abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99456532
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Biologisch vlees van goede kwaliteit is gewoon ronduit lekkerder.
Jups. Agreed.
pi_99456590
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Laatst nog een weddenschap met mijn vriendin verloren, die zei dat niet alleen schapen maar ook koeien worden geschoren, en ik verklaarde haar voor gek ;(
Grinnik, dat is idd een verloren weddenschap ;)
Het is altijd erg leuk om te doen dat scheren en daarna in de trein of bus zitten is heerlijk rustig, niemand die naast je komt zitten behalve andere scheerders ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:38:11 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99456608
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Biologisch vlees van goede kwaliteit is gewoon ronduit lekkerder.
Helaas is veel biologisch vlees graatmager, als ik bij de groene weg kijk. Dat mag de groene weg dus lekker zelf op eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99456645
Van goede kwaliteit zeg ik dan ook ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:46:52 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99457067
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 12:14 schreef Miss_Isis het volgende:
we hebben in 2008 ook twee biggen opgefokt voor de slacht (Koosjer en Halal O+ ):
:D _O-

Hoe heten de huidige 2?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99457245
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D _O-

Hoe heten de huidige 2?
Deze twee heten Penny (naar de Pennywafel) en Pimmie (naar Pimmetjes). Omdat ze hopelijk net zo lekker zullen smaken :Y)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_99457324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toen piet een klein pietje was in de jaren 60 had mijn pa een goede baan, we stookten alleen in de woonkamer, in de winter stonden de bloemen op de dekens. We dronken thee of ranja, of gewoon water, geen cola. Vakantie was kamperen op de fiets, pietje zat achterop.
We hadden geen auto, en er kwam eind jaren 60 een TV (zwart wit)
Ik droeg kleren af van mijn grotere broer en zus. We aten lang niet iedere dag vlees.
Dit is geen jeugd romantiek, dit was de feitelijke situatie.
Als een bijstandsmoeder tegenwoordig zo leeft staat er direct een team van de VARA en SBS voor de deur en stelt de SP en GL kamervragen.
Mevrouw de voorzitter, het kan toch niet zo zijn....
Ik denk niet dat er veel bijstandsmoeders zijn die van die 60 euro in de week die ze hebben om boodschappen te doen de kinderen elke dag een lap vlees op het bord leggen.

Mijn vader was dan een paar jaar geleden weer heel erg te spreken over het eten op vakantie in.... Polen. Gewoon door de wat primitieve landbouw daar, niks fancys. En de modale Pool eet ook gewoon regelmatig vlees.

Nou kan een klein lapje vlees op je bord best teleurstellend lijken, het is in wezen die fixatie op prijs per kilo die het verpest. In wezen wordt een kilo appels vergeleken met een kilo peren, het is een valse vergelijking, alleen gebaseerd op oppervlakkige overeenkomst. Het is wijn vergelijken met druivensap uit druivenconcentraat met allerlei toevoegingen, en dan voor druivensap kiezen omdat het de liter goedkoper is. Als je ontzettende dorst hebt is dat zinnig ja. Als het fabrieksvlees er niet zou zijn was er geen probleem wat betreft de prijs van normaal vlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99457774
Ik ken eigenlijk geen mensen die geen kritisch vlees-eter of vegetarier zijn die niet dagelijks vlees eten.
Dat is of een bewuste keuze, of er is elke dag vlees, van frikandel tot kiloknaller varkentje, maar zo arm als ze zijn in dit land, elke dag vlees op het bord+vleeswaren op brood.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:02:30 #59
45206 Pietverdriet
pi_99457891
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:00 schreef erodome het volgende:
Ik ken eigenlijk geen mensen die geen kritisch vlees-eter of vegetarier zijn die niet dagelijks vlees eten.
Dat is of een bewuste keuze, of er is elke dag vlees, van frikandel tot kiloknaller varkentje, maar zo arm als ze zijn in dit land, elke dag vlees op het bord+vleeswaren op brood.
Edit, begrijp je verkeerd.
  Moderator donderdag 14 juli 2011 @ 15:03:41 #60
236264 crew  capricia
pi_99457942
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan ken je nu je eerste
Ik eet lang niet iedere dag vlees.
Hier ook niet.
Ben dol op goed en lekker vlees en ben een ware carnivoor, maar ik hoef dat echt niet iedere dag te eten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99457980
Ha, wedden dat die beesten die dierenactivisten nu flinke ziektes toewensen met dit weer.
pi_99458151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 06:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je een onderbouwing hebt voor dat maar een "heeeeeel klein deel" van de koeien in de wei loopt?

Want ik weet niet beter dan dat het merendeel gewoon 's zomers in de wei staat.

Tenzij je met vrij rond mag bewegen bedoelt dat ze op straat mogen lopen en deel mogen nemen aan het verkeer :')
Is deze onderbouwing goed genoeg?

De Bio-industrie

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

*O* _O_ *O*

Ik weet het en ook goed nieuws voor de koeien *O*

http://vroegevogels.vara.(...)593db86e91ea73714fb3

C1000 en Lidl: alle koeien in de wei! (de rest volgt vanzelf wel)
09 juni 2011

Zou zomaar kunnen dat dat onderzoek van Wakker Dier (zie mijn OP)
toch wel klopte O-)

http://www.wakkerdier.nl/docs/resulaten_weilandenonderzoek.pdf
Dat onderzoek van Wakker Dier is uit 2004

Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.

Dus het heeft toch nog 7 jaar geduurd voordat er bij iemand een lichtje ging
branden...

nah jah.... beter laat dan nooit zullen we maar denken (8>
pi_99458258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier ook niet.
Ben dol op goed en lekker vlees en ben een ware carnivoor, maar ik hoef dat echt niet iedere dag te eten.
Maar is dat een geldkeuze bij jou?
Dus omdat je weinig geld hebt je niet dagelijks vlees eet, dat dat de reden daarachter is?
Of is dat omdat je goed vlees wil en dat goede vlees niet dagelijks kan betalen of om andere redenen niet dagelijks vlees eet?

Ik eet ook niet dagelijks vlees, maar dat is geen geldkwestie.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:09:18 #64
45206 Pietverdriet
pi_99458271
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:04 schreef CaptainCookie het volgende:
Ha, wedden dat die beesten die dierenactivisten nu flinke ziektes toewensen met dit weer.
De schapen op de dijk roepen bah, en de koeien boe.
pi_99458334
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schapen zouden best net als die varkens huisjes willen hebben, die kunnen er echt zo bijstaan van wat een kutweer!
pi_99458347
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en de lammetjes b'ehhhhhhhhhhhhh O+
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:12:03 #67
45206 Pietverdriet
pi_99458439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Schapen zouden best net als die varkens huisjes willen hebben, die kunnen er echt zo bijstaan van wat een kutweer!
Ze kunnen er echter prima tegen, schapen that is.
pi_99458578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar boeren moeten ook voor beschutting zorgen bij extreme weersomstandigheden
en als het 10 graden gaat vriezen zullen ze de stal wel inmogen

Kamervragen aan de minister van LNV over beschutting voor weidedieren tegen extreme weersomstandigheden

http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/454
pi_99458696
Schapen staan in de winter eigenlijk alleen binnen omdat er dan gelammerd wordt en die kersverse lammetjes niet tegen erge kou kunnen nog en omdat bij veel schapen er toch wel wat geboorteproblemen zijn en ze een handje geholpen moeten worden.

En beschutting hebben schapen maar zelden, maar net als geiten houden ze niet zo van nat, dan zie je ze staan met de ruggetjes gekromt in afschuw, pokkeland met al die regen zie je ze dan denken ;)
Maar ze kunnen er prima tegen, krijgen er niets van, vol in de zon staan is kwalijker.
pi_99458905
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:17 schreef erodome het volgende:
Schapen staan in de winter eigenlijk alleen binnen omdat er dan gelammerd wordt en die kersverse lammetjes niet tegen erge kou kunnen nog en omdat bij veel schapen er toch wel wat geboorteproblemen zijn en ze een handje geholpen moeten worden.

En beschutting hebben schapen maar zelden, maar net als geiten houden ze niet zo van nat, dan zie je ze staan met de ruggetjes gekromt in afschuw, pokkeland met al die regen zie je ze dan denken ;)
Maar ze kunnen er prima tegen, krijgen er niets van, vol in de zon staan is kwalijker.
zie punt 3. http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/454

Ik deel de mening dat dieren die in de wei staan beschuttingsmogelijkheden dienen te hebben
tegen extreme weersomstandigheden.

De mate waarin een dier ongerief ondervindt van weersextremen is sterk afhankelijk van de
diersoort.
Ook de beschik¬baarheid van voldoende water speelt daarbij een rol.

De houder van het dier is de eerst verantwoordelijke wanneer het gaat om het voorkomen van
ongerief. Hiertoe kan de houder, naast het bieden van beschutting in de weide, de dieren op erg
zonnige en warme dagen ook op stal houden.

De GWWD en het besluit Welzijn productiedieren bieden vervolgens de mogelijkheid
om om op te treden tegen houders die geen maatregelen nemen bij extreme weers¬omstandig¬heden en waarbij dat leidt tot ernstig ongerief.
pi_99459008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus omdat je weinig geld hebt je niet dagelijks vlees eet, dat dat de reden daarachter is?
Of is dat omdat je goed vlees wil en dat goede vlees niet dagelijks kan betalen of om andere redenen niet dagelijks vlees eet?

Hier eigenlijk omdat ik het zat ben om elke dag vlees te eten. Vroeger elke dag vlees, maar merk dat ik met minder vlees gezonder ben. Daarnaast zoveel mogelijk biologisch. Ten eerst voor die beesten ten tweede omdat er minder rotzooi in wordt gepropt.
pi_99459027
hoe triest, een boer laat zn varkens in een wei vrij rondlopen, de hele pers rukt uit voor deze unieke happening.... dat zegt wel wat over hoe we hier normaal met varkens omgaan.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:28:58 #73
45206 Pietverdriet
pi_99459292
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is ook een geldkeuze, maar niet alleen maar. Niet dat ik het geld niet hebt.
  donderdag 14 juli 2011 @ 15:30:20 #74
45206 Pietverdriet
pi_99459380
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

zie punt 3. http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/454

Ik deel de mening dat dieren die in de wei staan beschuttingsmogelijkheden dienen te hebben
tegen extreme weersomstandigheden.

De mate waarin een dier ongerief ondervindt van weersextremen is sterk afhankelijk van de
diersoort.
Ook de beschik¬baarheid van voldoende water speelt daarbij een rol.

De houder van het dier is de eerst verantwoordelijke wanneer het gaat om het voorkomen van
ongerief. Hiertoe kan de houder, naast het bieden van beschutting in de weide, de dieren op erg
zonnige en warme dagen ook op stal houden.

De GWWD en het besluit Welzijn productiedieren bieden vervolgens de mogelijkheid
om om op te treden tegen houders die geen maatregelen nemen bij extreme weers¬omstandig¬heden en waarbij dat leidt tot ernstig ongerief.
Jeez, Die beesten staan in Schotland en Wales in de bergen, al generaties, kunnen ze prima tegen.
pi_99461573
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jeez, Die beesten staan in Schotland en Wales in de bergen, al generaties, kunnen ze prima tegen.
Dat denk ik ook :')

Tenslotte hebben ze een leren jas aan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')