Hij heeft een crashdieet gedaan. Hoe zit het eigenlijk met jou qua sporten en eten?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hoe ben jij nou eigk aan de slag gegaan? Want dat is best snel
Slechtquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:56 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Hij heeft een crashdieet gedaan. Hoe zit het eigenlijk met jou qua sporten en eten?
En je plan nu isquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:57 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
SlechtTe weinig discipline gok ik.
Ik heb er eerlijk gezegd geen.quote:
Ik denk dat het vetgedrukte een wat reeler plan is dan hoe je begonquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:03 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb er eerlijk gezegd geen.
Zit wel te twijfelen om toch maar weer naar de dieetist te stappen, maar op zich ik weet wat ik moet eten om af te vallen. Dus ik denk dat ik verder weinig hulp nodig zal hebben.
Het probleem is altijd gewoon dat altijd ontzettend enthousiast begin. Laatst ook, binnen 2 maanden 10 kilo kwijt geraakt. Maar na verloop van tijd dan is er wat op het werk, of ik besteed ergens anders veel tijd aan verval zo in m'n oude patroon. Dat is altijd het geval.
Ik zit nu te denken om maar gewoon weer op de calorieën te gaan letten en iets van 2 keer in de week te gaan sporten. En dan maar kijken waar het schip strand.
M'n rustverbranding ligt op de 3000kcal. Als ik op een normale dag gewoon eet zoals ik nu eet, dan zit ik op 2300 kcal. Dus daar zou ik dan nog eventueel wat af kunnen halen door bijvoorbeeld tijdens de lunch iets minder te eten. Maar niet zo schokkend. Alleen de weekenden moeten beter want dan krijg ik vaak het meeste binnenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:06 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik denk dat het vetgedrukte een wat reeler plan is dan hoe je begonOp hoeveel kcal wil je gaan zitten?
En op de gewone dagen het houden op 2300 kcal (wat ik een mooi aantal vind, zeker als er ook nog eens regelmatig bij beweegt) en in het weekend iets minder is echt geen optiequote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
M'n rustverbranding ligt op de 3000kcal. Als ik op een normale dag gewoon eet zoals ik nu eet, dan zit ik op 2300 kcal. Dus daar zou ik dan nog eventueel wat af kunnen halen door bijvoorbeeld tijdens de lunch iets minder te eten. Maar niet zo schokkend. Alleen de weekenden moeten beter want dan krijg ik vaak het meeste binnen
Daarvoor zou ik meer discipline moeten krijgen. Maar ik denk dat ik met de wil om resultaat te behalen ook al ver kom.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:13 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
En op de gewone dagen het houden op 2300 kcal (wat ik een mooi aantal vind, zeker als er ook nog eens regelmatig bij beweegt) en in het weekend iets minder is echt geen optie?
huh? als je rustverbranding 3000 kcal is, dan moet je daar toch juist níet onder gaan zitten? dan eet je je spieren op!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
M'n rustverbranding ligt op de 3000kcal. Als ik op een normale dag gewoon eet zoals ik nu eet, dan zit ik op 2300 kcal. Dus daar zou ik dan nog eventueel wat af kunnen halen door bijvoorbeeld tijdens de lunch iets minder te eten. Maar niet zo schokkend. Alleen de weekenden moeten beter want dan krijg ik vaak het meeste binnen
Da's een slimme, ik denk dat je daarmee een mooie winst gaat behalenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:21 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ga denk ik ook maar eens beginnen om wekelijks boodschappen te doen i.p.v. iedere dag na het werk (als ik moe ben en zin heb in iets makkelijks).
M'n spieren wegen al 90 kilo, dus dat is in principe niet zo erg.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:20 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
huh? als je rustverbranding 3000 kcal is, dan moet je daar toch juist níet onder gaan zitten? dan eet je je spieren op!
Ik weet niet precies wat mijn onderhoud is. Maar iemand op de sportschool zei dat ik van alles de helft moet eten. Maar dan zit ik denk ik wel erg laag.quote:wat is je onderhoud? als je 500kcal onder je onderhoud gaat zitten dan zou je een pond per week moeten afvallen...
Nou ja, minder gaan eten. Nu at ik al niet zoveel, dus een boterhammetje minder en gewoon helemaal niets meer snaaien en heeeeeeeel veel water drinken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hoe ben jij nou eigk aan de slag gegaan? Want dat is best snel
Respectquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, minder gaan eten. Nu at ik al niet zoveel, dus een boterhammetje minder en gewoon helemaal niets meer snaaien en heeeeeeeel veel water drinken.
Verder ipv 3 keer per week patat/pizza/chinees als avondeten gewoon elke dag normaal koken. Verder alle 'makkelijke' koolhydraten omgezet naar langzame koolhydraten, dus alleen volkoren pasta, zilvervliesrijst, volkorenbrood.
En naarmate ik meer afviel werd het bewegen ook steeds makkelijker, dus waar ik vorig jaar 1 keer per week en bij wijze van hele grote uitzondering af en toe 2 keer per week naar mijn werk fietste, fiets ik nu zo'n 100/150KM per week in ook nog eens een hoger tempo. Rondjes van 45KM in het weekend zijn geen uitzondering. Sinds kort ben ik ook, nog iets te enthousiast, gaan hardlopen. Allemaal activiteiten die je redelijk eenvoudig kan inplannen in je dagelijks bestaan!
Volgens die tool zit ik op 4500kcalquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:27 schreef kwakz0r het volgende:
@ juicyhill hier kan je uitrekenen met welke inname je op gewicht blijft, daar kun je dan 500 onder gaan zitten en evt. nog extra gaan sporten als je sneller wilt.
http://www.eclecticsite.be/calc/bmr.htm
volgens de ene zit mijn onderhoud op 2200, volgens de andere op 1900 (bij 50% lichaamsvet) of 2200 (bij 40% vet), best een groot verschil. ik zorg dus dat ik tussen de 1600 en 1800 zit, want beide berekeningen zijn niet heel betrouwbaar en precies.
Mjah, ik drink al jaren geen suikerhoudende frisdranken meer, dus dat is makkelijk. Ook ben ik 20 jaar geleden al gestopt met suiker en melk in m'n koffie. Als je van elke dieet run wat overhoudt heb je uiteindelijk een gezond eetpatroonquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:34 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
RespectIk had mezelf ook een tijdje terug inderdaad aangeleerd om meer water te drinken. Dronk rond de 1,5 tot 2 liter. Maar ben daarna weer terug overgestapt op de frisdrank. En ik ging eerst ook een aantal keren in de week naar de sportschool met voornamelijk krachttraining. Wel veel resultaat behaald, maar uiteindelijk ook weer verwaterd
zou best kunnen, als je echt een groot lijf hebt. dan zou ik de katch mcardle gebruiken als je ook veel vet hebt, is dan iets betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Volgens die tool zit ik op 4500kcal
Ik ben een beetje allergisch voor dieeten. Van de ene mag je geen brood, van de ander moet je juist brood hebben. Allemaal zeggen ze weer wat andersquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah, ik drink al jaren geen suikerhoudende frisdranken meer, dus dat is makkelijk. Ook ben ik 20 jaar geleden al gestopt met suiker en melk in m'n koffie. Als je van elke dieet run wat overhoudt heb je uiteindelijk een gezond eetpatroon
Daarom volg ik ook geen bekend dieet maar volg ik mijn eigen boerenverstand. Blijkbaar is dat 'crashen'. Maar voor mij werkt dat perfect.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:38 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ben een beetje allergisch voor dieeten. Van de ene mag je geen brood, van de ander moet je juist brood hebben. Allemaal zeggen ze weer wat anders
Wat knap zeg, je zit op AVI E3 niveau met lezen, proficiatquote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat knap zeg, je zit op AVI E3 niveau met lezen, proficiat
Die zegt inderdaad 3000 kcalquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zou best kunnen, als je echt een groot lijf hebt. dan zou ik de katch mcardle gebruiken als je ook veel vet hebt, is dan iets betrouwbaarder.
dan heb je met je bmr van 3000 in elk geval de mogelijkheid om snel en veel af te vallen terwijl je behoorlijk veel eet!
ik zou uithoingeren/crashen afraden, maar als je dat wilt moet je het natuurlijk zelf weten.
Dank je wel, juffrouw Sjeen mag ik nu over naar groep 3?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat knap zeg, je zit op AVI E3 niveau met lezen, proficiat
Ik zal het hem wel eens vragenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:42 schreef kwakz0r het volgende:
@juicyhill, je zou V1z0r eens kunnem vragen, dat is ook een flinke kerel, die ooit met crashen al veel afviel, en weer aankwam, en nu met veel meer eten en veel sporten enorm veel is afgevallen en dus nog steeds veel kan/moet eten.
(v1z0r zit wel in slank vrees ik... maar daar mag je best even wat vragen)
Prima zelfs.quote:
mja, officieel ben je dan aan t crashen omdat je veel minder eet dan wat je lijf alleen al gebruikt om je organen draaiende te houden en je bloed rond te pompen als je de hele dag op bed zou liggen... daarom raadde ik je aan v1z0r om raad te vragen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Die zegt inderdaad 3000 kcalDus als ik daarmee gewoon normaal eet (2000/2300 kcal) zal het dus snel gaan. In elk geval, daarmee zal ik zeker weten geen hongergevoel krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |