quote:
Op maandag 1 augustus 2011 10:19 schreef bladerdeegroller het volgende:[..]
Haha, ja ik zit mij nu even te verdiepen in verschillende roms en het hoe en wat. Ook op de FB page van HTC UK is nu de update geplaatst. Ze hebben het nu wel heel simpel voor zichzelf gemaakt.
Ik heb deze ROM genomen, is eigenlijk een vrij standaard ROM met Gingerbread en Sense 2.1:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1170633De LeeDrOiD HD V3.3.1 - Port - R3 A2SD++
Deze kost je vrijwel geen extra handelingen om deze op je stock Desire te krijgen namelijk. Geen exotische recovery's e.d. Wat ik heb gedaan is het onderstaande, samengevoegd met de instructies die ik al eerder had gequote. Het partitioneren heb ik niet via een Linux live CD gedaan, maar gewoon met EAESUS Partition Master.
• Root je Desire via Unrevoked, met de nieuwste versie wilde het bij mij niet lukken. Met versie 3.2.1 wel.
• Check of je inderdaad Root-acces hebt via je Superuser optie in je apps-overzicht.
• Maak backups via export van contactpersonen, sms Backup & Restore en Titanium Backup Pro
• Maak voor de zekerheid een kopie van je geheugenkaart naar je PC.
• Partitioneer je geheugenkaart:
1e partitie: Primary FAT32
2e partitie: Primary Ext3 partitie van minimaal 1GB
• Kopiëer het .zip bestand van de ROM naar de FAT32 partitie op je geheugenkaart. Pak de ROM niet uit.
• Check voor de zekerheid de md5 checksum van het bestand om zeker te weten dat er niets met de ROM aan de hand is door bijvoorbeeld het kopiëren.
• Start op via recovery en maak eerst een backup van je huidige ROM.
• Installeer dan de ROM via de Clockwork recovery die je er met het Unrevoked proces op hebt gezet.
• Heb heel veel geduld, na het flashen kan het ongeveer een kwartier duren voordat de telefoon écht is opgestart. Raak dus niet in paniek

• Vervolgens kun je alles terug gaan zetten. Ik heb gelezen dat je dus wel moet uitkijken met het terugzetten van Apps via Titanium omdat sommige apps dan niet meer helemaal goed werken, maar dat moet ik nog helemaal uitproberen.