Zo indrukwekkend heeft Evans dit jaar in de ITT niet gereden...hij moest geloof ik zelfs in TA tijd toegeven op Gesink?quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:19 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
ITT beter dan die van Evans? Zal niet veel uitmaken.
Toen Sastre de Tour won (en Evans geloof ik tweede werd) verloor Evans 2:15 op Alpe d'Huez. Als Contador (of iemand anders) vanaf de start meteen vol gas geeft, moeten zulke verschillen mogelijk zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op de Alpe zie ik Evans inderdaad wel makkelijk een minuut verliezen.
Die piepende smurf gaat de komende 2 dagen kraken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:04 schreef Maver24 het volgende:
[..]
ik denk serieus dat niemand tijd op evans gaat pakken, hij rijdt echt zo simpel en is echt een compleet andere renner dan de afgelopen jaren. We hebben het steeds wel over contador dit en dat maar de enige echte die nu de sleutel heeft is Evans
Waarom eerder op Alp d'Huez dan de Galibier?quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op de Alpe zie ik Evans inderdaad wel makkelijk een minuut verliezen.
Alp d'Huez is steiler...quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:29 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Waarom eerder op Alp d'Huez dan de Galibier?
steiler, minder geleidelijk en meer haarspeld bochten. qua parcours is de galibier van deze kant een beetje als sestriere, een lange (maar niet altijd even brede) weg.quote:
Ah ok. Maar ja, in de rit naar de Galibier zou er dus eigenlijk voor de Galibier al aangevallen moeten worden, anders worden de tijdsverschillen minder groot. Alhoewel, je hebt natuurlijk nog die lange afdaling voor de Galibier.quote:
Evans verloor daarentegen in 2006 maar 1.40 op Klöden en Landis.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:25 schreef Nator het volgende:
[..]
Toen Sastre de Tour won (en Evans geloof ik tweede werd) verloor Evans 2:15 op Alpe d'Huez. Als Contador (of iemand anders) vanaf de start meteen vol gas geeft, moeten zulke verschillen mogelijk zijn.
Zie je Evans of Voeckler eerder kraken? Ikzelf Voeckler.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die piepende smurf gaat de komende 2 dagen kraken.
Absoluut niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Maver24 het volgende:
Ze moeten eigenlijk een tour maken zonder tijdritten. Dan zou het toch nog een stuk leuker zijn?.
Dat is idd mijn idee dat ze voor het kraken van Evans al voor de Galibier moeten beginnen (op de Izoard) maar het tussenstuk van Briancon tot het dorpje Le Monetier le Bains is niet zo heel gunstig voor aanvallers. Daarnaast denk ik ook dat Evans een eventuele achtervolging niet in zijn eentje zal hoeven op te knappen ('bordje leegeten'), daarvoor willen de Schlecks iets te graag voorkomen dat Contador wint heb ik de indruk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:31 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Ah ok. Maar ja, in de rit naar de Galibier zou er dus eigenlijk voor de Galibier al aangevallen moeten worden, anders worden de tijdsverschillen minder groot. Alhoewel, je hebt natuurlijk nog die lange afdaling voor de Galibier.
Ehm, nee?quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Maver24 het volgende:
Ze moeten eigenlijk een tour maken zonder tijdritten. Dan zou het toch nog een stuk leuker zijn?.
Laten we ook eens Tour rijden zonder bergetappes.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom eens geen Tour zonder tijdritten?
En in een ander jaar eens eentje met 3 serieuze tijdritten. Afwisseling mag.
Voeckler normaal gesproken eerder maar die heeft speciale kruidenboter.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:32 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Zie je Evans of Voeckler eerder kraken? Ikzelf Voeckler.
Spannender zeker, leuker waarschijnlijk ook wel. Maar ja, het is eenmaal een onderdeel van de Tour.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Maver24 het volgende:
Geen boterham met pindakaas, word je toch altijd groot en sterk van.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Voeckler normaal gesproken eerder maar die heeft speciale kruidenboter.
Het is een Fransman, die kennen dat niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:43 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Geen boterham met pindakaas, word je toch altijd groot en sterk van.
ze hebben het al tot het minumum beperkt, paar jaar terug had je nog 2 tijdritten van 50km + een proloog, dat waren pas tijdenquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:43 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Spannender zeker, leuker waarschijnlijk ook wel. Maar ja, het is eenmaal een onderdeel van de Tour.
Nee, dat klopt wel. Kruidenboter, glaasje wijn en allemaal maar doen aan de lijn. Nah ja, genoeg gerijmd, haha. Dat Voeckler zo goed is, komt natuurlijk door een verse Nederlandse boterham met pindakaas. Kan niet anders, want de kruidenboter geeft blijkbaar niet genoeg voldoening. In de Tour is Voeckler nog nooit zo goed geweest als nu, dus tsja, kruidenboter werkte blijkbaar niet goed en dan maar een boterham met pindakaas genomen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is een Fransman, die kennen dat niet.
Toen Hinault goed was hadden ze iets van 4 tijdritten in een Tourquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:49 schreef franklop het volgende:
[..]
ze hebben het al tot het minumum beperkt, paar jaar terug had je nog 2 tijdritten van 50km + een proloog, dat waren pas tijden
Al blijft de tijdrit in de girovan 2009 van 69 km over 2 colletjes natuurlijk geniaal
2 minuten lijkt me meer dan voldoende. Als Contador echt z'n goede vorm weer te pakken heeft zie ik hem de tijdrit zelfs een minuut sneller afleggen dan de Evans anno 2011.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:18 schreef Pedroso het volgende:
Wordt wel een etappe, Contador moet minimaal 2 a 3 minuten pakken op Evans voor de tijdrit (en nog enkele minuten op Voechler),
Finish op de Agnel zou wat mij betreft beter zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In dat geval hoop ik dus wel dat ze 220km vlakke kilometers voor de Galibier rijden...anders valt de koninginnenrit letterlijk in het water...
Edit: figuurlijk dus
Zo tijdrit van 153km !quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:08 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Toen Hinault goed was hadden ze iets van 4 tijdritten in een Tour
en dan dingen als een tijdrit van zo'n 75 km waarin Hinault de rest even op 2 minuten of meer reed.
En een erg lange ploegentijdrit in 1978 van 153 km
Had 'm net opgezocht.quote:
Twee ploegentijdritten in 1979, dat waren nog eens tijden. Gewoon 8 minuten aan de broek in de TTT en sommige ploegen nog een pak meer. Natuurlijk waren voor sommige renners de tijdsverschillen dan ook gelijk onoverbrugbaar maar toch waren die TDF's boordevol actie en spanning.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:08 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Toen Hinault goed was hadden ze iets van 4 tijdritten in een Tour
en dan dingen als een tijdrit van zo'n 75 km waarin Hinault de rest even op 2 minuten of meer reed.
En een erg lange ploegentijdrit in 1978 van 153 km
Waarom eerst de pyreneen en daarna pas de alpen?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:32 schreef INViCTuS het volgende:
Tijdrit bergop is wel weer is leukhoop volgend jaar niet op west Frankrijk want dat was redelijk saai. Midden Frankrijk ( La Besse ) e.d was dit jaar ook best bepalend.
Doe maar is deels noord, Nancy, Lille, Metz of Strassbourg en dan ergens vanuit Bordeaux de Pyreneeen door. Afsluiten met de Alpen en dan naar Parijs. Ben wel voorstander van eerst Pyreneeen en dan Alpen.
Nu zou je daar de Tour mee doodslaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:55 schreef Ericr het volgende:
[..]
