quote:Op maandag 18 juli 2011 10:27 schreef Tinkepink het volgende:
Dat is inderdaad een misser trouwens. je moet natuurlijk wel kleding laten zien die je ook gewoon in de winkel kunt kopen.
de prêt à porter wel hoorquote:Op maandag 18 juli 2011 12:47 schreef DRidder het volgende:
Alsof alles wat je ziet op een catwalk ook daadwerkelijk in de winkel komt te hangenDomme sletjes.
Merendeel is helemaal niet draagbaar inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:47 schreef DRidder het volgende:
Alsof alles wat je ziet op een catwalk ook daadwerkelijk in de winkel komt te hangenDomme sletjes.
Tijdelijk ja. En het zat nimmer in de collectie.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:27 schreef Toverheks het volgende:
jawel, je kan het on line gewoon bestellen..................
bron:http://www.telegraaf.nl/v(...)mode__.html?sn=vrouwquote:door Michou Basu
De hele dag word ik gebeld met de vraag ‘wat vind je van de Zeeman stunt?’ Het antwoord laat zich raden.
Voor wie nog in het duister tast een kleine opfrisser. Onder de naam Frank werd tijdens de Amsterdam International Fashion Week een nieuwe ontwerper gelanceerd. Na afloop van de show bleek dat het om een collectie van de discountketen Zeeman ging. Een misselijke grap. Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat er zo de spot wordt gedreven met mode.
Zoals het nu de wereld in wordt geslingerd is dat alle mode-journalisten erin zijn ingetuind. Als dat het doel was, dan is de ‘grap’ jammerlijk mislukt. Het merendeel van de modeprofs liet het die middag afweten, vast vanwege een slecht voorgevoel.
Navraag bij het pr bureau leerde dat zij niet wisten wie achter de naam Frank schuil ging. Ook dubieus, want je vertegenwoordigt toch niet zomaar een nieuwe klant? Dan wil je vooraf de collectie zien en –als je echt goed bent- dan zie je bij kledingstuk nummer 1 al dat het weinig om het lijf heeft?
Ik weet het, we nemen het niet meer zo nauw met kwaliteit. Als ik mijn eigen vakgebied onder de loep neem, dan zie ik dat het vak is omgevormd in een ordinair wedstrijdje ‘wie heeft als eerste het persbericht copy paste online gezet’. In die berichten staat het bol van teksten als ‘geweldig’, een ‘instant hit’ en een ‘daverend succes’. Let daar eens op. Zie je die woorden, bedenk dan dat je een persbericht leest in plaats van een zelf geschreven verhaal.
Zo ontving ik een persbericht van de organisatie van de Amsterdamse modeweek. AIFW succesvol, luidde de kop. Met de inhoud van het bericht val ik je niet lastig. Dat lees je op zogenaamde kwaliteitssites. Wel wil ik het volgende zinnetje delen: ‘gasten, pers en modeprofessionals waanden zich deze week in een wereld van fashion, door de opzet en aankleding van het Westergasterrein.’ Dus aan de aankleding van het evenement wordt het succes afgemeten…
Ik snap opeens waarom Zeeman helemaal past bij het AIFW concept. De actie van de keten zou in een modestad als Parijs, Milaan, Londen of zelfs Berlijn de eindstreep niet hebben gehaald. Dat komt omdat daar strenge ballotagecommissies aan vooraf gaan. Deze steden zien mode wel als serieuze business. Zolang dat besef niet doordringt bij de organisatie, zal het nooit wat worden met de Amsterdamse modeweek.
Zeg datquote:Op maandag 18 juli 2011 17:37 schreef hexje het volgende:
Wat een zure reactie
[..]
bron:http://www.telegraaf.nl/v(...)mode__.html?sn=vrouw
Vooral die ja, erg leukquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:15 schreef Boldface het volgende:
Mooie stunt van Zeeman, met driedubbel resultaat.
1: Zeeman komt er gratis mee in de publiciteit.
2: Het imago van Zeeman wordt er positief door beïnvloed.
3: De overdreven fashion-cultuur wordt geweldig te kijk gezet.
Onjuist, het was velen kennelijk juist opgevallen hoe duur de productie was voor een beginnend label. Het is dus hoe dan ook niet gratis geweest.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:15 schreef Boldface het volgende:
Mooie stunt van Zeeman, met driedubbel resultaat.
1: Zeeman komt er gratis mee in de publiciteit.
Bij mensen die daar kopen wellicht, maar denk je nu echt dat er mensen zijn die hierdoor ineens wel naar de Zeeman gaan? Het is echt nog steeds dezelfde rommel als altijd! En dat zie je!quote:2: Het imago van Zeeman wordt er positief door beïnvloed.
Ook niet.quote:3: De overdreven fashion-cultuur wordt geweldig te kijk gezet.
Zeeman denkt wat H&M doet kunnen wij ook.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:28 schreef DS4 het volgende:
Wat is er zuur aan de reactie? Het klopt nl. wel dat journalisten niet zelden persberichten 1 op 1 overnemen...
Het idee dat de zeeman vergelijkbare kleding levert als Prada, wat sommigen kennelijk aan de hand van dit soort berichtgeving wensen te geloven is gewoon te zot voor woorden.
Dat soort dingen vind ik dus het mooiste van dit soort acties. Iedereen die qua mode altijd een beetje uit de hoogte loopt te doen is nu weer even op zijn/haar plek gezet.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zag je die verontwaardigende koppen van die gooische trutten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |