Hear hear! Meer nog, in algemeen beta's (wetenschappers, ingenieurs) aannemen omdat die voor innovatie zorgen. Die zorgen voor de echte vooruitgang en productie. In tegenstelling tot nu dat ze alleen maar ontslagen worden omdat men denkt dat ze geld kosten en niet direct geld in het laadje brengen. Hoe vaak heb ik dat niet van de verkoopafdeling moeten horen dat zij het geld binnenbrengen en wij alleen uitgevenquote:
bronquote:Penislengte verklaart economische groei
Laatste update: 19 juli 2011 15:36 info
AMSTERDAM – Penislengte verklaart het niveau van de economie en de economische groei in een land. Dit concluderen Finse wetenschappers van de Universiteit van Helsinki.
Foto: Thinkstock
Volgens deze onderzoekers ligt de optimale penislengte, in opgewonden staat, rond de 13,5 centimeter. Dan is de hoogte van de economie, het bnp, maximaal.
De correlatie van de penislengte op de economische groei in een land zou een inverse U-vorm vertonen.
In landen waar de mannen een gemiddelde penislengte van onder de 12 centimeter hadden, bleek het bruto nationaal product significant lager te zijn. Hetzelfde bleek bij landen waarbij de mannen groter waren geschapen, vanaf een penislengte van 16 centimeter.
Verklaring
Het blijkt dat de lengte van het mannelijk orgaan meer het niveau van de economie verklaart dan het politieke regime van een land. De penislengte verklaart 20 procent van de economische groei tussen 1960 en 1985.
Een precieze verklaring hiervoor hebben de wetenschappers niet, maar ze speculeren dat het mannelijk zelfvertrouwen, resulterend uit de penislengte, een oorzaak zou kunnen zijn.
Seksualiteit
De wetenschappers zagen dat er in de wetenschap genoeg onderzoek is gedaan naar de invloed van onderwijs en politiek op economische groei, maar dat er nog nooit rekening is gehouden met de invloed van de biologie of seksualiteit.
De onderzoekers gebruikten gegevens uit 76 landen tussen 1960 en 1985, gebruikmakend van eerder onderzoeken
Nouja, Simmu!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:54 schreef simmu het volgende:
over het belang van het kleine hoofdje tov het grote hoofdje
[..]
bron
Lies, damned lies, and statisticsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:00 schreef Basp1 het volgende:
Dat zo'n onderzoek nog serieus genomen wordt dat is niets meer dan een toevallige overeenkomst. Verder zou met de krimp van de ecnomomie dan ook de penislengte moeten veranderen goh volgens mij heeft een krimpende economie geen direct fysieke gevolgen op de lengte van de piemel.
Ook dat men specifiek de periode moest pakken tussen 1960 en 1985 geeft al aan dat men statistiek bedreven heeft met cherry picking om tot een gewenst resultaat te komen.
Die producten ontstaan natuurlijk vanuit het nietsquote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:49 schreef SemperSenseo het volgende:
Hoe vaak heb ik dat niet van de verkoopafdeling moeten horen dat zij het geld binnenbrengen en wij alleen uitgeven
Ook wel interessant:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:03 schreef Perrin het volgende:
Nog op de fp ook!
Penislengte verklaart economische groei
quote:
Dan moet je de grafiekjes van 1960 en 1985 te voorschijn zien te toveren dan kunnen we zien of het klopt.quote:
Mooie aanvulling, al weer een paar maanden oud, but still the same... :quote:
2e filmpje.. 6:06quote:Op zondag 17 juli 2011 15:20 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Maar dat is een van de misvattingng van de keynesiaanse theorie. De private sector is de overheid (middels belastingen)! Van deleveriging is dan geen sprake en de echte hervormingen blijven achterwege/worden uitgesteld/vergroot door toenemende overheiddschuld en daardoor ogenschijnlijke stabilisering.
De keynesiaanse theorie bestrijd een symptoom en niet de oorzaak van het gebeuren waardoor keynesiaans beleid in een structurele crisis niet helpt. Sterker nog de oorzaak van de crisis is keynesiaans beleid! Misschien dat je het met onderstaande videosclips beter begrijpt:
Geloof je hetzelf?quote:If we dont try to steer them, they wont go beserk
Ja, dan word kapitaal zo goed mogelijk gealloceerd aangezien iedereen zelf aansprakelijk is voor de eventuele verliezen in een vrije markt. Het intervenieren van de markt door autoriteiten leid echter tot misallocaties en mispercepties, ik denk dat de crisis dat wel duidelijk heeft gemaakt en nog gaat maken!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:23 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
2e filmpje.. 6:06
[..]
Geloof je hetzelf?
Ben Denk je niet een beetje naïef?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:44 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ja, dan word kapitaal zo goed mogelijk gealloceerd aangezien iedereen zelf aansprakelijk is voor de eventuele verliezen in een vrije markt. Het intervenieren van de markt door autoriteiten leid echter tot misallocaties en mispercepties, ik denk dat de crisis dat wel duidelijk heeft gemaakt en nog gaat maken!
Nou dat een compleet vrije markt zichzelf wel in stand zou kunnen houden. Dat die niet ten prooi vallen aan hebzucht.. Dat noem ik naïef.. En is uiteindelijk net zo schadelijk voor "de markt". Maar nog erger voor de "bevolking"..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:54 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Vertel eens inhoudelijk wat er niet aan klopt, anders verwijt de pot de ketel.
Glass-Steagall.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:54 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Vertel eens inhoudelijk wat er niet aan klopt, anders verwijt de pot de ketel.
Ook in een vrije markt zijn excessen te vinden door misinterpetaties, vaak door onbekende en nieuwe terreinen. Voorbeelden daarvan zijn de opkomst van het internet of social media (waarvan de misinterpetaties nog gaan blijken) Maar ook de tulpenmania, rail road bubble e.d. In veel van die misinterpetaties is er beinvloeding van autoriteitein geweest, maar toch vind ik het fair om daarin te spreken van het misalloceren van kapitaal door de vrije markt gezien de enigzins geringe invloed van die autoriteiten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:59 schreef Eg_Wel het volgende:
Nou dat een compleet vrije markt zichzelf wel in stand zou kunnen houden. Dat die niet ten prooi vallen aan hebzucht.. Dat noem ik naïef.. En is uiteindelijk net zo schadelijk voor "de markt". Maar nog erger voor de "bevolking"..
Maar dan heb je me verkeerd begrepen en eerdere posts niet gelezen. Bepaalde (kern)zaken waar het individu geen zorg voor kan dragen of een risico vormen voor het systeem moeten gereguleerd worden. Doel is echter om de vrije markt zo min mogelijk te dwarsbomen.quote:
Maar iets om het in evenwicht te houden, als juist Glass-Steagall is overworpen door mensen als jij? Chicago schooled conservatives?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:31 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Maar dan heb je me verkeerd begrepen en eerdere posts niet gelezen. Bepaalde (kern)zaken waar het individu geen zorg voor kan dragen of een risico vormen voor het systeem moeten gereguleerd worden. Doel is echter om de vrije markt zo min mogelijk te dwarsbomen.
Zoveel verschillen we niet van mening heb ik het idee.
Mijn voorgaande post maakt toch duidelijk dat ik een vorm van Glass-steagal noodzakelijk acht om een systeemsrisico te voorkomen? Zou een persoon met mijn mening die dan overwerpen? De Glass-steagal act is trouwens overworpen door autoriteiten die bepaalde (politieke) doelen wilden verwezenlijken en het nut van dergelijke wetten niet meer zagen, aangezien het al zolang 'goed' ging.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:41 schreef Eg_Wel het volgende:
Maar iets om het in evenwicht te houden, als juist Glass-Steagall is overworpen door mensen als jij? Chicago schooled conservatives?
Dat heeft toch gebackfired? Dan kun je toch niet huidig beleid ergens de schuld van geven?
Dus is dát niet het probleem?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De Glass-steagal act is trouwens overworpen door autoriteiten die bepaalde (politieke) doelen wilden verwezenlijken en het nut van dergelijke wetten niet meer zagen, aangezien het al zolang 'goed' ging.
Dat is wat ik steeds zeg! Lees je mijn comments wel of ben je aan het trollen?quote:
Ook dat heb ik aangegeven in eerdere post:quote:Ik snap je niet helemaal. Wanneer is er nu precies wel inmenging nodig en wanneer niet?
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:31 schreef piepeloi55 het volgende:
Maar dan heb je me verkeerd begrepen en eerdere posts niet gelezen. Bepaalde (kern)zaken waar het individu geen zorg voor kan dragen of een risico vormen voor het systeem moeten gereguleerd worden. Doel is echter om de vrije markt zo min mogelijk te dwarsbomen.
Zoveel verschillen we niet van mening heb ik het idee.
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Volgens mij zou een cursus begrijpend lezen handig zijn, aangezien ik ook dat al gepost heb:
[..]
En dat is dan dus ineens niet "keynes"?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:02 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ook dat heb ik aangegeven in eerdere post:
[..]
Maar jij was toch de Hayek hier? En alles wat ook maar naar keynes ruikt kan niet werken?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:47 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Mijn voorgaande post maakt toch duidelijk dat ik een vorm van Glass-steagal noodzakelijk acht om een systeemsrisico te voorkomen? Zou een persoon met mijn mening die dan overwerpen? De Glass-steagal act is trouwens overworpen door autoriteiten die bepaalde (politieke) doelen wilden verwezenlijken en het nut van dergelijke wetten niet meer zagen, aangezien het al zolang 'goed' ging.
Ik geef toch aan waarom huidig beleid niet werkt/ gaat werken en zelfs de problemen vergroot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |