Eigendom zal dan wel aangetoond moeten worden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:42 schreef Maanvis het volgende:
de katten + spullen zijn jouw eigendom, dus ik zou gewoon aangifte doen van diefstal bij de polizei
bij katten krijg je toch wle een bonnetjequote:Op donderdag 14 juli 2011 18:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Eigendom zal dan wel aangetoond moeten worden.
Schade loos stellen wil ze niet over praten, ze zegt ik hou ze en ik ga je er niks voor betalen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:51 schreef Lienekien het volgende:
En als ze je nou schadeloos stelt, kan ze dan de katten houden?
Ja ik wil ze terug, heb er bijna elke dag voor gezorgd, eten en drinken, bakken schoonhouden, borstelen, eten kopen, DA bezoeken noem maar op.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:51 schreef Troeta het volgende:
Wil je die katten echt terug? Heb jij altijd voor hun gezorgd??
Als jij weet dat alleen jouw naam staat in het kattenpaspoort als eigenaar. Daarnaast een bankafschrift. Dat lijkt mij genoeg voor aangifte.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:49 schreef RodenCity het volgende:
De katten paspoorten en chip gegevens heeft ze ook mee genomen.
Ik kan middels mijn bankafschriften aantonen dat ik er voor betaald heb.
De katten zijn aangeschaft in de tijd dat ze hier al woonde. Zij had toen totaal geen inkomen dus ik heb de totale kosten gedragen, aanschaf, sterilisatie, chippen en inentingen.
In mijn huis kan ze niet meer, dus das geen probleem.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef TR08 het volgende:
Gebruik je bank afschrift als betalings bewijs en eis die beesten terug zou ik zeggen. Je kunt ook even aankondigen dat je aangifte gaat doen van diefstal.
Heb je trouwens al gedacht aan nieuwe sloten in je huis? Oh en mail haar ook even dat ze niet meer welkom is. Dan kan ze ook niet meer roepen dat ze met jouw toestemming nog te pas en te onpas het huis in kan.
Nouh, euhm. Dat kan ook gewoon digitaal. Je weet geen adres, maar zoveel mogelijk info (naam, leeftijd e.d.) Dan staan je katten in ieder geval officieel als gezocht opgegeven.. evenals je verdachtequote:Op donderdag 14 juli 2011 18:57 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Ik heb haar ook al gezegd dat als er niet fatsoenlijke afspraken komen ik aangifte overweeg. Daar reageert ze op met van je doet maar.
Met die passporten zou je sterk staan. Maar als jij kan aantonen dat jij ze gekocht hebt (ik weet niet waar je ze gekocht hebt, maar misschien kan je die partij ook betrekken), dan moet je gewoon aangifte doen van diefstal.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:49 schreef RodenCity het volgende:
De katten paspoorten en chip gegevens heeft ze ook mee genomen.
Ik kan middels mijn bankafschriften aantonen dat ik er voor betaald heb.
De katten zijn aangeschaft in de tijd dat ze hier al woonde. Zij had toen totaal geen inkomen dus ik heb de totale kosten gedragen, aanschaf, sterilisatie, chippen en inentingen.
Das dus het probleem, in het inentings boekje staat haar naam, maar ik heb al wel begrepen dat dit geen bewijs is van eigenaarschap omdat hier maar 1 naam in vermeld mag worden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:55 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Als jij weet dat alleen jouw naam staat in het kattenpaspoort als eigenaar. Daarnaast een bankafschrift. Dat lijkt mij genoeg voor aangifte.
Waarschijnlijk zal ze dan ook het paspoort moeten laten zien.. dan is simpelweg de conclusie makkelijk te maken.
Doe dit op een nette en kalme manier en je kan veel weer terug krijgen mijns inziens..
nieuwe sloten lijkt mij ook een goede: via woningbouwvereniging danwel bij koophuis zelf doen.
1 kat is gekocht bij een fokker de andere bij een asiel, zit er idd over te denken om contact te zoeken met de fokker, met de vraag of zij een verklaring wil geven over hoe en door wie er betaald is.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Met die passporten zou je sterk staan. Maar als jij kan aantonen dat jij ze gekocht hebt (ik weet niet waar je ze gekocht hebt, maar misschien kan je die partij ook betrekken), dan moet je gewoon aangifte doen van diefstal.
Nee moet jezelf doorgeven bij 1 of andere data base op internet, maar daar heeft zij de inlog gegevens van, dus kan ik niks mee.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:27 schreef Maanvis het volgende:
bij het chippen wordt toch je naam gekoppeld?
Ben dat soort info inderdaad aan het verzamelen, en dan volgende week maar eens afspraak maken met de politie.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:27 schreef joekeloekes het volgende:
Betalingsgegevens heb je zelf, je bankafschrift. Het asiel houd ook van elk dier precies bij waar het heengegaan is, dus daar zou jouw naam dan in moeten staan. Ook chipnummer etc hebben ze daar.
Zo te horen is overleg geen echte optie,d an wordt het een langdurige geschiedenis, gewoond e gegevens verzamelen en aangifte doen dus.
dan wordt het lastig. zij kan dan zeggen dat de katten + spullen een cadeau voor haar waren.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:29 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Nee moet jezelf doorgeven bij 1 of andere data base op internet, maar daar heeft zij de inlog gegevens van, dus kan ik niks mee.
1 ras kat en 1 htk.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan wordt het lastig. zij kan dan zeggen dat de katten + spullen een cadeau voor haar waren.
Wat voor katten zijn het? van die doorgefokte merkkatten of gewone gezonde huis tuin en keuken katten?
mmm ik ben benieuwd wat er gebeurt als koning salomon hier een oordeel over velt.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:34 schreef RodenCity het volgende:
[..]
1 ras kat en 1 htk.
En als ik dan zeg dat ik ze gekocht heb voor ons samen, heb ik toch net zoveel recht als zij?
Gaat mij er om dat ze ze zonder overleg mee genomen heeft, zonder afspraak of compensatie.
Kan er niet veel over vinden alleen dat katten "goederen" zijn. Wat dan ook inhoud dat als het huurhuis geheel op mijn naam staat, wat zo is, dat zij dan eigendom moet aantonen wil ze ze houden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mmm ik ben benieuwd wat er gebeurt als koning salomon hier een oordeel over velt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |