quote:Varkens genieten in de wei
Oirschot - De varkens van boer Scheepens mochten voor het eerst naar buiten. De dieren trokken veel bekijks, terwijl ze knorden van genot.
Scheepens is op de biologische toer gegaan. Hij laat zijn Engelse Berkshire varkens samen met hun biggen buiten hun gang gaan. In het weiland zijn verscheidene koepels gebouwd waar zeugen en biggen kunnen schuilen.
Als de kleintjes groot genoeg zijn om zonder hun moeder te kunnen, gaan ze naar een stal met stro en een uitloop naar buiten.
Ik neem aan dat je een onderbouwing hebt voor dat maar een "heeeeeel klein deel" van de koeien in de wei loopt?quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:07 schreef bijdehand het volgende:
Bij ons zie je vaak koeien in de wei, maar dat is maar een heeeeeel klein deel dat vrij rond mag lopen.
Volgens mij staan die beesten vaak in zo'n kutschuur met z'n honderden, net als varkens en kippen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een onderbouwing hebt voor dat maar een "heeeeeel klein deel" van de koeien in de wei loopt?
Want ik weet niet beter dan dat het merendeel gewoon 's zomers in de wei staat.
Tenzij je met vrij rond mag bewegen bedoelt dat ze op straat mogen lopen en deel mogen nemen aan het verkeer
Die varkens fluisteren vast heel vaak 'neeee, ik wil niet opgegeten worden'quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:30 schreef BrandX het volgende:
Hij is wel boer, dierenarts en, niet te vergeten, varkensfluisteraar![]()
Niet zeuren! Het zijn gewoon dieren. Dan ga ja maar naar Zandbakkiestan of zo...quote:Op donderdag 14 juli 2011 07:07 schreef Keiichi het volgende:
Ik vind dit heel provocerend. Deze onreine dieren
quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die varkens fluisteren vast heel vaak 'neeee, ik wil niet opgegeten worden'
Daarom is speenvarken ook zo lekker!quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:36 schreef Isabeau het volgende:
Die varkens fluisteren vast heel vaak 'neeee, ik wil niet opgegeten worden'
We hebben een kenner!quote:
Obvious troll is obviousquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:49 schreef Spatzmann het volgende:
Zoalng het vlees maar goedkoop blijft. Kom op waar hebben we het over. Het zijn maar halffabrikaten en moeten dus ook als zodanig worden behandeld....
Je getroll was al duidelijk. En als je het meent ben jij de enige minderwaardige vorm van leven.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:34 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dit is geen troll. Dit is mijn mening. Dieren zijn een minderwaardige vorm van leven. Waarom daar rechten aangeven?
Diequote:Op donderdag 14 juli 2011 06:31 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een onderbouwing hebt voor dat maar een "heeeeeel klein deel" van de koeien in de wei loopt?
Want ik weet niet beter dan dat het merendeel gewoon 's zomers in de wei staat.
Tenzij je met vrij rond mag bewegen bedoelt dat ze op straat mogen lopen en deel mogen nemen aan het verkeer
Met tong uit z'n bekquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:47 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Diesmiley is misplaatst, want:
[ afbeelding ]
koeien mogen wel degelijk deelnemen aan het verkeer.
Dat vind ik dan wel weer top. Deze varkens hebben wel een goed leven gehad.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in huize piet eten we Livar varkensvlees
En scharrel Iberico
Worden die in de Herfst ook vetgemest en geslacht of is het alleen voor de leuk?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:38 schreef Miss_Isis het volgende:
Ha, bij die man hebben wij ook onze twee varkentjes gekocht! Die trouwens ook heerlijk buiten rond crossen door de wei elke dag
Leuk om te zien dat hun moeders nu ook van de buitenlucht mogen genieten
Dat zou ik ook wel willen, niet alleen de behandeling, ook de smaak is vele malen beter.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in huize piet eten we Livar varkensvlees
En scharrel Iberico
Deze twee zijn nu nog voor de leuk, en met ingang van het nieuwe jaar zijn ze voor de fok. De biggetjes worden dan grotendeels verkocht (is het plan iig) en een paar (ik denk niet meer dan 2 of 3) kunnen we zelf opfokken voor de slacht in november 2012.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Worden die in de Herfst ook vetgemest en geslacht of is het alleen voor de leuk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |