abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99611199
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:27 schreef Tinkepink het volgende:
Dat is inderdaad een misser trouwens. je moet natuurlijk wel kleding laten zien die je ook gewoon in de winkel kunt kopen.
pi_99615173
Alsof alles wat je ziet op een catwalk ook daadwerkelijk in de winkel komt te hangen :') Domme sletjes.
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 12:58:17 #53
249559 crew  Lavenderr
pi_99615492
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:47 schreef DRidder het volgende:
Alsof alles wat je ziet op een catwalk ook daadwerkelijk in de winkel komt te hangen :') Domme sletjes.
de prêt à porter wel hoor ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 13:21:23 #54
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99616336
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:47 schreef DRidder het volgende:
Alsof alles wat je ziet op een catwalk ook daadwerkelijk in de winkel komt te hangen :') Domme sletjes.
Merendeel is helemaal niet draagbaar inderdaad.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_99618420
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 10:27 schreef Toverheks het volgende:

jawel, je kan het on line gewoon bestellen..................
Tijdelijk ja. En het zat nimmer in de collectie.

Grote kans ook dat het snel uitverkocht is en dat als je gaat rekenen alles met verlies is verkocht omdat... het een reclamestunt is.

Zeeman verkoopt troep en is maatschappelijk een zeer onverantwoorde ondernemer. Als er mensen zijn die op basis van dit stuntje denken dat ze nu goede sier kunnen maken met zeeman rommel dan zijn ze wel heel makkelijk te beïnvloeden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 18 juli 2011 @ 17:37:15 #56
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_99626735
Wat een zure reactie :')

quote:
door Michou Basu
De hele dag word ik gebeld met de vraag ‘wat vind je van de Zeeman stunt?’ Het antwoord laat zich raden.

Voor wie nog in het duister tast een kleine opfrisser. Onder de naam Frank werd tijdens de Amsterdam International Fashion Week een nieuwe ontwerper gelanceerd. Na afloop van de show bleek dat het om een collectie van de discountketen Zeeman ging. Een misselijke grap. Ik vind het namelijk onbegrijpelijk dat er zo de spot wordt gedreven met mode.

Zoals het nu de wereld in wordt geslingerd is dat alle mode-journalisten erin zijn ingetuind. Als dat het doel was, dan is de ‘grap’ jammerlijk mislukt. Het merendeel van de modeprofs liet het die middag afweten, vast vanwege een slecht voorgevoel.

Navraag bij het pr bureau leerde dat zij niet wisten wie achter de naam Frank schuil ging. Ook dubieus, want je vertegenwoordigt toch niet zomaar een nieuwe klant? Dan wil je vooraf de collectie zien en –als je echt goed bent- dan zie je bij kledingstuk nummer 1 al dat het weinig om het lijf heeft?

Ik weet het, we nemen het niet meer zo nauw met kwaliteit. Als ik mijn eigen vakgebied onder de loep neem, dan zie ik dat het vak is omgevormd in een ordinair wedstrijdje ‘wie heeft als eerste het persbericht copy paste online gezet’. In die berichten staat het bol van teksten als ‘geweldig’, een ‘instant hit’ en een ‘daverend succes’. Let daar eens op. Zie je die woorden, bedenk dan dat je een persbericht leest in plaats van een zelf geschreven verhaal.

Zo ontving ik een persbericht van de organisatie van de Amsterdamse modeweek. AIFW succesvol, luidde de kop. Met de inhoud van het bericht val ik je niet lastig. Dat lees je op zogenaamde kwaliteitssites. Wel wil ik het volgende zinnetje delen: ‘gasten, pers en modeprofessionals waanden zich deze week in een wereld van fashion, door de opzet en aankleding van het Westergasterrein.’ Dus aan de aankleding van het evenement wordt het succes afgemeten…

Ik snap opeens waarom Zeeman helemaal past bij het AIFW concept. De actie van de keten zou in een modestad als Parijs, Milaan, Londen of zelfs Berlijn de eindstreep niet hebben gehaald. Dat komt omdat daar strenge ballotagecommissies aan vooraf gaan. Deze steden zien mode wel als serieuze business. Zolang dat besef niet doordringt bij de organisatie, zal het nooit wat worden met de Amsterdamse modeweek.
bron:http://www.telegraaf.nl/v(...)mode__.html?sn=vrouw
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 18:02:53 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_99627673
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 17:37 schreef hexje het volgende:
Wat een zure reactie :')

[..]

bron:http://www.telegraaf.nl/v(...)mode__.html?sn=vrouw
Zeg dat :X
Mevrouw Basu is er dus ook ingetuind .
Hilarisch :D
pi_99628587
Wat is er zuur aan de reactie? Het klopt nl. wel dat journalisten niet zelden persberichten 1 op 1 overnemen...

Het idee dat de zeeman vergelijkbare kleding levert als Prada, wat sommigen kennelijk aan de hand van dit soort berichtgeving wensen te geloven is gewoon te zot voor woorden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_99630604
Erg tof idee :) wel jammer dat ze niet eerst reacties peilden voor de onthulling
pi_99657903
Mooie stunt van Zeeman, met driedubbel resultaat.

1: Zeeman komt er gratis mee in de publiciteit.
2: Het imago van Zeeman wordt er positief door beïnvloed.
3: De overdreven fashion-cultuur wordt geweldig te kijk gezet.
pi_99658499
Fashion :') :')
Amsterdam :')

Amsterdam Fashion Week :') :') :') :') :') :')

Synergie, fashion en amsterdam doen het gewoon!

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2011 14:57:31 ]
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 13:27:47 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_99660351
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:15 schreef Boldface het volgende:
Mooie stunt van Zeeman, met driedubbel resultaat.

1: Zeeman komt er gratis mee in de publiciteit.
2: Het imago van Zeeman wordt er positief door beïnvloed.
3: De overdreven fashion-cultuur wordt geweldig te kijk gezet.
Vooral die ja, erg leuk :D
pi_99663556
Als je ziet wat bv. in de jaren 90 'mode' was zie je het gelijk. We worden geindoctrineerd. Niet alleen wat betreft kleding, maar alle produkten. Geld moet rollen he.
pi_99669626
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:15 schreef Boldface het volgende:
Mooie stunt van Zeeman, met driedubbel resultaat.

1: Zeeman komt er gratis mee in de publiciteit.
Onjuist, het was velen kennelijk juist opgevallen hoe duur de productie was voor een beginnend label. Het is dus hoe dan ook niet gratis geweest.

quote:
2: Het imago van Zeeman wordt er positief door beïnvloed.
Bij mensen die daar kopen wellicht, maar denk je nu echt dat er mensen zijn die hierdoor ineens wel naar de Zeeman gaan? Het is echt nog steeds dezelfde rommel als altijd! En dat zie je!

quote:
3: De overdreven fashion-cultuur wordt geweldig te kijk gezet.
Ook niet.

Als een of ander Chinees merk opdracht geeft aan b.v. Pininfarina om een studiemodel te maken kunnen ze daar ook goede sier mee maken op een autoshow. Maar de gewone producten blijven daarmee de rommel die het altijd was.

Deze "stunt" is gewoon niets anders dan dat. En het valt natuurlijk goed in een land als NL waar stijlvol gekleed gaan een begrip is wat slechts weinigen kennen en nog minder bevatten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 18:06:35 #65
16715 Mylene
*schatje*
pi_99671660
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 18:28 schreef DS4 het volgende:
Wat is er zuur aan de reactie? Het klopt nl. wel dat journalisten niet zelden persberichten 1 op 1 overnemen...

Het idee dat de zeeman vergelijkbare kleding levert als Prada, wat sommigen kennelijk aan de hand van dit soort berichtgeving wensen te geloven is gewoon te zot voor woorden.
Zeeman denkt wat H&M doet kunnen wij ook.

Bas Kosters gaat voor Zeeman ontwerpen




  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:06:53 #66
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99673610
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

_O- zag je die verontwaardigende koppen van die gooische trutten _O_
Dat soort dingen vind ik dus het mooiste van dit soort acties. Iedereen die qua mode altijd een beetje uit de hoogte loopt te doen is nu weer even op zijn/haar plek gezet.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')