deze maand en over 2 weken pas de volgende maand ofzo. Maar dan moeten ze daarna wel op tijd blijven betalen.

Dit weekend ga ik die kant weer op, de afgelopen dagen nog geen geld gekregen, wel een paar smsjes met: "kon niet internetbankieren, internet deed vaag" en "internet doet het nu, maar blijkt dat mijn pas nog niet is geactiveerd voor internet bankieren, dus moet weer naar de bank morgen", dat was inmiddels alweer eergisteren.
Vertel ze dat ze het ook gewoon bij de bank zelf kunnen overmaken.
Het lijkt alsof er vooruitgang in zit. Maar dit zijn dan wel echt de laatste smoesjes. En wis die smsjes niet!
  † In Memoriam † donderdag 28 juli 2011 @ 16:32:37 #209
43556 miss_dynastie
pi_100052106
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:32 schreef JDx het volgende:

[..]

Yep, via de advocaat, compleet op briefpapier van het advocaten kantoor etc. Is gisteren of vandaag aangekomen.

Staat in wat het gevolg is wanneer ze niet betalen, hele procedure, bijkomende kosten voor hun, etc...
Aha, oke, maar da's dus een maand nadat ze de huur verschuldigd waren. Bel je dinsdag de advocaat, als de huur voor augustus maandag niet binnen is? Dan kan er meteen weer een aangetekende brief uit.
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:37:41 #210
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100052345
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:16 schreef JDx het volgende:

[..]

Okay! Dit werd maar niet duidelijk dus niet zo gek dat users denken dat je maar een smsje stuurt en verder niets onderneemt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 28 juli 2011 @ 16:39:29 #211
42366 Staal
pi_100052441
Ik word plaatsvervangend nijdig als ik al die smoesjes lees en je zal maar in een benauwde situatie zitten als JDx.
Un certain jeune homme
pi_100052781
JDx moet proberen de huur cash te krijgen en dan vergeten een ontvangstbewijs daarvan te geven. :Y)
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:27:42 #213
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100056602
JDx moet gewoon die lui laten natrekken en ze zsm eruit zetten. Zonder advocaat, zonder aan de wet te denken. Het is volledig duidelijk dat meneer en mevrouw niet te vertrouwen zijn laat staan dat ze problemen willen oplossen. Naar mijn idee zijn dit lui die dit jaar in jaar uit doen.

Probleem is alleen dat zoiets makkelijker gezegd dan gedaan is. En dat TS vast niet een paar brede vrienden heeft die willen optreden als 'nieuwe huurders' die een tijdje in zn huis willen bivakkeren.
Ook hoi !
pi_100068476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:27 schreef Inlognaam het volgende:
JDx moet gewoon die lui laten natrekken en ze zsm eruit zetten. Zonder advocaat, zonder aan de wet te denken.
In Nederland heb je gewoon met regelgeving te maken. Als die huurders zo af en toe betalen en de achterstand loopt niet te ver op, zitten ze er over 10 jaar nog steeds in.

TS had die mensen veel beter moeten screenen voordat hij ze toeliet als huurder + een huurcontract voor bepaalde tijd op moeten stellen met onderliggende leegstandsverklaring.
pi_100068815
Hij belde me zowaar, vertelde alles, dat hij in de bak zat, zijn vriendin niet durfde op te nemen, hem het wilde laten regelen, dat hij nu uit zijn naad werkt en overuren om alles rond te krijgen, 100x excuses etc... alles zat tegen, even uit geweest, maar nu proberen ze het weer...

Geheel tegen mijn gevoel in, toch hard gebleven en gezegd dat dat allemaal wel kan, maar dat er hoe dan ook betaald moet worden, hij zou er alles aan doen om alles goed te maken, dat hij normaal een man van zijn woord was bla bla... nog steeds hard gebleven en gezegd dat ik ook klaar was met alles en hij mij ook moet begrijpen, etc... nja, redelijk sterk nog afgesloten, hij was toch wel redelijk geintimideerd volgens mij, maar of het wat uithaalt weet ik niet.
pi_100069204
Laten we hopen voor je dat het inderdaad zo is..
pi_100070091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:09 schreef JDx het volgende:
Hij belde me zowaar, vertelde alles, dat hij in de bak zat, zijn vriendin niet durfde op te nemen, hem het wilde laten regelen, dat hij nu uit zijn naad werkt en overuren om alles rond te krijgen, 100x excuses etc... alles zat tegen, even uit geweest, maar nu proberen ze het weer...

Geheel tegen mijn gevoel in, toch hard gebleven en gezegd dat dat allemaal wel kan, maar dat er hoe dan ook betaald moet worden, hij zou er alles aan doen om alles goed te maken, dat hij normaal een man van zijn woord was bla bla... nog steeds hard gebleven en gezegd dat ik ook klaar was met alles en hij mij ook moet begrijpen, etc... nja, redelijk sterk nog afgesloten, hij was toch wel redelijk geintimideerd volgens mij, maar of het wat uithaalt weet ik niet.
Ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar iemand die nog geen 1000 euro kan betalen staat er wel erg belabberd voor.

Hij heeft toch een auto waar hij niet meer in mag rijden omdat hij een rijverbod heeft? Waarom verkoopt hij die dan niet?
pi_100072511
quote:

TS laat je niet verleiden door mooie praatjes. Als hij je had willen laten zien dat ie welwillend is had ie een voorstel gedaan om een x bedrag nu te betalen en de rest binnen zoveel dagen.

Geen medelijden krijgen en als er niet wordt voldaan aan de eisen die je hebt gesteld ga je gewoon verder met het traject dat je bent gestart. Ze hebben tijd genoeg gehad om je uit te leggen hoe zit maar dit doen ze waarschijnlijk naar aanleiding van de brief die ze hebben ontvangen en niet omdat ze nu opeens schoon schip willen maken.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:16:44 #219
42366 Staal
pi_100073717
quote:

Hij belde. Wanneer krijg jij geld? Weet je dit al?
Un certain jeune homme
pi_100077279
quote:

Ik hoop niet dat je je laat omlullen door dit soort oplichterspraatjes.
Zijn vriendin durfde niet op te nemen _O- Is ze contact gestoord?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100078525
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Hij belde. Wanneer krijg jij geld? Weet je dit al?
Hij zei vandaag, maar goed, heb ook gezegd dat ik er niet meer van uit ga dat er geld binnenkomt en dus gewoon door ga met die brieven etc.

Die had hij uiteraard al gelezen.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:13:14 #222
42366 Staal
pi_100085158
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je je laat omlullen door dit soort oplichterspraatjes.
Zijn vriendin durfde niet op te nemen _O- Is ze contact gestoord?
Mensen verstoppen zich vaak als ze hun schulden niet meer kunnen betalen.

@ JDx, hoop toch dat je vandaag geld op je rekening krijgt. Die gozer belde i.i.g. zelf en dat is een positief teken.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 13:19:04 #223
43556 miss_dynastie
pi_100085401
Het kan zijn dat je met een notoire wanbetaler te maken hebt. Het kan ook zijn dat je iemand hebt die je grenzen opzoekt. Die zijn dan nu wel duidelijk. Ik hoop heel erg dat het het laatste is.

En nogmaals, TS, dinsdag moet de volgende brief de deur uit voor augustus, hou je/houdt je advocaat daar rekening mee?
pi_100085531
Hij zegt dat hij vandaag juli én augustus gaat betalen, maar goed, hij heeft al zoveel gezegd, heb ik 2 augustus mijn geld niet, dan gaat er uiteraard weer een brief de deur uit.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:27:54 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100085800
Als je dan toch weer in gesprek met hem bent dan zou ik eigenlijk proberen met hem overeen te komen dat ze vertrekken.
Nu is de schade feitelijk nog nul, omdat je een maand borg hebt die kan fungeren als huur voor de maand juli, je hebt pas echt een probleem als er een volgende maand niet (op tijd) betaald wordt.

Als hij maar op een of andere manier redelijk probeert over te komen dan moet hij ook wel begrijpen dat dit voor jou ook geen doen is.

Laat ze dit weekend fijn verhuizen dan is iedereen overal vanaf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100085954
Ah, de zielige verhalen worden nu opgezet door de huurder. Dat geld zie je niet terug.
pi_100086212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:21 schreef JDx het volgende:
Hij zegt dat hij vandaag juli én augustus gaat betalen, maar goed, hij heeft al zoveel gezegd, heb ik 2 augustus mijn geld niet, dan gaat er uiteraard weer een brief de deur uit.
Ik zou denken dat je sowieso dit weekend langsgaat. Laat 'm maar een betaalbewijs zien. Zodra je dat hebt gezien ga je vertellen dat je niettemin wil dat ze per 1 september opgehoepeld zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100086757
Ik ga ook zeker heen dit weekend. Die 25 euro voor de trein is niks bij het geld dat ik nog krijg.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 13:59:54 #229
43556 miss_dynastie
pi_100087013
Waarom zou je er heen gaan, TS? Om meer smoesjes te horen?
Ik zou het uit m'n hoofd laten. Je bent het juridische traject gestart, er telkens heen gaan en bellen is echt geen manier om sneller je geld te krijgen, hooguit om een aanklacht wegens stalking aan je broek te krijgen.
Niet Doen!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:01:14 #230
42366 Staal
pi_100087051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:52 schreef JDx het volgende:
Ik ga ook zeker heen dit weekend. Die 25 euro voor de trein is niks bij het geld dat ik nog krijg.
Open jij dan zelf het derde topic? Het is lastig om je posts terug te vinden als een andere user dit doet.

Succes alvast. Hoop i.i.g. op goed nieuws voor je.
Un certain jeune homme
pi_100087077
Wat miss zegt, waarom die zelfkastijding, ik denk dat er 80% kans is dat je je geld gewoon niet krijgt en dan? Ga je gezellig een biertje met hem drinken? :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_100087123
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zou het uit m'n hoofd laten. Je bent het juridische traject gestart, er telkens heen gaan en bellen is echt geen manier om sneller je geld te krijgen, hooguit om een aanklacht wegens stalking aan je broek te krijgen.
Niet Doen!
Denk dat je er onderhand ook wel klaar mee mag zijn. Ze kunnen wel blijven rekken, uiteindelijk maken ze dan misbruik van je goedgelovigheid.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:03:55 #233
42366 Staal
pi_100087136
quote:
Niet Doen!
Nee, JDx moet maar als een dodo gaan zitten afwachten. :'). Hij moet juist wel gaan en ze flink achter hun broek aan zitten totdat ze hem zo vervelend vinden dat ze hem als eerste betalen. Die eventuele aanklacht (als ze dat al durven) maakt toch niets uit.
Un certain jeune homme
pi_100087205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee, JDx moet maar als een dodo gaan zitten afwachten. :'). Hij moet juist wel gaan en ze flink achter hun broek aan zitten totdat ze hem zo vervelend vinden dat ze hem als eerste betalen. Die eventuele aanklacht (als ze dat al durven) maakt toch niets uit.
En als ze niet opendoen? En die kans acht ik groot.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 14:06:24 #235
43556 miss_dynastie
pi_100087225
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:03 schreef Staal het volgende:

[..]

Eh, nee, hij moet niet als een dodo zitten afwachten, daarom is hij ook met een jurist bezig, weet je nog? Ze hoeven hem niet vervelend te vinden, ze moeten hem serieus nemen en weten dat het menens is. Maandag niet betaald? Woensdag aangetekende brief. Klaar. Maar dit langs gaan haalt he-le-maal niks uit, dat heeft de afgelopen maand wel bewezen.

En ook niet onbelangrijk, TS kan die 25 euro wel beter gebruiken. Voor dat geld kan je drie aangetekende brieven versturen. Dat laatste heeft meer effect dan het eerste, zeker wanneer je voor de rechter staat. Even het perspectief blijven zien.
pi_100087292
quote:
Niet Doen!
Daar zit ook wel wat in. Lastig lastig.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100087382
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:52 schreef JDx het volgende:
Buurman van me heeft overigens zijn huis verhuurd onder het beding dat hij er zelf ook woont (in een van de kamers). De woonkamer/keuken/badkamer is daarmee volgens het contract dan ook gedeeld. Voordeel daarvan is dat hij z'n eigen huis in mag. In de praktijk woont hij er natuurlijk niet.
Nadeel zal wel een iets lagere huur zijn, maar ja.. hij vangt wel huur ;).
pi_100087383
JDx moet er alleen heengaan om ze eruit te trappen.
pi_100087422
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:10 schreef Scorpie het volgende:
JDx moet er alleen heengaan om ze eruit te trappen.
Misschien dan beter niet alleen..
Meet?
pi_100087447
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Meet?
Ik doe mee.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:12:20 #241
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100087469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Eh, nee, hij moet niet als een dodo zitten afwachten, daarom is hij ook met een jurist bezig, weet je nog? Ze hoeven hem niet vervelend te vinden, ze moeten hem serieus nemen en weten dat het menens is. Maandag niet betaald? Woensdag aangetekende brief. Klaar. Maar dit langs gaan haalt he-le-maal niks uit, dat heeft de afgelopen maand wel bewezen.
Ik vind het juist wel goed. Fysiek ergens langsgaan kan soms best intimiderend werken. Ik weet wel dat wij in ons studentenhuis altijd flink scheten als de huurbaas langs kwam en we liepen achter met de huur. Dat was 10x zo eng vergeleken met een belletje of standaardbrief, daar lach je vooral om.

En het kan voor TS ook therapeutische waarde hebben om zich een beetje te laten zien en niet zich te verschuilen.

