abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:47:03 #126
274453 okiokinl
blablabla
pi_99509434
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 16:07 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het probleem van varkensvlees meer dat varkens alleseters zijn en er veel meer bacterien in het vlees zit. Dat dat impliciet de reden is voor het verbod in het jodendom en de islam, mensen werden er vaak ziek van, dus moet het vast niet gods bedoeling zijn geweest. Maar even geen wikipedia bij de hand.
dat kan het niet zijn, als je verhit gaan bacterien allemaal dood.

en over vetten, volgens mij zijn alle dierlijke vetten redelijk ongezond, en heb je die helemaal niet nodig. je hebt wel vet nodig, maar dat kan je gewoon uit andere dingen halen, plantaardig.
ik heb wel altijd begrepen dat er in varkensvlees meer schadelijke stoffen ziten, die je met het vet opslaat in je lichaam, en als je dan vet verbrand, richten ze schade aan in je lichaam.

en trouwens, varkens zijn intelligenter dan honden. het is een schande dat wij deze dieren zo behandelen. als we honden in kooitjes op roosters zonder daglicht zouden gaan houden, dan zouden mensen moord en brand schreeuwen.
pi_99509643
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:47 schreef okiokinl het volgende:

[..]

en trouwens, varkens zijn intelligenter dan honden. het is een schande dat wij deze dieren zo behandelen. als we honden in kooitjes op roosters zonder daglicht zouden gaan houden, dan zouden mensen moord en brand schreeuwen.
Tja wij discrimineren nu eenmaal als het gaat om dieren. Weinig mensen zal het ze wat doen als je een mug of vlieg kapot slaat bijvoorbeeld maar dat mag je dan weer niet doen bij een poes want = zielig.

Intelligentie doet er niet zoveel toe, eerder aaibaarheid.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:55:02 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99509735
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:47 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat kan het niet zijn, als je verhit gaan bacterien allemaal dood.

en over vetten, volgens mij zijn alle dierlijke vetten redelijk ongezond, en heb je die helemaal niet nodig. je hebt wel vet nodig, maar dat kan je gewoon uit andere dingen halen, plantaardig.
ik heb wel altijd begrepen dat er in varkensvlees meer schadelijke stoffen ziten, die je met het vet opslaat in je lichaam, en als je dan vet verbrand, richten ze schade aan in je lichaam.

Wat een gelul. Waar haal je die onzin vandaan? Vertellen vegetariers het elkaar bij kopjes kamillethee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 18:57:32 #129
3542 Gia
User under construction
pi_99511733
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik eet ook rauw varkensgehakt, mett noemen ze dat hier, heerlijk
Heeft dat nog een andere naam? Kan het niet vinden op google, namelijk.
pi_99512675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Tja wij discrimineren nu eenmaal als het gaat om dieren. Weinig mensen zal het ze wat doen als je een mug of vlieg kapot slaat bijvoorbeeld maar dat mag je dan weer niet doen bij een poes want = zielig.

Intelligentie doet er niet zoveel toe, eerder aaibaarheid.
Ik dacht nog... wie zou de eerste smartass zijn met zo'n opmerking, maar dat ben jij.
Je mag door voor de koelkast *O*

Ja, als ik 's nachts een mug in mijn slaapkamer heb mep ik hem harstikke dood :Y

errug heh... :O
pi_99512959
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een gelul. Waar haal je die onzin vandaan? Vertellen vegetariers het elkaar bij kopjes kamillethee?
Ik denk dat je beter kan uitleggen dat het ongezond is als je je volpropt met vlees dat
volzit met hormonen en antibiotica, maar dat een goed (dus bio-logisch) stukje vlees
op zijn tijd echt niet zoveel kwaad kan.

beter een klein stukkie goed vlees dan een kilo van die afvalrotzooi toch?

trouwens je krijgt er wel tetten van van die afvalrotzooi dat wel... :')

http://jongeren.blog.nl/a(...)ter_en_steak#more-84

Resten van de anti- conceptie pil zitten in kraanwater.
Er worden ook hormonen in de veeteelt gebruikt. Dus via je steak kun je ook borsten ontwikkelen.
Nou mannen, dat wordt vegetarisch worden en voortaan water uit spa-flesjes drinken.

en ja het is verboden om groeihormonen te gebruiken in de veeteelt maar het gebeurd wel :Y
komen nog regelmatig berichten over als er weer eens een controle is geweest.
pi_99513035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 18:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Heeft dat nog een andere naam? Kan het niet vinden op google, namelijk.
varkensgehakt is toch gewoon varkensgehakt ?

http://www.smulweb.nl/zoe(...)dient1=varkensgehakt

Ik moet er niet aan denken om dat rauw te eten maar goed als Piet dat lekker vindt moet
ie dat vooral doen ...

Ik neem wel een stukkie kaas :P
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:43:04 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99513235
quote:
Varkens vrij in Oirschotse wei

Leuke dieren, die varkens, ze verdienen een beter leven.
Prachtige dieren! Intelligent, gevoelig en sociaal.
Bij mij in de buurt is er een biologische boer, daar zitten die varkens op een modderig stuk grond, het is mooi om te zien hoe blij die dieren zijn met gewoon wat in de modder te liggen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:48:57 #134
11102 knep
Mountainfreak
pi_99513429
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prachtige dieren! Intelligent, gevoelig en sociaal.
Bij mij in de buurt is er een biologische boer, daar zitten die varkens op een modderig stuk grond, het is mooi om te zien hoe blij die dieren zijn met gewoon wat in de modder te liggen.
Dit.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 01:31:01 #135
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_99529874
het is het wei
Sisco Certified
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')