abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2011 @ 19:32:10 #226
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99631335
even een vraagje, hoelang heeft het bij jullie geduurd dat boos zijn over komt op de kinderen?

Roy zit nu nog meer in de haartrek fase dan een aantal weken terug, ik kan hem niet optillen of hij hangt in mijn haar, ga ik bij hem zitten op de bank trekt hij gelijk met 2 handen aan mijn haar, smorgens op bed is het niet gezellig meer omdat ik echt onder het dekbed met hoofd moet kruipen, want roy hangt in mijn haar.

roep ik boos Roy je mag niet aan mijn haren trekken, dan lacht hij me uit.
Roep ik heel hard AU Roy niet doen, lacht hij me uit
Trek ik terug aan zijn haar, ligt hij in een deuk... :')
Daarnet een tik op zijn vingers gegeven, maar Roy moest weer keihard lachen.

Ik word er beetje doodmoe van, en echt gezellig is het nu ook niet.

Zeg aub dat dit een "korte"fase is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_99631638
Heb je er al consequenties aan verbonden, Bar? Bijvoorbeeld even negeren en uitspreken waarom je dan doet?

Op bed bijvoorbeeld Roy van het bed afzetten en demonstratief een tijdje met je rug de andere kant op gaan liggen?
  maandag 18 juli 2011 @ 20:18:34 #228
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99633587
Doen we ook,maar het lijkt gewoon totaal niet over te komen.
En als ik op bed me omdraai kruipt Roy gewoon over me heen :') zo ook als we hem op de grond zetten, 2 tellen later is Roy alweer op bed.

Het is trouwens sinds we van de week uit het ziekenhuis terug zijn gekomen dat het lijkt alsof hij energie te over heeft, Roy is enorm druk, kan nog minder stilzitten dan dat hij al kon.
echt overactief.
Alsof hij met een giga inhaalslag bezig is ;)
pi_99633694
Je zou hem even apart kunnen zetten in zijn kinderstoel misschien?
Daar kan hij niet uit (hoop ik voor je)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 18 juli 2011 @ 20:25:08 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99633910
Dat zou een eventuele optie kunnen zijn idd, hij kan daar niet uit.

Het "probleem"zit hem alleen in het feit dat Roy zich niet te druk mag maken (over zijn toeren moeten huilen) want dat lokt ook aanvallen uit.
Maar om iets af te leren is dat vrij lastig.
wat is dat opvoeden ineens heel lastig geworden ;(
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 20:34:22 #231
5428 crew  miss_sly
pi_99634349
Ik zou het toch bij wegzetten en negeren houden, Bar. En als hij weggezet is, zorgen dat hij niet bij je haar kan. Helaas dus opstaan uit bed, maar dat is dan even niet anders. Dan komt de boodschap het beste aan, lijkt me. Of een badmuts kopen :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 juli 2011 @ 20:35:52 #232
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99634424
Het opstaan maakt me nog het allerminste uit ;) zolang het niet midden in de nacht is :7
opzoek gaat naar een hippe badmuts :+
thx ;)
  maandag 18 juli 2011 @ 20:39:15 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_99634588
Bar, dochtertje van een vriendin heeft dat heel lang nog gedaan :X Totdat ík er een keer iets van zei, toen was het brullen en hield ze meteen op :D
Maar goed, dat helpt je niet echt verder ;)
Ik pak Harry zijn handen dan vast en zeg tegen hem dat ik dat niet fijn vind, maar dat ik het wel fijn vind als hij aait en 'help' hem dan mij aaien. Meestal gaat hij dan gewoon door met aaien en vervolgens gaat hij 5 sec later iets anders doen. Of ik neem het initiatief en we gaan stoeien...

Ow Bar en bij energie teveel helpt stoeien ook heel erg. Of oefenen met lopen!
  maandag 18 juli 2011 @ 20:48:39 #234
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99635196
oefenen met lopen Check *) Hij loopt stiekem met iets in zijn handen pppst, maar dat mag hij zelf niet doorhebben
pi_99639231
Whahaha Bar, dat is stoer als ze dan lopen omdat ze denken dat ze iets vast hebben ;).
Als je hem neerzet als hij aan je haren trekt... gaat hij daar van over zn toeren?
Dat je zegt: nee roy, aan mn haren trekken doet zeer, mama zet je even op de grond.
Fake it till you make it...
pi_99640311
Bar, wat lastig. Misschien is het toch voor een deel verwerken van het missen van mama (en papa). Op die manier krijgt hij natuurlijk wel extra aandacht.
Niels knijpt mij en trekt aan mijn haar als hij op mijn rug zit (of hij trekt aan mijn wangvel om mijn hoofd om te draaien om bv een tuitbeker in mijn mond te stoppen AU!), dan zeg ik zo neutraal mogelijk (om het niet te interessant te maken) dat slaan/knijpen pijn doet en dat hij mama mag aaien. Net als Asy dus. Dat werkt wel hier gelukkig wel.

Niels is vandaag naar de kapper geweest! Alleen een beetje bijgepunt hoor, ik vermoed dat jullie het niet eens zien :P . Hij zat bij mij op mijn schoot, kreeg een kam vast en terwijl mijn pony geknipt werd heeft de kapster hem ook steeds een beetje gekamd en geknipt. Dat ging heel goed.
Daarna heeft hij het nog de hele dag gehad over "haartjes knipt omavrouw (mevrouw)" en "kapper weest" O+

Vanmiddag in de stad maakte ik zoiets mafs mee. Ik kwam een vriendin tegen en we waren aan het kletsen toen er een (wij dachten verstandelijk gehandicapte) kwijlende man op een driewieler aankwam en ons begon te vragen over onze kindjes en of ze nog in de box spelen. We gaven daar gewoon normaal, aardig antwoord op. Toen vroeg hij of we zelf ook wel in de box wilden spelen en dat hij dat zelf wel graag wilde doen... en dat hij een slab om wilde.... etc. Het begon steeds meer te lijken op een fetish :X Hij begon ook steeds meer te kwijlen. Toen ik zei dat ik er weer vandoor ging fietste hij gelukkig weg.
Bleh en hij begon het gesprek over onze kindjes, ik wil zijn fantasie niet weten :X (nu moet ik er steeds aan denken als ik de titel van de SC lees).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 18 juli 2011 @ 22:24:09 #237
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99640868
het is wel zo dat ik nu werk ja en dat papa met vakantie thuis zit. snif dan mag ik nog 2 weken met een badmuts rondlopen :+
Twinkle dat zeg ik ook "dat het pijn doet, en of hij wat anders wilt doen"maar dan ook weer lachen :')
pi_99641077
Bar, negeren is een heel krachtig middel! Ik zou er wel mee uitkijken als er een ander probleem dan gewoon aandachttrekken op dat mooment aan het gedrag ten grondslag ligt. Als hij bijvoorbeeld structureel meer behoefte aan aandacht heeft (zoals Twinkly aangeeft) dan lijkt het me zinvoller om het probleem aan te pakken dan de symptomen te bestrijden.

Ik heb het gevoel m'n dreumes kwijt te zijn. Ivan is ineens zó groot. Hij hangt hele verhalen op die niet meer bestaan uit gebrabbel maar uit gewone zinnen. Hij zei vandaag zoiets als: "Ooohhh, boek isse kapot, ananas op!" (Ik had daarvoor uitgelegd dat de pagina's aan elkaar plakten omdat er ananassap tussen was gekomen.) Zijn grapjes lijken ineens ook wat slimmer; hij is nog vermoeiender dan zijn vader de flauwegrapjesmachine. :+ En als ik Lena uit bed haal komt hij erbij en zingt hij liedjes voor haar terwijl hij haar aait. Hij aapt ook na hoe ik met Lena omga, heel leuk en lief om te zien.

Vandaag hebben we zoiets grappigs meegemaakt. We hebben ontdekt dat Ivan sommige van de knuffels die in zjin kamer op een laag kastje staan heel eng vindt. Hij durfde die knuffels gewoon niet aan te raken! :o Samen met zijn vader heeft hij vandaag de knuffels uitgezocht die eng zijn en die hebben we maar in een doos opgeborgen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99641216
Bar, kan het zo zijn dat je te mild voor Roy bent omdat jij en hij zoveel hebben meegemaakt? Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een aandachtspunt is. Dat zou bij iedereen zou zijn, denk ik.

Oh, Twink, ik kan me je gedachten goed voorstellen. Gelukkig kan ie met zn gedachten niets aanrichten. En de sc is bijna vol. :D
pi_99641367
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:25 schreef _Bar_ het volgende:
Het "probleem"zit hem alleen in het feit dat Roy zich niet te druk mag maken (over zijn toeren moeten huilen) want dat lokt ook aanvallen uit.
Lees ik hier helemaal overheen. Wat lastig, zeg! En wat is het toch naar allemaal. ;(

Heb je eigenlijk contact met andere ouders die zich in een soortgelijke situatie bevinden? Misschien zou je daar zinnige tips mee uit kunnen wisselen.
pi_99641582
Wat knap dat Ivan al "isse" zegt in een zin! Niels laat dat nog weg.
Nu ben ik wel benieuwd naar zijn grapjes! En was er iets speciaals aan de knuffels waar hij bang voor is?

Niels heeft het steeds heel enthousiast over "takkie weggelopen" "hai opa!" "opa en oma bellen" Dat komt van de cd van Jip en Janneke. Maar het grappige is dat hij hier van de week over begon, toen we dus nog bij mijn moeder waren, waar we die cd helemaal niet hebben. En hij heeft de cd maar een keer of 5 geluisterd. Hij legde ineens de link tussen hond uitlaten (wat we deden op dat moment) en takkie die wegloopt wanneer Jip en Janneke met hem naar opa en oma wandelen.

Vandaag riep hij in de Hema heel enthousiast naar een oudere man "hai opa!" van die cd dus :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_99641828
Volgens mij raken me Takkie niet kwijt terwijl ze maar opa en oma wandelen, Twink. In 'telefoneren' zeggen ze wel op het eind 'hallo opa!'

Die cd is zo leuk. O+ Maar Lente wil alleen nog maar K3 luisteren.., ;(
Dus zet ik m gewoon wel eens voor mezelf op, tijdens het stofzuigen of zo. :@
pi_99641910
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:35 schreef Twinkly het volgende:
Wat knap dat Ivan al "isse" zegt in een zin! Niels laat dat nog weg.
Nu ben ik wel benieuwd naar zijn grapjes! En was er iets speciaals aan de knuffels waar hij bang voor is?
Er zit een knuffel tussen die zwart is. We noemden hem 'Donnie' (vanwege het konijn in Donnie Darko). Dat zegt misschien wel genoeg. :+ Bert en Ernie vindt hij ook eng (terwijl hij de filmpjes leuk vindt). Er zit ook een spaarpot bij van de ING, een of andere hysterische oranje leeuw. Ik krijg er ook de griezels van.

Het is lastig om een concrete grap te bedenken. Hij zette vandaag bijvoorbeeld een stemmetje op. Dat heb ik geloof ik nog niet eerder meegemaakt, die vorm van bewust 'doen alsof'. Hij deed het geluid na dat je krijgt als je in een beker praat. :D

quote:
Niels heeft het steeds heel enthousiast over "takkie weggelopen" "hai opa!" "opa en oma bellen" Dat komt van de cd van Jip en Janneke. Maar het grappige is dat hij hier van de week over begon, toen we dus nog bij mijn moeder waren, waar we die cd helemaal niet hebben. En hij heeft de cd maar een keer of 5 geluisterd. Hij legde ineens de link tussen hond uitlaten (wat we deden op dat moment) en takkie die wegloopt wanneer Jip en Janneke met hem naar opa en oma wandelen.
Ja, dat gaat snel, hè? Zo pikte Ivan vandaag ineens 'happy' op en begreep hij precies wat ik bedoelde. Het is zo wonderlijk om mee te maken!

Ivan zag vandaag een foto van Annie M.G. Schmidt en zei: "Opa!" :')
  maandag 18 juli 2011 @ 22:43:21 #244
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_99642047
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
Bar, kan het zo zijn dat je te mild voor Roy bent omdat jij en hij zoveel hebben meegemaakt? Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou een aandachtspunt is. Dat zou bij iedereen zou zijn, denk ik.

Oh, Twink, ik kan me je gedachten goed voorstellen. Gelukkig kan ie met zn gedachten niets aanrichten. En de sc is bijna vol. :D
Moah ik ben niet per defenitie mild voor Roy, Ik vind mezelf juist wat meer tegen de strengere kant op gaan :@

Het enige wat ik heb is angst, maar dat uit zich alleen als hij ziek is als hij daarna weer opgeknapt is dan is die angst ook gelijk weer weg.

@Claudia nee totaal niet, dit omdat ik ook niet zou weten waar die zitten, via de ka hier in het ziekenhuis, was er buiten Roy nog 1 andere kindje onderbehandeling maar die is alweer wat ouder.
Misschien dat ik via hier nog wel aan wat adressen kan komen. :@

Ik ga het negeren maar verder proberen door te zetten, heb namelijk niet echt het idee dat het echt aandacht trekken is, Roy krijgt gewoon zijn aandacht, tussen de middag ben ik thuis en dan eet ik samen met peter en Roy een boterham, dan is het nog een kwartiertje spelen, daarna ga ik weer werken, en als ik terug kom ga ik ook gelijk spelen met roy, het naar bed brengen is een heel fijn ritueel met daarin veel rustige aandacht voor Roy met boeklezen, en tussendoor ook veel aandacht met fysiotraining (zeker elke dag een uurtje trainen).
Ik ga smorgens ook pas de deur uit als Roy al een tijdje bij ons in bed gezeten heeft, en nadat we samen ontbeten hebben.
pi_99642054
Jawel, want Takkie loopt zelf naar opa en oma en dan gaat Janneke op de cake zitten :P (ik ken 'm uit mijn hoofd want we hadden er vroeger een bandje van. Jeugdsentiment O+)

Niels heeft vorige week "handjes draaien" van K3 gezien op televisie en sindsdien zegt hij steeds "handjes draaien" terwijl hij met zijn handjes draait :D K3 fan in de dop, ohnoes!

Eeks Donny Darko :X En dat durf jij in zijn slaapkamer te zetten Claudia!

Die grapjes O+
Annie M.G. Schmidt had ook best wel een mannelijk hoofd hoor Ivan :P
pi_99642427
Dan is het een ander liedje, Twink! Want op onze cd gaat Janneke niet op een cake zitten. :D

Good for you, Bar. Het was natuurlijk ook maar psychologie van de koude grond. :P

Stemmetjes doet Lente ook! Maar ze praat wel stukken minder dan Ivan en Niels, hoor. Wat een zinnen!
pi_99642637
Die van ons komt van de Hema en 'een fluitje van een cent' staat er ook op. Het was trouwens Jip die op de cake ging zitten :@
Waar heb je jullie cd gekocht? Die willik O+
pi_99642929
Ik vind het zo lastig om m'n vinger erop te leggen wat er nou precies zo nieuw is aan hetgeen Ivan kan. Stemmetjes opzetten doet hij volgens mij ookal langer, maar dit was anders.

Die blik in z'n ogen verraadt ineens dat er een heel persoontje achter schuilgaat.
pi_99643218
Mignonne wat ontzettend knap van je oudste! Ondanks haar (voor)geschiedenis gewoon zomaar ff op de pot gaan _O_
pi_99643491
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 22:15 schreef Twinkly het volgende:
Vanmiddag in de stad maakte ik zoiets mafs mee. Ik kwam een vriendin tegen en we waren aan het kletsen toen er een (wij dachten verstandelijk gehandicapte) kwijlende man op een driewieler aankwam en ons begon te vragen over onze kindjes en of ze nog in de box spelen. We gaven daar gewoon normaal, aardig antwoord op. Toen vroeg hij of we zelf ook wel in de box wilden spelen en dat hij dat zelf wel graag wilde doen... en dat hij een slab om wilde.... etc. Het begon steeds meer te lijken op een fetish :X Hij begon ook steeds meer te kwijlen. Toen ik zei dat ik er weer vandoor ging fietste hij gelukkig weg.
Bleh en hij begon het gesprek over onze kindjes, ik wil zijn fantasie niet weten :X (nu moet ik er steeds aan denken als ik de titel van de SC lees).

ROTFL :D _O- Ken je die niet? Dat is B ennie, wij noemen hem de buurtgek. Geen idee of ie nog thuis woont of in een instelling, maar hij is overal in de stad van de partij en spreekt iedereen aan. Mij vroeg hij op Koninginnedag op de vrijmarkt of ik zelf in de wieg had gelegen die ik verkocht, en of ik met poppen speelde :X
Hem op 5 mei nog nooit hossend op zn driewieler gezien bij Kabaal? :') :P

Wat stoer dat Niels zich zo goed liet knippen bij de kapper!
Ik durf het dus nog niet bij Wolf, bang dat ze het te kort knippen :@ dus doe ik het vooralsnog zelf

Hahahaha Ivan, Annie lijkt ook best op een opa hoor :D

Wolf heeft alleen (uiteraard van zn papa) Efteling cd's. Maar weinig terwijl hij zelfs een eigen radiootje (met 2 van die meezing microfoontjes eraan vast) heeft, moet me eens meer gaan verdiepen in cdtjes. Ik vind zelf kinderkoren altijd zo verschrikkelijk :@
K3 is hier wel een hit, helemaal dansen gaat hij O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')