Verder blijft het natuurlijk een subplotje. Het enige dat er toe doet is de betalingen die binnenkomen op de rekening van TS. Geen verhaaltje, geen smoesjes, doet er verder toe. Maar zover is TS al wel.

En al die onderbuikverhalen van ze eruit trappen voegen niet zo veel toe.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 14:15:15 #242
43556 miss_dynastie
pi_100087602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel goed. Fysiek ergens langsgaan kan soms best intimiderend werken. Ik weet wel dat wij in ons studentenhuis altijd flink scheten als de huurbaas langs kwam en we liepen achter met de huur. Dat was 10x zo eng vergeleken met een belletje of standaardbrief. En het kan voor TS ook therapeutische waarde hebben.

Verder blijft het natuurlijk een subplotje. Het enige dat er toe doet is de betalingen die binnenkomen op de rekening van TS. Geen verhaaltje, geen smoesjes, doet er verder toe. Maar zover is TS al wel.

En al die onderbuikverhalen van ze eruit trappen voegen niet zo veel toe.
Soms wel ja, maar TS is er al een paar keer geweest, zijn vader ook, wat zou er nu anders zijn?
Mocht je van doen hebben met iemand die de grenzen van TS' geduld opzoekt, dan is een aangetekende brief (van een advocaat) indrukwekkender dan die bezoekjes steeds.

Mocht je met iemand van doen hebben die de juridische grenzen exact kent en daar tegenaan gaat schuren, dan zal diegene echt niet onder de indruk zijn van het bezoekje.

Kortom, linksom of rechtsom, weggegooid geld. Anders was men wel na een eerder bezoekje tot betaling overgegaan.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:17:07 #243
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100087698
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Soms wel ja, maar TS is er al een paar keer geweest, zijn vader ook, wat zou er nu anders zijn?
Mocht je van doen hebben met iemand die de grenzen van TS' geduld opzoekt, dan is een aangetekende brief (van een advocaat) indrukwekkender dan die bezoekjes steeds.
Het hoeft niet 't één of 't ander te zijn toch. Een combinatie van beide lijkt me het best! Gewoon netjes de formele wegen volgen om ze zo snel mogelijk eruit te kunnen werken, en tegelijkertijd gewoon een beetje blijven langsgaan en bellen om in de picture te blijven en het woongenot een beetje te verminderen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:18:38 #244
42366 Staal
pi_100087765
Eens met eleusis.

Die lui zitten daar echt niet lekker hoor als er zo gepusht wordt.
Un certain jeune homme
pi_100087837
Idd. Ik zou het ook irritant vinden als mensen steeds voor de deur staan, dus ik heb gewoon zoiets van, laat ik ook maar irritant doen.

Heb er weinig zin in en verwacht ook niks, maar wil ze ook niet laten denken dat ik een briefje stuur en verder lekker thuis blijf zitten. Als ik langs ga, hebben ze ook minder het gevoel dat ik ergens aan de andere kant van het land zit.

quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Meet?
Ik zie ons al zitten, groepje Fokkers in de trein die kant op :D
  † In Memoriam † vrijdag 29 juli 2011 @ 14:24:42 #246
43556 miss_dynastie
pi_100088019
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het hoeft niet 't één of 't ander te zijn toch. Een combinatie van beide lijkt me het best! Gewoon netjes de formele wegen volgen om ze zo snel mogelijk eruit te kunnen werken, en tegelijkertijd gewoon een beetje blijven langsgaan en bellen om in de picture te blijven en het woongenot een beetje te verminderen.
Het hoeft op zich niet het een of het ander te zijn, maar TS zit in de financiële shit, zoveel is duidelijk. Hij moet elke cent omkeren om de rekeningen die op zijn naam binnen komen te voldoen. Eerdere bezoekjes haalden niets uit. 2 augustus wordt de hypotheek afgeschreven, zonder dat er geld is.

Ik zou die 25 euro eerder overmaken naar de hypotheekboer dan op deze manier weg te gooien. Of spenderen aan een wekelijkse aangetekende brief.
Dit vind ik gewoon... zonde.

Ik zou zelf ook niet vrolijk worden van TS' constante bezoekjes en belletjes. Maar voor deze mensen geldt dat tot op heden niet...
pi_100088293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:10 schreef sigme het volgende:

Nadeel zal wel een iets lagere huur zijn, maar ja.. hij vangt wel huur ;).
Een ander bijkomend voordeel voor je buurman is dat hij het dan onder hospita verhuur kan laten vallen waardoor huurders er in het begin makkelijker uit te schoppen zijn.
pi_100088856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een ander bijkomend voordeel voor je buurman is dat hij het dan onder hospita verhuur kan laten vallen waardoor huurders er in het begin makkelijker uit te schoppen zijn.
Klopt, al gebruikt hij die constructie niet voor zover ik weet. Wel had hij laatst een nietbetalende huurder. Die had z'n stufi niet binnen, toen problemen met internet, daarna een gescheurde pinpas en zo nog het een en ander. Ik denk eigenlijk niet dat het geld ooit over de brug gekomen is. De huurder is er wel uit en z'n spullen zijn euh "opgeruimd".

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 29-07-2011 18:35:38 ]
pi_100091532
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:17 schreef eleusis het volgende:

[..]

Op grond waarvan wil je ze eruit werken?

Allemaal heel grappig die stoere praat van een hoop mensen hier, maar JDx zit met een groter probleem dan hij denkt.

Misschien moet hij de Wet Huurbescherming er eens op nalezen, dan schrik je je kapot. Volledig doorgeslagen, zelfs het grootste tuig heeft alle recht lekker te blijven zitten. Allemaal geregeld door de kneusjes van de PvdA, SP en Groen Links om de mega paupers van de maatschappij te beschermen.

JDx is daar nu slachtoffer van.
pi_100109278
tenzij hij dus op het randje van de wet gaat wandelen.
er zijn nog genoeg mensen die wel bang en geintimideerd raken door een aantal bezoekjes en belletjes, die niks durven doen en dus uiteindelijk wel zullen verkassen.Zonder dat d erechter ook maar iets hoeft te doen
pi_100159047
of beter, eergisteren?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_100160633
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:12 schreef PierreBetfair het volgende:

Allemaal geregeld door de kneusjes van de PvdA, SP en Groen Links om de mega paupers van de maatschappij te beschermen.
Ik geloof dat ik het PvDA, GroenLinks en SP kabinet even gemist heb :')
pi_100161174
Nope niks, hij kreeg zogenaamd vrijdag geld, maar zijn klant was te laat bij de bank, zou nu maandag worden.

Ga hem bijna een medaille geven voor het bedenken van nieuwe smoesjes.
pi_100161677
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:49 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Ik geloof dat ik het PvDA, GroenLinks en SP kabinet even gemist heb :')
Je hoeft niet in het kabinet te zitten om iets voor elkaar te krijgen.
pi_100161967
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:08 schreef JDx het volgende:
Nope niks, hij kreeg zogenaamd vrijdag geld, maar zijn klant was te laat bij de bank, zou nu maandag worden.

Idd, de beste die ik ooit heb gehoord was: "Maar het is heel slecht weer dus misschien is er een storing op de lijn van het internetbankieren."

Je had toch het voornemen om er dit weekend naartoe te gaan? Heb je dat nog gedaan?
  zondag 31 juli 2011 @ 17:33:32 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100161979
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:08 schreef JDx het volgende:

Wel typisch dat zijn klant hem niet kan betalen omdat hij te laat bij de bank is, en kennelijk niet bekend is met internetbankieren, en dat hijzelf problemen heeft met internetbankieren en niet weet dat je het ook bij de bank kunt storten...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100164929
Ik ben hier een lang weekend en ga morgen heen, is vandaag een groot feest hier, ga proberen ervan te genieten.
  zondag 31 juli 2011 @ 19:20:45 #258
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_100165414
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 19:06 schreef JDx het volgende:
Ik ben hier een lang weekend en ga morgen heen, is vandaag een groot feest hier, ga proberen ervan te genieten.
^O^
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 31 juli 2011 @ 20:05:51 #259
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100166691
En dat soort lui worden ook nog eens beschermd door de wet ook...
Dit gaat een heel lang traject worden om die eruit te krijgen. En nog langer om al je centen terug te krijgen. Volgens mij is ie zo blut als het maar kan. Verklaart gelijk waarom ie in de bak zat; openstaande boetes niet betaald.
Ook hoi !
pi_100167726
Geen probleem om een keertje langs te rijden btw, ben ook woonachtig in Emmen.
pi_100168561
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:36 schreef Kandijfijn het volgende:
Geen probleem om een keertje langs te rijden btw, ben ook woonachtig in Emmen.
:D :')
pi_100170039
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:54 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

:D :')
Ik weet er zijn al meerdere langs geweest :P, maar toch
pi_100185446
Lijkt me een typisch geval van de mensen die je ook wel eens bij Opgelicht voorbij ziet komen, overal de meest onzinnige kutsmoezen voor hebben.
pi_100223299
geen geld gehad gisteren neem ik aan?
en dank u meneer Dood,
pi_100223310
TS, tijd om wat hardere stappen te gaan ondernemen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:52:33 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100223333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 08:51 schreef Scorpie het volgende:
TS, tijd om wat hardere stappen te gaan ondernemen.
idd
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_100224573
Vandaag is het 2 augustus, de 2e brief van de advocaat gaat vandaag de deur uit en de uitzettingsprocedure wordt voor zover mogelijk al in gang gezet.

