abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100432093
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zondag 7 augustus 2011 @ 20:05:16 #152
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:01:07 #153
89730 Drugshond
pi_100502687
Van de DFT.

Vergeet niet dat Trichet compleet buiten zijn boekje gaat. Velen waren tegen inkoop, maar hij steunt indirect FR. Als de vs een A'tje verliezen is het wachten op FR. Panieksteun. Sarkozy heeft bot gevangen bij merkel. DE wil die transfer unie niet, want dat kost haar het politiek leiderschap. Zij wil het uiteenvallen van de eu en dat DE als sterkste uit de strijd komt. Maar het moet lijken alsof DE onschuldig is. Verkiezingen zijn niet ver weg.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:04:32 #154
324665 meth77
to do or not to do
pi_100502799
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 15:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hij kreeg ook een erfenis mee waar je OeOeOe tegen zegt. Dat hij dit niet durft te benoemen kun je strategisch noemen.
Bush had een mooi rijk land bij zijn aantreden en liet een disaster achter en dat is niet makkelijk recht te breien
Bush luisterde teveel naar Paulsson
pi_100528905

Die speech van Obama was trouwens lachwekkend. Als hij het over het verbeteren van de economie heeft, heeft Obama het alleen maar over consumer spending, "meer geld in de pockets van Amerikanen" en "more costumers in the stores".

Wat voor verstand van Austrian economics zou Obama hebben?
pi_100552421
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:19 schreef pberends het volgende:

Die speech van Obama was trouwens lachwekkend. Als hij het over het verbeteren van de economie heeft, heeft Obama het alleen maar over consumer spending, "meer geld in de pockets van Amerikanen" en "more costumers in the stores".

Wat voor verstand van Austrian economics zou Obama hebben?
Obama heeft vooral verstand van hoe hij het bubble-dollar-systeem nog even kan rekken.

Dat hele systeem is waanzin, en daarom dat je het ook alleen maar overeind kan houden met waanzin.

In die zin is het dus wel weer 'logisch' wat Obama allemaal voor gekkigheid zegt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:52:00 #157
89730 Drugshond
pi_100566177
Bernie heeft zichzelf wel in een klein klotehoekje geduwd en het papieren hoedje met de ezelsoren is alvast gemaakt, want door te zeggen dat de rente laag zal blijven tot medio 2013 kun je eigenlijk geen QE3 meer starten. Hij had al nul mogelijkheden om de crisis op te lossen en van die nul mogelijkheden heeft hij er nu ook nog één uitgesloten.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 07:42:09 #158
89730 Drugshond
pi_100586974
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 07:42 schreef Drugshond het volgende:
Old bee, maar toch leuk voor diegene die hier wat langer liggen te tilten.
Mortgage paperwork mess: Next housing shock?
Wat een baan 350 handtekeningen per uur als nepbankdirecteur zetten voor 10 dollar per uur. :')

Maar ja wat witte boorder criminaliteit is toch niet erg, de normaalste zaak van de wereld dat ze er mee weg gaan komen. :{w
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:30:21 #160
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_100599707
The Rating agency's uitgelegd bij The Daily Show:

http://www.thedailyshow.com/watch/wed-august-10-2011/john-coffee

Law professor John Coffee explains why major credit rating agencies inflated their ratings and how they caused America's financial collapse.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_100636037
Verbod short-selling vier EU-landen
In Italië, Spanje, Frankrijk en België is een tijdelijk verbod van kracht op short-selling. Op de beurs mag niet meer worden gespeculeerd op koersverliezen. De Europese marktautoriteit ESMA wil zo de onrust op de beurzen verminderen. Het verbod geldt niet in Nederland.

Bij short-selling verkopen handelaren gehuurde aandelen. Als die in waarde zijn gedaald, worden ze weer opgekocht en teruggegeven aan de eigenaar. Op die manier maken speculanten winst.

Mogelijk proberen sommige handelaren de koersen te laten dalen door geruchten en onjuiste berichten te verspreiden. De ESMA wil dat ze worden aangepakt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:47:35 #162
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100641488
Dat werkte vorig keer ook zo goed.
Bedankt Hans.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:24:54 #163
89730 Drugshond
pi_100660752
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:47 schreef bascross het volgende:
Dat werkte vorig keer ook zo goed.
Begrijp het wel. Het hele idee aan shortselling is aan inflatie onderhevig.
Een verkeerd nieuwsbericht, twitter or something... kan in deze turbulente tijden een redelijk funeste uitwerking hebben.
Zuiver als handelsoptie is het ook tricky....
Maar goed geeft het verbod extra stabiliteit.... die vraag is ook reden van zorg. Want wie kan me nu indirect vertellen van wat er nu wel of niet aan de hand is.
pi_100695521
De website van Republikeins presidentskandidaat Rick Perry: www.rickperry.org

Bush all over lijkt mij...

Ik begrijp dat Obama hier veel tegenwind krijgt maar deze lijkt mij niet veel beter eigenlijk...
  FOK!fotograaf zondag 14 augustus 2011 @ 13:11:08 #165
18921 freud
Who's John Galt?
pi_100708925
Wat was vorige keer de impact van het verbod op shortselling op de volatiliteit? Volgens mij niet veel. Mer symboolpolitiek.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:30:44 #166
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_100735350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:44 schreef tony_clifton- het volgende:

Ik begrijp dat Obama hier veel tegenwind krijgt maar deze lijkt mij niet veel beter eigenlijk...
1. Michele Bachmann: 4,823
2. Ron Paul: 4,671
3. Tim Pawlenty: 2,293
4. Rick Santorum: 1,657
5. Herman Cain: 1,456
6. Rick Perry: 718
7. Mitt Romney: 567
8. Newt Gingrich: 385
9. Jon Huntsman: 69
10. Thad McCotter: 35

Uitslag van de "straw poll" in Iowa. Noem mij er eentje die wel spoort? :) Ron Paul is nog de normaalste?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:32:09 #167
324665 meth77
to do or not to do
pi_100748978
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:30 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

1. Michele Bachmann: 4,823
2. Ron Paul: 4,671
3. Tim Pawlenty: 2,293
4. Rick Santorum: 1,657
5. Herman Cain: 1,456
6. Rick Perry: 718
7. Mitt Romney: 567
8. Newt Gingrich: 385
9. Jon Huntsman: 69
10. Thad McCotter: 35

Uitslag van de "straw poll" in Iowa. Noem mij er eentje die wel spoort? :) Ron Paul is nog de normaalste?
Denk dat de republikeinen gaan mikken op importbeschermende maatregelen, van China maar ook van Japan
Een lager minimumloon en vrijheid van ziektekostenverzekering al dan niet
Daarnaast zal de as van het kwaad wel weer op tafel komen
pi_100898766
quote:
'Economisch systeem is krankzinnig'

Arnold Heertje heeft fors uitgehaald naar het huidige economische systeem en andere economen. Dit zegt Neerlands bekendste econoom donderdag in een column op financieel nieuwszender op RTL Z. Hij noemt de focus van autoriteiten op economische groei en consumentenbestedingen 'krankzinnig'.

Heertje: "Als kippen zonder kop hobbelen economen en financiële analisten van banken, institutionele beleggers en zelfs de overheid achter elkaar aan. Zij zingen allen hetzelfde lied en kloppen elkaar op de schouder. In koor zijn zij nu al enige jaren teleurgesteld over het tegenvallende cijfer over het consumentenvertrouwen. Daaraan verbinden zij het oordeel dat de consumenten moeten gaan besteden omdat zij anders verantwoordelijk zijn voor het aanhouden van de crisis. Het is een krankzinnige opvatting."

"Waarom zouden consumenten consumptiepatronen van voor de crisis weer oppakken in een wereld die bol staat van de schulden? De consumenten kijken wel uit. Zij matigen hun consumptie, verminderen schulden en waar mogelijk sparen zij meer. Een volstrekt begrijpelijk en ook gewenst scenario. Gewenst uit een oogpunt van investeringen dat besparingen een gezondere bron van financiering zijn dan geldschepping. Gewenst ook omdat wij het niet moeten hebben van opgeschroefde consumptie maar van investeringen, in het bijzonder in duurzaamheid", vervolgt de econoom.

De professor verwijt andere economen zich puur op groei te richten en niet om de kwaliteit van de groei. Ook beseffen zij volgens Heertje niet dat de economie in een 'structureel lager groeipad' terecht is gekomen.

"Het is afgelopen met het bouwen van stupide kantoren, stupide woonwijken en stupide uitbreidingen van harde infrastructuren in een wereld die snakt naar renovatie van het bestaande, perspectief op leefbaarheid en waarin krimp de gewoonste zaak van de wereld wordt. Wij leven in een tijd van 'creative destruction', niet in een tijd van hervatting van ongebreidelde en stupide groei. Economen en analisten bewijzen beleidsmakers en het publiek een slechte dienst met hun ondoordachte verhalen", besluit Heertje.
pi_100900130
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:44 schreef tony_clifton- het volgende:

Hij denk dat klimaatverandering een verzinsel is van linkse wetenschappers. Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen.
pi_100901957
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 16:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hij denk dat klimaatverandering een verzinsel is van linkse wetenschappers. Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen.
En het bizarre is dat hij daar ook deels gelijk in heeft, tenminste dat de mens die zou veroorzaken.
pi_100902190
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:09 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

En het bizarre is dat hij daar ook deels gelijk in heeft, tenminste dat de mens die zou veroorzaken.
bladieblabla. zie de vorige pagina. Bulls, Bears & Bucks #70 Debt Ceiling
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100902497
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:15 schreef simmu het volgende:

[..]

bladieblabla. zie de vorige pagina. Bulls, Bears & Bucks #70 Debt Ceiling
De klimaathoax is allang onderuit gehaald door wel juist onderbouwde wtenschappers, dus niet de ICPP gesubsidieerde en belanghebbende wetenschappers & co. die sjoemelen met statistieken. Klimaatverandering bestaat (en is totaal iets anders dan milieu-omstandigheden waar jij meer op doelt), maar de mens heeft daar maar een marginale invloed op.

Net als het overdreven verhaal van zure regen, zal over tig jaar niemand het meer hebben over climat changeen zal er weer een ander 'probleem' voor in de plaats komen.
pi_100903858
Haha net zoiets als dit: http://www.nu.nl/economie(...)and-niet-acuut-.html
Lekker geloofwaardig allemaal.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:09:38 #175
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100903972
Als dat soort berichten nodig zijn dan weet je dat het misgaat. Zeker als het komt van een slapjanus als Van Rompuy. :')
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')