abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 mei 2012 @ 21:38:34 #251
2651 svann
night-hawk
pi_111721092


 

 

 

Ik gebruik al heel lang KivaFolio om overzicht te houden.
Dat geeft oa een staafdiagram van al je leningen per land.
Handig is vooral dat je kunt zien hoeveel actieve leningen je per land hebt, zodat je het risico een beetje kan spreiden.

Het lender ID dat je moet invullen vind je helemaal onderaan op je 'lenderpage' gegevens-invulpagina.
Het is handig hier gewoon even een link voor te maken, dan krijg je direct je statspagina.

 


 

 
Er is tegenwoordig ook een android Kivadroid-app. (Nog nader uit te proberen.)
In de Apple Store vind ik zo gauw geen Kiva-app.

<< klik

[ Bericht 5% gewijzigd door svann op 18-05-2012 21:49:37 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_111727193
Kiva heeft een eigen apps page op http://www.kiva.org/apps, daar staat ook iKiva voor iPhone/iPod Touch, en Kiva7 voor Windows Phone devices. Of 't wat is weet ik niet, want ik heb een ouderwetse dumb phone.
pi_111908876
Ik kon weer eens wat uitlenen en heb na het bekijken van het Songfestival maar een lening in dat land verstrekt.
pi_112070760
even onthouden om een andere keer aan te melden
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:20:39 #255
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_112217682
Maar als ik het goed begrijp verdien je hier dus niks aan? Dat klopt toch niet? Ik leen 100 euro aan iemand in Kenia die een cafeetje wil beginnen. Allemaal leuk, zaakje loopt goed en ik krijg in een jaar 100 euro terug. Dan is het toch niet onredelijk dat ik bijvoorbeeld 110 euro terug krijg.

Die gene die nu een café heeft in Kenia maakt kennelijk zoveel meer geld dat ie die 100 euro in een jaar terug kan betalen. Als ik daar dan een tientje voor krijg als rente (mits het bedrijfje slaagt) is dat toch gewoon voor het risico dat ik loop. De persoon met het café gaat er dan toch nog steeds ernstig op vooruit? Als je rente krijgt wordt het gelijk een heel stuk interessanter voor de investeerders.

Sterker nog op deze manier is het ook interessant voor de persoon met het café om in het jaar erna 100 euro opzij te zetten om uit te lenen aan iemand zonder geld en zo zelf wat rente opstrijken.

Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
pi_112218040
:').
pi_112285319
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:20 schreef borbit het volgende:
Maar als ik het goed begrijp verdien je hier dus niks aan? Dat klopt toch niet? Ik leen 100 euro aan iemand in Kenia die een cafeetje wil beginnen. Allemaal leuk, zaakje loopt goed en ik krijg in een jaar 100 euro terug. Dan is het toch niet onredelijk dat ik bijvoorbeeld 110 euro terug krijg.

Die gene die nu een café heeft in Kenia maakt kennelijk zoveel meer geld dat ie die 100 euro in een jaar terug kan betalen. Als ik daar dan een tientje voor krijg als rente (mits het bedrijfje slaagt) is dat toch gewoon voor het risico dat ik loop. De persoon met het café gaat er dan toch nog steeds ernstig op vooruit? Als je rente krijgt wordt het gelijk een heel stuk interessanter voor de investeerders.

Sterker nog op deze manier is het ook interessant voor de persoon met het café om in het jaar erna 100 euro opzij te zetten om uit te lenen aan iemand zonder geld en zo zelf wat rente opstrijken.

Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
Bij Kiva betaalt diegene die leent de rente aan de partner die de lening verstrekt. Jij krijgt als degene die het geld uitleend hier niets voor.

Als je graag rente wilt (winst) op microkrediet dat je uitleend dan zijn er daar andere sites voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:06:39 #258
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_112315805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij Kiva betaalt diegene die leent de rente aan de partner die de lening verstrekt. Jij krijgt als degene die het geld uitleend hier niets voor.

Als je graag rente wilt (winst) op microkrediet dat je uitleend dan zijn er daar andere sites voor.
betaalt diegene die leent de rente aan de partner die de lening verstrekt. Dat is raar. Ik geef iemand wat geld, hij leent dit uit aan iemand anders pakt de rente en geeft het originele bedrag aan mij terug mits er betaalt wordt. Dus ik heb tijdelijk geen beschikking over mijn geld, ik loop het risico mocht er niet terug betaald worden. En die tussenpersoon pakt de winst. Lijkt me geen eerlijke deal, of mis ik iets?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:11:04 #259
369313 beverstraat
Facebook expert
pi_112315944
:)
You Only Live Onces
pi_112371889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:06 schreef borbit het volgende:

[..]

betaalt diegene die leent de rente aan de partner die de lening verstrekt. Dat is raar. Ik geef iemand wat geld, hij leent dit uit aan iemand anders pakt de rente en geeft het originele bedrag aan mij terug mits er betaalt wordt. Dus ik heb tijdelijk geen beschikking over mijn geld, ik loop het risico mocht er niet terug betaald worden. En die tussenpersoon pakt de winst. Lijkt me geen eerlijke deal, of mis ik iets?
Ja, Kiva is, evenals hun partners, een goed doel,en geen beursgenoteerde onderneming. En verder mis je dat er nooit winst is voor die partners maar een standaard gereguleerd verlies. En dat die bedrijven uit vrijwilligers bestaan en draaiende worden gehouden door middel van giften van derden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_112372410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 18:06 schreef borbit het volgende:

[..]

betaalt diegene die leent de rente aan de partner die de lening verstrekt. Dat is raar. Ik geef iemand wat geld, hij leent dit uit aan iemand anders pakt de rente en geeft het originele bedrag aan mij terug mits er betaalt wordt. Dus ik heb tijdelijk geen beschikking over mijn geld, ik loop het risico mocht er niet terug betaald worden. En die tussenpersoon pakt de winst. Lijkt me geen eerlijke deal, of mis ik iets?
De tussenpersoon heeft ook zijn kosten om ondernemers te bezoeken en hun aflossingen te innen. In het geval van Kiva zijn dit vaak ondernemers in afgelegen gebieden of die om andere redenen niet interessant zijn als klant voor het lokale bankwezen. De tussenpersoon draagt bovendien (samen met Kiva) het risico op devaluatie van de lokale munt. Jouw inleg is gegarandeerd in US dollars.

Het staat je vrij om in een commerciele microkrediet bank te investeren. Je loopt dan echter het risico dat je aandeel in waarde daalt omdat de kosten van de bank hoger uitpakken dan de inkomsten. Bij Kiva weet je in ieder geval van tevoren dat je verlies beperkt blijft tot de misgelopen rente (plus eventueel misgelopen aflossingen).
pi_112373860
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 04:36 schreef jaco het volgende:
De tussenpersoon draagt bovendien (samen met Kiva) het risico op devaluatie van de lokale munt. Jouw inleg is gegarandeerd in US dollars.
Is dat trouwens altijd zo? Bij de meeste leningen zag ik staan dat daar juist geen garantie voor gegeven werd.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_112375486
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 10:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Is dat trouwens altijd zo? Bij de meeste leningen zag ik staan dat daar juist geen garantie voor gegeven werd.
In dat geval is een wisselkoers verlies van meer dan 10% voor jouw rekening. Dus de eerste 10% verlies wordt opgevangen door Field Partner en eventuele verdere verliezen gaan van jouw lening af. Ik heb dit zelf echter nog niet meegemaakt bij mijn leningen.

Uit de FAQ:
quote:
When lending funds across national boundaries, the local currency in the Field Partner's country of operation may lose some of its value relative to the USD, thus requiring the Field Partner to use more of its local currency to reimburse Kiva in USD. Kiva offers Field Partners the option to protect themselves against severe currency fluctuations (a US dollar appreciation of over 10% relative to the local currency) by sharing any losses greater than 10% with Kiva lenders.* By bearing these losses, lenders are able to protect the Field Partner and its borrowers from catastrophic currency devaluations.

The Field Partner-specified Currency Exchange Loss to lenders can be one of three values: Covered, Possible, or N/A.

Covered: The Field Partner has opted to cover any losses on the loan that are due to currency fluctuation. Lenders will not bear losses due to currency fluctuation.

Possible: The Field Partner has opted not to cover losses on the loan that are due to currency fluctuation. In this situation, lenders face additional risk because they will bear losses greater than 10%.

N/A: The Field Partner disburses loans to borrowers in USD so their loans are not subject to any foreign currency conversion.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 8 juni 2012 @ 17:15:23 #264
300347 MrManuel
pi_112620784
Lijkt me een goed doel. Eens kijken of ik mee doe!
[i]~ The impossible is easy![/i]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:55:39 #265
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_114469883
Segenal als 10 land toegevoegd. Massamba 25 dollar geschonken
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_114470789
Ik ontdek nu de functie waarbij je over de wereldkaart kunt hoveren en de landen kunt uitzoeken waar je nog geen lening hebt. :') Met 11 leningen was het nog bij te houden, maar inmiddels is het toch wel fijn dat ik in het vervolg die optie kan gebruiken. _O-

De app heb ik meteen geďnstalleerd, kan ik anderen ook laten zien wat Kiva is en doet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:03:01 #267
67670 Skv
Cynist.
pi_114682162
Zo. Schuldgevoelens ook weer afgekocht voor $125. :').
Ik zit alleen niet bij het Fok-team.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114685567
quote:
12s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:03 schreef Skv het volgende:
Zo. Schuldgevoelens ook weer afgekocht voor $125. :').
Ik zit alleen niet bij het Fok-team.
:% Wie verdienen die eer nog meer dan je eigen forum?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:53:22 #269
67670 Skv
Cynist.
pi_114685692
Niemand. Maar ik had het op facebook gezet en ik wil met niet liëren aan fok. :').
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 juli 2012 @ 17:20:10 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_114686418
Ik heb onlangs ook maar wat extra op m'n account gegooid, ben nu van plan om constant 250-300 dollar aan leningen uit te hebben staan, hoewel ik er binnenkort misschien nog wat bij ga doen.
Toch geld wat ik op het moment niet gebruik/direct nodig heb :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_114691742
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:53 schreef Skv het volgende:
Niemand. Maar ik had het op facebook gezet en ik wil met niet liëren aan fok. :').
Heb dat ook inderdaad. :) Ben door FOK! met Kiva begonnen en mijn eerste leningen aan het team gekoppeld, maar ben er daarna ook uitgestapt. Maar vind het nog wel leuk om dit een beetje te volgen.
pi_115479600
Gisteren mijn zesde loan gedaan :)
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 augustus 2012 @ 13:38:55 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_115595064
Wanneer worden er nieuwe mogelijkheden tot lenen toegevoegd? Is dat meestal zo dat er bijvoorbeeld elke ochtend een nieuwe lijst bijkomt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_115599000
Net mijn 167ste lening verstrekt. *O*. Nieuw land erbij: India; in totaal nu 60 landen. :9.

Bij 100 leningen:
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:23 schreef zarGon het volgende:
Ik had 98 leningen tot nu toe, maar zag net toevallig dat ik kon uitlenen aan een vrouw in Turkije. 50 dollar toegevoegd aan m'n account en mijn 100ste lening verstrekt aan Gülcan.

• 1ste lening op 8 november 2009
• 714 dagen lid
• 100ste lening net verstrekt
• 59% aan vrouwen, 41% aan mannen
• 52 landen



*O*.
Na 167 leningen:


Wordt 'Map View' (naast 'List View') niet meer getoond trouwens? Ik zie het nergens meer. Alleen de nieuwere 'Lending Activity by Country'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2012 15:15:39 ]
  zaterdag 1 september 2012 @ 00:03:10 #275
104963 ETA
European Travel Author
pi_116257130
mijn laatste loan is eindelijk afgewikkeld, het stond al een tijdje op delinquent, maar is vandaag officieel op default gezet. Dus nu kan ik eindelijk mijn totaaloverzicht opstellen van mijn Kiva avontuur.

Ter info aan nieuwe mensen die overwegen met Kiva mee te doen, maar twijfelen over ze hun geld gaan terugkrijgen. Ik ben begonnen in februari 2009 met een lening aan een Peruaanse dame, en in de 2 jaar daarna volgenden nog 240 leningen aan anderen. Van deze leningen heb ik verlies geleden op 2 leningen, 1 door currency exchange loss (-$1,10) en 1 door een gedeeltelijke default (-$3,95). Totaal verlies is dus uitgekomen op $5,05, wat in het niet valt bij het totale uitgeleende van $6825,-.

Er hebben vaak leningen op delinquent gestaan bij mij, maar die zijn dus allemaal (met 1 uitzondering) volledig terugbetaald.

Mogelijk dat ik binnenkort weer ga beginnen :)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')