Dankje.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:36 schreef Oognip het volgende:
Wat een mooi beestje, ze lijkt op mijn Pingoo
Hopelijk vindt Nenya snel een nieuw huisje!
wat ben jij lief voor dieren zeg
Ja, ze gaat netjes naar de bak.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:38 schreef Soohr het volgende:
Wat een lief beestje.
- Is ze al gewend aan buiten zijn?
- Gaat ze netjes naar de kattenbak?
Mocht ik de poes in huis nemen dan zal er geen sprake van een teruggave zijn,quote:Op maandag 18 juli 2011 14:41 schreef ElisaB het volgende:
Bestaat de kans niet dat je vriendin straks weer een huis heeft en Nenya gewoon mee kan?
Nee, tenminste, het kan nog een hele tijd duren voordat zij weer een vaste plek heeft om te wonen. We hebben het dan over een periode van 1 jaar of langer.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:41 schreef ElisaB het volgende:
Bestaat de kans niet dat je vriendin straks weer een huis heeft en Nenya gewoon mee kan?
Ik had het ook niet over of tegen jou hoor. Meer als 'eventuele mogelijkheid' voor je weet nietquote:Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef Soohr het volgende:
Mocht ik de poes in huis nemen dan zal er geen sprake van een teruggave zijn,
we blijven niet zeulen met zo'n beestje.
Helder. Moeilijke beslissing, maar als het zo lang gaat duren, dan is het inderdaad waarschijnlijk beter om naar een nieuw dakje uit te zienquote:Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, tenminste, het kan nog een hele tijd duren voordat zij weer een vaste plek heeft om te wonen. We hebben het dan over een periode van 1 jaar of langer.
Na lang en goed overleg heeft zij besloten dat de katten beter af zijn als ze herplaatst worden.
Nenya gaat niet terug. Zij krijgt een definitief nieuw huis. Juist om de reden die jij aangeeft.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:45 schreef Soohr het volgende:
[..]
Mocht ik de poes in huis nemen dan zal er geen sprake van een teruggave zijn,
we blijven niet zeulen met zo'n beestje.
maargoed, ik moet het eerst even overleggen thuis.
Wil ik het mijn huidge kat wel aandoen om verplicht samen te leven met een poes.
Waar woont Nenya nu? kan ze tegen autorijden?
Dat had ik door,quote:Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over of tegen jou hoor. Meer als 'eventuele mogelijkheid' voor je weet niet
Vind het ook wel lief dat je er aan denkt, en die mogelijkheid is ook wel ter sprake gekomen, maar is gewoon niet handig, en ook niet het beste voor Nenya.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over of tegen jou hoor. Meer als 'eventuele mogelijkheid' voor je weet niet
Ja, het is ook allemaal heel rot verlopen, als ik eerlijk ben. Nenya is een schat van een poes, maar ik kan d'r gewoon niet houden.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:46 schreef ElisaB het volgende:
Helder. Moeilijke beslissing, maar als het zo lang gaat duren, dan is het inderdaad waarschijnlijk beter om naar een nieuw dakje uit te zien
Ja! Wij roepen wel eens gekscherend tegen mekaar dat niemand iets van ons wil hebben (Indy al 3 maanden in de opvang, huis al bijna 1 jaar te koop) maar misschien zit er verandering in.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:49 schreef Cat22 het volgende:
Wat zou het mooi zijn als Nenya al zo snel een huisje vindt.![]()
Het lijkt me echt een perfecte knuffelkroelpoes.
Hier is met 3 eigen katten en nu moeder+5 kittens (opvangertjes) helaas geen plek.
Stiekem deed je dat nu ook he?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:57 schreef Sant. het volgende:
Normaal reply ik standaard met: kutkat, verzuipen die hap! Ze mag bij mij wonen, in een emmer water!
Maar dat doe ik nu niet. succes
Nou, je hebt je verandering.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! Wij roepen wel eens gekscherend tegen mekaar dat niemand iets van ons wil hebben (Indy al 3 maanden in de opvang, huis al bijna 1 jaar te koop) maar misschien zit er verandering in.
quote:Op maandag 18 juli 2011 15:08 schreef Soohr het volgende:
[..]
Nou, je hebt je verandering.
Ik heb even met het thuisfront gebeld en neem met alle plezier Nenya in huis.
De situatie waar ze in terecht komt: een huis met ruime woonkamer en keuken, een tuin van 7 bij 8 waar met schuttingen eromheen en een rooie kater van 6 jaar oud.
Hier zat ook even mijn bedenking of die rooie het aankan, maar aangezien dat ook 1 groot knuffelbeest is die graag vriendjes met andere katten is (met wisselend succes) komt dat vast goed.
Wel zal ze moeten wennen aan kinderen.
Ik ben echt super blij!quote:
Daar gok ik ook op, en anders kan ze de oplossing van mijn rooie kater volgens,quote:Op maandag 18 juli 2011 15:15 schreef Lonaa het volgende:
Wat fantastisch!!!
Dat helemaal goed vinden. Ik ben er van overtuigd (en haar eigenaar ook) dat kinderen absoluut geen probleem moeten vormen.
Hehe, daar zijn ze heel goed in.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:26 schreef Soohr het volgende:
[..]
Daar gok ik ook op, en anders kan ze de oplossing van mijn rooie kater volgens,
daar gaan zitten waar de kinderen er niet bij kunnen
Goed plan,quote:Op maandag 18 juli 2011 15:52 schreef Cat22 het volgende:
Feliway stekker kopen en een dag voor poes komt in de kamer hangen.
En verder kijken hoe ze reageren. Soms gaat het meteen goed, soms is het toch handiger om de een dagje gescheiden te houden en aan elkaars geur te laten wennen.
Maar dit is toch helemaal geen asielkat?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:14 schreef Sorella het volgende:
Niet vergeten het asiel in te lichten, Officieel moet een asielkat terug naar het asiel (tenminste hier wel)
Super dat ze al zo vlug een huisje heeft, ik wou dat het met andere katten ook zo vlug ging.
Uit de OP:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar dit is toch helemaal geen asielkat?
quote:Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Nenya komt uit het asiel. Zij was 1 van de kittens van vorig jaar.
Ik weet niet of de vraag serieus is, maar nee, waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:02 schreef Soohr het volgende:
Wil het asiel over een jaar of 15 - 20 ook weten als het beestje is overleden?
Ik heb 1 x vaker een asielkat herplaatst, en 1 x een asielkat overgenomen, en dat was allemaal geen probleem.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:14 schreef Sorella het volgende:
Niet vergeten het asiel in te lichten, Officieel moet een asielkat terug naar het asiel (tenminste hier wel)
Super dat ze al zo vlug een huisje heeft, ik wou dat het met andere katten ook zo vlug ging.
In de ochtend brokken,quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:17 schreef Lonaa het volgende:
Mooi poessie!
Wat krijgen ze eigenlijk te eten bij jullie?
Das behoorlijk!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:52 schreef Bluezz het volgende:
Wat is een pulletje?
En hier ook brokjes en alles wat ze zelf vangtEn dat is nogal wat... hele duiven en mollen gaan hier het kattenluik door
in noord holland ( bedoel je friesland ? ) noemen we het een piekje. Pulletje komt uit brabantquote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:04 schreef Soohr het volgende:
Een pulletje is een baby eendje,
Schijnbaar kent men het woord alleen in noord holland,
Collega's wisten ook al niet wat het was
Ik kom uit Utreg en woon sinds bijna 7 jaar in NH maar ik kende het niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:04 schreef Soohr het volgende:
Een pulletje is een baby eendje,
Schijnbaar kent men het woord alleen in noord holland,
Collega's wisten ook al niet wat het was
Aftellen!quote:
Ik ben ook aan het aftellen.quote:
Wel overwogen en ligt in verpakking in huisquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:55 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Had je nog een Feliway stekker er in gegooid voor de zekerheid?
Oh dat klinkt ideaal!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:07 schreef Soohr het volgende:
[..]
Wel overwogen en ligt in verpakking in huis
maar mijn huidige kat is een dermate vriendelijke sul dat ik het er even op gok om ze zonder feliway elkaar te laten ontmoeten.
Er kwam laatst tijdens een enorme regenbui een buurtkat, ongeveer 1,5 jaar oud bij hem onder de veranda zitten en die begon ie toen "droog" te wassen. Mijn kat brengt nogal veel tijd door onder de veranda
Die voelt nattigheidquote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:36 schreef Lonaa het volgende:
1 uur, 25 minuten.
Alles ligt hier al klaar, paspoort e.d., lekkere hapjes, speelgoed. En Nenya heeft net besloten zich onder het bed te verstoppen.
Letterlijk, ze sjeesde de kattenkamer uit toen ik er wilde dweilen.quote:
En, en, en.....???quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:42 schreef Lonaa het volgende:
Letterlijk, ze sjeesde de kattenkamer uit toen ik er wilde dweilen.![]()
Maar serieus, dat hebben ze altijd zo snel door. Dat wordt weer wat. Zal de pleisters vast klaarleggen.
Wat geweldigquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:55 schreef Soohr het volgende:
Ik ben inmiddels weer een half uurtje thuis,
En zo goed als het ging tussen mijn kat en Nenya had ik echt niet verwacht.
het mandje opengezet naast de bank, mijn rooie had het gewoon nog niet eens door, die lag te slapen.
Daarna hem even laten zien wat er in huis wat, gaat ie naar Nenya toe, die nog lekker in dr mandje bleef zitten, en begint haar kopje te wassen.
Nenya ging ondertussen langzaam steeds wat meer om haar heen kijken, wat een beetje lastig ging doordat de rooie haar uitgang bijna blokkeerde.
Ze heeft de kattenbak gezien, is daarna naar de keukentafel geslopen en ligt nu op een stoel onder tafel.
De rooie zit weer in het raamkozijn, dus alles is rustig nu.
Komt wel goedquote:Op zondag 24 juli 2011 12:54 schreef Soohr het volgende:
Nenya heeft de nacht goed doorgebracht en de woonkamer ontdekt,
Ik heb aan de sporen gezien dat ze via de piano op een hoog randje is geweest,
In de aarde van een plant heeft gegraven en restjes brood verspreidt.
De aangeboden brokjes vallen in de smaak, de kip nog niet. Dus dat wordt nog even kattenvoer erdoorheen mixen om haar aan vers vlees te laten wennen.
Gezien de sporen is ze al op het hoogste punt in de woonkamer geweest,quote:Op maandag 25 juli 2011 11:13 schreef kovenant het volgende:
trouwens , als kat veel onder tafel of onder dingen ligt (laag bij de grond) eens kijken of je iets hebt waar beestje goed kan liggen op wat grotere hoogte, vind een kat vaak lekkerder
beter overzicht over wat er is en gebeurt. lekker hoge krabpaal ofzo of mandje op een kast.
Ik zal er vanavond weer een paar schietenquote:Op maandag 25 juli 2011 15:38 schreef ElisaB het volgende:
Ik denk dat dit topic meer foto's nodig heeft
Rooie vindt het allemaal helemaal primaquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:48 schreef Soohr het volgende:
Duurde even een dagje langer,
maar hier zitten ze te eten.
[ afbeelding ]
en hier zit Nenya voor het raam naar een vogel te mauwen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:33 schreef Soohr het volgende:
De feliway is nooit gebruikt en konden we weer terugbrengen naar de dierenwinkel.
Beste gebruik van Feliway ever!quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:33 schreef Soohr het volgende:
De feliway is nooit gebruikt en konden we weer terugbrengen naar de dierenwinkel.
Hoezo?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:16 schreef macaronie het volgende:
@ Lonaa,
Ik lees dat je ook veel 'eigen' katten + hond heb.
Zou je daar ook eens foto's van kunnen / willen plaatsen?
Ik ben heel (lees: heul heul heullll) benieuwd naar de beessies
Prachtige updatequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:59 schreef Soohr het volgende:
Nu we alweer een tijdje verder zijn even een kleine update:
Nenya voelt zich helemaal thuis en vooral tegen een uur of 11 s'avonds sprint ze haar energie eruit.
Kio doet tegenwoordig mee, dus ze jagen omstebeurt op elkaar.
Gisteren is Nenya de tuin in "ontsnapt", ze glipte onder de hor door en bleef 1 meter verderop stilstaan om aan alle plantjes te ruiken.
Aangezien het niet zo'n springer is, waardoor ze toch de tuin niet echt uitkan 1 2 3, ben ik een rondje met haar meegewandeld.
Alle plantjes zijn besnuffeld en de bijen bij de lavendel zijn besprongen.
wat leuk om te lezenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:59 schreef Soohr het volgende:
Nu we alweer een tijdje verder zijn even een kleine update:
Nenya voelt zich helemaal thuis en vooral tegen een uur of 11 s'avonds sprint ze haar energie eruit.
Kio doet tegenwoordig mee, dus ze jagen omstebeurt op elkaar.
Gisteren is Nenya de tuin in "ontsnapt", ze glipte onder de hor door en bleef 1 meter verderop stilstaan om aan alle plantjes te ruiken.
Aangezien het niet zo'n springer is, waardoor ze toch de tuin niet echt uitkan 1 2 3, ben ik een rondje met haar meegewandeld.
Alle plantjes zijn besnuffeld en de bijen bij de lavendel zijn besprongen.
Fijn is dat altijd idd, dat je niet de stukjes bij elkaar moet zoekenquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:49 schreef Soohr het volgende:
En gisteren lag het eerste cadeautje klaar: een muis.
dood.
gelukkig niet aan stukken gebeten, dus die kon zonder smerigheid de groene bak in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |