abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:22:44 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99662505
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 2% gewijzigd door XcUZ_Me op 19-07-2011 14:29:28 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99662529
Lijstje vandaag:

O/T: brownie
L: makreel
T: boterham met chocoladepasta
D: aardappelen, boontjes, biefstuk
T: aardbeiengebakje (m'n moeder & oma komen op bezoek)
T: eventueel nog meloen
S: heel veel poetsen :P & push ups

Lijstje morgen:
O: nog geen idee, boterham met iets waarschijnlijk :P
T: meloen
L: dat wat Maria me gisteren heeft gevoerd (omelet met champignons, chorizo, prei... wat zat er nog meer in Maria?)
T: andere meloen of een soepje
D: zelfgemaakte pizza
T:...?
S: wandelen/hometraineren, & nog wat meer poetsen ^^
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:24:12 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99662580
Zo'n TT verwachtte ik al :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99662624
Héhé, eindelijk weer een dagje mooi weer :D!

Dag begonnen met 13 km | 10,1 km/u (bijna alles onverhard terrein).
Zojuist wat meer dan eene uur gewandeld met hondjes.
Straks grasmaaien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 14:25:50 #5
70532 loveli
N
pi_99662637
Als ik Sabine was zou ik trouwen met m'n vriendje dat zelf geen ontbijt smeren kan, om zo een fatsoenlijkere achternaam te krijgen.
crap in = crap out
pi_99662672
@Marmar: ik heb het stuk gelezen en die vrouw weet gewoon echt niet waar ze het over heeft :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99662901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
@Marmar: ik heb het stuk gelezen en die vrouw weet gewoon echt niet waar ze het over heeft :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_99662929
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER
Ben het met je eens :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99662932
Ja hoi. Wat een passende naam heeft mevrouw Sabine.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99662939
:D
pi_99663102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dit kabinet sowieso echt veel idioten bevatten. Die troela van Verkeer :'), die Uitslag, waar ik uitslag van krijg en om over die Halve Zoolstra nog maar niet te beginnen.
Hear, hear!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:40:58 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99663198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje vandaag:

O/T: brownie
L: makreel
T: boterham met chocoladepasta
D: aardappelen, boontjes, biefstuk
T: aardbeiengebakje (m'n moeder & oma komen op bezoek)
T: eventueel nog meloen
S: heel veel poetsen :P & push ups

Lijstje morgen:
O: nog geen idee, boterham met iets waarschijnlijk :P
T: meloen
L: dat wat Maria me gisteren heeft gevoerd (omelet met champignons, chorizo, prei... wat zat er nog meer in Maria?)
T: andere meloen of een soepje
D: zelfgemaakte pizza
T:...?
S: wandelen/hometraineren, & nog wat meer poetsen ^^
Euhhh idd champignons, chorizo (stukjes), prei, rode ui, verse peterselie. :Y :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99663302
Nou, ik vermaak me wel met WoW :9 :z :+
Ja doei.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:45:46 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99663381
Hmm zo als late lunch anders een variatie maken met chorizo, garnaaltjes, courgette en champignons en ui! Dat heb ik nog in huis en is vast ook lekker :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik vermaak me wel met WoW :9 :z :+
Ik zie je niet! En ik heb je wel al toegevoegd oO<
pi_99663431
Oh mijn ouders willen graag met mij op vakantie, leuk, al 6 jaar niet gedaan of zo!

Zij willen graag: 3 weken, boekje lezen bij de tent, bergwandelen, kamperen, met de auto. Ik zou dan het grootste gedeelte van die 1300/1400 kilometer moeten rijden, maar dat lijkt mij geen goed idee gezien mijn geringe rijervaring :')

Ik zou graag willen: 8-14 dagen, zon, historische stad, vliegtuig, appartement, kust

Zou iemand met heel veel fantasie hier een middenweg in kunnen vinden? (voor mij is met de auto, kamperen sowieso al een concessie.. )

Ik vind het idee namelijk heel leuk, maar volgens mij verschillen we te veel in wat wij een leuke vakantie vinden...
Worry is a misuse of imagination
pi_99663480
Prob heb je bovenstaande al aan je ouders aangegeven?
pi_99663513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hmm zo als late lunch anders een variatie maken met chorizo, garnaaltjes, courgette en champignons en ui! Dat heb ik nog in huis en is vast ook lekker :Y)

[..]

Ik zie je niet! En ik heb je wel al toegevoegd oO<
Ik ben er echt al! :P
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:41 #18
70532 loveli
N
pi_99663714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:46 schreef Probability het volgende:
Oh mijn ouders willen graag met mij op vakantie, leuk, al 6 jaar niet gedaan of zo!

Zij willen graag: 3 weken, boekje lezen bij de tent, bergwandelen, kamperen, met de auto. Ik zou dan het grootste gedeelte van die 1300/1400 kilometer moeten rijden, maar dat lijkt mij geen goed idee gezien mijn geringe rijervaring :')

Ik zou graag willen: 8-14 dagen, zon, historische stad, vliegtuig, appartement, kust

Zou iemand met heel veel fantasie hier een middenweg in kunnen vinden? (voor mij is met de auto, kamperen sowieso al een concessie.. )

Ik vind het idee namelijk heel leuk, maar volgens mij verschillen we te veel in wat wij een leuke vakantie vinden...
Camargue, camping en jij een stedentripje naar Nice? Of Monaco, Cannes, St Tropez.
crap in = crap out
pi_99663735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:48 schreef Ml-etje het volgende:
Prob heb je bovenstaande al aan je ouders aangegeven?
Ja! Mijn vader kan bijvoorbeeld niet zwemmen en niet tegen hitte, Spaanse kust zou ik hem dus ook weer niet aandoen.

Maar samen lekker eten en oude steden bezoeken vind ik wel leuk.

En aangezien ik nu niet meer thuis woon, vind ik dat ik net zo veel inspraak heb en het vooral leuk moet zijn ;) Anders blijf ik liever thuis, heb hier genoeg te doen!
pi_99663892
Prob: wel met de auto, maar dan in een apartementje? Rondom een Italiaans meer in de Alpen? Kan je zonnen aan het meer ipv het strand en nog steeds bergwandelen en steden bezoeken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99663971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:57 schreef Phaidra het volgende:
Prob: wel met de auto, maar dan in een apartementje? Rondom een Italiaans meer in de Alpen? Kan je zonnen aan het meer ipv het strand en nog steeds bergwandelen en steden bezoeken.
Hmmm.. Volgens mij wordt dat te duur, maar aan de andere kant, kamperen is ook niet gratis!
pi_99664076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:57 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb met mijn ouders bij een Italiaans meer (Idromeer) gestaan in een bungalowtent, vonden we allemaal prima. Zij boekjes lezen bij de tent, rondwandelen/fietsen in de bergen en Milaan/Brescia waren op rijafstand. Ik ben wezen surfen op het meer, bij de tent in de zon liggen en mee met de dagtrips. Er stond altijd wel een briesje dus het was niet te warm voor mijn ouders en als je uit de wind ging liggen kon je prima 'bakken'.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_99664168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik heb met mijn ouders bij een Italiaans meer (Idromeer) gestaan in een bungalowtent, vonden we allemaal prima. Zij boekjes lezen bij de tent, rondwandelen/fietsen in de bergen en Milaan/Brescia waren op rijafstand. Ik ben wezen surfen op het meer, bij de tent in de zon liggen en mee met de dagtrips. Er stond altijd wel een briesje dus het was niet te warm voor mijn ouders en als je uit de wind ging liggen kon je prima 'bakken'.
Grappig, ik ben wel eens naar dat meer westelijk er van geweest met mijn ouders.
pi_99664215
O en ik heb net zomerhuis met zwembad uit :s)
pi_99664255
Wanneer moet dat gebeuren? Hoogzomer is het bijna overal warm en niet te vergeten druk. (Ik ben echt zoooooo blij dat ik nooit op vakantie hoef in de schoolvakantie, nog buiten het feit dat alles dan 3x zo duur is)

Corsica is leuk. Het hele eiland is berg en kust en Bastia en Ajaccio zijn vrij grote steden. Kamperen was daar echt mooi met van die terrassen met uitzicht op zee. Maar je zal er vast ook appartementjes hebben. Ik ben toen het hele eiland rondgetrokken in 3 weken en het was een toffe vakantie.
pi_99664267
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:04 schreef Probability het volgende:

[..]

Grappig, ik ben wel eens naar dat meer westelijk er van geweest met mijn ouders.
Gardameer? (enige meer waarvan ik weet dat het in de buurt ligt) Bij Idromeer zit een toffe surfschool, en het was wat meer geschikt voor beginners. En minder toeristisch en snikheet dan Gardameer.
pi_99664336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:05 schreef conleche het volgende:
Wanneer moet dat gebeuren? Hoogzomer is het bijna overal warm en niet te vergeten druk. (Ik ben echt zoooooo blij dat ik nooit op vakantie hoef in de schoolvakantie, nog buiten het feit dat alles dan 3x zo duur is)

Corsica is leuk. Het hele eiland is berg en kust en Bastia en Ajaccio zijn vrij grote steden. Kamperen was daar echt mooi met van die terrassen met uitzicht op zee. Maar je zal er vast ook appartementjes hebben. Ik ben toen het hele eiland rondgetrokken in 3 weken en het was een toffe vakantie.
In augustus..

Corsica lijkt mij ook leuk :Y!
pi_99664362
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:06 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Gardameer? (enige meer waarvan ik weet dat het in de buurt ligt) Bij Idromeer zit een toffe surfschool, en het was wat meer geschikt voor beginners. En minder toeristisch en snikheet dan Gardameer.
Gardameer ligt ten oosten ;)
pi_99664375
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Gardameer ligt ten oosten ;)
Gelukkig heb ik nooit beweerd goed te zijn in topo :+.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:09:03 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99664382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:05 schreef Probability het volgende:
O en ik heb net zomerhuis met zwembad uit :s)
Leuk? :). Ik moet hem nog steeds lezen.
Niet meer actief op Fok!
pi_99664502
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja! Maar had hem 'diepzinniger' verwacht
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:12:17 #32
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99664546
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee! vind ik Maar ik ben halverwege gestopt, dus misschien is de tweede helft leuker? :')
Your body. Your soul. Your rituals.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:13:00 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99664575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja! Maar had hem 'diepzinniger' verwacht
Dat had ik met Het Diner :P. De fragmenten in het restaurant waren leuk, maar de rest...
Niet meer actief op Fok!
pi_99664582
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:12 schreef Rituals het volgende:

[..]

Nee! vind ikMaar ik ben halverwege gestopt, dus misschien is de tweede helft leuker? :')
Welk deel vond je saai dan?
SPOILER
pi_99664614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat had ik met Het Diner :P. De fragmenten in het restaurant waren leuk, maar de rest...
Ja stond zo in de recensies, vond 't wel een leuk boek, geschreven uit de ogen van een huisarts op vakantie.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:15:29 #36
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99664693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Welk deel vond je saai dan?
SPOILER
Het eerste deel dus :+. Het boek greep me niet op ofzo, vrij 'oppervlakkig'. Maar misschien moet ik het een tweede kans geven. Op vakantie lees ik altijd wat meer, dus misschien dat ik hem meeneem :P.
pi_99664766
ik weet dat ik het diner op een gegeven moment vrij vervelend vond, deze heb ik vrij vlot uitgelezen vond het wel prima, misschien omdat ik zelf ook bijna op vakantie ga..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:18:51 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99664876
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja stond zo in de recensies, vond 't wel een leuk boek, geschreven uit de ogen van een huisarts op vakantie.
Als je het zo zegt klinkt het niet heel bruisend :D

Beelden in hoofd van:
"Aaah hij heeft een hartstilstand! Is er een dokter in de zaal!??! D:"
"Ja. Maar ik ben op vakantie :7 "
"Oh. Okee :Y "
...

:')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:19:31 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99664907
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Beelden in hoofd van:
...

_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_99664908
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Euhhh idd champignons, chorizo (stukjes), prei, rode ui, verse peterselie. :Y :9
Oh ja, rode ui en peterselie :D Dat morgen nog maar even gaan inkopen. Lopend naar de AH, jaja :D
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:20:38 #41
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_99664969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Beelden in hoofd van:
...

_O-.

Dat klinkt wat mij betreft leuker dan het daadwerkelijke boek :+.
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 15:35:22 #42
70532 loveli
N
pi_99665630
Coco, heb me niet specifiek in jouw darmziekte verdiept, maar kan me voorstellen dat visolie (ontstekingsremmend), magnesium, vitamine D, psylliumvezels en probiotica goed zijn en dat je moet opassen met suiker, tarweproducten, niet-zure melkproducten en scherpe specerijen.

Kudo's voor de makreel, kliko voor de chocopasta.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 16:06:34 #43
70532 loveli
N
pi_99666896
i killed it -O-
crap in = crap out
pi_99666983
Ik eet vanavond oa bimi, Li. Dat schijnt nóg gezonder te zijn dan broccoli. Ben je nu trots? :P
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 16:10:04 #45
70532 loveli
N
pi_99667024
Heel trots. Hoe is het met de verf lately?
crap in = crap out
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:11:48 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_99667091
Hoi.
Lijstje.
O: schaaltje kwark en vla
T's: appel, peer, pruim, 150 gr wortel, tomaat, cup a soup kerrie
L: 3 boterhammen paard, grote beker melk, tomatencremesoep met ballen
T's: perzik, stukje choco, wat zoute sticks
D: gevulde paprikas en champignons, sla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_99667140
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:10 schreef loveli het volgende:
Heel trots. Hoe is het met de verf lately?
Dat is nu niet het moment om erover te beginnen. :')
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 16:13:42 #48
70532 loveli
N
pi_99667156
*nog een stronkje bimi aangeeft*
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 16:57:25 #49
70532 loveli
N
pi_99669190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:06 schreef loveli het volgende:
i killed it -O-
Gaat lekker vandaag :')
crap in = crap out
pi_99669392
Hard aan het werk!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:17:40 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99669983
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:02 schreef Perruche het volgende:
Hard aan het werk!
Thuis.

Zo maar eens koken en dan m'n solligesprek alvast voorbereiden.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:19:11 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99670054
Boodschappen doen :r.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99670393
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:35 schreef loveli het volgende:
Coco, heb me niet specifiek in jouw darmziekte verdiept, maar kan me voorstellen dat visolie (ontstekingsremmend), magnesium, vitamine D, psylliumvezels en probiotica goed zijn en dat je moet opassen met suiker, tarweproducten, niet-zure melkproducten en scherpe specerijen.

Kudo's voor de makreel, kliko voor de chocopasta.
In principe heeft voeding geen effect op de ontstekingen/verloop van de ziekte zelf. Denk omdat het auto-immuun is.

Wél onderdrukt mijn medicatie het immuunsysteem, dus ik ben gevoeliger voor andere ziektes/etc. Dus daarvoor zullen die voedingsmiddelen-met-positieve-invloed die jij noemde wel heel goed zijn, lijkt mij :) Zal proberen om daar eens wat meer op te letten.

Wat betreft die suiker t/m specerijen: mijn darmen zijn wel erg gevoelig. En die voedingsmiddelen probeer ik ook niet teveel tot mij te nemen. Alhoewel suiker meevalt; van de rest heb ik sneller last (idem voor zuivel, dat kan killing zijn).

dinsdag 19 juli 2011 @ 17:35:23 #54
187510 IrCute
Americunt
pi_99670659
Ik ben nogal aangekomen na een tijdje in Amerika te hebben gewoond bij mijn vriend :')
Dus er mag wel zo'n 7 kilo vanaf weer :D

Wou vanmorgen weer wat gaan sporten, maar ik heb enorme last van mijn knie ineens. Dus dat nog maar even uitstellen :P Wel heb ik mij vandaag redelijk gehouden aan mijn dieet! En zonder honger ^O^ (Tot nu toe :D ).

O: Smoothie met aardbeien, banaan en sinaasappel
L: 2 knackebrod met filet americain, een krentebol en tomatensoep
T: Appel
T: 3 speculaasjes
D: Tong met aardappelpuree en brocolli

En dan straks nog wat olijven en noten als ik wat trek heb.
pi_99670727
Eens met al het gemopper op het kabinet. En mijn steentje: wéér geen inflatiecorrectie voor docenten. Wéér bezuinigingen in het onderwijs. En dan natuurlijk dat fiasco met die week vakantie minder. Moeten we al duur op vakantie (ik wel, Co :{ ) mag het ook nog eens een week minder. Boe.

Mijn lijstje vandaag:

O - twee boterhammen kaas/komkommer, beker karnemelk
T - appel
L - twee boterhammen pindakaas/komkommer/sambal, thee
S - 2,5 uur wandelen (12 kilometer)
T - banaan (tijdens het wandelen)
T - yoghurt met een schep jam, wat cranberries en muesli
D - óf we rijden straks naar Groningen want zwager is afgestudeerd dus feest *O* óf niet, en dan worden het karbonades met rode kool en gekookte piepers.
pi_99670784
Chico - gave tas! Heb je ook zo'n toffe lens etc.? Lijkt me wel een gesjouw trouwens.

Co - ik moest bimi googelen - het lijkt op broccoli-met-anorexia :D grappig spul. Duur?

En ik ben echt kaput :') ik had het wandelen een beetje verkeerd ingeschat. Wilde de van m'n schoonmoeder geleende bergschoenen inlopen, dus dacht het rondje dat ik wel eens fiets nu maar eens te wandelen. Op de fiets een half uurtje, dus ik dacht een uur wandelen. Mwoah, niet dus -O- werd 2,5 uur en nu zere voeten. Maar wél bewogen, muha.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 17:39:47 ]
pi_99670799
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:38 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik moest bimi googelen - het lijkt op broccoli-met-anorexia :D grappig spul. Duur?
_O-
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 17:42:59 #58
70532 loveli
N
pi_99670941
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:35 schreef IrCute het volgende:
Ik ben nogal aangekomen na een tijdje in Amerika te hebben gewoond bij mijn vriend :')
Dus er mag wel zo'n 7 kilo vanaf weer :D

Wou vanmorgen weer wat gaan sporten, maar ik heb enorme last van mijn knie ineens. Dus dat nog maar even uitstellen :P Wel heb ik mij vandaag redelijk gehouden aan mijn dieet! En zonder honger ^O^ (Tot nu toe :D ).

Welkom. Ander voer dan in de VS kan wonderen doen. Ben benieuwd welk dieet je volgt, want als ik een rode pen had ging ik toch wat in je daglijstje strepen en bijschrijven. D met broccoli is goedgekeurd!
crap in = crap out
  dinsdag 19 juli 2011 @ 17:52:35 #59
187510 IrCute
Americunt
pi_99671257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Welkom. Ander voer dan in de VS kan wonderen doen. Ben benieuwd welk dieet je volgt, want als ik een rode pen had ging ik toch wat in je daglijstje strepen en bijschrijven. D met broccoli is goedgekeurd!
Nouja volg niet echt een dieet, let gewoon op met wat ik eet, niet teveel brood e.d. Geen snoep/koek/chips/fastfood/chocolade en liters frisdrank, meer groente en fruit. Vandaag heb ik voor mijn doen ook wel weinig gegeten, maar had niet zoveel honger :o

Ben wel benieuwd wat je voor opmerkingen hebt dan? :D
pi_99671346
Hi! Hoi ircute :) ik Ben op weg om een matje te kopen!
pi_99671369
ff mn neus laten zien ;) Het gaat goed hier!

O: 2 volkoren boterhammen (sandwichspread/achterham)
T: wortels
L: 2 volkoren boterhammen (achterham/rauwkost), 1 cracker met hagelslag
T: appel, plakje peperkoek
D: gekookte aardappels met appelmoes, sla, rundertartaar
S: 90 min fitness
T: appel, yoghurt met muesli
pi_99671391
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:38 schreef Razztwizzle het volgende:

Co - ik moest bimi googelen - het lijkt op broccoli-met-anorexia :D grappig spul. Duur?

Ik vind broccoli, behalve als soep, niet heel lekker, maar bimi wel. Beetje een kruising tussen broccoli en groene asperges. Ook heel lekker in tempurabeslag trouwens. Ook maar weer eens maken binnenkort. :9 Of het duur is weet ik eigenlijk niet. 1,99 geloof ik.

Ik zou eigenlijk een foto van mijn huis moeten maken, het is, zelfs voor mijn doen, ver-schrik-ke-lijk. Overal hangt was te drogen. (damn de Hollandse zomers) en mijn ijver om uithuizig te zijn heeft ook niet veel goeds gedaan voor de rest van de rommel.

Ik begin maar eens bij het begin. Lekker in bad met een boek. :+

Ik ben weer niet wezen hardlopen. Misschien moet ik het niet op mijn planninglijstjes zetten, dat het dan ineens wél lukt.
pi_99671535
*rubberen hamer aangeeft
Wie wil me even K.O. slaan? Mijn knie staat op slot en dat doet ppiiiijjjhhhiijjnnn :{

/einde egopost

:W Ircute!
pi_99671579
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Boodschappen doen :r.
*O* goezo dat scheelt me een blokje om :P
Coco, ben benieuwd wat je gaat eten de komende week :9

De courgettebootjes zijn een aanrader (zelfs de Mr lust het :D ).
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 18:13:57 #65
70532 loveli
N
pi_99671851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:52 schreef IrCute het volgende:
Ben wel benieuwd wat je voor opmerkingen hebt dan? :D
Mouwen opstroopt :7
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:35 schreef IrCute het volgende:
Fruit, maar suiker.
quote:
Krentebol is ook suiker.
quote:
Suiker...
quote:
Goedgekeurd.
quote:
Ook goedgekeurd.

Je begint de dag suikerrijk. Is het een k&k smoothie of vers gemaakt? Vuistregel: vers = beter dan niet vers, in vers zitten meer vitamines en andere stofjes.

Een schommelende suikerspiegel werkt snaaien in de hand. Een smoothie slik je makkelijk weg, waardoor je ineens een suikerpiek krijgt. Je lichaam reageert en brengt de suikerspiegel weer naar beneden. Omdat je niet aan het eten bent (15 minuten) maar de smoothie wegdrinkt (2 min), verwacht je lichaam meer suiker en maakt op basis van die hoeveelheid insuline aan. Omdat je smoothie snel weg is, heb je te veel insuline, krijg je een lager bloedsuiker en wil je lichaam dat weer op orde krijgen -> trek.

Ik ben geen voorstander van je eten opdrinken.

Ontbijt je met iets zoals havermout, dat zijn langzame koolhydraten met vezels. Dat werkt minder snaaien in de hand. Niet iedereen houdt van havermout, maar als het je ding is, leef je uit.

Meer groente en fruit eten is altijd goed. Wel de balans in de gaten houden. En vruchtensap is geen fruit...

Je eet om je lichaam te voorzien van voedingsstoffen. Ook als je op dieet bent, heeft je lichaam voedingsstoffen nodig. Begin met een gezonde basis en werk dan naar het bijbehorende lichaam toe. Je hoeft niet elke dag een strikt eetpatroon aan te houden, het gaat om balans. Genieten mag!

Noten als tussendoortje is goed, want gezonde vetten. En had ik al gezegd dat broccoli goed is?

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 19-07-2011 18:21:04 ]
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 18:16:43 #66
70532 loveli
N
pi_99671933
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:57 schreef conleche het volgende:
Ik zou eigenlijk een foto van mijn huis moeten maken, het is, zelfs voor mijn doen, ver-schrik-ke-lijk. Overal hangt was te drogen. (damn de Hollandse zomers) en mijn ijver om uithuizig te zijn heeft ook niet veel goeds gedaan voor de rest van de rommel.
Kun je er nog tussendoor lopen? Dan valt het wel mee.
crap in = crap out
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:17:55 #67
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99671967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* goezo dat scheelt me een blokje om :P
Coco, ben benieuwd wat je gaat eten de komende week :9

De courgettebootjes zijn een aanrader (zelfs de Mr lust het :D ).
We hebben het weer overleefd.

Oh en:

pi_99671975
Ohja lijstje :)

O: boterham smeerkaas en boterham peperpaté (volkoren)
T: rauwe amandelen en een paar pistache
T: 1 gekookt ei
L: Opgebakken rijst met paprika,courgette en champi's met een scheutje oestersaus
L: Griekse yoghurt met een nectarine
T: En toen vergat ik te eten :')
D: Courgette's gevuld met roomkaas met bacon in reepjes/ui en peper en zout en de inhoud van de courgette erdoor gemengd :9
T: even boodschappen doen ws iets van yoghurt tenzij jullie andere ideeën hebben ;)
pi_99671988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

We hebben het weer overleefd.

Oh en:

[ afbeelding ]

Wat hedde ge gekocht?
Dat is geen rubber :'(
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 18:21:44 #70
70532 loveli
N
pi_99672110
*gereedschapstas pakt*
crap in = crap out
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:24:42 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99672200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:18 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat hedde ge gekocht?
Dat is geen rubber :'(
Volgens de kassabon het volgende:

- appelsientje r.fruit
- appelsientje citr fr
- yozo keukenzout bus
- danone actimel drink
- wyko saté s hot 500
- rc bitterlemon
- kwark aarbei
- almhof kwark kers
- senoble h.v.fr. kwark
- lotus speculoospasta
- halvamel pak mid
- arla bio half melk
- huisgem. chorizo
- kanzi appels
- minneola
- uien
- bananen
- sorbo microvezel
- allways silk long plus
- con boemb nasi goren
- jumbo bamipakket
- taft gel chaos fix
- jumbo rucola slamix
- bewust nasi bami vl
- anamay tomaat
- koopm deeg har taart
- biologisch l6st
- camp slagroom
- jong komijn gesn.
- jumbo bami & nasi
- salami parmesan
- bio+ spekreepjes
- ge. boeren tarwe
- peterselie
- oven dub donker meer
- beemst jong bel plak
- toilet decor 3lgs
- dove douche fr. touch
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:26:28 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99672256
Wow :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99672275
Ehh XM wat ga je de komende week dan eten?
Hartige taart,nasi en sla?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:27:37 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99672289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:27 schreef Ml-etje het volgende:
Ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:28:08 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99672308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:27 schreef Ml-etje het volgende:
Ja :). Iets smakelijker dan de haargel, de microvezeldoek en het maandverband :Y).
pi_99672316
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja.
En de andere 4 dagen :P
pi_99672325
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:28 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja :). Iets smakelijker dan de haargel, de microvezeldoek en het maandverband :Y).
_O- ik ga ook boodschappen doen :W
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:30:00 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99672347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:28 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En de andere 4 dagen :P
2 dagen taart, met sla, 2 dagen nasi en dan vrijdag weer zooi halen voor t/m maandag.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:30:21 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99672355
Ik heb zin in morgen! *O*. Morgen om half 8 opstaan, hardlopen, douchen, eten en dan heb ik nog 3 uur de tijd om m'n gesprek voor te bereiden. Heb al wat typische arbeidsvoorwaardengesprekdingetjes meegenomen (just in case) en verder neem ik de documentjes die ik de vorige keer heb voorbereid weer door en zorg dat ik nu een beter antwoord heb op vragen waarvan ik de vorige keer na afloop dacht: dat had ik zus en zo moeten zeggen. Dus ik zie het echt als een herkansing *O*. De vaca staat nog niet weer online trouwens, ben benieuwd of dat idd betekent dat ze het gesprek met mij afwachten.
Niet meer actief op Fok!
pi_99672358
Dove douchegel is anders best nog een keer weg te atten hoor :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:32:06 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99672412
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:28 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

_O-.

Ik ga eens gnocchi maken!
Niet meer actief op Fok!
pi_99673032
echt stomme schijt computers. ze willen ook nooit mee werken..

Ik dacht even snel een oude pc in te richten als test-server, nou vergeet het maar

*erger de erger*
pi_99673127
Ghost-DVD's voor je desktop, gamestation, devstation, multimediaserver en devserver O+ :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_99673152
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:52 schreef V1z0R het volgende:
Ghost-DVD's voor je desktop, gamestation, devstation, multimediaserver en devserver O+ :P
hehe dat had in dit geval ook niet geholpen :')

maar dat kan inderdaad erg handig zijn :Y O+
pi_99673177
Dan schijtcomputers!!! :r :D
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 18:57:49 #86
70532 loveli
N
pi_99673316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:30 schreef V1z0R het volgende:
Dove douchegel is anders best nog een keer weg te atten hoor :D
Na 27 beugels en 14 jus-jenever wel ja.

Hoe was de kater?
crap in = crap out
pi_99673498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Na 27 beugels en 14 jus-jenever wel ja.

Hoe was de kater?
Eigenlijk weinig last gehad, helemaal nadat ik er wat goed eten in had zitten maandag. Wat vaker naar de WC om te :% maar dat was het eigenlijk wel :D

Jij ook niet veel last gehad neem ik aan?
pi_99673629
Viz :D

Siral vinds het een mooi loijstje voor iemand die moet afvallen maar goed, fijn dat jij het goed vind gaan.

Op de metro aan het wachten om naar kantoor te gaan om vanaf daar m'n fiets te gaan ophalen :')
pi_99673933
Lijstje;
O: 3 speltbrood met boter /kaas
T;200 gr cherrytomaatjes
L:2 x brood (kip,jam), 200 gr rauwkost
T:150 ml yoghurt met 1 banaan en een hand noten
T: 6 onion rings
D: salade met komkommer paprika olijven en andere restjes
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 19:16:55 #90
70532 loveli
N
pi_99673989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:03 schreef V1z0R het volgende:
Eigenlijk weinig last gehad, helemaal nadat ik er wat goed eten in had zitten maandag. Wat vaker naar de WC om te :% maar dat was het eigenlijk wel :D

Jij ook niet veel last gehad neem ik aan?
Alleen van slaapgebrek.
crap in = crap out
pi_99674100
Oh bij arena zit een esPrit outlet! Een shirtje gekocht vOor 3 euro :')
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 19:20:21 #92
70532 loveli
N
pi_99674132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:19 schreef Perruche het volgende:
Oh bij arena zit een esPrit outlet! Een shirtje gekocht vOor 3 euro :')
Lastig he? Posten met een touchscreen :')
crap in = crap out
pi_99674152
Willekeurige hoofdletters O+
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:20:58 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99674156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:20 schreef loveli het volgende:

[..]

_O-. Ze is zo enthousiast dat dat haar ff niks kan schelen. Heb ik ook wel eens. Dan typ ik compleet onbegrijpelijke verhalen en dan vind ik dat die ander het maar moet snappen :{w :').
Niet meer actief op Fok!
pi_99674275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:20 schreef loveli het volgende:

[..]

Kan je nagaan het is een blackberry met toetsjes! Maar ik Ben er niet echt goed mee geloof ik. Maar als je 2 keer Snel typt krijg je een hoofdletter! En soms doet 'ie het ook willekeurig :p
pi_99674357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 19:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

_O-. Ze is zo enthousiast dat dat haar ff niks kan schelen. Heb ik ook wel eens. Dan typ ik compleet onbegrijpelijke verhalen en dan vind ik dat die ander het maar moet snappen :{w :').
Nee ik verveel me, 2x verkeerde metro gepakt! En het is toch best leesbaar :p
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:26:44 #97
187510 IrCute
Americunt
pi_99674371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Mouwen opstroopt :7

[..]

Fruit, maar suiker.

[..]

Krentebol is ook suiker.

[..]

Suiker...

[..]

Goedgekeurd.

[..]

Ook goedgekeurd.

Je begint de dag suikerrijk. Is het een k&k smoothie of vers gemaakt? Vuistregel: vers = beter dan niet vers, in vers zitten meer vitamines en andere stofjes.

Een schommelende suikerspiegel werkt snaaien in de hand. Een smoothie slik je makkelijk weg, waardoor je ineens een suikerpiek krijgt. Je lichaam reageert en brengt de suikerspiegel weer naar beneden. Omdat je niet aan het eten bent (15 minuten) maar de smoothie wegdrinkt (2 min), verwacht je lichaam meer suiker en maakt op basis van die hoeveelheid insuline aan. Omdat je smoothie snel weg is, heb je te veel insuline, krijg je een lager bloedsuiker en wil je lichaam dat weer op orde krijgen -> trek.

Ik ben geen voorstander van je eten opdrinken.

Ontbijt je met iets zoals havermout, dat zijn langzame koolhydraten met vezels. Dat werkt minder snaaien in de hand. Niet iedereen houdt van havermout, maar als het je ding is, leef je uit.

Meer groente en fruit eten is altijd goed. Wel de balans in de gaten houden. En vruchtensap is geen fruit...

Je eet om je lichaam te voorzien van voedingsstoffen. Ook als je op dieet bent, heeft je lichaam voedingsstoffen nodig. Begin met een gezonde basis en werk dan naar het bijbehorende lichaam toe. Je hoeft niet elke dag een strikt eetpatroon aan te houden, het gaat om balans. Genieten mag!

Noten als tussendoortje is goed, want gezonde vetten. En had ik al gezegd dat broccoli goed is?
Haha, dankjewel voor de uitgebreide analyse. Het is een zelfgemaakte smoothie met vers fruit. Die krijg ik overigens niet binnen 2 minuten op :P Bestaat uit ong 2 handjes aardbeien, 1 banaan en 1 sinaasappel. Ik ben sowieso een moeilijke ontbijter, krijg vaak geen hap door mijn keel en heb geen grote eetlust. Desondanks ontbijt ik wel iedere morgen.

De krentebol en de speculaasjes zijn inderdaad niet goed, gelukkig zijn beide nu op :D Was meer onder het motto van zonde om weg te gooien en ik heb er toch wel erg veel zin in.

Mijn doel voor morgen is : Meer groente eten :D Eet als lunch een salade en wellicht vervang ik de appel met iets anders. Die appel is overigens een soort van gewoonte geworden rond 4 uur :@
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 19:28:58 #98
70532 loveli
N
pi_99674454
Mijn lijstje vandaag was een handje nootjes, stuk of 10 dropjes, 5 koffie met suiker + slagroom, stukje bio rookkaas.

Zit niet zo lekker in m'n vel, zo te zien. understatement Schop me als ik morgen nog zo doe.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 19:29:42 #99
70532 loveli
N
pi_99674480
Bij de weg, vroeger kon ik ook niet ontbijten, als je het weinig doet verleer je het. Oefenen en nu lukt het prima (vandaag uitgezonderd).
crap in = crap out
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:30:40 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99674511

Jammie :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')