Twee ploegentijdritten in 1979, dat waren nog eens tijden. Gewoon 8 minuten aan de broek in de TTT en sommige ploegen nog een pak meer. Natuurlijk waren voor sommige renners de tijdsverschillen dan ook gelijk onoverbrugbaar maar toch waren die TDF's boordevol actie en spanning.
Proloog van 1,5km en dan daarna etappe van 100km met HC klimquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:47 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Had 'm net opgezocht.
Verschil tussen de winnende ploeg (Raleigh) en nr. 2 (C&A) slechts 7 seconden, maar wel ruim 4 minuten sneller dan de derde (Miko Mercier).
Zo'n proloog van amper een kilometer zoals in een Giro eens gedaan is is ook wel interessant.
Kan een Cavendish eens het geel pakken bij gebrek aan bonificatie.
Kijk, dat zijn leuke tourstarts.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Proloog van 1,5km en dan daarna etappe van 100km met HC klim
Dan gaat het te veel om het budget van de ploeg en te weinig om de kwaliteit van een individuele renner. Op de klim heb je weinig voordeel van elkaar qua weerstand en zo. Het gaat er dan om wie de vijfde beste klimmer is uit het team van de favoriet en helemaal niet om wat de favoriet zelf kan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:09 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom geen ploegenklimtijdrit? Dat zou echt vet zijn. Op de Galibier ofzo, of een andere lange klim. Of desnoods Galibier+Alpe d'Huez.
Dan laat je de individuele tijd tellen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:11 schreef Nator het volgende:
[..]
Dan gaat het te veel om het budget van de ploeg en te weinig om de kwaliteit van een individuele renner. Op de klim heb je weinig voordeel van elkaar qua weerstand en zo. Het gaat er dan om wie de vijfde beste klimmer is uit het team van de favoriet en helemaal niet om wat de favoriet zelf kan.
Ook een goede, is wel eens ergens gedaan laatst, ben vergeten waar.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:09 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom geen ploegenklimtijdrit? Dat zou echt vet zijn. Op de Galibier ofzo, of een andere lange klim. Of desnoods Galibier+Alpe d'Huez.
Dan zou Contador al minuten verliezen op de Schlecks omdat die dan in de winter van tevoren nog wat klimmers zouden kopen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:11 schreef JohnDDD het volgende:
Of een ploegenklimproloog. Gewoon met het hele team de eerste dag de Alpe d'Huez op.
http://www.brabantsdagbla(...)ibier-beslissend.ecequote:PINEROLO (ANP) - Het zwaartepunt van de 98e editie van de Ronde van Frankrijk ligt in de Alpen. Donderdag moet het peloton de Galibier op. Nooit eerder in de Franse ronde eindigde een etappe zo hoog: 2645 meter.
In de ogen van Luxemburger Andy Schleck wordt de rit, die begint met de Col d'Agnel (2744 m) en voor de Galibier ook nog de Izoard telt, beslissend voor de gele trui in Parijs.
,,Ik hoop niet dat iedereen naar elkaar blijft kijken tot het begin van de slotklim. We komen twee keer boven 2500 meter. Dit is de rit van de Tour. Cadel Evans is sterk, Alberto Contador was dinsdag goed, maar ik reken ook Samuel Sanchez tot mijn rivalen'', aldus de nummer twee van de laatste twee jaar. ,,De rit naar de Galibier bepaalt het geel.''
Dan is het praktisch hetzelfde als een individuele tijdrit voor de favorieten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:13 schreef Agüero het volgende:
[..]
Dan laat je de individuele tijd tellen.
Als het lukt om Cavendish buiten tijd te rijden is dat echt geniaal.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:15 schreef Eppie_NL het volgende:
Ik ben toch benieuwd naar het plannetje van Movistar....
Die hele Movistar-zut komt morgen buiten tijd aan, sinds wanneer zijn zij de buschauffeurs?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:15 schreef Eppie_NL het volgende:
Ik ben toch benieuwd naar het plannetje van Movistar. Het zou op een of andere manier toch wel leuk zijn als het lukt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |