let wel op dat je een Duitse prijs betaald voor het huis.quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:18 schreef Gwywen het volgende:
Zo, ik was even bang dat ik me uit dit topic moest laten uitschrijven.
Een Duitse hypotheek werkt natuurlijk anders dan een Nederlandse maar dat we nog niet de helft zouden kunnen lenen van waar ee nu elke maand prima voor wonen en wat financieel goed op te brengen is, dat kwam dus best als een klap in ons gezicht.
Twee weken in een dip gezeten (waarvan één week nota bene in Duitsland, waar ik op het huis van een vriendin paste om tegelijk een beetje "proef te wonen") en toen naar een andere adviseur geweest. Die kwam met hele andere cijfers, waardoor het zonnetje weer enigszins is gaan schijnen.
Zij wist ook een huis te koop staan van mensen die terug willen naar NL en een soort huis zoeken waar wij nu in wonen. Ik acht de kans miniem maar een ruil zou natuurlijk geweldig zijn. Vooral omdat hún huis gigantisch groot is, naar Nederlandse smaak verbouwd en een nog grotere tuin heeft dan waar wij aanvankelijk op uit waren.
Maar niet al te veel op rekenen natuurlijk, maar als we zo'n huis kunnen betalen ziet het er toch ineens allemaal weer heel anders uit dan een week of twee terug.
Nee. Wel een ISP die niet wilde leveren, terwijl een andere dat wel kon. Wellicht zijn de kosten te hoog voor het (te kleine) aantal abonnees die er op de centrale zitten waar jij opzit ofzoquote:
ik zeg niets.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Nee. Wel een ISP die niet wilde leveren, terwijl een andere dat wel kon. Wellicht zijn de kosten te hoog voor het (te kleine) aantal abonnees die er op de centrale zitten waar jij opzit ofzo
Anyway, ik heb een PM aan je verstuurd.
Hebben jullie geen inkomen meer uit Nederland, anders zou je ook eens met een nederlandse bank kunnen praten.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:25 schreef Gwywen het volgende:
Jullie staan onder m'n favorieten, ik volg jullie al een tijdje![]()
Nog niks gehoord van de financiële mevrouw trouwens. Ik ben best benieuwd of zij wel kan regelen dat wij een normaal bedrag bij een bank kunnen lenen.
Ondertussen is m'n dochter al gewend om haar Playmobil in Duitsland te kopen, dat is daar stukken goedkoper.
Zegt ze keurig heel zachtjes "danke" als ze één cent terugkrijgt van de mevrouw achter de balie
meer in Duitsland een huis kopen, en de hypotheek bij de rabo of ing in Nederland.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:44 schreef Gwywen het volgende:
Ja, dan gaan we voor een goedkoper huis meer betalen dan wat we nu doen, de groeten![]()
Een van de redenen (niet de belangrijkste, maar toch) dat we over de grens willen is dat we goedkoper willen wonen.
Dat kan in NL ook wel, maar dan moeten we naar in een kleiner huis in een slechtere buurt of naar een verre regio waar we niet willen wonen.
In NL is de hypotheekrente waarschijnlijk een punt hogerquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:55 schreef z80 het volgende:
[..]
meer in Duitsland een huis kopen, en de hypotheek bij de rabo of ing in Nederland.
controleer even of het nog steeds kan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:40 schreef Waldheini het volgende:
Morgen eens de proef op de som nemen om mijn paspoort zien te verlengen bij het consulaat in Aachen. Leefde eigenlijk in de veronderstelling dat dit allen in Düsseldorf, Den Haag, Enschede, Maastricht of Echt-Susteren kon. Probleem is dat ik uiterlijk in de eerste week van september mijn nieuwe ID-kaart moet hebben, maar in Düsseldorf, Maastricht en Echt zijn enorme wachttijden. Stomtoevallig las ik net dat dit ook dit ook mogelijk moet zijn bij het 'Honorarkonsulat' in Aachen. In Kleve zit er ook eentje. Hebben jullie daar toevallig ervaring mee ?
Mocht het in Aken niet tijdig lukken, dan wordt het tweemaal een retourtje Den Haag. Daar hebben ze blijkbaar geen wachttijden voor afspraken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |