abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:46:10 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_99683565
Apple beats en niet zo'n beetje ook (analisten zitten volgens mij altijd expres te laag met hun verwachtingen) :P
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:52:48 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99683904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:46 schreef JimmyJames het volgende:
Apple beats en niet zo'n beetje ook (analisten zitten volgens mij altijd expres te laag met hun verwachtingen) :P
Toch samen met Google ongeevenaarde bedrijven. Je vraag je af hoelang ze zo goed kunnen blijven presteren, innoveren, groeien, etc. Ooit draait het vast wel weer.

Zoveel succes heeft ook een zelfversterkend effect. Want de slimsten en besten willen natuurlijk graag voor Apple of Google werken. En er is bijna oneindig veel geld beschikbaar.
The End Times are wild
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:54:09 #78
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_99683978
ASM en ASML zullen het wel goed doen morgen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_99684212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:54 schreef JimmyJames het volgende:
ASM en ASML zullen het wel goed doen morgen.
ASM is een vallend mes op het moment.
pi_99694652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toch samen met Google ongeevenaarde bedrijven. Je vraag je af hoelang ze zo goed kunnen blijven presteren, innoveren, groeien, etc. Ooit draait het vast wel weer.

Zoveel succes heeft ook een zelfversterkend effect. Want de slimsten en besten willen natuurlijk graag voor Apple of Google werken. En er is bijna oneindig veel geld beschikbaar.
Denk vooral dat het aan de omvang vh bedrijf gaat liggen. Innoveren is goed maar wordt steeds moeilijker naarmate je groter wordt. Daarnaast zou het ook nog zomaar kunnen dat de appple-fielen onder ons ineens niet meer met ondertussen "mainstream" producten als iphone en macbooks ed gezien willen worden, en iets anders "hips" & "unieks" omarmen, waarna de hele rat race opnieuw begint.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_99700397
Even over Google; ik weet niet of 't wel slim is naar beleggen-standpunt toe dat 't bedrijf zich ook bezighoudt met groene energie en ruimtereisgedoe enz. Allemaal domeinen ver van waar ze goed in zijn.

Wat Apple betreft, ik zou de aandelen nietmeer kopen maar ze kunnen hun trucje nog wel een tijdje gaan herhalen. De topman van Playstation zelf zei toch dat Apple een van de grootsten op game-vlak zou kunnen worden vanwege de app store?
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:37:41 #82
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99702556
Apple excl. cash een k/w van 10 .. da's niet duur voor tech.
pi_99702694
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:37 schreef Sokz het volgende:
Apple excl. cash een k/w van 10 .. da's niet duur voor tech.
CSCO excl. cash een k/w van ongeveer 6. Ja, ander verhaal, ik weet het :)

Apple vind ik wel erg leunen op de hype factor. En ze truucen nogal wat met revenue recognition, waardoor de winsttrend erg moeilijk in te schatten is. Ik kan me serieus niet voorstellen dat Apple gevrijwaard blijft van de kopietrend en piraattrend (qua apps etc.).

Stonden op 80 USD ten tijde van de 2008-crash trouwens :D
pi_99702903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

CSCO excl. cash een k/w van ongeveer 6. Ja, ander verhaal, ik weet het :)

Apple vind ik wel erg leunen op de hype factor. En ze truucen nogal wat met revenue recognition, waardoor de winsttrend erg moeilijk in te schatten is. Ik kan me serieus niet voorstellen dat Apple gevrijwaard blijft van de kopietrend en piraattrend (qua apps etc.).

Stonden op 80 USD ten tijde van de 2008-crash trouwens :D
Apple heeft werkelijk niets van copy protection. Zelfs geen serials op produkten zoals OSX, iLife en iWork. Aan de andere kant, ze verdienen 30% van de opbrengst van apps waar ze zelf geen ontwikkeling in gestoken hebben. Clever, nietwaar :P
pi_99709784
Wow... In De Tijd staat dat Apple 20 miljard euro meer waard is dan alle bedrijven op de Brusselse beurs samen.

Apple: 250 miljard euro, MS maar 163. Lijkt mij wel een groot verschil, aangezien Microsoft nog steeds enorm belangrijk is.

En 53 miljard cash, geen idee wat ze daar mee van plan zijn... Microsoft opkopen en vervolgens opdoeken ofzo?
pi_99710189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:48 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Apple heeft werkelijk niets van copy protection. Zelfs geen serials op produkten zoals OSX, iLife en iWork. Aan de andere kant, ze verdienen 30% van de opbrengst van apps waar ze zelf geen ontwikkeling in gestoken hebben. Clever, nietwaar :P
Wat let iemand om apps op een andere plek aan te bieden?
DealExtremeApps
  woensdag 20 juli 2011 @ 17:06:16 #87
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99711838
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Wow... In De Tijd staat dat Apple 20 miljard euro meer waard is dan alle bedrijven op de Brusselse beurs samen.

Apple: 250 miljard euro, MS maar 163. Lijkt mij wel een groot verschil, aangezien Microsoft nog steeds enorm belangrijk is.

En 53 miljard cash, geen idee wat ze daar mee van plan zijn... Microsoft opkopen en vervolgens opdoeken ofzo?
75 miljard cash had rtl Z het zelfs over. ..
pi_99712363
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:06 schreef Sokz het volgende:

[..]

Klopt ook, ik nam het over in euro :)
pi_99712374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:48 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Zo heel veel verdient Apple (nog) niet met de appstore.
pi_99712402
quote:
99s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:06 schreef Sokz het volgende:

[..]

zullen ze nog wel tussen de 15% en 25% US tax over mogen af tikken als ze het repatrieren....

75 mrd = cash + long term securites + short term secutities
http://www.apple.com/pr/l(...)Quarter-Results.html
pi_99712461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Waar verdienen ze dan aan? Want hun hardware is behalve bling bling alles behalve state of the art, _en_ makkelijk kopieerbaar. Als Foxconn IPhones kan maken, kan ze ook ChinPhones maken.
pi_99712481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:17 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ze hebben onlangs hun eerste miljard verdiend. Niet slecht om er zelf voor niet al te veel tussen te zitten; 't enige wat ze doen is een beetje onderhoud/ontwikkeling aan de store (die was er al grotendeels wegens iTunes), en wat censureren.

(oke, nu ook niet zoo makkelijk, maar ze verdienen aan minimale diensten in vergelijking met de moeite die het ontwikkelen van software kost)

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 20-07-2011 17:25:09 ]
pi_99712539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Waar verdienen ze dan aan? Want hun hardware is behalve bling bling alles behalve state of the art, _en_ makkelijk kopieerbaar. Als Foxconn IPhones kan maken, kan ze ook ChinPhones maken.
2010 droeg het voor zo'n 1% bij aan de brutowinst.

De koppeling aan de appstore is natuurlijk een enorme asset, maar dat is wat anders.
pi_99712579
-verkeerd gelezen-
pi_99712685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:22 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Ik weet niet of het nu nog zo is maar de topmodellen van Intel verschenen een tijd terug toch eerst in Apple computers? Voor de rest, 't is 't totaalpakket dat meer dan 1+1 is vind ik.
De hardware is niet bijzonder, en kan eenvoudig nagemaakt worden (met aanzienlijk betere kwaliteit onderdelen overigens). De software kost een paar tientjes, als je het legaal wil houden. Waarom zou een ondernemer in India of China of Taiwan (waar de appletjes toch al gemaakt worden) dat niet gaan doen en een kwalitatief beter of vergelijkbaar product voor de helft gaan aanbieden, desnoods enkel aan de Aziatische markt?

Ik begrijp de uniekheid van AAPL product niet. Volgens mij is het reproduceerbaar, en dus link.
pi_99712830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De hardware is niet bijzonder, en kan eenvoudig nagemaakt worden (met aanzienlijk betere kwaliteit onderdelen overigens). De software kost een paar tientjes, als je het legaal wil houden. Waarom zou een ondernemer in India of China of Taiwan (waar de appletjes toch al gemaakt worden) dat niet gaan doen en een kwalitatief beter of vergelijkbaar product voor de helft gaan aanbieden, desnoods enkel aan de Aziatische markt?

Ik begrijp de uniekheid van AAPL product niet.
Ik begrijp het tegenwoordig ook niet zo goed meer om eerlijk te zijn. Toen ik vier jaar geleden de overstap maakte van windows naar mac was het verschil groot, Apple had een veel gebruiksvriendelijker OS.
Momenteel is er in die vier jaar voor mij niets veranderd. Ik heb nog steeds 'tzelfde OS en draai nog steeds dezelfde software (afgezien van wat updates) en dat is het. Ik denk dus niet dat Apple veel aan mij heeft verdiend in al die tijd.
Mijn laptop is nog steeds meer dan snel genoeg, en 't doet wat 't moet doen. Ik hou ook wel van de gebruiksvriendelijkheid/mogelijkheden van mijn iPod maar ook die is 3 jaar oud.

iPad en dergelijke vind ik zwaar overroepen. Heb er al vaak een vastgehad maar 't blijft gewoon een computer voor vlug iets op internet te checken tijdens de pauzes op tv ofzo. Not my cup o' tea.
pi_99712903
Persoonlijk, vanwege Facebook ben ik gaan merken hoeveel mensen aan status gehecht zijn. Dit is dan ook een belangrijk gedeelte van 't product van Apple (en niet reproduceerbaar) vind ik.
pi_99712940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:20 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ze hebben onlangs hun eerste miljard verdiend. Niet slecht om er zelf voor niet al te veel tussen te zitten; 't enige wat ze doen is een beetje onderhoud/ontwikkeling aan de store (die was er al grotendeels wegens iTunes), en wat censureren.

(oke, nu ook niet zoo makkelijk, maar ze verdienen aan minimale diensten in vergelijking met de moeite die het ontwikkelen van software kost)
http://images.apple.com/pr/pdf/fy11q3datasum.pdf

Omzet van appstore, itunes, ibooks e.d. in het 3e kwartaal $1,6miljard, totale omzet $24miljard.
De kracht van de appstore is voornamelijk de binding icm het gebruiksgemak. De moat zoals Buffett het noemt. De winstmakers zijn gewoon de overprijsde hardware :P
pi_99712999
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Persoonlijk, vanwege Facebook ben ik gaan merken hoeveel mensen aan status gehecht zijn. Dit is dan ook een belangrijk gedeelte van 't product van Apple (en niet reproduceerbaar) vind ik.
Nu gaat die markt wel heel snel dus lastig om in de toekomst te kijken. Maar bedrijven als Coca-Cola, Heineken e.d staan ook al jaaaren aan de top terwijl er genoeg volwaardige concurrentie is. Dus eens :P
pi_99713156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat lijkt me nou per definitie reproduceerbaar en slijtbaar. Als iedereen met een apple rondloopt, en iets anders wordt hipper -vraag me niet wat-, kunnen ze dan nog steeds een premium prijs vragen?
In india ziet je trouwens genoeg iPhones. Allemaal Chineze kopien die je daar voor een euro of 50 koopt :D

Bij bedrijven als Coca_Cola en Heineken zit het 'm in de executie waardoor ze beter zijn dan anderen. Zelfde bijv. bij Teva. Daar begrijp waar hun edge zit. Ze produceren gewoon efficienter/schaalgrootte. Bij Apple zijn die excesswinsten vooral gebaseerd op hun premium branding. Dat is wel eens anders geweest, dus geen zekerheidje dat dat zo blijft (en anders stonden ze ook wel op 800 USD ;) ). Maar ik heb moeite om hun businessmodel op waarde te schatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')