abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_99537803


Francis Albert Sinatra (Hoboken (New Jersey), 12 december 1915 – Los Angeles, 14 mei 1998) was een Amerikaans zanger, acteur, filmproducent en filmregisseur.

Biografie

Frank Sinatra, geboren in Hoboken (New Jersey), besloot zanger te worden nadat hij Bing Crosby op de radio hoorde. Hij begon in kleine clubs in New Jersey, en kwam op die manier onder de aandacht van trompettist en bandleider Harry James.

Na een korte periode met James sloot hij zich aan bij het Tommy Dorsey Orchestra, en na zijn debuut met hen in 1940 werd hij beroemd als zanger. Hij had een grote aantrekkingskracht op de tieners van die tijd (de zg. bobbie soxers), die een heel nieuw publiek waren voor populaire muziek. Deze muziek was tot dan toe voorbehouden aan volwassenen, en Sinatra werd zo het eerste tieneridool.

Eind jaren veertig en begin jaren vijftig ging het bergaf met zijn carrière, maar hij maakte een comeback als acteur in de film From here to Eternity. Hij verscheen daarna in veel verschillende films, in het bijzonder The man with the golden arm en The Manchurian Candidate.

In de vijftiger en zestiger jaren was Sinatra een populaire attractie in Las Vegas. Hij was bevriend met Dean Martin, Sammy Davis Jr., Peter Lawford en Joey Bishop, en samen vormden zij de Rat Pack – een losse groep muzikanten en zangers die vrienden waren en samen feest vierden. Samen met andere Rat Pack-leden speelde hij in een aantal films, waaronder Ocean's 11, Sergeants 3 en Robin And The 7 Hoods.


Enkele geliefde nummers

Geselecteerde albums
In The Wee Small Hours.
Songs For Swingin'Lovers.
A Swingin'Affair.
Sinatra-Basie : An Historic Musical First.
September Of My Years.
Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim.
A Man Alone.
Ol' Blue Eyes Is Back.

Wikipedia

Deze held mag ook zijn eigen topic.

[ Bericht 26% gewijzigd door Roflpantoffel op 16-07-2011 13:10:11 ]
pi_99537826
Mr. Francis Albert! _O_
pi_99538136
quote:
Robbie Williams heeft ie ook nog een keer gezongen met iemand. Weet alleen niet meer wie het was, kan de video ook niet meer vinden. ;(

Edit: gevonden
pi_99538301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 13:13 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Robbie Williams heeft ie ook nog een keer gezongen met iemand. Weet alleen niet meer wie het was, kan de video ook niet meer vinden. ;(

Edit: gevonden
Erg goed concert. heb ik nog ergens op dvd liggen. :)
pi_109290286
Ik was in een bui om een topic aan te maken speciaal voor deze unieke artiest.

Hopelijk zijn er meer bewonderaars, en ik zou ze willen vragen enkele favoriete nummers van Sinatra te posten.

De mijne zijn zonder twijfel:


Deze muziek brengt mij in zo'n melancholische bui, niet te omschrijven.

Iemand nog suggesties?
pisvlek
  maandag 19 maart 2012 @ 21:31:47 #8
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_109290994
quote:
Ja, leuk! :Y

Goeie ouwe tijd...
pisvlek
  maandag 19 maart 2012 @ 21:35:01 #10
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_109298535

Ondanks dat ik Rotterdammer ben heb ik deze versie 100x liever dan 'onze' Leen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 10:09:41 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109304989
Dit topic is gemerged met een ouder frank sinatra topic O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109313045
Dom van mij, natuurlijk was er al een Sinatra topic! |:(

Edit:

Mijn opening was trouwens niet waardig aan Frank, roflpantoffel heeft het beter gedaan. Deze artiest verdient op z'n minst een fatsoenlijke OP. Ach ja, het was laat en de Ardbeg begon parten te spelen :)

[ Bericht 26% gewijzigd door DrunkenBuddha op 20-03-2012 14:33:07 ]
pisvlek
pi_109313213
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 00:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Ondanks dat ik Rotterdammer ben heb ik deze versie 100x liever dan 'onze' Leen.
Dat betekent dat je smaak hebt :)
pisvlek
pi_109459736
Met Dean Martin was er ook een "roast of frank sinatra" waarbij vele komieken en oude artiesten wat komen zeggen over Frank Sinatra, erg grappig, het staat ook allemaal op youtube.

Frank Sinatra was niet alleen een goede zanger maar had ook veel gevoel voor humor, het is altijd erg leuk om hem samen met Dean Martin te zien.

Het is wel lastig om hem "my way" te zien zingen in zijn laatste jaren, het gaat nu eenmaal echt over zijn leven, wat dan bijna ten einde is. Daar wordt ik toch altijd best droevig van.

Nancy Sinatra kon ook best zingen, maar ik denk wel dat ze altijd overschaduwd is door haar vader. Onbedoeld natuurlijk, maar daar valt niets aan te doen. Frank jr kan ook best aardig zingen, jammer dat hij het weinig gedaan heeft.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_126748630
Zo een Frank Sinatra topic. Wat goed :D Ga ik eens doorlezen (en tegelijkertijd ff bumpen).
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_126758911
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:02 schreef Rhalius het volgende:
Frank Sinatra was niet alleen een goede zanger maar had ook veel gevoel voor humor, het is altijd erg leuk om hem samen met Dean Martin te zien.
Timing he. Het is niet helemáál een ander talent.

Ik vind het een heerlijke zanger, jammer dat ik niet tegen die muzikale begeleiding kan. Die afschuwelijke bigbands of een bak mierzoete violen, dan blijven er maar een paar (bekende) nummers over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 mei 2013 @ 13:33:01 #19
368515 Rhalius
Verteller
pi_126763138
Hier is een vrij zeldzaam moment: een erg jonge Frank Sinatra die samen zingt met Groucho Marx.


Dit nummer schijnt het beste moment uit de hele film te zijn.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_126812221
Wisten jullie dat zelfs Frank Sinatra ondanks zijn staat van dienst en grootheid tijdens de Grammy's werd afgekapt?


Eindverantwoordelijke producer voor die show is volgens zegge daarna nooit meer in Hollywood aan werk gekomen.

Maar Frank Sinatra had in zijn prime ook negatieve uitlatingen jegens andere artiesten.

quote:
His kind of music is deplorable, a rancid smelling aphrodisiac. It fosters almost totally negative and destructive reactions in young people.
Hij had het toen over een jonge Elvis Presley. :{

Ik waardeerde de man als artiest bijzonder en als ik aan hem denk, dan denk ik aan twee optredens die voor mij de man identificeerde.



en


Vooral aan het einde geeft de apotheose vooral kippenvel.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2013 15:41:47 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:03:35 #22
368515 Rhalius
Verteller
pi_126826376
Aan de andere kant kwam hij wel op voor zwarte artiesten, sammy davis junior moest dezelfde behandeling krijgen als hem en Dean Martin. Dat is wel mooi, daarmee hebben ze wel geholpen in de strijd tegen racisme.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')