abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:03:30 #1
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99561415
Sinds vanmorgen zat er een apart uitziend duifje achter in de tuin. Vrij tam ook en we liepen er een paar keer door bezigheden langs via de achterpoort.

Later ben ik toch even wat beter gaan kijken en het beestje heeft om zijn pootjes meer ringen dan Paris Hilton. Beetje gezocht op internet. Waarschijnlijk gaat het om een postduif. ( anno 2011 :') ) Vond een duivensite en heb daar om advies gevraagd. Duifje is namelijk wel van iemand. Maar denk werkelijk niet dat je van die autisten antwoord of advies krijgt. Welnee. Men moet kennelijk maar weten wat je met andermans beest aanmoet. Beetje hulp is kennelijk teveel gevraagd voor die duivenmelkers.

Enfin, ik heb zonet het arme vogeltje binnengehaald i.v.m. met de nachtelijk sluipende nepluipaardjes en heb de vogel met deken, voer en water in een boodschappenkrat gezet met daarop het haardscherm. Hij ziet er goed en gezond uit maar zijn linkervleugel, daar is wat mis mee.

Wat kan ik morgen het beste doen? Dierenarts bellen? Tis dan wel zondag of nog wachten tot maandag? De duif is erg mak, pikte niet in mijn handen, eigenlijk een lief diertje alleen weet ik me er echt totaal geen raad mee.

Tips, iemand?

.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:07:30 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99561604
Je kunt 'm ergens melden (met het nummer) en dan neemt de eigenaar contact met je op. Althans; zo ging het toen ik een postduif in de tuin had zitten.

Ik wil zo best even voor je zoeken, maar zo ongeveer elke postduivenvereniging heeft zo'n dienst :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_99561699
Als het goed is heeft de duif een vaste ring om met land/jaartal/nummer (dus bv NL 10 1234567). Dat nummer kun je hier invoeren; http://www.npo.nl/duif-gevonden

Meerdere ringen betekent meestal dat de duif meedoet aan een wedstrijd en een overnachting bij jou betekent dan dat de duif niet geheel competitiegeschikt is. Meestal is dat einde duif. Dat zou je kunnen navragen aan de eigenaar, misschien laat die je een andere bestemming voor het dier zoeken als jij daar moeite voor wil doen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:11:35 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_99561773
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Als het goed is heeft de duif een vaste ring om met land/jaartal/nummer (dus bv NL 10 1234567). Dat nummer kun je hier invoeren; http://www.npo.nl/duif-gevonden

Thnx dear :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:11:45 #5
91182 Sealnova
Get your Smokey on!
pi_99561780
We hebben ook ooit zo'n wedstrijdduif gevonden, toen we de eigenaar belde adviseerde hij ons om z'n nek maar om te draaien want hij had er toch niks meer aan :')
pi_99561878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Sealnova het volgende:
We hebben ook ooit zo'n wedstrijdduif gevonden, toen we de eigenaar belde adviseerde hij ons om z'n nek maar om te draaien want hij had er toch niks meer aan :')
:') :D.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:14:08 #7
42366 Staal
pi_99561888
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:07 schreef ElisaB het volgende:
Je kunt 'm ergens melden (met het nummer) en dan neemt de eigenaar contact met je op. Althans; zo ging het toen ik een postduif in de tuin had zitten.

Ik wil zo best even voor je zoeken, maar zo ongeveer elke postduivenvereniging heeft zo'n dienst :Y
Hij ligt nu in het donker in de kamer hiernaast. Ik ga hem niet meer buggen omdat hij de hele dag al uitgeput leek en ik hem net natuurlijk opgejaagd heb om hem te vangen. Hoop eigenlijk dat-ie een beetje rust krijgt en op kracht komt. Maar er is wel wat mis met zijn linkervleugeltje. Geen bloed overigens. Hij heeft ook niet gegeten van de eieren die ik gekookt had. Nu duivenvoer in de bak gezet. (Die heb ik altijd in huis voor de Turkse Tortels die in de tuin leven.)

Heb vanmiddag wel gezocht in mijn woonplaats maar die duivenhouder is er kennelijk mee opgehouden maar het beestje kan kennelijk uit Frankrijk of Engeland komen. Ben niet veel wijzer geworden dan dit door de kleuren van de ringen.

Als ik morgen de nummers kan bekijken op zijn ringen is er dan een manier om net zoals bij een chip de eigenaar te achterhalen?
Un certain jeune homme
pi_99562016
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:14 schreef Staal het volgende:

Als ik morgen de nummers kan bekijken op zijn ringen is er dan een manier om net zoals bij een chip de eigenaar te achterhalen?
Probeer dan die link van pumpkin_Ruby
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_99562123
quote:
Standaard reactie.

Postduif wordt soepduif. Gebeurt dagelijks.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:19:35 #10
42366 Staal
pi_99562170
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Meerdere ringen betekent meestal dat de duif meedoet aan een wedstrijd en een overnachting bij jou betekent dan dat de duif niet geheel competitiegeschikt is. Meestal is dat einde duif. Dat zou je kunnen navragen aan de eigenaar, misschien laat die je een andere bestemming voor het dier zoeken als jij daar moeite voor wil doen.
quote:
Wat fucklui zijn die duivenmelkers eigenlijk. :{w .
Bedankt pumpkin_Ruby. Zal morgen die NPO site doorkijken en de nummers melden.

Maar erg hoopvol klinken dit soort berichten niet. Zal wel informeren en anders die duif gewoon sterk laten worden, zijn ringen afknippen en adios?
Un certain jeune homme
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:19:57 #11
20758 Stringer
You have a nice day
pi_99562186
Bij mij hebben twee postduiven besloten om een nest te bouwen op het balkon. Ik snap dat niet, zijn dit dan ongehoorzame postduiven ofzo?
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:23:19 #12
42366 Staal
pi_99562341
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:18 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Standaard reactie.

Postduif wordt soepduif. Gebeurt dagelijks.
:{ .

Kan ik de duif niet zo helpen dat hij de vrije natuur in kan? Heb toevallig een klein mazzeltje dus wil er gerust mee naar een dierenarts voor het vleugeltje.
Misschien een domme vraag maar ik weet vrijwel niets van duiven.
Un certain jeune homme
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:23:32 #13
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_99562353
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:19 schreef Stringer het volgende:
Bij mij hebben twee postduiven besloten om een nest te bouwen op het balkon. Ik snap dat niet, zijn dit dan ongehoorzame postduiven ofzo?
Nee, die staken wegens de loonsverlagingen en ontslagen bij de posterijen de laatste tijd.

Of ze zijn het zat dat ze nu alweer een nieuw logo moeten krijgen.
  † In Memoriam † zaterdag 16 juli 2011 @ 23:26:06 #14
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_99562489
Totaal off topic: maar ik vind het hartverwarmend als mensen zo lief zijn voor dieren.

I O+ TS
Are you fokking to me?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:26:48 #15
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_99562526
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:23 schreef Staal het volgende:

[..]

:{ .

Kan ik de duif niet zo helpen dat hij de vrije natuur in kan?
Alles kan, maar ik garandeer niets. Bedenk je ook eens even dat zo'n beestje gewend is om z'n voer in een bakje te krijgen in plaats van het in de vrije natuur te moeten zoeken.
quote:
Heb toevallig een klein mazzeltje dus wil er gerust mee naar een dierenarts voor het vleugeltje.
Echt, heel nobel van je, maar je kan in principe nog beter je geld als kattenbakvulling gebruiken
quote:
Misschien een domme vraag maar ik weet vrijwel niets van duiven.
Dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:32:14 #16
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99562799
Die duif kan niet in het wild leven. Wat je kunt doen is een hokje kopen, en hem een paar maanden vasthouden samen met een andere duif. In dat geval is de kans er dat hij blijft, anders vliegt hij direct terug naar zijn hok.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:34:55 #17
42366 Staal
pi_99562941
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:26 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Alles kan, maar ik garandeer niets. Bedenk je ook eens even dat zo'n beestje gewend is om z'n voer in een bakje te krijgen in plaats van het in de vrije natuur te moeten zoeken.

[..]

Echt, heel nobel van je, maar je kan in principe nog beter je geld als kattenbakvulling gebruiken

[..]

Dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.
Ow, ik wist ook niks van kauwtjes en ik heb wel een jong gered en in huis gehad.
Goed gelukt om die op krachten te laten komen en uit te zetten. Ga me wel inlezen verder en het wel morgen netjes melden op die NPO site.

Maar als er zo'n fuckreactie komt van de eigenaar dan knip ik die ringen af en voer is er altijd in onze tuin vanwege mussen, merels, mezen, groenlingen en tortels etc. Jah, ik ben een autochtone brood- en zaadgooier. :'). Maar dan krijgt de duif iig een kansje om te overleven.

Tips zijn echt wel van harte welkom trouwens. ^O^ .
Un certain jeune homme
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:35:47 #18
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99562991
Als hij er bijzonder uitziet is de kans trouwens erg groot dat het een sierduif is, postduiven struikelt je over in de stad.

In dat geval heb je niets aan de bovenstaande link, als je een foto post zie ik het wel.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:38:45 #19
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_99563138
- edit: nee, doei -

[ Bericht 76% gewijzigd door ElisaB op 17-07-2011 00:15:25 ]
Ik geef hem je morgen wel terug.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:39:13 #20
42366 Staal
pi_99563172
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:32 schreef Arnold_fan het volgende:
Die duif kan niet in het wild leven. Wat je kunt doen is een hokje kopen, en hem een paar maanden vasthouden samen met een andere duif. In dat geval is de kans er dat hij blijft, anders vliegt hij direct terug naar zijn hok.
Als hij terug gaat is het best he. Ik wil hem juist liever helemaal niet houden. Maar zijn linkervleugel is niet in orde.

Even concreet, hoe vroeg moet ik morgen op voor het beest? Gaat dat om half zes fladderen of niet? Duif staat wel vrij donker.
Un certain jeune homme
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:40:24 #21
42366 Staal
pi_99563223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:35 schreef Arnold_fan het volgende:
Als hij er bijzonder uitziet is de kans trouwens erg groot dat het een sierduif is, postduiven struikelt je over in de stad.

In dat geval heb je niets aan de bovenstaande link, als je een foto post zie ik het wel.
Zal morgen even een foto plaatsen.

Hoe vroeg moet ik morgen uit de veren en wat moet ik doen om hem te verzorgen?
Un certain jeune homme
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:44:33 #22
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_99563430
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:40 schreef Staal het volgende:

[..]

Zal morgen even een foto plaatsen.

Hoe vroeg moet ik morgen uit de veren en wat moet ik doen om hem te verzorgen?
Is het dan zo eentje? http://nl.wikipedia.org/wiki/Felegyhazer_tuimelaar

Belangrijkste is water neerzetten en een beschut plekje, ze slapen normaliter in een til met kleine kamertjes, een doos op zijn kant met een krant onderin vinden ze erg fijn.
Water is belangrijker dan voer, vooral als ze gewond zijn.

Erg aardig dat je de moeite neemt. :)
be nice or go away
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:46:51 #23
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99563538
Zolang het donker is blijft hij wel rustig, je had hem beter in een konijnenhok oid kunnen doen, minder stress voor de duif, hij zit beschut, en geen poep in je kamer.

Als je water en voer geeft heeft hij alles wat hij nodig heeft.

Verder wacht ik je foto even af.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:58:30 #24
42366 Staal
pi_99564063
Karin, zo mooi is Duif niet. Hij/zij is antraciet met wit op de vleugelinzet en op de rug. Wel veel grotere oogjes dan duiven gewoonlijk hebben.

Partner kwam net thuis en die is wel zo lief dat hij er meteen mee akkoord gaat. Ook m.b.t. dierenarts. O+ .

@Arnold, ik heb geen konijnenhok o.i.d. Hij zit in een inklapbaar booschappenkrat met daarop als afdekking het haardscherm. Ik wist niets beters te verzinnen. Wel met water en voer en een knalroze fleecedeken. :').

Morgen meld ik de duif aan op die NPOsite en anders snor ik wel een kotje op MP. Of timmer zelf wel iets in elkaar.
Un certain jeune homme
  zondag 17 juli 2011 @ 00:03:39 #25
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_99564324
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:58 schreef Staal het volgende:
Karin, zo mooi is Duif niet. Hij/zij is antraciet met wit op de vleugelinzet en op de rug. Wel veel grotere oogjes dan duiven gewoonlijk hebben.

Partner kwam net thuis en die is wel zo lief dat hij er meteen mee akkoord gaat. Ook m.b.t. dierenarts. O+ .

@Arnold, ik heb geen konijnenhok o.i.d. Hij zit in een inklapbaar booschappenkrat met daarop als afdekking het haardscherm. Ik wist niets beters te verzinnen. Wel met water en voer en een knalroze fleecedeken. :').

Morgen meld ik de duif aan op die NPOsite en anders snor ik wel een kotje op MP. Of timmer zelf wel iets in elkaar.
Oh nou, als je een pic post komen we er wel uit denk ik. *Mijn opa had duiven, ;) *

Lol, klinkt als een mooi mandje. ;)

Als het geen postduif is heb je niet veel aan de NederlandsePostduivenhoudersOrganisatie, er zijn ook andere duivenwedstrijden waarbij ze ringen krijgen, vaak wel met een kenmerk om ze weer terug te vinden als ze wegvliegen. :)

Lief van jou en wederhelft, ach ja, als je toch al vogels in de tuin hebt waarom dan niet een duif er bij. ;)
be nice or go away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')