Idd toen ik Stuco was, was het "DOOR" bericht het zelfde als "begrepen".quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:49 schreef Cobra4 het volgende:
"Door" ken ik ook nog wel ja. Maar die heb ik voor het laatst in '92 gebruikt.
Yepquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:47 schreef Thaboel het volgende:
Schiet iets door van radio: Kvo bericht over. Kan dat kloppen?
In dat geval: Jup word nog gebruikt bij de kl en in de amo gebruikt voor radio procedures.quote:
That's a new for mequote:Op donderdag 14 juli 2011 20:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
In dat geval: Jup word nog gebruikt bij de kl en in de amo gebruikt voor radio procedures.
Zal straks ff thuis zoeken of ik me Ik radio procedures nog heb. Maar 'kvo bericht, over' heb ik nog door mn radio gehad bij de amo. Dus ik weet niet of het amo breed is maar in ons peloton werd het gebruikt.quote:
Gebruik ROGER als een bericht begrepen is en WILCO als ik ik mededeel dat ik een gegeven opdracht ga uitvoeren. Zoiso worden beiden volgens mij vrijwel altijd gevolgd door UIT, omdat het toch altijd wel om het einde van een bericht gaat.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:52 schreef leovanw het volgende:
WILCO betekent "Will Comply", eigenlijk het zelfde als "ROGER" in een radiobericht... correct me if I'm wrong...
Yepquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:01 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Gebruik ROGER als een bericht begrepen is en WILCO als ik ik mededeel dat ik een gegeven opdracht ga uitvoeren. Zoiso worden beiden volgens mij vrijwel altijd gevolgd door UIT, omdat het toch altijd wel om het einde van een bericht gaat.
quote:
Kan. Wist het nl. niet zekerquote:
WILCO was geloof ik dat er gehoor gegeven word aan order en geen tegenbericht meer komt van dat gesprek.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:52 schreef leovanw het volgende:
WILCO betekent "Will Comply", eigenlijk het zelfde als "ROGER" in een radiobericht... correct me if I'm wrong...
Wij ookquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Btw Leo, we moeten snel weer eens een bakkie doen
Prik maar een datumquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:18 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Wij ookBier staat hier al koud
BBQ, whisky en sigaren bij ons!quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan. Wist het nl. niet zeker
Op DT zeker wel. CDS v. Uhm (mijn oude Brigade Commandant) draagt hem ook nog. Btw Leo, we moeten snel weer eens een bakkie doen
Ik zeg, doen!quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan. Wist het nl. niet zeker
Op DT zeker wel. CDS v. Uhm (mijn oude Brigade Commandant) draagt hem ook nog. Btw Leo, we moeten snel weer eens een bakkie doen
Beterzzz....quote:
Ons werd geleerd om na WILCO niks meer te zeggen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:01 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Gebruik ROGER als een bericht begrepen is en WILCO als ik ik mededeel dat ik een gegeven opdracht ga uitvoeren. Zoiso worden beiden volgens mij vrijwel altijd gevolgd door UIT, omdat het toch altijd wel om het einde van een bericht gaat.
Ook geen UIT er achteraan? Das volgens mij toch staandaard om een bericht te eindigen: of Over of UIT (niet beidequote:Op donderdag 14 juli 2011 21:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ons werd geleerd om na WILCO niks meer te zeggen.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ook geen UIT er achteraan? Das volgens mij toch staandaard om een bericht te eindigen: of Over of UIT (niet beide)
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ook geen UIT er achteraan? Das volgens mij toch staandaard om een bericht te eindigen: of Over of UIT (niet beide)
quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:19 schreef ErwinRommel het volgende:
U R right
[..]
Ons werd geleerd om na WILCO niks meer te zeggen.
Wanneer?quote:
@gmail.comquote:Op donderdag 14 juli 2011 21:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is jouw mail adres nog hetzelfde?
Boeiiee...quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:23 schreef hoogvlieger het volgende:
Oh zie dat ik net mn 2000e post heb gemaakt![]()
In meer dan 3 jaar tijd
AFAIK geen "UIT". Zo werd dat ons geleerd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:20 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ik 53000 zie ik net.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:23 schreef hoogvlieger het volgende:
Oh zie dat ik net mn 2000e post heb gemaakt![]()
In meer dan 3 jaar tijd
Tja, LMB. Elk woordje minder maakt hen minder moe.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
AFAIK geen "UIT". Zo werd dat ons geleerd.
Verschil moet er zijn.quote:
Wie is rogerquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:52 schreef leovanw het volgende:
@ 11 tank.. in ieder geval Bravo eskadron.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:00 schreef leovanw het volgende:
KVO wordt nog steeds gebruikt, gisteren zelfs nog...
quote:
Oeh ff checken...quote:
De instructeurs op de opleidingsonderdelen (KMS, KMA) worden hier gewoon geplaatst. Zij mogen hun rode/groene baret blijven dragen mits zij toestemming vragen en krijgen van de C-LMB cq C-KCT. Hiervoor moeten zij wel de FIT-test van het betreffende niveau doen en halen. Als ze vervolgens naar een niet opleidingsonderdeel gaan en niet terug naar LMB/KCT, is het idd einde baret.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De meeste instructeurs op de KMA zijn daar, voor een paar jaar, in "bruikleen". En maken nog deel uit van hun eigen onderdeel.
Maar ga je over naar een andere eenheid, dan ga je hun hoofddeksel dragen. Bv een verbindelaar die overgaat naar 11 AfdRa. Die legt zijn baret in de kast en gaat de kwartiersmuts dragen.
Die ken je niet?quote:
zoiezo radio berichten zo kort mogelijk houden, na een tijdje als de eenheid op elkaar is ingespeeld is dat allemaal niet meer nodig.. ook "hier" en "uit" etc.quote:Op donderdag 14 juli 2011 21:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
AFAIK geen "UIT". Zo werd dat ons geleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |