Thnx dearquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Als het goed is heeft de duif een vaste ring om met land/jaartal/nummer (dus bv NL 10 1234567). Dat nummer kun je hier invoeren; http://www.npo.nl/duif-gevonden
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Sealnova het volgende:
We hebben ook ooit zo'n wedstrijdduif gevonden, toen we de eigenaar belde adviseerde hij ons om z'n nek maar om te draaien want hij had er toch niks meer aan
Hij ligt nu in het donker in de kamer hiernaast. Ik ga hem niet meer buggen omdat hij de hele dag al uitgeput leek en ik hem net natuurlijk opgejaagd heb om hem te vangen. Hoop eigenlijk dat-ie een beetje rust krijgt en op kracht komt. Maar er is wel wat mis met zijn linkervleugeltje. Geen bloed overigens. Hij heeft ook niet gegeten van de eieren die ik gekookt had. Nu duivenvoer in de bak gezet. (Die heb ik altijd in huis voor de Turkse Tortels die in de tuin leven.)quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:07 schreef ElisaB het volgende:
Je kunt 'm ergens melden (met het nummer) en dan neemt de eigenaar contact met je op. Althans; zo ging het toen ik een postduif in de tuin had zitten.
Ik wil zo best even voor je zoeken, maar zo ongeveer elke postduivenvereniging heeft zo'n dienst
Probeer dan die link van pumpkin_Rubyquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:14 schreef Staal het volgende:
Als ik morgen de nummers kan bekijken op zijn ringen is er dan een manier om net zoals bij een chip de eigenaar te achterhalen?
Standaard reactie.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Sealnova het volgende:
We hebben ook ooit zo'n wedstrijdduif gevonden, toen we de eigenaar belde adviseerde hij ons om z'n nek maar om te draaien want hij had er toch niks meer aan
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Als het goed is heeft de duif een vaste ring om met land/jaartal/nummer (dus bv NL 10 1234567). Dat nummer kun je hier invoeren; http://www.npo.nl/duif-gevonden
Meerdere ringen betekent meestal dat de duif meedoet aan een wedstrijd en een overnachting bij jou betekent dan dat de duif niet geheel competitiegeschikt is. Meestal is dat einde duif. Dat zou je kunnen navragen aan de eigenaar, misschien laat die je een andere bestemming voor het dier zoeken als jij daar moeite voor wil doen.
Wat fucklui zijn die duivenmelkers eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:11 schreef Sealnova het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Standaard reactie.
Postduif wordt soepduif. Gebeurt dagelijks.
Nee, die staken wegens de loonsverlagingen en ontslagen bij de posterijen de laatste tijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:19 schreef Stringer het volgende:
Bij mij hebben twee postduiven besloten om een nest te bouwen op het balkon. Ik snap dat niet, zijn dit dan ongehoorzame postduiven ofzo?
Alles kan, maar ik garandeer niets. Bedenk je ook eens even dat zo'n beestje gewend is om z'n voer in een bakje te krijgen in plaats van het in de vrije natuur te moeten zoeken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:23 schreef Staal het volgende:
[..]
.
Kan ik de duif niet zo helpen dat hij de vrije natuur in kan?
Echt, heel nobel van je, maar je kan in principe nog beter je geld als kattenbakvulling gebruikenquote:Heb toevallig een klein mazzeltje dus wil er gerust mee naar een dierenarts voor het vleugeltje.
Dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.quote:Misschien een domme vraag maar ik weet vrijwel niets van duiven.
Ow, ik wist ook niks van kauwtjes en ik heb wel een jong gered en in huis gehad.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Alles kan, maar ik garandeer niets. Bedenk je ook eens even dat zo'n beestje gewend is om z'n voer in een bakje te krijgen in plaats van het in de vrije natuur te moeten zoeken.
[..]
Echt, heel nobel van je, maar je kan in principe nog beter je geld als kattenbakvulling gebruiken
[..]
Dan moet je er al helemaal niet aan beginnen.
Als hij terug gaat is het best he. Ik wil hem juist liever helemaal niet houden. Maar zijn linkervleugel is niet in orde.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:32 schreef Arnold_fan het volgende:
Die duif kan niet in het wild leven. Wat je kunt doen is een hokje kopen, en hem een paar maanden vasthouden samen met een andere duif. In dat geval is de kans er dat hij blijft, anders vliegt hij direct terug naar zijn hok.
Zal morgen even een foto plaatsen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:35 schreef Arnold_fan het volgende:
Als hij er bijzonder uitziet is de kans trouwens erg groot dat het een sierduif is, postduiven struikelt je over in de stad.
In dat geval heb je niets aan de bovenstaande link, als je een foto post zie ik het wel.
Is het dan zo eentje? http://nl.wikipedia.org/wiki/Felegyhazer_tuimelaarquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Zal morgen even een foto plaatsen.
Hoe vroeg moet ik morgen uit de veren en wat moet ik doen om hem te verzorgen?
Oh nou, als je een pic post komen we er wel uit denk ik. *Mijn opa had duiven,quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:58 schreef Staal het volgende:
Karin, zo mooi is Duif niet. Hij/zij is antraciet met wit op de vleugelinzet en op de rug. Wel veel grotere oogjes dan duiven gewoonlijk hebben.
Partner kwam net thuis en die is wel zo lief dat hij er meteen mee akkoord gaat. Ook m.b.t. dierenarts..
@Arnold, ik heb geen konijnenhok o.i.d. Hij zit in een inklapbaar booschappenkrat met daarop als afdekking het haardscherm. Ik wist niets beters te verzinnen. Wel met water en voer en een knalroze fleecedeken..
Morgen meld ik de duif aan op die NPOsite en anders snor ik wel een kotje op MP. Of timmer zelf wel iets in elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |