quote:
Op woensdag 20 juli 2011 21:52 schreef Jipster het volgende:Was hier nou laatst iemand die zich beurs van onderen voelde? Ja, zonder bevallen te zijn

Susie was jij dat? Weet je ook hoe dat komt?
Ik heb ook al een aantal dagen een beurs gevoel van onder, met opstaan uit bed en bv bij een been optillen dat voelt het heel zwaar van onder?

Ik heb er ook een hele tijd last van gehad (vanaf 14 weken zwangerschap zo ongeveer, en bij 18 weken was het inderdaad het gevoel wat jij beschrijft) Bij mij zijn de klachten gekomen door het iets te fanatiek sporten (dacht dat dat nog wel ging en had op het moment zelf nergens last van maar daarna des te meer) dacht dat het met een paar dagen rustig aan doen wel over zou gaan, maar helaas.
De pijn zat voor m'n gevoel echt in m'n schaambotje en voelde idd of dat ik een knietje gehad had in m'n kruis. Ben hier voor naar de fysio geweest en heb oefeningen gekregen om m'n bekkenbodem sterker te maken (maar die te vaak doen resulteerde ook weer in pijn ivm overbelasting daarbeneden) En de pijn zat te laag voor een bekkenband (hoogstwaarschijnlijk, en heb dit ook niet meer geprobeerd aangezien ze best duur zijn in aanschaf en het voor hele grote kans toch niet zou gaan werken).
De ergste pijn was inderdaad bij omdraaien in bed, tillen en bij mij ook bij uit de auto stappen, maar ook het op gang komen met lopen als ik gezeten had.
Als ik je mag adviseren dan ga naar een fysio, wellicht dat het bij jou wel met oefeningen te verhelpen is, en ze kan sowieso tips geven om beter uit bed te stappen e.d.
Bij mij heeft het in eerste instantie helaas niet echt geholpen, maar ik weet er nu wel goed mee om te gaan en heb er de laatste weken minder last van (of het valt minder op) behalve als ik echt te veel getild heb ofzo..
Dus echt ga naar de fysio nu je er op tijd bij bent, zo kun je hoop ik erger voorkomen en het zou helemaal mooi zijn als de klachten zelfs minder worden.
wat de fysio me dan wel weer voor goede hoop gaf is dat wanneer vrouwen al vroeg in de zwangerschap bekkenklachten hadden, dat de bevalling dan juist meestal wat soepeler gaat omdat het daar beneden al helemaal verweekt is. Die hoop die koester ik dus maar (al is het natuurlijk maar afwachten of het zo is.. maar ik heb iig hoop

)