Via een betrouwbare bron (iemand met inzicht in officiële dossiers) heb ik 1 antwoord gekregen: "dat geld zie je niet weer".

Ik weet niet zo goed of ik nu moet afwachten en hopen dat alles is afgerond binnen 3/4 maanden of nu alsnog op een alternatieve manier moet proberen mijn geld te krijgen of ze er per direct uit te krijgen ofzo.
pi_100224732
tja, wat je kan proberen is, wanneer die 2e brief is gearriveerd ze de mogelijkheid geven om nu te vertrekken en de huur tot nu toe kwijt te schelden, mits ze binnen een week vertrokken zijn. eventuele schade die aan het huis is toegebracht wordt dan natuurlijk wel doorbelast, evenals de kosten voor dat kastje wat je hebt verkocht aan ze.
dan ben je 2K kwijt, dat is veel geld, maar je hebt je huis weer terug.

als ze daar nee op zeggen kun je aangeven door te gaan met de uitzettingsprocedure, en alle kosten te gaan verhalen.
en dank u meneer Dood,
pi_100225793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 10:04 schreef freak1 het volgende:
tja, wat je kan proberen is, wanneer die 2e brief is gearriveerd ze de mogelijkheid geven om nu te vertrekken en de huur tot nu toe kwijt te schelden, mits ze binnen een week vertrokken zijn. eventuele schade die aan het huis is toegebracht wordt dan natuurlijk wel doorbelast, evenals de kosten voor dat kastje wat je hebt verkocht aan ze.
dan ben je 2K kwijt, dat is veel geld, maar je hebt je huis weer terug.

als ze daar nee op zeggen kun je aangeven door te gaan met de uitzettingsprocedure, en alle kosten te gaan verhalen.
Ik denk dat dit idd een goede oplossing zou kunnen zijn. Je kan wel een rechtszaak beginnen waarin je hoopt dat de huurder worden veroordeeld tot het betalen van het bedrag en natuurlijk het verlaten van de woning, maar dan moet je het geld nog maar zien te krijgen.

Daarbij kost het jouw geld als je met een advocaat gaat procederen en het kost je heel veel tijd.

Je kan wel beslag laten leggen op salaris of goederen als ze je niet betalen na uitspraak van de rechter maar ook daar gaat weer een tijd overheen en misschien hebben ze wel geen inkomsten of überhaupt iets van waarde.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:10:16 #270
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_100231752
Reken maar niet dat alles opgelost is binnen 3-4 maanden, want er is eerst een achterstand nodig van 3 maanden voor je ze eruit kan zetten. Dan zit je dus al op 3 maanden achterstand. En dan begint het gezeik pas, want die rechtszaak zal wel wat langer duren vrees ik. Uitstel dit, uitstel dat.. Hoger beroep, enz... Al die tijd ontvang je natuurlijk geen huur maar en lopen ook de advocaatskosten op.

Enige voordeel is dat als je eenmaal een vonnis hebt, dat je die knakker nog 20 jaar kan achtervolgen met deurwaarders. Dus als ie over bijv. 5 jaar of 15 jaar eindelijk eens zn zaakjes op orde heeft, kun je wel beslag leggen.
Ook hoi !
pi_100232130
Ja het is gelukkig geen bedrijf wat ze failliet kunnen laten gaan en weer opnieuw beginnen.

Maar goed, het komt er dus wel op neer dat ik straks tussen de 3000 en 5000 euro in de schuld zit de komende jaren.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:23:48 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_100232203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:21 schreef JDx het volgende:
Ja het is gelukkig geen bedrijf wat ze failliet kunnen laten gaan en weer opnieuw beginnen.

Maar goed, het komt er dus wel op neer dat ik straks tussen de 3000 en 5000 euro in de schuld zit de komende jaren.
gewoon 4 maanden in de avonduren bijklussen in een bar dan ben je daar weer vanaf.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:34:15 #273
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100232487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:21 schreef JDx het volgende:

Ik denk dat het nog wel eens veel zwarter uit kan pakken en veel meer geld kan gaan kosten dan jij nog schijnt te denken. Dat iemand die inzicht heeft in financiële dossiers al heeft gezegd dat je "dat geld nooit meer terug ziet" zegt genoeg. Ze gaan je niet betalen, vandaag niet, morgen niet en volgende week niet.

Maar ze gaan ook niet zomaar weg. Ze zullen blijven liegen, zeuren, zagen en vertragen totdat je ze er uit kan laten schoppen. Voordat het zo ver is volgt er een hele lange lijdensweg met deurwaarders, incassobureau's, rechtgang, etc. en elke stap kost je geld, pijn en moeite.

It's a long winding road en ik vrees dat je keihard de sjaak bent. Heb serieus medelijden met je en denk dat stap 1 voor jezelf zou moeten zijn het overleggen met de huurder van de woning waar je zelf in zit. Vraag coulantie bij het beeindigen van dat contract en zoek een goedkopere kamer bij een hospita of een bevriende collega zodat je in ieder geval je hypotheek voorlopig nog op kan dragen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_100234200
TS, hoe woon je nu zelf? (Ik heb alleen dit deel gelezen, en dan ook alleen jouw posts + de posts daar vlak onder). Als je zelf huurt op het moment, kan het nuttig zijn je huur op te zeggen. Je hebt dan zelf noodzaak je woning weer te bewonen, en dat is een relatief eenvoudige manier je huurders eruit te krijgen.

Anders is de rechter de enige die dat kan.

Overigens kan je ook als ze niet thuis zijn alle sloten laten vervangen (en de spullen veilig! opbergen). Dat mag niet, maar willen ze hun gelijk halen dan moeten ze naar de rechter. Veel zullen ze daar niet behalen, en als er al wat te winnen valt voor ze, zullen ze ook eerst met de huur over de brug moeten komen.
pi_100236868
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
TS, hoe woon je nu zelf? (Ik heb alleen dit deel gelezen, en dan ook alleen jouw posts + de posts daar vlak onder). Als je zelf huurt op het moment, kan het nuttig zijn je huur op te zeggen. Je hebt dan zelf noodzaak je woning weer te bewonen, en dat is een relatief eenvoudige manier je huurders eruit te krijgen.

Overigens kan je ook als ze niet thuis zijn alle sloten laten vervangen (en de spullen veilig! opbergen). Dat mag niet, maar willen ze hun gelijk halen dan moeten ze naar de rechter. Veel zullen ze daar niet behalen, en als er al wat te winnen valt voor ze, zullen ze ook eerst met de huur over de brug moeten komen.
Ik woon zelf 3uur rijden van mijn koophuis, huur hier een appartement aangezien ik hier werk. Heen en weer rijden is geen optie, dan ben je na 1 week kapot.

Ik kon destijds kiezen, thuis in de WW blijven zitten of het huis verhuren, verhuizen en het erop wagen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:29:37 #276
42366 Staal
pi_100236893
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Hij heeft net werk gevonden aan de andere kant van het land en daar huurt hij een appartement. Is meen ik een poosje werkloos geweest dus ik snap wel dat hij zijn baan niet zal opgeven.

Maar het is een goed advies. JDx, lazer die lui er gewoon uit. ^O^ .
Un certain jeune homme
pi_100237142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog wel eens veel zwarter uit kan pakken en veel meer geld kan gaan kosten dan jij nog schijnt te denken. Dat iemand die inzicht heeft in financiële dossiers al heeft gezegd dat je "dat geld nooit meer terug ziet" zegt genoeg. Ze gaan je niet betalen, vandaag niet, morgen niet en volgende week niet.

Maar ze gaan ook niet zomaar weg. Ze zullen blijven liegen, zeuren, zagen en vertragen totdat je ze er uit kan laten schoppen. Voordat het zo ver is volgt er een hele lange lijdensweg met deurwaarders, incassobureau's, rechtgang, etc. en elke stap kost je geld, pijn en moeite.

It's a long winding road en ik vrees dat je keihard de sjaak bent. Heb serieus medelijden met je en denk dat stap 1 voor jezelf zou moeten zijn het overleggen met de huurder van de woning waar je zelf in zit. Vraag coulantie bij het beeindigen van dat contract en zoek een goedkopere kamer bij een hospita of een bevriende collega zodat je in ieder geval je hypotheek voorlopig nog op kan dragen.
+1. Je bent echt hard de sjaak als je ze niet op korte termijn eruit trapt.
pi_100238781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:34 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Zou het niet een idee zijn om (met medeweten van de advocaat!) ook via onderling overleg het vertrek van de huurders proberen te bespoedigen? Dus wel de juridische weg bewandelen, maar tegelijkertijd de huurders het voorstel doen om de juridische procedure te laten vallen als ze direct het huis verlaten. Dit zou best wel eens goedkoper kunnen uitpakken dan een juridische uitzetprocedure.

Daarnaast zie ik nog een heikel punt: heeft TS zich vooraf voldoende geïnformeerd of de huurders draagkrachtig waren? Met andere woorden heeft TS niet (per ongeluk) de huurders een contract laten tekenen dat financiële voorwaarden bevatte waaraan de huurders redelijkerwijs nooit konden voldoen? Ik kan me voorstellen dat de rechter niet meegaat in de totale vordering van TS als dit laatste het geval is.
pi_100239960
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:17 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zou het niet een idee zijn om (met medeweten van de advocaat!) ook via onderling overleg het vertrek van de huurders proberen te bespoedigen? Dus wel de juridische weg bewandelen, maar tegelijkertijd de huurders het voorstel doen om de juridische procedure te laten vallen als ze direct het huis verlaten. Dit zou best wel eens goedkoper kunnen uitpakken dan een juridische uitzetprocedure.

Daarnaast zie ik nog een heikel punt: heeft TS zich vooraf voldoende geïnformeerd of de huurders draagkrachtig waren? Met andere woorden heeft TS niet (per ongeluk) de huurders een contract laten tekenen dat financiële voorwaarden bevatte waaraan de huurders redelijkerwijs nooit konden voldoen? Ik kan me voorstellen dat de rechter niet meegaat in de totale vordering van TS als dit laatste het geval is.
TS heeft met de huurders een all in huur afgesproken en naar mijn weten mag dat niet.
pi_100240135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:57 schreef Cyan het volgende:

[..]

TS heeft met de huurders een all in huur afgesproken en naar mijn weten mag dat niet.
Huur inclusief bijkomende kosten (gwe, internet) is toch vrij normaal. Het lijkt me wel dat je dan moet specificeren welk deel van het totaalbedrag huur, gwe, internet, etc. is.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:10:10 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100240295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:29 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik woon zelf 3uur rijden van mijn koophuis, huur hier een appartement aangezien ik hier werk. Heen en weer rijden is geen optie, dan ben je na 1 week kapot.

Ik kon destijds kiezen, thuis in de WW blijven zitten of het huis verhuren, verhuizen en het erop wagen.
Open je zelf het vervolgtopic even?
Dat leest voor ons makkelijker :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:24:30 #282
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100240712
Je kan ze er ook uit trappen via de kantonrechter (=snelrecht) op basis van dat jij je huurwoning niet meer kan betalen en dus uit noodzaak weer van de woning gebruik moet maken. Volgens mij is dat een geldige reden.

Iemand die hier meer over weet?
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:27:33 #283
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100240801
En in hoeverre kan je hen in de toekomst failliet laten verklaren als ze de 5 a 7000 euro nooit betalen? Dan gaat een curator volgens mij kijken wat er nog te verkopen valt enzo.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:29:13 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100240860
Rechters hebben er vaak een enorme afkeer van als men het ene juridische probleem, waar duidelijke procedures voor bestaan (huurder die niet betaalt), probeert op te lossen met een procedure voor een ander probleem (woning zelf weer nodig hebben).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100241085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 18:24 schreef Mishu het volgende:
Je kan ze er ook uit trappen via de kantonrechter (=snelrecht) op basis van dat jij je huurwoning niet meer kan betalen en dus uit noodzaak weer van de woning gebruik moet maken. Volgens mij is dat een geldige reden.

Iemand die hier meer over weet?
Ook al zou het een geldige reden zijn, JDx heeft er niks aan omdat het in zijn geval niet zo is. JDx zn werk is 3 uur van zn koophuis, ik zie em niet elke dag op en neer pendelen.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:04:29 #286
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_100241851
TS, zit de huurder (man) nog steeds in de bak? Zo niet, stel voor dat jij samen met hem naar de bank gaat voor een directe overboeking. Als de man weigert of een smoesje heeft vraag hem dan of hij uberhaupt de intentie heeft om te gaan betalen.

Mocht hij een gebaar willen maken door te betalen doe dit altijd via de bank en als hij alleen cash wil betalen moet je een duidelijke afschrift maken met daarop het te betalen bedrag en waarvoor dat geldt.
pi_100243981
Nee dat was maar enkele dagen bleek later. Ik kan niet zomaar even langs, ik ben daar niet doordeweeks en in het weekend is de bank dicht. Heel misschien ben ik er over anderhalve week weer in de buurt.

Ik heb gezegd dat als hij nog geld komt brengen dat hij dat dan bij mn ouders mag brengen.
pi_100243989
Zal 't topic ook even opnieuw openen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')