Bron: http://www.deredactie.be/(...)N_110715_OpaOp29jaarquote:29-jarige Brit gaat als opa door het leven
De appel valt niet ver van de boom, dat mag de 29-jarige Brit Shem Davies concluderen nu zijn veertienjarige dochter bevallen is van een meisje. Davies kroont zich meteen tot de jongste grootvader van Groot-Brittannië.
Een week voor haar vijftiende verjaardag is Tia, de dochter van Shem, bevallen van een meisje genaamd Ava Grace. De baby werd tien weken te vroeg geboren, waardoor ze nu nog een tijdje in een couveuse moet liggen. Hoewel ze slechts 900 gram weegt, zegt haar familie in The Sun dat ze het opvallend goed stelt.
De jongste grootvader van Groot-Brittannië, die zelf papa werd op zijn veertiende, was geschrokken toen zijn dochter Tia hem het nieuws van haar zwangerschap vertelde. "Het lijkt alsof het nog maar gisteren was dat Tia zelf een baby was. En nu is ze mama."
Shem was naar eigen zeggen niet boos toen hij lucht kreeg van de zwangerschap. "Beter dan wie ook weet ik hoe het voelt om al op jonge leeftijd een ouder te zijn. Ik heb het destijds niet goed aangepakt, want ik kon het nieuws niet aan. " Nauwelijks drie maanden na zijn vaderschap gingen hij en zijn vriendin Kelly uit elkaar.
Zijn kleindochter Ava Grace kan alvast rekenen op een speelkameraad, want net geen negen maanden geleden beviel de nieuwe vriendin van opa Shem van een flinke zoon.
Die sletje (moeder) rookte zeker.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:26 schreef Sushimonster het volgende:
Dat kapsel met dat voorhoofd... Niet compatible.
Overigens is opa werkloos.quote:The grandad said: "One minute Tia's a baby, the next she's pregnant. I could have yelled at her, but what's the point? I know how hard it's going to be for them because I was in their shoes at the same age. I didn't handle it very well when I became a dad at 14. I wasn't able to cope with it and I ran away."
Tia's cafe worker mum Kelly, 30, said: "My worst nightmare has always been that Tia would repeat my mistake and get pregnant young. I always lectured her about contraception."
Was te verwachten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:30 schreef Elfletterig het volgende:
Uit het artikel in The Sun:
[..]
Overigens is opa werkloos.
quote:
Sterker nog, er leven nu zes generaties, zo staat in het Engelse artikel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:33 schreef DemonRage het volgende:
Er is niet gevraagd wat de ouders van die 2 ("grandma" en "granddad") ervan vinden, want die zijn hoogstwaarschijnlijk ook nog in leven.
Nee, het is walgelijk en we moeten dit met zijn allen veroordelen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Terug naar school.
OT: De moraalridders die zo goed weten hoe anderen moeten leven hebben zich alweer gemeld zie ik. Wordt weer een missionaris topic.
Wat boeit het of iemand anders op z'n 14-de, 18-de of 22-ste een kind krijgt? Laat mensen lekker leven zoals ze zelf willen.
Ah, de moraalridder die zo goed weet hoe anderen met taal moeten omgaan, heeft zich alweer gemeld, zie ik.quote:
Nee, het kind is nu geboren, ten tijde van het Sun artikel was zijn dochter nog zwanger.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:42 schreef RaZ het volgende:
Beetje laat die belgen.
Het originele artikel is van 25 januari dit jaar: http://www.thesun.co.uk/s(...)ml?OTC-RSS&ATTR=News
Verdomd, heb ik dat bericht een half jaar eerder dus mooi verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, het kind is nu geboren, ten tijde van het Sun artikel was zijn dochter nog zwanger.
Opa van 29 heeft nog geen dag van z'n leven gewerkt, oma van 30 woont nu samen met een andere werkloze vent, heeft er nog een kind uitgepoept en woont in een gemeenteflat met een flatscreen en een zooi blackberries in het appartement.
Hoe het op scholen zit weet ik niet, maar de NHS heeft 'Sexual health centres' waar je de pil, spiraaltjes, condooms etc. kunt halen. En het is helemaal gratis. Je kunt je daar ook laten testen op zwangerschappen en SOA's.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen sexuele voorlichting op school in de UK daarom schijnt daar het tienerzwangerschaps probleem zo groot te zijn
Dat plaatje is duidelijk niet gemaakt door iemand die de Engelse taal erg machtig is.quote:
Die moeder heeft een even onfortuinlijk voorhoofd, maar wél een correcte haarstyle om het te verbergen.quote:
Jaaa, laten we met zn allen en masse doorfokken en op onze 18de al 2 of 3 kinderen hebben. Weten we zeker dat we net zolang kunnen doorwerken totdat we ergens in onze 80er of 90er jaren letterlijk dood op de werkvloer neerpleuren, want vadertje staat moet genoeg belastinggeld krijgen om deze kanzenjongeren te blijven sponsorenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:39 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Terug naar school.
OT: De moraalridders die zo goed weten hoe anderen moeten leven hebben zich alweer gemeld zie ik. Wordt weer een missionaris topic.
Wat boeit het of iemand anders op z'n 14-de, 18-de of 22-ste een kind krijgt? Laat mensen lekker leven zoals ze zelf willen.
Ik begrijp niet al te veel van je post, maar jij wilt dus gaan bepalen wanneer andere mensen kinderen mogen krijgen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:57 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Jaaa, laten we met zn allen en masse doorfokken en op onze 18de al 2 of 3 kinderen hebben. Weten we zeker dat we net zolang kunnen doorwerken totdat we ergens in onze 80er of 90er jaren letterlijk dood op de werkvloer neerpleuren, want vadertje staat moet genoeg belastinggeld krijgen om deze kanzenjongeren te blijven sponsoren
Maw, zeg dan gewoon niets halve zool..
Tevens ook het beste bewijs dat de ABC-versie van sexuele voorlichting en het nieuwe curriculum voor het vmbo _NIET_ werken...
*mompelt over ene mv v/d stam in NL die op 29 jaar ook al oma werd.
Omdat je ook niets van de achterliggende punten wilt begrijpen maar liever je hakken in het zand zet. Kansenjongeren die ts 12-18 al hun eerste kind hebben, hebben er vijf jaar later doorgaans nog 1,2,3 bijgefokt. En aangezien deze kansenjongeren bij gebrek aan opleiding en relevante werkervaring niet bepaald rijkelijk betalende baantjes hebben mag de maatschappij en daarmee Jan Modaal de Hardwerkende Burgerlul wéér een paar ribben uit zn lijf gaan trekken, want die kinderen laten creperen is ook geen stijl.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik begrijp niet al te veel van je post, maar jij wilt dus gaan bepalen wanneer andere mensen kinderen mogen krijgen?
Een heel verhaal, maar geen antwoord op de vraag.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:19 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Omdat je ook niets van de achterliggende punten wilt begrijpen maar liever je hakken in het zand zet. Kansenjongeren die ts 12-18 al hun eerste kind hebben, hebben er vijf jaar later doorgaans nog 1,2,3 bijgefokt. En aangezien deze kansenjongeren bij gebrek aan opleiding en relevante werkervaring niet bepaald rijkelijk betalende baantjes hebben mag de maatschappij en daarmee Jan Modaal de Hardwerkende Burgerlul wéér een paar ribben uit zn lijf gaan trekken, want die kinderen laten creperen is ook geen stijl.
Dat heeft voor de rest niets met een puriteinse moraalridders- of missionarissenmentaliteit te maken; beetje sneu om gelijk die kaart te spelen...
Dat engelsquote:
Dan moet je maar "terug naar school" gaan want nog eens voorkauwen heeft blijkbaar geen zin in jouw geval ...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:23 schreef Kingstown het volgende:
Een heel verhaal, maar geen antwoord op de vraag.
Wil je even ermee kappen anderen woorden in de mond te leggenquote:Het wordt wel steeds leuker, want nu zeg je dat de hoeveelheid kinderen die mensen mogen hebben afhankelijk moet zijn van hun inkomen. Goed plan!
Idealiter wel natuurlijk, maar dit is alleen realiseerbaar door allerlei nazimaatregelen in te voeren, wat ook niet wenselijk is. Er simpelweg voor passen om 'krom te liggen voor die mentaliteit' zal het aantal tienermoeders er ook niet minder op maken en zal de kinderen van die tienermoeders al helemaal niet ten goede komen. Voorlichting helpt een beetje misschien, maar uiteindelijk zul je dit soort taferelen nooit helemaal op kunnen lossen. Kan je misschien van balen, maar ach, shit happens.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:35 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dan moet je maar "terug naar school" gaan want nog eens voorkauwen heeft blijkbaar geen zin in jouw geval ...
[..]
Wil je even ermee kappen anderen woorden in de mond te leggen? Ik zeg dat je zelf het besef moet hebben dat je eerst een fatsoenlijk inkomen moet hebben voordat je überhaupt aan kinderen gaat beginnen, en bij het laaggeschoolde volk c.q. kansenjongeren lijkt dat besef niet aanwezig te zijn. En ik pas ervoor om krom te liggen voor die mentaliteit.
In een groot deel van de wereld is dat volkomen normaal ...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:57 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Jaaa, laten we met zn allen en masse doorfokken en op onze 18de al 2 of 3 kinderen hebben.
Valt tegen. 1 kind en 1 kleinkind.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:53 schreef SemperSenseo het volgende:
Evolutionair gezien is die werkloze 29-jarige opa enorm succesvol.
In tegenstelling tot een hoogopgeleide die 10 -14 jaar hard moet studeren, krom moet liggen om zijn hypotheek te betalen, en een veeleisende vrouw moet zien te scoren. Als hij dertig is heeft hij met moeite 1,5 kind (statistisch) gescoord...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 09:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Valt tegen. 1 kind en 1 kleinkind.
Daar moeten er nog 20 bij.
ALS deze Brit nog meer kindjes gaat maken. Hij is nu immers 29 en heeft er nog steeds maar 1.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:17 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
In tegenstelling tot een hoogopgeleide die 10 -14 jaar hard moet studeren, krom moet liggen om zijn hypotheek te betalen, en een veeleisende vrouw moet zien te scoren. Als hij dertig is heeft hij met moeite 1,5 kind (statistisch) gescoord...![]()
Die werkloze Brit heeft moeiteloos op al zeer jonge leeftijd een vrouw weten te bezwangeren. Blijkbaar met tevredenheid want zijn kind ziet hem als voorbeeld. Als hij 40-50 jaar is dan zullen zijn nakomelingen veel talrijker zijn, en goed kunnen leven in de Britse welvaart maatschappij.
Zoals ik al zei: een evolutionair zeer succesvolle strategie
ehh, nee... hij heeft 2 nakomelingen: een kind en een kleinkind.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:23 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
ALS deze Brit nog meer kindjes gaat maken. Hij is nu immers 29 en heeft er nog steeds maar 1.
Klopt, maar maar 1 kind. Dat betekent dat hij de afgelopen 15 jaar zelf geen kinderen meer heeft geproduceerd. Een hoger opgeleide heeft er op zijn leeftijd zoals aangegeven 1,5; maar geen kleinkind.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
ehh, nee... hij heeft 2 nakomelingen: een kind en een kleinkind.
Nope, 2:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:23 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
ALS deze Brit nog meer kindjes gaat maken. Hij is nu immers 29 en heeft er nog steeds maar 1.
Uiteindelijk redelijk gemiddeld dus, net als de oma, die heeft er schijnbaar ook nog eentje bijgemaakt. Dat maakt 3 kindertjes op 4 volwassenen. Da's dus benedengemiddeld. Goddank. Je moet er toch niet aan denken dat dat soort voorhoofden plus bijbehorend IQ zich al teveel gaan voortplantenquote:Zijn kleindochter Ava Grace kan alvast rekenen op een speelkameraad, want net geen negen maanden geleden beviel de nieuwe vriendin van opa Shem van een flinke zoon.
Helaas is de werkelijkheid wel zo. Er is een omgekeerd verband tussen de IQ/sociale status en de hoeveelheid nakomelingen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nope, 2:
[..]
Uiteindelijk redelijk gemiddeld dus, net als de oma, die heeft er schijnbaar ook nog eentje bijgemaakt. Dat maakt 3 kindertjes op 4 volwassenen. Da's dus benedengemiddeld. Goddank. Je moet er toch niet aan denken dat dat soort voorhoofden plus bijbehorend IQ zich al teveel gaan voortplanten
Je moet wel even goed vertalen hé, het is de werkeloze nieuwe vriend van moeder/grootmoeder die beweert dat die nog nooit gewerkt heeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, het kind is nu geboren, ten tijde van het Sun artikel was zijn dochter nog zwanger.
Opa van 29 heeft nog geen dag van z'n leven gewerkt, oma van 30 woont nu samen met een andere werkloze vent, heeft er nog een kind uitgepoept en woont in een gemeenteflat met een flatscreen en een zooi blackberries in het appartement.
En wat verschrikkelijk zeg, dat een werkende moeder een flatscreen TV kan betalen en meer dan een abonnement met gratis Blackberry .. het zou verboden moeten worden, zomaar spullen kopen van je salaris.quote:Her new boyfriend said of the grandad-to-be: "Not only will this guy be Britain's youngest grandad, he already has the title of Britain's worst dad.
"He has not contributed a penny to his daughter's upbringing. I'm not sure that he has worked in his life."
Dat bepaal ik zelf wel, primaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, het is walgelijk en we moeten dit met zijn allen veroordelen.
Volgens mij is de echte reden dat minderjarige moeders een gratis huis van de gemeente krijgen ... Kunnen opa en oma ook weer meer geld aan het cafe opmaken als ze bij dochter intrekken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen sexuele voorlichting op school in de UK daarom schijnt daar het tienerzwangerschaps probleem zo groot te zijn
volledig artikelquote:Pregnant at 15, daughter of Britain's most prolific single mother (And, of course, she's on benefits - just like mum)
She tells her children to do as she says and not as she does.
But the words of mother of 14 Joanne Watson – who receives more than £2,000 a month in state handouts – have fallen on deaf ears.
Her 15-year-old daughter Mariah is pregnant, the father has ‘left the scene’, and the youngster is about to start living off benefits.
Mrs Watson, 40, is raising her giant brood alone after parting from her husband John, 46, three years ago, and breaking up with subsequent partner Craig le Sauvage, 35, last year.
Despite this, she has still managed to squirrel away enough cash for a £1,600 breast enhancement and a sunbed. She claims she has always encouraged her daughters to use contraception – but, inevitably, it seems they would rather follow the family tradition.
Mariah’s pregnancy comes after Mrs Watson’s oldest daughter Natasha, 22, got pregnant with her son Branford, now six, when she was 16. Her second eldest daughter Shanice, 19, also got pregnant at 16 with her 22-month-old son Marley.
Mariah says she has no concerns about becoming a teenage mother, as it seems the most natural thing in the world. Initially, she and her child will be supported by the taxpayer.
Ik ageerde dan ook tegen de implicatie in de post van Kingstown dat het dus allemaal maar OK is om zo vroeg aan kinders te beginnen, al dan niet per ongeluk. In dat licht bekeken is het wel handig te vermelden dat Nederland juist 1 v/d laagste percentages tienerzwangerschappen van alle landen op deze aardkloot heeft, juist dankzij het liberale beleid op sexuele voorlichting. Dan mag jij raden welke categorieën meiden ons gemiddelde nog zo omhoog schroeven.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 06:58 schreef zomaarwat het volgende:
Idealiter wel natuurlijk, maar dit is alleen realiseerbaar door allerlei nazimaatregelen in te voeren, wat ook niet wenselijk is. Er simpelweg voor passen om 'krom te liggen voor die mentaliteit' zal het aantal tienermoeders er ook niet minder op maken en zal de kinderen van die tienermoeders al helemaal niet ten goede komen. Voorlichting helpt een beetje misschien, maar uiteindelijk zul je dit soort taferelen nooit helemaal op kunnen lossen. Kan je misschien van balen, maar ach, shit happens.
Als ja of nee te moeilijk is voor je, dan houdt het op.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:35 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dan moet je maar "terug naar school" gaan want nog eens voorkauwen heeft blijkbaar geen zin in jouw geval ...
[..]
Heel mooi van je en hoe ga je dat in de praktijk doen dan? Ga jij bij al het laaggeschoolde volk langs om ze te overtuigen ofzo? ga je emigreren naar een land waar geen laaggeschoold volk is? Verplicht steriliseren? Zeg het maar....buiten frustratie over dat andere mensen seks (kinderen) hebben op een leeftijd die jij niet wilt, lees ik verder niets concreets.quote:Wil je even ermee kappen anderen woorden in de mond te leggen? Ik zeg dat je zelf het besef moet hebben dat je eerst een fatsoenlijk inkomen moet hebben voordat je überhaupt aan kinderen gaat beginnen, en bij het laaggeschoolde volk c.q. kansenjongeren lijkt dat besef niet aanwezig te zijn. En ik pas ervoor om krom te liggen voor die mentaliteit.
Alles om de dwarspoot uit te hangen hèh?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:01 schreef Kingstown het volgende:
Als ja of nee te moeilijk is voor je, dan houdt het op.
Waar wil je hiermee naartoe slimpie? Jij komt met veel tamtam een topic over opa's van niet eens 30 binnenstormen en verkondigen dat "wij zeikberen maar een stel frustie missionarissen zijn", om vervolgens de wijsneus uit te gaan hangen als je erop gewezen wordt dat dat ongebreideld doorfokken niet zonder maatschappelijke en persoonlijke consequenties is. Begin maar eerst eens te vertellen wat er dan zo ge-wel-dig is aan "fok, en laat fokken" en dat heilig te verklaren.quote:Heel mooi van je en hoe ga je dat in de praktijk doen dan? Ga jij bij al het laaggeschoolde volk langs om ze te overtuigen ofzo? ga je emigreren naar een land waar geen laaggeschoold volk is? Verplicht steriliseren? Zeg het maar....buiten frustratie over dat andere mensen seks (kinderen) hebben op een leeftijd die jij niet wilt, lees ik verder niets concreets.
Je bent een beetje in de war. We hebben het hier over de engelse situatie waar vanuit de staat minderjarigen gestimuleert worden om kinderen te biggen. Je hebt dan voordeeltjes zoals een gratis huis. Je krijgt dan een counsil house. Die kinderen ZIJN het inkomen voor die lui.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:35 schreef VanishedEntity het volgende:
Ik zeg dat je zelf het besef moet hebben dat je eerst een fatsoenlijk inkomen moet hebben voordat je überhaupt aan kinderen gaat beginnen
Euhh, nee. Let ook op hetgeen waarop /degene op wie ik met die quote reageerdequote:
I know... Wat in de UK geldt is natuurlijk geen algemeen geldende waarheid. In geval al helemaal niet voor NL waar we deze constructie van voorzieningen niet hebben en de politiek al een begin heeft gemaakt met het opschroeven van de pensioensgerechtigde leeftijd.quote:We hebben het hier over de engelse situatie waar vanuit de staat minderjarigen gestimuleert worden om kinderen te biggen. Je hebt dan voordeeltjes zoals een gratis huis. Je krijgt dan een counsil house. Die kinderen ZIJN het inkomen voor die lui.
Dacht ik ook al aanquote:
Ik had wel een oma en een opoequote:Op zondag 17 juli 2011 13:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dan heet jij inmiddels nu ook opoe, Tong!
Wtf, dat is echt niet normaal hoorquote:Op zondag 17 juli 2011 19:27 schreef Breathtaking het volgende:
Achik ken zelf iemand die op haar 32e oma werd, gebeurt wel vaker.
En de overeenkomst qua gezichtsbouw. Ziet er echt zwakzinnig/niet helemaal 100 uitquote:Op zondag 17 juli 2011 19:35 schreef Nass het volgende:
Ben ik de enige hier die het lengte verschil tussen mum en dad merkt??
Ik zeg niet dat het normaal is, maar dom dat zoiets het nieuws haalt.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:30 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wtf, dat is echt niet normaal hoor.
Vanaf welke leeftijd is het dan wel normaal om opa of oma te worden?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:30 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Wtf, dat is echt niet normaal hoor.
Een 29-jarige opa is anders nieuwswaardig (en record) hoor, allebei ouder geworden op hun 14e!quote:Op zondag 17 juli 2011 19:56 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het normaal is, maar dom dat zoiets het nieuws haalt.
Minstens vanaf je 18e. Voor mezelf hou ik het op 25+, daarvoor is echt te pauper voor woordenquote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vanaf welke leeftijd is het dan wel normaal om opa of oma te worden?
Ja vanaf je 18e is het oke om opa of oma te wordenquote:Op zondag 17 juli 2011 20:02 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Een 29-jarige opa is anders nieuwswaardig (en record) hoor, allebei ouder geworden op hun 14e!
[..]
Minstens vanaf je 18e. Voor mezelf hou ik het op 25+, daarvoor is echt te pauper voor woorden.
Nee, die milf van 14quote:
Nee ze krijgen gratis huis van de overheid als ze kind hebben.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat denk je van overoverovergrootvader op je 74ste ?quote:
Ik las eerst overhuid.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee ze krijgen gratis huis van de overheid als ze kind hebben.
Je weet wat ik bedoel, ouder dusquote:Op maandag 18 juli 2011 12:56 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja vanaf je 18e is het oke om opa of oma te worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |