abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:09:16 #1
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_99714225
Hier verder!

Vorige deel: De kunst van het loslaten van je ex #167

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

"Relationships are like glass. Sometimes it’s better to leave them broken than try to hurt yourself putting it back together."
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:10:33 #2
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99714273
Vergeet de link niet aan te passen. ;)

Het moet trouwens #170 zijn.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:11:55 #3
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99714326
en de nummering :)

en op die leeftijd al zo raar... zoals goofy zou zeggen... red flag!
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:12:58 #4
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99714369
Ze woont toch niet toevallig in Maastricht he?
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:16:21 #5
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99714509
haha deze niet mijn andere ex wel
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:17:23 #6
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99714556
Welke jeugdtrauma's heeft deze dame? Gepest op school omdat ze dik was? Verwaarloost door haar ouders?
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:18:49 #7
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99714617
geen idee... tenminste behalve een rekt het niet dan scheurt het wel eerste keer en een oudere zus die altijd in alle beter was (tel ik sex met je turn leraar met instemming) ff niet mee

niet dik, superpopulair, superknap
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:24:46 #8
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99714872
Ze past zoals in het vorige topic al is aangegeven door o.a. Clint Mansell en Bitterebal goed in het BPS profiel.

Er moeten toch wel enige bellen gaan rinkelen wanneer zo'n mokkel die je net een week kent dit allemaal aan je vertelt? :')
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:25:57 #9
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99714938
ja eigenlijk wel ja... maar ja lange tijd weinig contact met vrouwen maakt dat je zoiets negeert
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:33:30 #10
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99715262
Ik herken een hoop van haar in mijn ex. Contact verliep op precies dezelfde manier.

Ik was 30, zij 23. Hoop bullshit over d'r exen (die allemaal klootzakken waren), vakantieliefdes en andere figuren die allemaal achter dr aan zaten, daarnaast veel sms'en, bellen en msn'en plus een hoop sexueel getinte opmerkingen. Ondertussen was ze ook nog even bezig met één of andere scharrel uit Breda die zelf ook niet helemaal goed snik was (had in een inrichting gezeten) en ik was haar ware. Ze had twee jaar met haar vorige ex gehad maar binnen een maand hield ze meer van mij dan van hem... Ze had één goeie jeugdvriendin (die ze zwartmaakte achter dr rug om) en voor de rest had ze iets van 50 gozers op dr MSN, inclusief eentje die al 6 jaar achter dr aanliep. Naast haar werk en het forum waar ik haar heb leren kennen had ze totaal geen leven. Verder had ze issues met dr lichaam, was ze vroeger gepest en had ze instabiele familierelaties. Borderline jongen, believe me.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:38:31 #11
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99715460
zo erg is het geloof ik niet maar zuivere koffie is het zeker niet
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:43:14 #12
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99715639
Je denkt toch niet dat ze je al alles heeft laten zien? Nee, dat gebeurt pas na verloop van tijd. Nadat de huwelijksfase is opgebrand. Ik zou er voor zorgen dat er geen huwelijksfase komt en lekker naar een stabiele chick op zoek gaan. Dat ze je nu al zo inlaat in dr priveleven geeft idd aan dat het geen zuivere koffie is. En ik weet zeker dat ze je jaloers zal proberen te maken met al die gozers die haar willen, mocht je je plan doorzetten om een relatie aan te gaan met haar. Wat doet ze in het dagelijks leven (zeg niet dat ze oppas is of iets met kids doet)? Wat zijn haar hobbies, hoeveel echte vrienden heeft ze, hoe is haar relatie met haar familie? Etc. Dingen waar je goed op moet letten bij dat soort vrouwen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:46:10 #13
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99715781
studert nog, relatie met papa is wel eens lastig, 1 goeie vriendin dacht ik,werkt in een kroeg dus aandacht zat...

alarmbellen genoeg dus

sinds deze middag al geen reactie meer dus echt wer raar en niet passend bij vorige week.

is dat ook een onderdeel van de tactiek?
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:49:14 #14
314372 Goddelijker
pi_99715912
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:46 schreef ennudan het volgende:
studert nog, relatie met papa is wel eens lastig, 1 goeie vriendin dacht ik,werkt in een kroeg dus aandacht zat...

alarmbellen genoeg dus
  woensdag 20 juli 2011 @ 18:52:54 #15
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99716092
dat negeren hoort er dus bij?
pi_99716441
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:12 schreef goofy_goober het volgende:
Ze woont toch niet toevallig in Maastricht he?
:) Ja...laten we ff een places-not-to-be kaartje maken :)
(pfff...Mint-Clansell thnkxs voor de link, een feestje van herkenning v.e. ex)

@ennudan: Bijna aandoenlijk hoe je haar nu al een beetje in bescherming neemt. Het is maar een vermoeden, maar ik heb t gevoel dat zij nu al met je kan spelen en je al helemaal ingepakt heeft. Mss moet je starten met jezelf in bescherming nemen. Ik heb genoeg gelezen en man man man, vind een een normale griet en je snapt dan hoe maf deze nu al doet... ;(
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:03:38 #17
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99716529
wandering... rationeel zeg ik je hebt gelijk biertje doen :)

maar.... pffff ja ze heeft me al bij 1 bal ja
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:09:07 #18
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99716731
En dat na een week. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:52 schreef ennudan het volgende:
dat negeren hoort er dus bij?
Lees dat topic eens door van die link die Mint Clansell je gaf in het vorige topic. Daar staat je antwoord... meerdere keren zelfs.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:10:20 #19
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99716795
eens een mietje altijd een mietje

Jongens echt ik weet het ook wel van mezelf echt waar.... maar wat ik net zeg rationeel en gevoelsmatig ..... man man

Ik zit alleen mezelf er maar mee in de weg!!!!!
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:12:15 #20
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_99716887
Je kent haar net een week. Komop hee. Het is niet dat je al een relatie hebt. Afkappen die handel.
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:14:34 #21
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_99716989
ik reageer ook niet meer....
zal wel heel rustig worden met smsjes dus deze week :)

Nu maar even motorrijden voor de afleiding.

Alleen bedankt voor de steun, en de schoppen onder mijn kont iig
(en ik kom vast vandaag nog wel een keertje terug :) )
pi_99718482
Ik heb ondertussen al heel wat delen gevolgd nadat het uitging met mijn ex. Het ging in januari officieel uit, maar daarna elkaar toch wel blijven zien totdat zij in februari iemand anders tegenkwam en daar vanaf maart officieel wat mee heeft. Met name in maart en april zat ik echt in de put, gelukkig vond ik steun door het lezen van dit topic en zag ik aan de OP dat al deze gevoelens/fasen heel normaal waren. Ik heb nu echter nog veel 'terugvallen' waarin ik haar toch weer mis. Ik doe regelmatig iets met vrienden, maar toch voel ik me snel alleen aangezien zij eerder zoveel bij me was. Er zijn wel andere meisjes geweest, toen voelde ik me wel beter, maar twijfelde toch teveel om daar mee door te gaan waardoor ik me weer alleen voelde. Ik spreek haar eigenlijk ook niet meer omdat ze van haar nieuwe vriend niet met me om mag gaan, ik vind dit wel begrijpelijk en misschien ook wel beter voor mij omdat ik anders nog meer aan haar (en vroeger) zou denken. Wat ik hier mee wil, behalve het van me af te schrijven, is te vragen hoe lang jullie in deze situatie gezeten hebben? Wanneer kom je in fase 5? Hoe heb je dit bereikt? Hoe lang denk je nog met, weemoed, aan je ex?

edit:
toelichting; Het gaat dus ondertussen wel beter, heb alleen het probleem dat ik nog zoveel aan haar denk en me enigszins alleen voel. Ik hoef ook niet opnieuw een relatie met haar omdat ik weet dat dat op dit moment niet zal werken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:32:03 #23
314372 Goddelijker
pi_99720321
Mijn ex wilt me terug (voor de mensen die mijn verhaal nog kunnen herinneren van voor de vakantie).
pi_99721180
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:32 schreef Goddelijker het volgende:
Mijn ex wilt me terug (voor de mensen die mijn verhaal nog kunnen herinneren van voor de vakantie).
Nee, sorry, was er toen even niet. Maar, wil jij haar terug? Of eerder: wat heeft ze je aangedaan, dat je twijfelt en is het het nog wel waard? :P
pi_99722798
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:32 schreef Goddelijker het volgende:
Hoeveel tijd heeft er tussen gezeten euhm.... (wat n k-nick heb je :') ) Goddelijker? ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')