Dat is inderdaad het gevaarlijke van zo'n uitspraak of wet. Alles wat de meerderheid/regering niet bevalt, wordt verboden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:12 schreef Nielsch het volgende:
Ik hoop dat het verbod er komt. Dan kunnen we namelijk ook andere clubjes waarvan individuele leden de wet overtreden gaan verbieden. Ik dacht zo eens te beginnen met de PVV.
Oke.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:10 schreef Re het volgende:
het zal mij benieuwen of de civiele rechter hier daadwerkelijk iets over te zeggen heeft
Volgens mij komt de OvJ het recht toe ontbinding van rechtspersonen te eisen, voor de civiele rechter welteverstaan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:10 schreef Re het volgende:
het zal mij benieuwen of de civiele rechter hier daadwerkelijk iets over te zeggen heeft
Dat is het punt een beetje. Elke poging tot herziening van de wet door een rechtspersoon zou dan prompt strafbaar worden. Immers, de wet is de wet en iedereen die daar verandering in wil brengen is in verschillende gradaties bezig de openbare orde te verstoren.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als de vereniging daadwerkelijk bezig is met het plegen van criminele daden, dan is een verbod logisch. Maar wat er precies mis is met deze vereniging ontgaat mij ten ene male. Het is een vereniging die zich richt op pedofielen (pedofiel zijn is niet strafbaar, dat zou ook idioot zijn) en die zich verder voor zover bekend aan de wet houdt en via democratische weg dingen wil die de meerderheid in Nederland niet wil (wederom: niets mis mee).
Een discussie met pedofielen is toch ook wel te voorspellen hoe het gesprek gaat? In een ideale normale maatschappij zou het geen probleem zijn om bij een klein kind over zijn geslachtsdelen te strelen dan wel oraal te bevredigen. Want een kind mag in die maatschappij gewoon seksuele gevoelens hebben die niet weg gestopt hoeven te worden. Dat is zo'n beetje de strekking die ik de voorzitter van stichting Martijn hoorde vertellen in Pownews.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:21 schreef Taurus het volgende:
Morgen is het onderwerp bij 'debat op 2' wéér pedofielie. Zul je zien dat bij de gasten weer een pedojager en wat ouders van misbruikte kindjes zitten. Kan nu al voorspellen hoe dat gesprek gaat.
Ze zouden eens een keer alleen pedofielen uit moeten nodigen, en wat psychologen of rechtsgeleerden. Dan wordt het een boeiende discussie.
dan kan een psycholoog hem vertellen dat de reden dat omdat hij pedo is valt op kinderen die die gevoelens nog niet hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:29 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een discussie met pedofielen is toch ook wel te voorspellen hoe het gesprek gaat? In een ideale normale maatschappij zou het geen probleem zijn om bij een klein kind over zijn geslachtsdelen te strelen dan wel oraal te bevredigen. Want een kind mag in die maatschappij gewoon seksuele gevoelens hebben die niet weg gestopt hoeven te worden. Dat is zo'n beetje de strekking die ik de voorzitter van stichting Martijn hoorde vertellen in Pownews.
Maar die kunnen dan toch van repliek gediend worden door de overige deelnemers?quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:29 schreef Mylene het volgende:
Een discussie met pedofielen is toch ook wel te voorspellen hoe het gesprek gaat? In een ideale normale maatschappij zou het geen probleem zijn om bij een klein kind over zijn geslachtsdelen te strelen dan wel oraal te bevredigen. Want een kind mag in die maatschappij gewoon seksuele gevoelens hebben die niet weg gestopt hoeven te worden. Dat is zo'n beetje de strekking die ik de voorzitter van stichting Martijn hoorde vertellen in Pownews.
Serieus, wil GroenLinks dat? Dat was namelijk inderdaad een veel betere regeling.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:52 schreef DS4 het volgende:
Wat dat betreft voel ik veel voor het standpunt van GL die weer terug willen naar 12-16 een klachtdelict maken.
Iig tot niet zo lang geleden. Maar ik hou de standpunten niet dagelijks bij van die partij... desondanks lijkt het mij niet iets waar ze in zijn gaan schuiven.quote:
Precies.quote:Dat was namelijk inderdaad een veel betere regeling.
Ze schreeuwen het ook niet van de daken. En het is gewoon een zinnig standpunt. Maar ja, er zijn inderdaad velen die als het hier om gaat alle verstand verliezen.quote:Ik had echter niet gedacht dat er nog een partij bestond die zoiets in haar platform heeft staan. Het staat toch een beetje gelijk aan politieke zelfmoord als je ook maar iets wilt doen aan de idiote pedo-wetgeving waar we nu mee zitten.
Dit dus, zulke mensen zijn gewoon tikkende tijdbommen want vroeg of laat gaan ze toch over de schreef.quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:26 schreef Bastard het volgende:
Top, zet alles op alles om pedo's van de maatschappij te weren.
Voor zover ik weet is dat niet waar.quote:Op zondag 27 november 2011 02:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dit dus, zulke mensen zijn gewoon tikkende tijdbommen want vroeg of laat gaan ze toch over de schreef.
Dat is jouw persoonlijke mening. Ik heb liever dat je die voor je houdt.quote:Belachelijk trouwens dat je zomaar een vereniging kunt opstarten voor pedofielen, ik vind dat als je zulk soort seksuele behoeftes heb dat je dat maar lekker voor je houd.
Maar dat magquote:Ik dacht dat we in dit land normen en waarden hebben en ik vind dat je met zo een vereniging voorbij gaat aan die normen en vooral de waarden.
quote:Op zondag 27 november 2011 02:35 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dit dus, zulke mensen zijn gewoon tikkende tijdbommen want vroeg of laat gaan ze toch over de schreef.
Eens.quote:Op zondag 27 november 2011 10:22 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Bewijs? Bronnen? Statistieken?
Of enkel je eigen gevoel, je intuïtie, en aannames?
Vind je niet dat de kinderen in deze strijd meer verdienen dan enkel die vage gevoelens van je? De harde feiten, en de best mogelijke aanpak; dat is wat ze verdienen.
Men vindt 'tegen pedofielen zijn' nog altijd belangrijker dan 'voor kinderen.' Terwijl dat laatste toch echt het belangrijkste zou moeten zijn.
Voor mensen met verstand, zoals ik, gaat dit om kinderen. Voor mensen als jij gaat dit vooralsnog slechts om de pedofielen. Je prioriteiten liggen dus verkeerd. En daar wordt geen kind mee geholpen.
Nouja, ik vind die Martijn ook een beetje een mafketel hoor. Maar bij hem kwam er tenminste nog iets inhoudelijks uit. Die ouders van slachtoffertjes - hoe begrijpelijk ook - voegden gewoon niets toe en storen de discussie dan, wat mij betreft. Ik vond het wel goed dat dat eindelijk ook eens werd gezegd, in andere bewoordingen ('als het mijn kind was geweest had ik ook liever dat zo iemand zwaar gestraft wordt, maar we moeten objectief blijven', zoiets). Het wordt dan opeens emotioneel en zoals ook al meer werd aangegeven: het verbieden helpt niets, ze zijn er nu eenmaal en we moeten er toch iets mee. Dus praten, niet schelden.quote:Op zondag 27 november 2011 20:41 schreef DS4 het volgende:
Tranentrekkend die malloten in debat op 2. Iemand verwijten dat hij in de buurt is komen wonen terwijl hij niets illegaals heeft gedaan.
Want als je het voor je houdt ben je geen tikkende tijdbom?quote:Op zondag 27 november 2011 02:35 schreef PKRChamp het volgende:
Belachelijk trouwens dat je zomaar een vereniging kunt opstarten voor pedofielen, ik vind dat als je zulk soort seksuele behoeftes heb dat je dat maar lekker voor je houd.
Dan ben ik blij dat jij die normen en waarden niet bepaalt.quote:Ik dacht dat we in dit land normen en waarden hebben en ik vind dat je met zo een vereniging voorbij gaat aan die normen en vooral de waarden.
Het gaat dat soort mensen meestal helemaal niet om het voorkomen van misbruik, hoewel ze dat zelf gek genoeg wel schijnen te denken. Het gaat ze onbewust juist om wat DrBill heeft aangekaart: [je eigen persoon versterken door je af te zetten tegen bepaalde groepen.]quote:Op maandag 28 november 2011 11:38 schreef SicSicSics het volgende:
Uit verschillende onderzoeken (en behandelingen in, ik geloof Canada) bleek dat het praten over de behoefte en het sociaal begeleiden van pedofielen juist hielp bij het voorkomen van misbruik.
Die Martijn heeft ook een groot probleem: zijn mening wordt niet geaccepteerd. Hoe vaak er wel niet werd gezegd dat hij niet vergoeilijkend mag spreken over bepaalde feiten... terwijl dat nu juist wel mag: hij mag vinden dat het allemaal niet zo erg is. Wat hij zegt past precies binnen een rechtstaat: we vinden dat het allemaal moet mogen, maar zo lang als het verboden is moet je het niet doen. Dat lijkt mij een opvatting waar niets mis mee is. Ik ben het er inhoudelijk niet mee eens, maar dat is niet ter zake doende.quote:Op zondag 27 november 2011 21:11 schreef Taurus het volgende:
Nouja, ik vind die Martijn ook een beetje een mafketel hoor. Maar bij hem kwam er tenminste nog iets inhoudelijks uit.
Ja, die worden al emotioneel als iemand het niet meteen enorm afkeurt. Dat is een verdomd lastige houding in een discussie: alles wat niet precies past bij jouw opvattingen willen verbieden om zelfs maar uit te spreken. Ik snap dat die ouders niet meer objectief zijn, maar de klacht treft dan ook vooral degenen die menen dat in een discussie ouders erbij betrekken helpt.quote:Die ouders van slachtoffertjes - hoe begrijpelijk ook - voegden gewoon niets toe en storen de discussie dan, wat mij betreft.
Ja, maar zo'n oude tang (wat was haar rol eigenlijk in de discussie?) die vind eigenlijk dat ze allemaal maar dood moeten, of iig moeten slapen onder een brug, want ze hebben geen rechten...quote:Ik vond het wel goed dat dat eindelijk ook eens werd gezegd, in andere bewoordingen ('als het mijn kind was geweest had ik ook liever dat zo iemand zwaar gestraft wordt, maar we moeten objectief blijven', zoiets). Het wordt dan opeens emotioneel en zoals ook al meer werd aangegeven: het verbieden helpt niets, ze zijn er nu eenmaal en we moeten er toch iets mee. Dus praten, niet schelden.
Ja, maar er is natuurlijk ook wel iets goed mis met je als je niet snapt waarom de samenleving dit afkeurt. En dat hoor ik inderdaad niet zo vaak terug in het verhaal van die Martijn. Hij neemt duidelijk geen afstand van z'n eigen voorkeur, dat snap ik wel, maar dat is wel de reden waarom hij op weinig respect kan rekenen.quote:Op maandag 28 november 2011 15:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die Martijn heeft ook een groot probleem: zijn mening wordt niet geaccepteerd. Hoe vaak er wel niet werd gezegd dat hij niet vergoeilijkend mag spreken over bepaalde feiten... terwijl dat nu juist wel mag: hij mag vinden dat het allemaal niet zo erg is. Wat hij zegt past precies binnen een rechtstaat: we vinden dat het allemaal moet mogen, maar zo lang als het verboden is moet je het niet doen. Dat lijkt mij een opvatting waar niets mis mee is. Ik ben het er inhoudelijk niet mee eens, maar dat is niet ter zake doende.
Absoluut, ik begrijp die ouders wel, ze hadden daar alleen niet moeten zitten (niet uitgenodigd moeten worden). Iedere keer die dooddoeners er tussen: 'ze beseffen niet hoeveel schade ze aanrichten, wij hebben zoveel schade, het is gewoon schadelijk, het mag gewoon niet, ik vind het gewoon niet kunnen', enzovoorts, enzovoorts.quote:Ja, die worden al emotioneel als iemand het niet meteen enorm afkeurt. Dat is een verdomd lastige houding in een discussie: alles wat niet precies past bij jouw opvattingen willen verbieden om zelfs maar uit te spreken. Ik snap dat die ouders niet meer objectief zijn, maar de klacht treft dan ook vooral degenen die menen dat in een discussie ouders erbij betrekken helpt.
Ja, dat zijn inderdaad uitspraken die je in een goede discussie niet zou moeten horen.quote:Ja, maar zo'n oude tang (wat was haar rol eigenlijk in de discussie?) die vind eigenlijk dat ze allemaal maar dood moeten, of iig moeten slapen onder een brug, want ze hebben geen rechten...
En het dan gek vinden dat pedofielen vinden dat er een hetze is.
Nouja, hier speelt ook de vreemde automatische aanname dat als je iets verbiedt, het verdwijnt denk ik. Zie ook elke drugsdiscussie bijvoorbeeld. Als je een verbod aanvecht is de eerste reactie ALTIJD over de 'schande' nooit hoe het verbod daar bij zou helpen. Daarbij wordt dus totaal voorbijgegaan aan de evt. schade van een verbod, laat staan de wenselijkheid om iemand deze vrijheid te gunnen.quote:Op maandag 28 november 2011 12:46 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het gaat dat soort mensen meestal helemaal niet om het voorkomen van misbruik, hoewel ze dat zelf gek genoeg wel schijnen te denken. Het gaat ze onbewust juist om wat DrBill heeft aangekaart: [je eigen persoon versterken door je af te zetten tegen bepaalde groepen.]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |