abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99503978
@ TS, registratie gegevens van je dieren paspoort staan ook in de computer van de DA, laat ze even een uitdraai maken.
No Guts, No Glory
pi_99504104
tja.. lullig voor TO dat de relatie over is ... en nee niet netjes dat ze er zo vandoor is gegaan.. De katten zijn ook deels van haar.. in een relatie is iets niet alleen van jou omdat je er voor betaald hebt.. zij is er ook aan gehecht waarvoor zou ze ze anders meenemen ? En we lezen hier alleen TO's kant en niet die van haar.. Wie weet sloeg TO haar wel het hele huis door .. weten wij veel.. Er zitten altijd 2 kanten aan het verhaal.. zomaar verdwijnen zonder contact.. ouders die geen contact meer willen.. zomaar ??

Een rechter lacht je waarsch. uit als je dit voor laat komen.. bewijs maar dat zij neits met die beesten heeft.. alleen maar omdat jij je portomonnaie trok ? Je hebt toch willens en wetens met haar een relatie gehad en zonder afspraken (op papier) haar onderhouden ? En nu is ze weg (reden wat mij betreft onbekend) en nu ga je miepen over het feit dat je alles voor haar betaald hebt..
pi_99504205
Als je er geen afspraken over hebt gemaakt zijn juist de spullen waarvoor jij betaalt hebt van jou.

De rechter zal je dus niet uitlachen maar gelijk geven.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:32:16 #79
294141 tarantism
hups in die kont
pi_99504352
Wat een bizar verhaal dit.

De vriendin van TS heeft dus twee jaar op zijn kosten geleefd, zich lekker laten onderhouden en nu ze een baan heeft is ze van de ene op de andere dag vertrokken met spullen die niet van haar zijn??

Ongelofelijk wat een verhaal. Als ik het goed begrijp ben je goed genoeg geweest om haar te onderhouden en te voeden zolang ze dit nodig had, en nu ben je nutteloos geworden. Het geeft wel aan dat ze je niet eens ziet als volwaardig mens als ze geen uitleg wil geven, en alle contact verbreekt.

Dat mensen zo'n minachting voor iemand kunnen hebben verbaast me zeer.

P.S. je moet je afvragen of het alle rompslomp waard is om de waarheid boven water te krijgen en die paar spulletjes terug te krijgen. Dat kost je veel energie. Alhoewel ik haar persoonlijk sociaal en financieel helemaal kapot zou maken, maar ik ben dan ook een zeer haatdragend persoon.
pi_99504422
dat vraag ik me serieus af.. ze voeren duurzaam een huishouden gedurende 2 jaar.. TO heeft nergens bijgehouden wat van hem is en wat van haar.. Hij kan naar mijn mening niet 100% aannemelijk maken dat hij alles heeft betaald in die 2 jaar EN dat hij dit eigenlijk niet wilde..

Wie weet het de ex van TO hem wel 50 euro in de hand gedrukt voor de kat..

daarbij.. waarom wacht ie dan 2 weken met aktie ondernemen ? Hij had haar dan toch een brief kunnen sturen met hierin de kopie van de aangifte en zijn vraag om schadeloosstelling of retournering van de katten ? Hij geeft zelf aan dat er een verhuisbericht geval is van Postnl..
pi_99504444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:32 schreef tarantism het volgende:
Wat een bizar verhaal dit.

De vriendin van TS heeft dus twee jaar op zijn kosten geleefd, zich lekker laten onderhouden en nu ze een baan heeft is ze van de ene op de andere dag vertrokken met spullen die niet van haar zijn??

Ongelofelijk wat een verhaal. Als ik het goed begrijp ben je goed genoeg geweest om haar te onderhouden en te voeden zolang ze dit nodig had, en nu ben je nutteloos geworden. Het geeft wel aan dat ze je niet eens ziet als volwaardig mens als ze geen uitleg wil geven, en alle contact verbreekt.

Dat mensen zo'n minachting voor iemand kunnen hebben verbaast me zeer.

P.S. je moet je afvragen of het alle rompslomp waard is om de waarheid boven water te krijgen en die paar spulletjes terug te krijgen. Dat kost je veel energie. Alhoewel ik haar persoonlijk sociaal en financieel helemaal kapot zou maken, maar ik ben dan ook een zeer haatdragend persoon.
Maar dat wéten we niet zeker.. Zo laat TO het overkomen .. Nooit geleerd dat waar er 2 kijven er 2 schuld hebben ?

ALS het zo is, dan had ik geen 2 weken gewacht..
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:35:35 #82
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_99504465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:28 schreef bierjoost het volgende:
Als je er geen afspraken over hebt gemaakt zijn juist de spullen waarvoor jij betaalt hebt van jou.

