bij het kopen van een nieuwe laptop bij de mediamarkt zou ik toch wel eisen dat ze dat toevoegen op het garantie formulier.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:19 schreef Erpel87 het volgende:
Ik ben onlangs HBO afgestudeerd als technisch bedrijfskundige, ik mag nu de titel ing. voeren.
Wanneer wel en wanneer niet te gebruiken?
Waarom op een garantieformulier?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:21 schreef densmee het volgende:
[..]
bij het kopen van een nieuwe laptop bij de mediamarkt zou ik toch wel eisen dat ze dat toevoegen op het garantie formulier.
en nee ik zou hem zo weinig mogelijk voeren
Omdat je er zo trots op bent zou je het overal gebruiken?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:31 schreef beetotheizzo het volgende:
Ik zou het overal gebruiken, bijvoorbeeld wanneer je je telefoon opneemt, op je brievenbus, naamplaatje naast je bel...draag het met trots.
En waarom zou dat zijn weet jij dat ?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:32 schreef densmee het volgende:
hoevaak zie je nu zelf in werkelijkheid ing staan, als er al ergens ingenieur staat is het een ir
DJIEZ gast. Jij herkent nog geen sarcasme als ze het in je gezicht schreeuwen, of wel?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:33 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Omdat je er zo trots op bent zou je het overal gebruiken?
Ik denk niet dat ik het zal gebruiken bij het opnemen van de telefoon, wat zou je dan moeten zeggen ingenieur x of ing x ?
Nee grapje. Alleen bij sollicitaties en zakenkaart. Verder is het niet van toepassing.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:33 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Omdat je er zo trots op bent zou je het overal gebruiken?
Ik denk niet dat ik het zal gebruiken bij het opnemen van de telefoon, wat zou je dan moeten zeggen ingenieur x of ing x ?
omdat mensen dat niet graag laten zien, waarom moet iemand weten dat ik ing ben? als er na gevraagd wordt dan wil ik dat wel zeggenquote:
Bazinga!quote:Op zondag 17 juli 2011 23:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
DJIEZ gast. Jij herkent nog geen sarcasme als ze het in je gezicht schreeuwen, of wel?
Jawel maar als iemand een stom antwoord geeftquote:Op zondag 17 juli 2011 23:33 schreef erikkll het volgende:
[..]
DJIEZ gast. Jij herkent nog geen sarcasme als ze het in je gezicht schreeuwen, of wel?
Aiiiii.... niveautje. Inholland?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:27 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Waarom op een garantieformulier?
En waarom zo weinig mogelijk voeren?
Why zou je dat niet willen laten zien?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:34 schreef densmee het volgende:
[..]
omdat mensen dat niet graag laten zien, waarom moet iemand weten dat ik ing ben? als er na gevraagd wordt dan wil ik dat wel zeggen
Ja Meester.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:35 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ik ben Mr. en heb laat mensen mij wel redelijk vaak meester noemen, is meteen de hiërarchie duidelijk.
Neequote:Op zondag 17 juli 2011 23:35 schreef Dromer het volgende:
[..]
Aiiiii.... niveautje. Inholland?
(je mist sarcasme nogal)
En oh serieus: je komt over als een opschepper als je een niet erg 'hoge' titel gebruikt.
waarom zou ik dat wel willen laten zien, niemand hoeft te weten dat ik hbo opleiding heb gevolgdquote:Op zondag 17 juli 2011 23:35 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Why zou je dat niet willen laten zien?
Wel alleen in schrift neem ik aan?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:35 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ik ben Mr. en heb laat mensen mij wel redelijk vaak meester noemen, is meteen de hiërarchie duidelijk.
Gaan ze anders meer van je verwachten dan je zou kunnen ?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:36 schreef densmee het volgende:
[..]
waarom zou ik dat wel willen laten zien, niemand hoeft te weten dat ik hbo opleiding heb gevolgd
ik denk dat hij tegen iedereen zegt dat hij met Mr punt aangesproken wilt wordenquote:
Ts is ook geen ingenieurquote:Op zondag 17 juli 2011 23:32 schreef densmee het volgende:
hoevaak zie je nu zelf in werkelijkheid ing staan, als er al ergens ingenieur staat is het een ir
ingenieur toch?
quote:Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Gaan ze anders meer van je verwachten dan je zou kunnen ?
Waarom mag je daar niet trots op zijn?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:38 schreef densmee het volgende:
[..]
waarom zou je een ing voeren, zo trots hoef je daar echt niet op te zijn hoor. bij ir beginnen we te praten
Nee, het is opschepperig, net zoals je een ring van nep goud draagt, echte bazen mogen namelijk gewoon Ig voor hun naam zetten en echte echte bazen zelf Dr. Ig.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:37 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Gaan ze anders meer van je verwachten dan je zou kunnen ?
Ok dus alleen in schrift als je denkt dat het in je voordeel kan werken.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:40 schreef Sharpdressedman het volgende:
Ik gebruik geen titels. Alleen op CV en visitekaartje.
Niemand van vrienden of collegas gebruikt zijn of haar titel actief.
Tsja, iedereen moet natuurlijk zelf kunnen bepalen waar men trots op is.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:38 schreef densmee het volgende:
[..]
waarom zou je een ing voeren, zo trots hoef je daar echt niet op te zijn hoor. bij ir beginnen we te praten
Waarom geven ze de titel dan al op zo een jonge leeftijd? Zouden ze dat niet moeten veranderen dan?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:40 schreef Seven. het volgende:
Aangezien je nog geen 50 bent en 'slechts' HBO hebt voltooid, zou ik 'm gewoon ten alle tijden weglaten. Omdat je je sporen als ingenieur nog lang niet verdiend hebt, omdat het ouderwets is, omdat het opschepperig en onsympathiek overkomt om te pronken met een titel die met jou overigens nog honderdduizenden hebben en omdat je gewoon voor lul staat met je 24 jarige kop als je een e-mailtje aan je baas (die zijn sporen wel al ruimschoots verdient heeft)over iets futiels als 'vergaderen om 14.00 of 15.00' afsluit met de standaard handtekening in Outlook. 'Met vriendelijke groet, Ing. A. Ardappel'. Eigenlijk dus omdat het op dit punt in jouw amper bestaande carrière een soort van belediging is voor de maatschappij.
ja maar voor een titel waarbij je 4 jaar naar een school gaat een beetje oplet, hoef je echt niet te pronken hoor. en als het dan nog een echte technische opleiding was vooruit dan.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:41 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Tsja, iedereen moet natuurlijk zelf kunnen bepalen waar men trots op is.
'Je bent geslaagd, kom over 30 jaar maar terug voor je stickertje titel'quote:Op zondag 17 juli 2011 23:42 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Waarom geven ze de titel dan al op zo een jonge leeftijd? Zouden ze dat niet moeten veranderen dan?
Ja zo bizar als het klinkt, als men je toch maar uitlacht en het in je nadeel werkt zouden ze dat wel moeten doen? Als de rest van de werkende medemens vind dat je de titel nog niet hebt verdient?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:43 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
'Je bent geslaagd, kom over 30 jaar maar terug voor je stickertje titel'
je kunt een titel hebben, maar dat betekent toch niet dat je hem moet dragen.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:44 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Ja zo bizar als het klinkt, als men je toch maar uitlacht en het in je nadeel werkt zouden ze dat wel moeten doen? Als de rest van de werkende medemens vind dat je de titel nog niet hebt verdient?
Ik neem aan dat ze de titel niet zo maar weggeven? Sommige moeten er keihard voor werken om ing. te worden en andere die halen het inderdaad met een beetje opletten en aanwezig zijn, is dat niet ook zo bij ir.?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:42 schreef densmee het volgende:
[..]
ja maar voor een titel waarbij je 4 jaar naar een school gaat een beetje oplet, hoef je echt niet te pronken hoor. en als het dan nog een echte technische opleiding was vooruit dan.
Klopt helemaal, maar wanneer zou het wel goed zijn om dit te doen en waarom en wanneer niet en waarom dat is mijn vraag.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef densmee het volgende:
[..]
je kunt een titel hebben, maar dat betekent toch niet dat je hem moet dragen.
Helaasquote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat dus. Ik hoop op een troll, want anders is TS niet echt reclame voor z'n opleiding
Een inHollandje denk ikquote:Op zondag 17 juli 2011 23:45 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat dus. Ik hoop op een troll, want anders is TS niet echt reclame voor z'n opleiding
Je hebt serieus geen idee wat je moet doen om ingenieur (ir) te worden?quote:Op zondag 17 juli 2011 23:46 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze de titel niet zo maar weggeven? Sommige moeten er keihard voor werken om ing. te worden en andere die halen het inderdaad met een beetje opletten en aanwezig zijn, is dat niet ook zo bij ir.?
Ir. is wel iets anders, maar goed technische bedrijfskunde zou daar ook geen ir. moeten zijn inderdaad. werktuigbouwkunde ofzo welquote:Op zondag 17 juli 2011 23:46 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze de titel niet zo maar weggeven? Sommige moeten er keihard voor werken om ing. te worden en andere die halen het inderdaad met een beetje opletten en aanwezig zijn, is dat niet ook zo bij ir.?
Nee hoor geen inHollandje, maja dat krijg je als je niet goed opletquote:Op zondag 17 juli 2011 23:47 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Een inHollandje denk ik
[..]
Je hebt serieus geen idee wat je moet doen om ingenieur (ir) te worden?
Ik heb ook inderdaad niet super veel techniek meegemaakt, alhoewel wel veel meer dan iemand met gewoon bedrijfskunde.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:48 schreef densmee het volgende:
[..]
Ir. is wel iets anders, maar goed technische bedrijfskunde zou daar ook geen ir. moeten zijn inderdaad. werktuigbouwkunde ofzo wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |