Vergelijk het met een hele enge sekte, zoals Jim Jones ofzo, waar iedereen in zit en niemand uit kan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:09 schreef Doler12 het volgende:
Ik vraag mij toch altijd af hoeveel steun de regering heeft. Zijn de mensen nou trouw omdat ze in pure angst leven en voor de kleine elite macht en privileges hebben of zijn ze echt van overtuigt dat Kim Jong-il de goddelijke rechtvaardige leider is. Ooow sorry het is Kim Il-sung die de eeuwige leider is.
Ik denk dat die vergelijking heel treffend is.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergelijk het met een hele enge sekte, zoals Jim Jones ofzo, waar iedereen in zit en niemand uit kan.
Jonathan Meades, een brits Architectuurcriticus legde zo eens uit hoe je landen als deze moet begrijpen, stel je een hele enge sekte voor, alleen is dat dan niet een groepje in een land, maar het hele land.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:14 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik denk dat die vergelijking heel treffend is.
gelukkig dat er steeds minder van zulke enge landen zijn , vooral door de invloed van internetquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jonathan Meades, een brits Architectuurcriticus legde zo eens uit hoe je landen als deze moet begrijpen, stel je een hele enge sekte voor, alleen is dat dan niet een groepje in een land, maar het hele land.
Huiveringwekkend die gedachte, maar eigenlijk precies hoe je je Noord Korea of Nazi Duitsland, of Stalinistisch SU of het China van de Culturele Revolutie moet voorstellen.
Maar je moet toch ook toegeven dat elke autoritair regime uiteindelijk aan zijn einde komt? China van 2011 ziet er natuurlijk ook heel anders uit dan China van Mao natuurlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jonathan Meades, een brits Architectuurcriticus legde zo eens uit hoe je landen als deze moet begrijpen, stel je een hele enge sekte voor, alleen is dat dan niet een groepje in een land, maar het hele land.
Huiveringwekkend die gedachte, maar eigenlijk precies hoe je je Noord Korea of Nazi Duitsland, of Stalinistisch SU of het China van de Culturele Revolutie moet voorstellen.
Ik hoop van ganser harte dat er een vreedzame overgang komt. Het kan ook a la Hongarije in 56 gaan, bloedig en neergeslagen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar je moet toch ook toegeven dat elke autoritair regime uiteindelijk aan zijn einde komt? China van 2011 ziet er natuurlijk ook heel anders uit dan China van Mao natuurlijk.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ach als je maar goed betaalt krijgt door ome kim
uiteraard, naarmate China steeds meer kapitalistisch wordt en internationale verantwoordelijkheid neemt dan zal NK steeds meer geïsoleerd wordenquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Maar je moet toch ook toegeven dat elke autoritair regime uiteindelijk aan zijn einde komt? China van 2011 ziet er natuurlijk ook heel anders uit dan China van Mao natuurlijk.
Uiteindelijk, misschien. Maar het kan LANG duren. Heel lang.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:00 schreef Doler12 het volgende:
Maar je moet toch ook toegeven dat elke autoritair regime uiteindelijk aan zijn einde komt?
Syrie, Birma, Egypte en Lybie zijn al ruim 50 jaar een dictatuur, met verkiezingenquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Uiteindelijk, misschien. Maar het kan LANG duren. Heel lang.
Inderdaad. Hij lijkt maar één pose te hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:04 schreef k_man het volgende:
Oh, weer een foto van Kim die iets bekijkt. Er is een hele site gewijd aan zulke foto's. Kim die een vaas bekijkt, Kim die een machine bekijkt, Kim die een auto bekijkt, etc, etc.
moeten jullie ieder dag een foto van Kim posten??quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:58 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij lijkt maar één pose te hebben.
Jong-il en Jong-un zijn de enigen in NK met een buikje.quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:52 schreef VladimirPoetin het volgende:
[ afbeelding ]
Kim heeft zijn zonnebril niet op.
Z'n generaals kunnen er ook wat van.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:10 schreef waht het volgende:
[..]
Jong-il en Jong-un zijn de enigen in NK met een buikje.
De baby's wel eens bekeken?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:10 schreef waht het volgende:
[..]
Jong-il en Jong-un zijn de enigen in NK met een buikje.
Ik verwachtte hem al.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:28 schreef Chooselife het volgende:
[..]
De baby's wel eens bekeken?
#foutegrap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |