abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:22:44 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99662505
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 2% gewijzigd door XcUZ_Me op 19-07-2011 14:29:28 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99662529
Lijstje vandaag:

O/T: brownie
L: makreel
T: boterham met chocoladepasta
D: aardappelen, boontjes, biefstuk
T: aardbeiengebakje (m'n moeder & oma komen op bezoek)
T: eventueel nog meloen
S: heel veel poetsen :P & push ups

Lijstje morgen:
O: nog geen idee, boterham met iets waarschijnlijk :P
T: meloen
L: dat wat Maria me gisteren heeft gevoerd (omelet met champignons, chorizo, prei... wat zat er nog meer in Maria?)
T: andere meloen of een soepje
D: zelfgemaakte pizza
T:...?
S: wandelen/hometraineren, & nog wat meer poetsen ^^
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:24:12 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99662580
Zo'n TT verwachtte ik al :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_99662624
Héhé, eindelijk weer een dagje mooi weer :D!

Dag begonnen met 13 km | 10,1 km/u (bijna alles onverhard terrein).
Zojuist wat meer dan eene uur gewandeld met hondjes.
Straks grasmaaien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 14:25:50 #5
70532 loveli
N
pi_99662637
Als ik Sabine was zou ik trouwen met m'n vriendje dat zelf geen ontbijt smeren kan, om zo een fatsoenlijkere achternaam te krijgen.
crap in = crap out
pi_99662672
@Marmar: ik heb het stuk gelezen en die vrouw weet gewoon echt niet waar ze het over heeft :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99662901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
@Marmar: ik heb het stuk gelezen en die vrouw weet gewoon echt niet waar ze het over heeft :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_99662929
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER
Ben het met je eens :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99662932
Ja hoi. Wat een passende naam heeft mevrouw Sabine.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_99662939
:D
pi_99663102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dit kabinet sowieso echt veel idioten bevatten. Die troela van Verkeer :'), die Uitslag, waar ik uitslag van krijg en om over die Halve Zoolstra nog maar niet te beginnen.
Hear, hear!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:40:58 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99663198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje vandaag:

O/T: brownie
L: makreel
T: boterham met chocoladepasta
D: aardappelen, boontjes, biefstuk
T: aardbeiengebakje (m'n moeder & oma komen op bezoek)
T: eventueel nog meloen
S: heel veel poetsen :P & push ups

Lijstje morgen:
O: nog geen idee, boterham met iets waarschijnlijk :P
T: meloen
L: dat wat Maria me gisteren heeft gevoerd (omelet met champignons, chorizo, prei... wat zat er nog meer in Maria?)
T: andere meloen of een soepje
D: zelfgemaakte pizza
T:...?
S: wandelen/hometraineren, & nog wat meer poetsen ^^
Euhhh idd champignons, chorizo (stukjes), prei, rode ui, verse peterselie. :Y :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99663302
Nou, ik vermaak me wel met WoW :9 :z :+
Ja doei.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:45:46 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_99663381
Hmm zo als late lunch anders een variatie maken met chorizo, garnaaltjes, courgette en champignons en ui! Dat heb ik nog in huis en is vast ook lekker :Y)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik vermaak me wel met WoW :9 :z :+
Ik zie je niet! En ik heb je wel al toegevoegd oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_99663431
Oh mijn ouders willen graag met mij op vakantie, leuk, al 6 jaar niet gedaan of zo!

Zij willen graag: 3 weken, boekje lezen bij de tent, bergwandelen, kamperen, met de auto. Ik zou dan het grootste gedeelte van die 1300/1400 kilometer moeten rijden, maar dat lijkt mij geen goed idee gezien mijn geringe rijervaring :')

Ik zou graag willen: 8-14 dagen, zon, historische stad, vliegtuig, appartement, kust

Zou iemand met heel veel fantasie hier een middenweg in kunnen vinden? (voor mij is met de auto, kamperen sowieso al een concessie.. )

Ik vind het idee namelijk heel leuk, maar volgens mij verschillen we te veel in wat wij een leuke vakantie vinden...
Worry is a misuse of imagination
pi_99663480
Prob heb je bovenstaande al aan je ouders aangegeven?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99663513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hmm zo als late lunch anders een variatie maken met chorizo, garnaaltjes, courgette en champignons en ui! Dat heb ik nog in huis en is vast ook lekker :Y)

[..]

Ik zie je niet! En ik heb je wel al toegevoegd oO<
Ik ben er echt al! :P
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 19 juli 2011 @ 14:53:41 #18
70532 loveli
N
pi_99663714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:46 schreef Probability het volgende:
Oh mijn ouders willen graag met mij op vakantie, leuk, al 6 jaar niet gedaan of zo!

Zij willen graag: 3 weken, boekje lezen bij de tent, bergwandelen, kamperen, met de auto. Ik zou dan het grootste gedeelte van die 1300/1400 kilometer moeten rijden, maar dat lijkt mij geen goed idee gezien mijn geringe rijervaring :')

Ik zou graag willen: 8-14 dagen, zon, historische stad, vliegtuig, appartement, kust

Zou iemand met heel veel fantasie hier een middenweg in kunnen vinden? (voor mij is met de auto, kamperen sowieso al een concessie.. )

Ik vind het idee namelijk heel leuk, maar volgens mij verschillen we te veel in wat wij een leuke vakantie vinden...
Camargue, camping en jij een stedentripje naar Nice? Of Monaco, Cannes, St Tropez.
crap in = crap out
pi_99663735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:48 schreef Ml-etje het volgende:
Prob heb je bovenstaande al aan je ouders aangegeven?
Ja! Mijn vader kan bijvoorbeeld niet zwemmen en niet tegen hitte, Spaanse kust zou ik hem dus ook weer niet aandoen.

Maar samen lekker eten en oude steden bezoeken vind ik wel leuk.

En aangezien ik nu niet meer thuis woon, vind ik dat ik net zo veel inspraak heb en het vooral leuk moet zijn ;) Anders blijf ik liever thuis, heb hier genoeg te doen!
pi_99663892
Prob: wel met de auto, maar dan in een apartementje? Rondom een Italiaans meer in de Alpen? Kan je zonnen aan het meer ipv het strand en nog steeds bergwandelen en steden bezoeken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_99663971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:57 schreef Phaidra het volgende:
Prob: wel met de auto, maar dan in een apartementje? Rondom een Italiaans meer in de Alpen? Kan je zonnen aan het meer ipv het strand en nog steeds bergwandelen en steden bezoeken.
Hmmm.. Volgens mij wordt dat te duur, maar aan de andere kant, kamperen is ook niet gratis!
pi_99664076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:57 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb met mijn ouders bij een Italiaans meer (Idromeer) gestaan in een bungalowtent, vonden we allemaal prima. Zij boekjes lezen bij de tent, rondwandelen/fietsen in de bergen en Milaan/Brescia waren op rijafstand. Ik ben wezen surfen op het meer, bij de tent in de zon liggen en mee met de dagtrips. Er stond altijd wel een briesje dus het was niet te warm voor mijn ouders en als je uit de wind ging liggen kon je prima 'bakken'.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_99664168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik heb met mijn ouders bij een Italiaans meer (Idromeer) gestaan in een bungalowtent, vonden we allemaal prima. Zij boekjes lezen bij de tent, rondwandelen/fietsen in de bergen en Milaan/Brescia waren op rijafstand. Ik ben wezen surfen op het meer, bij de tent in de zon liggen en mee met de dagtrips. Er stond altijd wel een briesje dus het was niet te warm voor mijn ouders en als je uit de wind ging liggen kon je prima 'bakken'.
Grappig, ik ben wel eens naar dat meer westelijk er van geweest met mijn ouders.
pi_99664215
O en ik heb net zomerhuis met zwembad uit :s)
pi_99664255
Wanneer moet dat gebeuren? Hoogzomer is het bijna overal warm en niet te vergeten druk. (Ik ben echt zoooooo blij dat ik nooit op vakantie hoef in de schoolvakantie, nog buiten het feit dat alles dan 3x zo duur is)

Corsica is leuk. Het hele eiland is berg en kust en Bastia en Ajaccio zijn vrij grote steden. Kamperen was daar echt mooi met van die terrassen met uitzicht op zee. Maar je zal er vast ook appartementjes hebben. Ik ben toen het hele eiland rondgetrokken in 3 weken en het was een toffe vakantie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')