De rechter zal je dus niet uitlachen maar gelijk geven.
Op voorwaarde dat je het bezit kunt aantonen met een bon of iets dergelijks.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_99504618
Ja Vanhaut alleen de dame in kwestie wil helemaal niet meer praten over niets en besluit zaken zich toe te eigenen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:35 schreef vanhaut het volgende:

[..]

Maar dat wéten we niet zeker.. Zo laat TO het overkomen .. Nooit geleerd dat waar er 2 kijven er 2 schuld hebben ?

ALS het zo is, dan had ik geen 2 weken gewacht..
Het kijven blijft uit als de 1 haar boeltje pakt en er vandoor gaat :')
pi_99508866
weet jij dan exact wat er aan vooraf is gegaan...

ik bedoel alleen maar.. iedereen gaat hier blind af op het verhaal wat TO ons verteld.. ik hou altijd een slag om de arm..
  vrijdag 15 juli 2011 @ 23:06:57 #85
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_99523428
Als dit waar is: dat mens is knettergek.
pi_99532205
Gewoon die katten terug halen en haar huis in de brand steken.
Lambo of Rekt
  maandag 18 juli 2011 @ 08:15:52 #87
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99608706
Weekend niet online geweest dus vandaar deze iets wat late reactie

Ik zou graag met haar willen praten, ware het niet dat zij geen contact met mij wil hebben.
Ik zou graag bij haar langs willen gaan om te kijken of we dit op kunnen lossen, ware het niet dat zij niet bekend wil maken waar ze nu zit.

Allemaal oplossingen die hier genoemd worden die ik dus geprobeerd heb, of niks mee kan.

Op de vraag waarom ik hier 2 weken mee gewacht heb; Ik heb eerst geprobeerd het op een volwassen manier tot een oplossing te brengen; dus door haar te vragen om uitleg en een voorstel te doen mbt de spullen die ze mee genomen heeft.
Als zij na een week daar pas op reageerd met de mededeling; Ik hou alles en je ziet er niks van terug en ik geef je verder geen uitleg.

Tja dan vindt ik het persoonlijk niet zo vreemd dat ik eens ga kijken naar wat mijn andere mogelijkheden zijn. Want persoonlijk kan ik een hoop hebben, maar om op deze manier vrijwillig genaaid te worden daar pas ik voor.
The Admirals......1995-2007
pi_99608818
Even een vraag tussendoor.
Ze heeft de gezamenlijke rekening stopgezet.
Heeft ze jouw gedeelte ook naar jouw rekening laten overschrijven en is dit correct gegaan?
Zijn er meer voorwerpen dan alleen de katten die jouw eigendom zijn? (Of je ze nou terug wilt of niet, daar gaat het nu even niet om)

Als er namelijk geld ontbreekt en/of er nog meer spullen zijn die jouw eigendom zijn, maar die door haar zijn ontvreemd zou ik sowieso aangifte doen. En snel ook.

Nog niet eens omdat je spullen dan terug hebt die je eigenlijk niet hoeft, maar toch zeker om te laten weten dat dit niet de manier is om uit elkaar te gaan.
-Spullen die je leuk vind stelen en wegwezen-
  maandag 18 juli 2011 @ 08:34:51 #89
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99608918
Ik heb de gezamelijke rekening opgeheven en de tegoeden die daar nog opstonden (minder dan 3 tientjes) naar mijn rekening laten overmaken. Ik heb dit gedaan op verzoek van de bank, omdat zij overschrijving van haar rekening, bijdezelfde bank, had aangevraagt.

Er zijn idd nog wat meer dingen weg welke ik kan zeggen dat ze van mij zijn.
Mocht het tot een aangifte komen zal ik die zeker mee nemen.

De reden die juxtaposition noemt is nu exact de reden dat ik er werk van wil maken, omdat ik het niet eens ben met de manier waarop zij heeft lopen "winkelen" in mijn huis.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 08:49:42 #90
347320 Velma
nerdy vamp
pi_99652923
Waarom wacht je zo lang met aangifte doen? Je hebt toch geprobeerd contact op te nemen? Ik zou nu direct mijn papierwinkel verzamelen en aangifte gaan doen.
I lost my glasses again
  dinsdag 19 juli 2011 @ 09:19:41 #91
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99653354
Ben ik heel harteloos als ik zeg; laat haar lekker stikken met die katten van jullie en neem een leuke lieve nieuwe uit het asiel!

Take your losses en ga verder. Dit is een gebed zonder einde en gelijk hebben betekend zeker niet altijd gelijk krijgen.

Tevens heeft ze die katten allang verteld dat je een hufter bent; dus die willen je natuurlijk niet meer zien.

'Denk maar niet dat papa jullie nog wil zien!' :P
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:54:43 #92
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99669053
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:49 schreef Velma het volgende:
Waarom wacht je zo lang met aangifte doen? Je hebt toch geprobeerd contact op te nemen? Ik zou nu direct mijn papierwinkel verzamelen en aangifte gaan doen.
Ben bezig de laatste documenten bij elkaar te verzamelen voor de aangifte.
Tevens dien ik, om het legaal te houden, haar nog een laatste officiële mogelijkheid te geven dit op te lossen. Dit heb ik gister dus gedaan met daarin een termijn waarbinnen ze dient te reageren.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:56:13 #93
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99669128
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:19 schreef SicSicSics het volgende:
Ben ik heel harteloos als ik zeg; laat haar lekker stikken met die katten van jullie en neem een leuke lieve nieuwe uit het asiel!

Take your losses en ga verder. Dit is een gebed zonder einde en gelijk hebben betekend zeker niet altijd gelijk krijgen.

Tevens heeft ze die katten allang verteld dat je een hufter bent; dus die willen je natuurlijk niet meer zien.

'Denk maar niet dat papa jullie nog wil zien!' :P
Op zichzelf niet harteloos, echter wil ik geen nieuwe, ik wil mijn beestjes die ik het afgelopen 1.5 jaar heb groot gebracht en groot heb zien worden.
Plus ik heb een hekel aan onrecht, dus dat heeft ook te maken met deze actie van mij.
pi_99669486
Wat een hoer :r

Aangifte doen TS en snel een beetje!
Het verschil tussen ken en kan kunnen we niet.
pi_99669695
Allebei een halve kat..

Volgens mij kan je ze gewoon terug krijgen, ik heb ook een tijd samengewoond waar we een kat hadden aangeschaft maar omdat ik hem betaald had mocht ik hem meenemen. (probleem is dat mijn ex het niet zo erg vond.. ) Ik had dan ook nog bewijzen dat ik dierenarts kosten, eten en dergelijke het meest betaalde..

Maar volgens mij mag ze niet zomaar iets meenemen, en daar zou je het dus op kunnen gooien. Ga even langs bij het juridisch loket..
  dinsdag 19 juli 2011 @ 19:46:39 #96
347320 Velma
nerdy vamp
pi_99675078
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:54 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Tevens dien ik, om het legaal te houden, haar nog een laatste officiële mogelijkheid te geven dit op te lossen. Dit heb ik gister dus gedaan met daarin een termijn waarbinnen ze dient te reageren.
Goed zo ^O^ w/
I lost my glasses again
pi_99676495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:54 schreef RodenCity het volgende:

[..]

om het echt officieel te houden zou je zo iets aangetekend moeten versturen lijkt me...je had toch geen adres van haar? Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor :)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:32:47 #98
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_99676832
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

om het echt officieel te houden zou je zo iets aangetekend moeten versturen lijkt me...je had toch geen adres van haar? Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor :)
Klopt idd, maar het juridisch loket zei tegen mij dat omdat ik geen adres heb een email ook kan, zo lang ik maar een termijn aangeef waarbinnen ze moet reageren.
Zo kan ik in elk geval zeggen dat ik het haar heb laten weten.
pi_99681481
quote:
Ik heb nog 2 lieve katten ;).

quote:
Ik heb namelijk een soortgelijk probleem, maar dan precies andersom. Mijn ex-partner is het huis uitgegaan maar liet juist haar twee katten achter. Ik ben dus wel benieuwd in hoeverre huisdieren 'eigendom' zijn. Ze hartstikke lief en leuk, maar ik ben gewoon te weinig thuis om ervoor te zorgen maar ook niet harteloos genoeg om ze zelf naar het asiel te brengen. Ik ben dus benieuwd in hoeverre zij dus, eventueel via andere wegen, verplicht is haar katten weer op te halen. Ook al geeft zij aan ze niet meer te willen. Haar andere spullen zijn allemaal allang opgehaald (het is al 2 jaar uit).
Maar momenteel zou ik ook zeker werk maken van het ontvreemden van eigendom. Ik was blij dat mijn ex nog coulant is / was. We hebben ook alles zelfstandig opgelost (op de katten na...). Bonnen verzamelen en een archief aanleggen. En voor de volgende keer een samenlevingscontract. Kost je hooguit 100~150 euro.
pi_99681864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:32 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Klopt idd, maar het juridisch loket zei tegen mij dat omdat ik geen adres heb een email ook kan, zo lang ik maar een termijn aangeef waarbinnen ze moet reageren.
Zo kan ik in elk geval zeggen dat ik het haar heb laten weten.
ja maar zij kan dan ook zeggen dat ze het ww niet meer weet en nooit iets heeft ontvangen en van niets weet. /insert nog meer scenario's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')