bronquote:AMSTERDAM - Ook Zeeman gaat samenwerken met een top ontwerper: Bas Kosters zal deze zomer een unieke collectie onder- en nachtmode lanceren voor de winkelketen.
Samen met Zeeman laat Bas Kosters zien dat design ook voor een super scherpe prijs in de winkels kan liggen, wat perfect aansluit bij zijn ‘anti-fashion’ filosofie.
De collectie is speels en heeft een 70’s American Sportswear gevoel. De kleurrijke prints -geïnspireerd op de tatoeages van matrozen- heeft Bas Kosters speciaal voor deze samenwerking ontwikkeld.
Bas Kosters: "Zeeman is een bedrijf waarin ik veel overeenkomsten zie met mijn eigen kernwaarden. Deze bijzondere samenwerking maakt het mogelijk dat mijn kleding toegankelijk wordt voor een breder (inter)nationaal publiek. Ik ben van mening dat alle bedrijven die kleding maken het spectrum van de mode bepalen. Te gek dat onze werelden hier samen zijn gekomen."
De collectie BAS FOR ZEEMAN heeft een gelimiteerde oplage en is vanaf september 2011 verkrijgbaar.
Weet je wel wat de Zeeman is?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef rubje het volgende:
Nou ik denk dat je verbaast zult zijn dat kwaliteit niet altijd duur hoeft te zijn.
Maar het is er dan pas ook vanaf septemberquote:Op maandag 13 juni 2011 14:05 schreef Saisai het volgende:
ik vind alleen deze..
[ afbeelding ]
maar dan zie je ook niet echt veel..
jij denk serieus dat die dure merkkleren die jij koopt van betere kwaliteit zijn dat kleren bij de zeeman?quote:
Ligt eraan. Relatief gezien valt het qua kwaliteit wel mee tussen zeeman en H&M.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
jij denk serieus dat die dure merkkleren die jij koopt van betere kwaliteit zijn dat kleren bij de zeeman?Kwalitieit van de zeeman opzich is prima, het ziet er alleen niet uit (en er staat natuurlijk geen merkje op).
Maar ze krijgen dan wel weer voor elkaar om binnen 10 dagen een totaal nieuwe collectie in de winkel te krijgen..quote:Op maandag 13 juni 2011 14:10 schreef Saisai het volgende:
Ik vind dat Zara bijvoorbeeld heel goeie materialen gebruikt, tegen een relatief lage prijs.
Maar sommige dingen zijn dan weer crap, dat wel. En de service is ook om te huilen
Verkijk je niet op de kwaliteit van "grote" merken als prada diesel armani weet ik veel wat. De productiekosten van dit soort producten is vaak niet veel hoger dan die van bijvoorbeeld de zeeman. Bovendien komen die extra productiekosten vaak niet ten goede van kwaliteit van dit soort artikelen. Bij grote merken tov de zeeman betaal je vooral voor: het merk, het design (opdruk etc.) en de pasvorm. Sterker nog: soms wordt discount kleding in dezelfde fabriek gemaakt als dure merken.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:09 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ligt eraan. Relatief gezien valt het qua kwaliteit wel mee tussen zeeman en H&M.
Maar er is toch echt een groot verschil met Mango, Sjaak Hullekes, SiS, Prada mag ik hopen
Het is vooral erg vormloos.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
jij denk serieus dat die dure merkkleren die jij koopt van betere kwaliteit zijn dat kleren bij de zeeman?Kwalitieit van de zeeman opzich is prima, het ziet er alleen niet uit (en er staat natuurlijk geen merkje op).
Nee, inderdaad. Als je je katoen gewoon kapot laat spuiten met pesticiden die de telers ook heel erg hun gezondheid ten goede komt. En de rest vervolgens in elkaar laat zetten door mensen die een derde van het minimum levensloon krijgen voor 14 uur werk per dag. Nee vriend. Die mindere kwaliteit zit 'm dan misschien niet (helemaal) in het kledingstuk, maar wel in het leven van degene die er voor werkt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef rubje het volgende:
Nou ik denk dat je verbaast zult zijn dat kwaliteit niet altijd duur hoeft te zijn.
Ik kijk naar de stof; kwaliteit (wol/polyester/katoen/etc.), dan naar binding (gewoven-birdseye-/gebreid-rib-/geknoopt) en dan caoting/finish (waaronder print). Maar ik ben dan ook de grootste mierenneuker die er is qua kleding.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Verkijk je niet op de kwaliteit van "grote" merken als prada diesel armani weet ik veel wat. De productiekosten van dit soort producten is vaak niet veel hoger dan die van bijvoorbeeld de zeeman. Bovendien komen die extra productiekosten vaak niet ten goede van kwaliteit van dit soort artikelen. Bij grote merken tov de zeeman betaal je vooral voor: het merk, het design (opdruk etc.) en de pasvorm. Sterker nog: soms wordt discount kleding in dezelfde fabriek gemaakt als dure merken.
Daarnaast is kwaliteit ook een rekbaar begrip: als je onder kwaliteit enkel de duurzaamheid van de stof rekent, dan zul je nauwelijks verschil merken. Maar als je bijvoorbeeld de pasvorm ook een onderdeel van het begrip kwaliteit rekent, kun je wellicht stellen dat duurdere merken van betere kwaliteit zijn.
euuuj, nthng tegen bas kosters persoonlijk he. Leuke vent verderquote:Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Als je je katoen gewoon kapot laat spuiten met pesticiden die de telers ook heel erg hun gezondheid ten goede komt. En de rest vervolgens in elkaar laat zetten door mensen die een derde van het minimum levensloon krijgen voor 14 uur werk per dag. Nee vriend. Die mindere kwaliteit zit 'm dan misschien niet (helemaal) in het kledingstuk, maar wel in het leven van degene die er voor werkt.
Daarnaast, Bas Kosters![]()
daar zijn niet genoeg kotsemoticons voor. Onsmakelijk stuk vreten.
Ik heb zo'n hekel aan hem omdat hij zo'n typisch Nederlandse ontwerper is. En dan juist NIET kneuterig, maar juist heel anti-Nederlands, doe-maar-lekker-gek, wat hem dan weer juist heel Nederlands maakt. Daar gaat mode niet over.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:38 schreef linpunt het volgende:
[..]
euuuj, nthng tegen bas kosters persoonlijk he. Leuke vent verder
Mwah, ik ben niet zo weg van zijn werk maar volg het gewoon vanwege werk. Dus kan er verder ook niet heel erg diep op ingaan. Alle keren dat ik hem gesproken heb kan ik wel zeggen dat hij heel leuk is als persoonzijnde.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:21 schreef OneTeaspoon het volgende:
[..]
Ik heb zo'n hekel aan hem omdat hij zo'n typisch Nederlandse ontwerper is. En dan juist NIET kneuterig, maar juist heel anti-Nederlands, doe-maar-lekker-gek, wat hem dan weer juist heel Nederlands maakt. Daar gaat mode niet over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |