Ik vraag 't altijd netjes. Maar goed, zit al in een andere trein.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:42 schreef rival het volgende:
gewoon vragen sammetje... let alleen een beetje op de manier hoe....
niet als je dat op een normale toon doet.... ze willen weleens wat in de "verdediging" schieten als het lijkt alsof je ze aanvaltquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vraag 't altijd netjes. Maar goed, zit al in een andere trein.
Ik durf dat ook nooit aan Marokkanen of zo te vragen. Voor je 't weet een mes in je rug!
Het is ook niet aardig om het te vragen met je rug naar hun toe.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik durf dat ook nooit aan Marokkanen of zo te vragen. Voor je 't weet een mes in je rug!
Ik heb ooit in de bus gezeten met een groepje turkse jongens die keihard muziek hadden aanstaan. De hele bus durfde er niks van te zeggen en ik heb uiteindelijk de stoute schoenen maar aangetrokken en gevraagd of het zachter kon. Antwoord: Ja hoor, tuurlijk!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij ziet er heel eng en dreigend uit. Ik ben een schijterd.
Die heerlijk provinciale instelling had ik ook voor ik hier kwam wonen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk er niet echt zo over hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die heerlijk provinciale instelling had ik ook voor ik hier kwam wonen.
net alsof ze daar geen buitenlanders hebben hequote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die heerlijk provinciale instelling had ik ook voor ik hier kwam wonen.
Er zijn ook gewone marokkanen hequote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
een oud hollands vrouwtje zou je het wel vragen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk er niet echt zo over hoor. Maar ik durf 't gewoon niet te vragen.
Die angst is nergens voor nodig. Ik heb hier nog nooit problemen met marokkanen gehad, ik vond de marokkanen in Apeldoorn irritanter dan hier in Utrecht.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk er niet echt zo over hoor. Maar ik durf 't gewoon niet te vragen.
Wel minder, en geloof me, dat maakt uit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:50 schreef rival het volgende:
[..]
net alsof ze daar geen buitenlanders hebben he
overal waar ik kom zie ik buitenlanders.... hell laatst in Ede, hele stad vol... is toch wel die regio....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:51 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wel minder, en geloof me, dat maakt uit.
Ik heb vroeger nooit bij een allochtoon in de klas gezeten bijvoorbeeld.
Ja. Het is gewoon de houding en vaak ook het uiterlijk dat me afschrikt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:51 schreef rival het volgende:
[..]
een oud hollands vrouwtje zou je het wel vragen?
Nergens in NL groeit de Turkse populatie zoals in Apeldoorn.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:52 schreef rival het volgende:
[..]
overal waar ik kom zie ik buitenlanders.... hell laatst in Ede, hele stad vol... is toch wel die regio....
ik kreeg de eerste ook pas te zien in groep 8 hoor
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje, dat snap je natuurlijkquote:
quote:Predikanten Urk keren zich tegen muziekfestival
vrijdag 15 juli 2011 | 12:47 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 15 juli 2011 | 12:49
Tekstgrootte
URK - Twaalf predikanten van diverse kerken op Urk hebben zich in een open brief tegen het Zuiderzeefestival gekeerd.
Dit festival wordt volgende week zaterdag op het voormalige eiland gehouden. De muziek zou haaks staan op bijbelse normen en waarden.
In de brief waarschuwen de predikanten voor de invloed van de pop- en rockmuziek. "Laten we de duivel de kans niet geven om onze jongeren weg te zuigen", valt in het schrijven te lezen. De predikanten hebben moeite met zowel het type muziek, als met de teksten die volgens hen niet stroken met het christelijke geloof. Ze roepen ouders op hierover met hun kinderen te praten en te bidden.
Een woordvoerster van de gemeente Urk heeft vrijdag gezegd dat er gesproken is met de predikanten, maar dat het festival gewoon doorgaat. Burgemeester Jaap Kroon heeft begrip voor het standpunt, maar wil jonge bands op Urk ook een podium bieden.
Piet Bakker, woordvoerder van de organisatie betreurt de brief van de predikanten. Hij was graag met ze in gesprek gegaan, in plaats van via open brieven met elkaar te communiceren.
"Het giert van het muzikale talent op Urk. Wij willen dat talent met dit festival een podium bieden. Los van religieuze of politieke achtergrond." Volgens hem zijn diverse muzikanten die zaterdag op het festival optreden ouderling in de kerk. Bakker nodigt de predikanten van harte uit om tijdens het festival een kijkje te komen nemen. "Ik leid ze graag rond." Volgens Bakker beoogt de organisatie juist een festival voor jong en oud op poten te zetten. "Overdag wordt geen alcohol geschonken, hebben we in de programmering gekozen voor wat rustiger muziek en is er volop vertier voor de kinderen. We willen graag dat iedereen het naar zijn zin heeft."
Idd, had je in Deventer ook wel ja. Ik weet nog met het WK dat NL er al uit lag, maar Turkije nog tegen Duitsland moest. Overal vlaggen, de stad stond half op zijn kop.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:56 schreef Spezza19 het volgende:
[me=Spezza19] is opgegroeid in Zaandam tussen de Turken.... Prachtig volk en het gros daarvan is gewoon hartstikke aardig.
[/me]
Alleen als ze een voetbalwedstrijd wonnen, dan hoorde je tot diep in de nacht die toeterende Mercedessen.
Voorderest nooit last van gehad. Als ik nu af en toe in Zaandam ben, zie ik ook wel de nodige buitenlanders, maar ook daar heb ik eigenlijk nooit last van.
Ja ja, dan had je het die neger toch gevraagd.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje, dat snap je natuurlijk.
Ja idd.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:00 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja ja, dan had je het die neger toch gevraagd.
Nee, dat durf ik niet. Maar dat zou met een blanke met die uitstraling niet anders zijn geweest.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:00 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Zaterdag nog de weg gevraagd aan een neger, en ik leef nog steedsquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:00 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Definieer: Die uitstraling.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dat durf ik niet. Maar dat zou met een blanke met die uitstraling niet anders zijn geweest.
Mjah, weet niet, had je dan niet gewoon 'jongen' gezegd, ipv neger?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dat durf ik niet. Maar dat zou met een blanke met die uitstraling niet anders zijn geweest.
oh zo...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. Het is gewoon de houding en vaak ook het uiterlijk dat me afschrikt.
Een blanke jongen die op dezelfde manier dreigend overkomt, durf ik het ook niet te vragen. Dus het is niet alleen met allochtonen zo.
Echt zo'n gangsterlook, gouden tanden en hij keek me een portie boos.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Definieer: Die uitstraling.
Vanwaar die angst? Ik dacht dat ik schijterig aangelegd was.
Daar moet je vanaf stappen, daar belemmer je jezelf alleen maar mee.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Echt zo'n gangsterlook, gouden tanden en hij keek me een portie boos.
Mja, het zit ook tussen mijn oren, want ik weet heel goed dat uiterlijk niks zegt. Maar ik vind het intimiderend.
Terwijl die arme jongen alleen maar bij zijn vriendjes wil horenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mja, het zit ook tussen mijn oren, want ik weet heel goed dat uiterlijk niks zegt. Maar ik vind het intimiderend.
Waarom? Het ging om een neger. Dan kan ik dat toch gewoon zeggen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:02 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Mjah, weet niet, had je dan niet gewoon 'jongen' gezegd, ipv neger?
Dat zou kunnen. Ik durf het gewoon niet. Misschien dat het ooit eens verandert.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:04 schreef Kluts het volgende:
[..]
Daar moet je vanaf stappen, daar belemmer je jezelf alleen maar mee.
Misschien was ie wel boos omdat zijn trein daarvoor vertraging had....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar daarmee impliceer je wel dat het feit dat het een neger was ermee te maken had dat je niks durfde te zeggen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom? Het ging om een neger. Dan kan ik dat toch gewoon zeggen?
Gewoon preventief schieten. Er zijn zat negers. Die ene goeie die gaan we echt niet missen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Was het nodig voor het verhaal verder, om uit te leggen dat het een neger is?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom? Het ging om een neger. Dan kan ik dat toch gewoon zeggen?
Je hebt er vooral zelf last van.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik durf het gewoon niet. Misschien dat het ooit eens verandert..
die doet zijn best om stoer over te komen zodat dat leuke blondje tegenover hem voor hem zal vallen, maakt ie haar bangquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:04 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Terwijl die arme jongen alleen maar bij zijn vriendjes wil horen
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:06 schreef rival het volgende:
[..]
die doet zijn best om stoer over te komen zodat dat leuke blondje tegenover hem voor hem zal vallen, maakt ie haar bang
zat er ook een leuk blondje in de trein dan? daar zei samzz niets overquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:06 schreef rival het volgende:
[..]
die doet zijn best om stoer over te komen zodat dat leuke blondje tegenover hem voor hem zal vallen, maakt ie haar bang
Het maakt me niet uit waarom. Ik durfde het gewoon niet. Klaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:06 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Misschien was ie wel boos omdat zijn trein daarvoor vertraging had....
Gouden tanden.... Anouk had een tijd lang ook een gouden bek.... had je het ook niet aan haar durven vragen?
Ik denk dat Anouk je eerder afbekt dan die neger van net....
Al draagt een aap een gouden ring.....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:06 schreef rival het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Al draagt een aap een gouden ring.....Geef toe... een neger met zilveren sieraden ziet er ook gewoon niet uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit account is niet meer in gebruik.
Kut te droog?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo klopt hetquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:08 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Geef toe... een neger met zilveren sieraden ziet er ook gewoon niet uit
Skutje sielen?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:08 schreef Godtje het volgende:
Kut te droog?![]()
Ik heb ook nog nooit gehoord van kut zeilen.![]()
Ik heb daar niet echt bij nagedacht...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Was het nodig voor het verhaal verder, om uit te leggen dat het een neger is?
Daar je klaarblijkelijk hetzelfde bedoelde als je jongen had gezegd.
[..]
Je hebt er vooral zelf last van.
Het is niet dat ik je niet begrijp hoor, want ik was een paar jaar geleden precies zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:09 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb daar niet echt bij nagedacht...
En dat heb ik ook.
In Urk welquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:08 schreef Ang3l het volgende:
Laten we de duivel niet de kans geven de jongeren weg te zuigen!
Zijn we nou echt nog in het tijdperk dat rockmuziek van de duivel zou zijn? Net als vroeger Elvis en zo?
Het erge is, dat dat niet alleen in Urk zo gaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
In Urk wel
Ik reed daar een keer op een zondag doorheen..... Geindoctrineerde kindertjes netjes in het zwart die VROLIJK naar de kerk gingen... de ouderen liepen er als gebrainwashde zombies.... En bovenal, ze keken je allemaal boos aan omdat je op God's dag het aandurfde door Urk te rijden....
Ja, alle kerkgangers gingen te voet....
oh ik heb de nieuwe van lil wayne opstaan, ff harder zetten zodat ze kan meegenieten... "kijk mij de nieuwste songs hebben"quote:
Ik weet ook wel dat 't dom en oppervlakkig is. Maar ja, gevoel he.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:09 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is niet dat ik je niet begrijp hoor, want ik was een paar jaar geleden precies zo.
Ik voelde me alleen achteraf zo dom en en oppervlakkig toen ik erachter kwam dat het niet nodig is.
Je hebt inderdaad nog genoeg andere biblebelts in Nederland.....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:11 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het erge is, dat dat niet alleen in Urk zo gaat.
Hier in de dorpen over de waal is het net zo.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:10 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
In Urk wel
Ik reed daar een keer op een zondag doorheen..... Geindoctrineerde kindertjes netjes in het zwart die VROLIJK naar de kerk gingen... de ouderen liepen er als gebrainwashde zombies.... En bovenal, ze keken je allemaal boos aan omdat je op God's dag het aandurfde door Urk te rijden....
Ja, alle kerkgangers gingen te voet....
Lil wie?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
oh ik heb de nieuwe van lil wayne opstaan, ff harder zetten zodat ze kan meegenieten... "kijk mij de nieuwste songs hebben"
Ik vind er niets geks aan hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik durf het gewoon niet. Misschien dat het ooit eens verandert..
Nederland heeft maar één biblebelt zover ik weet?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:11 schreef Spezza19 het volgende:
Je hebt inderdaad nog genoeg andere biblebelts in Nederland.....
Ik ben zelf een vrouw, waarom is het voor mij makkelijk praten?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:13 schreef STING het volgende:
[..]
Ik vind er niets geks aan hoor.
Beetje makkelijk praten hier voor mensen
In sommige gevallen is het gewoon beter om je mond te houden, om te voorkomen dat je een stoot krijgt.
Dat lijkt me echt grappig om te zienquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:13 schreef rival het volgende:
ik lees net dat ik eens op zondag door Urk moet gaan
Nee, het geld was op.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:14 schreef Kreator het volgende:
RIP AAN DE NABESTAANDEN IS ER OOK CAKE EN KOFFIE?
Check.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:13 schreef Techno het volgende:
Nederland heeft maar één biblebelt zover ik weet?
foto uitje!quote:
Ik heb mij deels kapot gelachen... aan de andere kant vond ik het ook wel vrij eng om te zien...quote:
Nog nooit van die gast gehoord, geloof ikquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:14 schreef rival het volgende:
[..]
Wayne!
Hij had vast Wayne's nieuwe mixtape opstaan... jeweetwel.. sorry for the whait!
Ik zou eens een BMW tourmeet door Urk organiserenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:15 schreef rival het volgende:
[..]
lijkt me grappig om eens te doen, al die verontwaardigde blikken
Je mist er ook niks aanquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nog nooit van die gast gehoord, geloof ik.
Jja, datquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:15 schreef rival het volgende:
[..]
lijkt me grappig om eens te doen, al die verontwaardigde blikken
dat lijkt me sterk... als mensen het over de "slechte hedendaagse hiphop" hebben dan noemen ze meestal lil wayne of 50 centquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nog nooit van die gast gehoord, geloof ik.
Ik kan me er iets bij voorstellenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb mij deels kapot gelachen... aan de andere kant vond ik het ook wel vrij eng om te zien...
Waar zij woont moet E.T. nog uitkomen man.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:17 schreef rival het volgende:
[..]
dat lijkt me sterk... als mensen het over de "slechte hedendaagse hiphop" hebben dan noemen ze meestal lil wayne of 50 cent
Het is makkelijk praten voor mensen die op een afstandje op een forum er commentaar op gevenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben zelf een vrouw, waarom is het voor mij makkelijk praten?
Als je echt terug had gelezen, dan had je ook gelezen dat ik al aangaf dat ik Samz wel snap, omdat ik zelf vroeger ook zo was. Het is gewoon een state of mind.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:18 schreef STING het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten voor mensen die op een afstandje op een forum er commentaar op gevenAls je zelf tegenover een persoon zit met een intimiderend uiterlijk, zul je zelf ook niet zo snel geneigd zijn om te vrage of hij z'n muziek iets zachter kan doen. Marrokaanse jochies is een ander verhaal.
Mensen zeggen altijd makkelijk hoe ze in een bepaalde situatie zullen reageren, terwijl in dat praktijk toch echt anders is.
Gister hadden we een heel topic over old skool hiphop....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:18 schreef rival het volgende:
[..]
wie kan mij helpen? de plaat blijft hangen
50 cent ken ik helaasquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:17 schreef rival het volgende:
[..]
dat lijkt me sterk... als mensen het over de "slechte hedendaagse hiphop" hebben dan noemen ze meestal lil wayne of 50 cent
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waar zij woont moet E.T. nog uitkomen man.
bij mij hoef je niet met die onzin aan te komenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gister hadden we een heel topic over old skool hiphop....
Dat waren nog eens tijden
welke onzin?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:20 schreef rival het volgende:
[..]
bij mij hoef je niet met die onzin aan te komen
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind het geen kwestie van onzeker zijn in een bepaalde situatie, zoals deze. Ook al ben je nog zo zelfverzekerd, in sommige situaties kun je maar beter gewoon ervoor kiezen niet de confrontatie aan te gaan, it ain't worth it.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als je echt terug had gelezen, dan had je ook gelezen dat ik al aangaf dat ik Samz wel snap, omdat ik zelf vroeger ook zo was. Het is gewoon een state of mind.
Ik zet net m'n platenspeler met daarop een LP van The Animals af. Awesome, dudequote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waar zij woont moet E.T. nog uitkomen man.
Eens met Sting.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:22 schreef STING het volgende:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind het geen kwestie van onzeker zijn in een bepaalde situatie, zoals deze. Ook al ben je nog zo zelfverzekerd, in sommige situaties kun je maar beter gewoon ervoor kiezen niet de confrontatie aan te gaan, it ain't worth it.
heb je creedence ook op de plank staan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zet net m'n platenspeler met daarop een LP van The Animals af. Awesome, dude.
Maar er is geen sprake van confrontatie. Je kan toch gewoon en plein publique wel de weg vragen aan een andersgepigmenteerde?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:22 schreef STING het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind het geen kwestie van onzeker zijn in een bepaalde situatie, zoals deze. Ook al ben je nog zo zelfverzekerd, in sommige situaties kun je maar beter gewoon ervoor kiezen niet de confrontatie aan te gaan, it ain't worth it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |