quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een fietsenmaker in een topic van een Duitser is nooit grappig.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:02 schreef Snakey het volgende:
Je had dus geen kaartje en je vindt de boete onterecht? Juist....
Je hebt vast nog wel ergens een fiets staan.
Het ligt er wel heel dik bovenop...quote:
quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:02 schreef Snakey het volgende:
Sorry domme Duitser, maar als jij de boel vergeet, dan krijg je gewoon een boete. Ik dacht dat Duitsers altijd wel erg van de boel op orde hebben waren, maar ik heb mij vergist.quote:Op donderdag 14 juli 2011 22:05 schreef locusta74 het volgende:
Woow, wat een snelle reacties!
Ik wist niet van Postkantoor dat dit kan...
En niet terecht: ik heb een maand abonnement, und mensen kunnen nu eenmaal vergeten een abonnement te verlengen, vooral als je in een vreemd land bent... Ik heb me diezelfde dag nog in regen gestel door een abonnement met terugwerkende datum te kopen.
Nu, hoe herken ik een Postkantoor? Ik heb nog een brief gezonden naar NS, maar vanuit Deutsland verstuurd, want ik vind geen Postkantoor?
hij is hem vergeten te verlengen.. niet mee te nemen en dat geld dat niet..quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:07 schreef Nitwit333 het volgende:
Beste Locusta,
Je hebt bij NS volgens mij eenmaal per jaar 'het recht' om je abonnement te vergeten. Als je een brief aan NS stuurt met uitleg en kopie van de boete die de conducteur heeft uitgeschreven plus kopie van je abonnement (of nummer) dan krijg je waarschijnlijk alles terug. Als je in die brief uitlegt van alle incassokosten en problemen aan jouw kant van betalen en dat je welwillend bent is er een dikke kans dat NS je alles kwijtscheldt.
Ik zou dat eerst proberen!
Ik heb wel eens betaald en het kaartje in de automaat laten liggen. Ik kreeg een boete, mocht een brief schrijven met kopie van bankafschrift bij NS automaat en heb alsnog alles terug gekregen. En dat was niet de eerste keer.
Ik vind ze echt heel coulant bij NS.
Succes!
Omdat duitsers vroeger in nederland gratis treinreisjes aanboden heb jij nu nog geen recht op gratis reizen he. Payen jij en anders komen ze het halenquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:59 schreef locusta74 het volgende:
Beste,
Ik ben de Duitse Nationaliteit, en beschik over Domicilie in Hamburg. Ik ben tewerkgesteld tijdelijk in Amsterdam, en heb hier van mijn Werkgever een appartement.
Nu heeft ik mijn treinabonnement vergeten te verlengen, en ben betrapt door de controleur. Mijn Deutsch passport afgegeven, en briefje ontvangen voor 30 euro boete, Niet dat ik deze terecht vind, maar is een andere discussie.
Nu, kan ik enkel betalen per giro, maar ik heb geen Nederlandse bankrekeningnummer. Wanneer ik ga naar het Loket van NS, kan niemand mij helpen, ik moet betalen per giro. Nu vandaag van InkassoUnie een brief gekregen voor te betalen van ¤75.
Vraag: Betalen, of negeren? Zullen zij mij überhaupt in Hamburg komen dagvaarden?
Bedankt!
Het rechtquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:07 schreef Nitwit333 het volgende:
Beste Locusta,
Je hebt bij NS volgens mij eenmaal per jaar 'het recht' om je abonnement te vergeten. Als je een brief aan NS stuurt met uitleg en kopie van de boete die de conducteur heeft uitgeschreven plus kopie van je abonnement (of nummer) dan krijg je waarschijnlijk alles terug. Als je in die brief uitlegt van alle incassokosten en problemen aan jouw kant van betalen en dat je welwillend bent is er een dikke kans dat NS je alles kwijtscheldt.
Ik zou dat eerst proberen!
Ik heb wel eens betaald en het kaartje in de automaat laten liggen. Ik kreeg een boete, mocht een brief schrijven met kopie van bankafschrift bij NS automaat en heb alsnog alles terug gekregen. En dat was niet de eerste keer.
Ik vind ze echt heel coulant bij NS.
Succes!
Je zou er nog van opkijken hoe vaak mensen voor luttele bedragen gedagvaard worden. Het gaat dan vaak om grote bedrijven die niet bekend willen staan als een bedrijf waarbij je wegkomt met het niet betalen van kleine bedragen. In zulke gevallen zijn de incasso-kosten voor het bedrijf zelf groter dan het te innen bedrag, maar dat is het wel waard t.o.v het imago wat ze anders krijgen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 08:38 schreef Maanvis het volgende:
Een dagvaarding in Hamburg is inderdaad mogelijk. Of ze dat gaan doen is hun keuze.
+1 ik moest lachenquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:02 schreef Snakey het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |