Zie link voor uitleg.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:51 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe/wat/waarom graag? Too lazy to google·
quote:Op maandag 18 juli 2011 12:21 schreef TheDutchHero het volgende:
Ik heb het gehad, heeft heel erg geholpen!
Vraag maar raak!
Uhm.... Vraag maar raak. *zucht*.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:21 schreef TheDutchHero het volgende:
Ik heb het gehad, heeft heel erg geholpen!
Vraag maar raak!
Neuh neuh, niets mis mee, goed topic en hoort binnen R&Pquote:Op maandag 18 juli 2011 11:43 schreef knokkels het volgende:
Mocht dit ergens verkeerd staan, of ergens bijgevoegd kunnen worden, feel free
Ik was op internet aan het zoeken, toen kwam ik dit tegen. Heb er verder over zitten lezen, en het leek me wel wat omdat o.a. het alleen gedaan mag worden door psychologen.quote:Waarom heb jij het gedaan?
Heel veel, heb destijds tijdens het uitgaan een niet zo'n fijne ervaring gehad en moeite gehad met het verwerken ervan. Was o.a. mijn zelfvertrouwen, waardigheidsgevoel, concentratie/korte en langetermijns geheugen kwijt (kon nog wel dingen onthouden maar dat kostte mij veel moeitequote:Wat heb jij er aan gehad?
Angstiger, durfde in die tijd nauwlijks meer de straat op en heb dus afspraak gemaakt met de huisarts. Toen vertelde ik de huisarts over EMDR en die was er eerst sceptisch over, na wat meer informatie te vertellen geloofde de huisarts er ook in en ben ik dus naar de psycholoog gegaan.quote:Hoe zie je jezelf voordat je het hebt gehad?
Rustiger en realistischer. Ik durfde na het EMDR weer alles en voelde me beter in mijn vel.quote:Hoe zie je jezelf nadat je het hebt gehad?
Dat hangt helemaal per persoon af. Ik heb in totaal 6 therapies gehad van 1.5 uur. En er zat 1 week tussen per therapie. Maar voordat je aan de therapie begint krijg je een soort van 'inleidend' gesprek. En op basis van dat gesprek zegt de psycholoog hoelang de therapie gaat duren.quote:Hoe lang duurt zo'n behandeling?
Ja, inderdaad. Las ik ook. Terecht ook. Dit moet je gewoon aan de professionals overlaten.quote:Ik was op internet aan het zoeken, toen kwam ik dit tegen. Heb er verder over zitten lezen, en het leek me wel wat omdat o.a. het alleen gedaan mag worden door psychologen.
Exact alle punten waar ik dus ook last van heb (zie hersenvliesontsteking/NAH en dan ook nog die drain.quote:Heel veel, heb destijds tijdens het uitgaan een niet zo'n fijne ervaring gehad en moeite gehad met het verwerken ervan. Was o.a. mijn zelfvertrouwen, waardigheidsgevoel, concentratie/korte en langetermijns geheugen kwijt (kon nog wel dingen onthouden maar dat kostte mij veel moeite) . Na EMDR het ik er geen last meer van gehad.
Ik heb mijn casemanager er ook al over gemaild, morgen heb ik toch een gesprek met hem.quote:Angstiger, durfde in die tijd nauwlijks meer de straat op en heb dus afspraak gemaakt met de huisarts. Toen vertelde ik de huisarts over EMDR en die was er eerst sceptisch over, na wat meer informatie te vertellen geloofde de huisarts er ook in en ben ik dus naar de psycholoog gegaan.
Wow, dat moet goed (en vreemd) hebben gevoeld nadat je klaar was met EMDR zeg!quote:Rustiger en realistischer. Ik durfde na het EMDR weer alles en voelde me beter in mijn vel.
Kortom: erg goed bevallen dusquote:Dat hangt helemaal per persoon af. Ik heb in totaal 6 therapies gehad van 1.5 uur. En er zat 1 week tussen per therapie. Maar voordat je aan de therapie begint krijg je een soort van 'inleidend' gesprek. En op basis van dat gesprek zegt de psycholoog hoelang de therapie gaat duren.
Maar dat hangt dus per persoon af.
Voor nu was dat het wel, Ben nog geen verdere vragen tegengekomen in mijn ktmquote:Als je meer vragen hebt hoor ik het graag, zal ze dan ook wat later en uitgebreider beantwoorden, want ben nu geconcentreerd aan het werk.
Dat ben ik ook.quote:En ik ben echt vreselijk chaotisch, klinkt dat ook bekend?
Dat was het zeker, ik kon "gewoon" verder leven.quote:Wow, dat moet goed (en vreemd) hebben gevoeld nadat je klaar was met EMDR zeg!
Dat was het zeker, ik raad het je dus ook aan!quote:Kortom: erg goed bevallen dus
Domme vragen bestaan nietquote:Werkt het uit? Als in, "vergeet" je dit (snel)?
Echt waar! Dank jequote:Op maandag 18 juli 2011 14:14 schreef TheDutchHero het volgende:
[..]
Dat ben ik ook.
[..]
Dat was het zeker, ik kon "gewoon" verder leven.
[..]
Dat was het zeker, ik raad het je dus ook aan!
[..]
Domme vragen bestaan niet![]()
OT: Het is nu paar jaar geleden en het "werkt" nog steeds.
Hoop dat ik je hiermee geholpen heb!
Heb jij je ook wel chronisch in de slachtofferrol voelen zitten, terwijl dat uiteindelijk eigenlijk niet noodzakelijk bleek hierdoor?quote:Op maandag 18 juli 2011 14:14 schreef TheDutchHero het volgende:
[..]
Dat ben ik ook.
[..]
Dat was het zeker, ik kon "gewoon" verder leven.
[..]
Dat was het zeker, ik raad het je dus ook aan!
[..]
Domme vragen bestaan niet![]()
OT: Het is nu paar jaar geleden en het "werkt" nog steeds.
Hoop dat ik je hiermee geholpen heb!
Jep, en door EMDR heb ik dat dus niet (meer).quote:Op maandag 18 juli 2011 14:58 schreef knokkels het volgende:
[..]
Heb jij je ook wel chronisch in de slachtofferrol voelen zitten, terwijl dat uiteindelijk eigenlijk niet noodzakelijk bleek hierdoor?
Ok, nu moet ik dus een verwijzing voor elkaar zien te krijgen *skipt useless huisarts en richt (onschadelijke, spreekwoordelijke) pijlen op psych.*quote:Op maandag 18 juli 2011 15:12 schreef TheDutchHero het volgende:
[..]
Jep, en door EMDR heb ik dat dus niet (meer).
Dit heb ik dus ook.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:46 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb ook EMDR ondergaan, voor een PTSS na een ernstige mishandeling.
Ik heb ervan gehoord via slachtofferhulp,ik ben erover gaan lezen en werd enthousiast. Er was namelijk specifiek 1 gebeurtenis aan te wijzen als oorzaak van mijn problemen en dan werkt EMDR het best.
Ik ging naar de huisarts en hij was sceptisch,maar gaf me toch een verwijskaart.
Ik ging naar een psycholoog,aangeraden door mijn contactpersoon bij slachtofferhulp.
Ik kreeg een inleidend gesprek en hij wilde me de kans geven om na te denken of ik dit wel wilde. Maar ik wist het al,en hij ging er gelukkig mee akkoord om meteen een sessie te doen.
Tijdens deze sessie voelde ik mij per "tikjessessie" anders en anders. Ik was compleet verbaasd over wat het met mij deed. Ik kon op het eind eigenlijk alleen maar met mijn mond open verbaasd zitten kijken.
Het is nu 2 en een half jaar geleden,en het effect is nog steeds aanwezig. Mijn herinneringen zijn nog tot in detail aanwezig, echter de gevoelens die daarbij horen zijn bijna volledig verdwenen. Ik kan er zo over praten,zonder emotie,maar deep down zit er wel degelijk nog wat. Alleen is dit gevoel niet te benoemen,heel vreemde gewaarwording..
Eenmaal "opgeruimd" in je mind,blijft opgeruimd. Of je moet nieuwe traumatische ervaringen opdoen.
Geweldig om te horen, ik ga dit zeker erdoorheen pushen. En ja, huisartsen .. Ik weet 100% dat mijn huisarts, als ik al een afspraak geregeld krijg vanwege dat achterlijke telefoonsysteem van hun.quote:ik heb ook EMDR ondergaan, voor een PTSS na een ernstige mishandeling.
Ik heb ervan gehoord via slachtofferhulp,ik ben erover gaan lezen en werd enthousiast. Er was namelijk specifiek 1 gebeurtenis aan te wijzen als oorzaak van mijn problemen en dan werkt EMDR het best.
Ik ging naar de huisarts en hij was sceptisch,maar gaf me toch een verwijskaart.
Ik ging naar een psycholoog,aangeraden door mijn contactpersoon bij slachtofferhulp.
Ik kreeg een inleidend gesprek en hij wilde me de kans geven om na te denken of ik dit wel wilde. Maar ik wist het al,en hij ging er gelukkig mee akkoord om meteen een sessie te doen.
Tijdens deze sessie voelde ik mij per "tikjessessie" anders en anders. Ik was compleet verbaasd over wat het met mij deed. Ik kon op het eind eigenlijk alleen maar met mijn mond open verbaasd zitten kijken.
Het is nu 2 en een half jaar geleden,en het effect is nog steeds aanwezig. Mijn herinneringen zijn nog tot in detail aanwezig, echter de gevoelens die daarbij horen zijn bijna volledig verdwenen. Ik kan er zo over praten,zonder emotie,maar deep down zit er wel degelijk nog wat. Alleen is dit gevoel niet te benoemen,heel vreemde gewaarwording..
Eenmaal "opgeruimd" in je mind,blijft opgeruimd. Of je moet nieuwe traumatische ervaringen opdoen.
Zo zie je maar hoe belangrijk die klik is.quote:Een vriendin van mij met een kotsfobie,ten gevolge van de kotsgeluiden die zij vroeger altijd hoorde van haar moeder, bewust en onbewust, is niet heel tevreden over haar EMDR therapie. Zij gaf echter aan dat dat ook zeker te maken had met het feit dat zij geen heel specifieke herinneringen had die zij kon reproduceren,maar ook dat het niet klikte met haar therapeute...ze had geen geduld om te wachten op de mijne....
Heb je een koptelefoon gebruikt? Of deed de psycholoog het met zijn/haar vingers?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:10 schreef Snotnuis het volgende:
De eerste keer was het een kinderpsycholoog die kon ik wel vertrouwen.(Dit duurde volgensmij een uur ofzo)
De tweede keer werd ik doorverwezen door mijn psycholoog naar iemand die anders die ik niet kende maar denk ik wel vertrouwde (In mijn opzicht dan ik heb door die PTSS veel vertrouwen in andere verloren). Omdat ik zoveel meer heb verteld werd deze gesplits in 3 gebeurtenissen. Dus met hierboven samen 4 sessies.
Ik heb alle drie de methodes gebruikt.
En ik kan het tot in de kleinste detail beschrijven. Ik heb weleens een herbeleving in een nachtmerrie en dan hoor ik een zin (Kan gewoon een normale zin die er op zich niet veel mee te maken heeft) en besef me dat dat ook gezegd werd.
is dat te vergelijken met dit?quote:Op maandag 18 juli 2011 17:21 schreef Snotnuis het volgende:
Koptelefoon en dan telkens zo'n klikje in je andere oor. En ik heb het ook gedaan dat ik zelf moest klikken met mijn vingers.
Komt het trouwens ook voor dat je in dat inleidende gesprek wordt afgewezen omdat het bijvoorbeeld onmogelijk is om die specifieke gebeurtenis voor je te halen?quote:Kun je een specifieke gebeurtenis tot in detail en met bijbehorende gevoelens opwekken tijdens een sessie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |