abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:19:51 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99428482
Deze meneer is lid van de kerk van het vliegend spaghettimonster en mag met zijn heilige hoofddeksel op de foto
Leuk voor hem,

http://www.telegraaf.nl/b(...)jbewijs__.html?p=2,1
quote:
wo 13 jul 2011, 20:07

Oostenrijker met vergiet op rijbewijs
WENEN - De Oostenrijkse 'pastafari' Niko Alm mocht met een pastavergiet op zijn hoofd op de foto voor zijn rijbewijs, omdat het om een religieus hoofddeksel gaat.

Petjes of mutsen zijn alleen toegestaan als ze een religiueze functie hebben.

Alm is een aanhanger van de "kerk van het vliegende spaghettimonster", een antireligieuze beweging die zich in het bijzonder afzet tegen het creationisme.

De pastafari diende in 2008 een aanvraag voor een rijbewijs in, vergezeld van een foto met een omgekeerde pastavergiet op zijn hoofd. Aanvankelijk dachten de autoriteiten dat de man niet goed bij zijn hoofd was, maar uiteindelijk, na drie jaar gaven ze hem toch zijn rijbewijs.

De man wil nu een aanvraag indienen om zijn 'religie' officieel erkend te laten worden in Oostenrijk.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:20:37 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_99428520
Ramen _O_
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:33:26 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_99429198
:D

quote:
De pastafari
_O-
pi_99429480
Wat een baas.

Ramen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_99430769
Ik ben trots op mijn geloofsgenoot.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:09:00 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99431157
Als de religie niet erkend is, waarom accepteren ze dan het hoofddeksel?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_99431719
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 21:19 schreef michaelmoore het volgende:

een antireligieuze beweging

Anti's zijn net zo erg en eng als voorstanders.

Anti-roken
Anti-alcohol
Anti-religie.

Flikker op met dat anti-gelul en bedenk iets waar je voor bent ipv dat puberige afzetten.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:19:29 #8
pi_99431742
quote:
5s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Dagonet het volgende:
Waarom moet iemand een religie erkennen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:20:28 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99431787
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Waarom moet iemand een religie erkennen?
Een religie die niet wordt erkend heeft ook geen recht op speciale behandeling.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_99431810
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Anti-roken
Anti-alcohol
Anti-religie.

Flikker op met dat anti-gelul en bedenk iets waar je voor bent ipv dat puberige afzetten.
Kortzichtigheid ten top. Men noemt het "anti", maar in de kern is het natuurlijk een beweging die gelijkheid tussen mensen nastreeft en erop tegen is dat mensen bepaalde voordelen genieten ten opzichte van anderen, puur omdat ze een bepaald geloof aanhangen.
pi_99431942
Als ik die wiki moet geloven had die man een piratenhoed op moeten hebben in plaats van een vergiet.

quote:
Geloofsuitingen

Gebeden worden afgesloten met het woord Ramen in plaats van Amen.
Gelovigen dienen zich in piratenpakken te kleden.
pi_99431978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kortzichtigheid ten top. Men noemt het "anti", maar in de kern is het natuurlijk een beweging die gelijkheid tussen mensen nastreeft en erop tegen is dat mensen bepaalde voordelen genieten ten opzichte van anderen, puur omdat ze een bepaald geloof aanhangen.
Heel goed verwoord!
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:25:08 #13
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_99432078
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Heel goed verwoord!
Inderdaad. :)

Wel een toffe actie. Ik zie de foto al helemaal voor me. :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:26:33 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99432148
quote:

[..]

Ach man, het is pure intolerantie: ik mag iets niet dus over mijn lijk dat jij het wel mag. Iedereen gelijk maar dan wel in de goot.
pi_99432160
quote:

[..]

Jaja....mensen die op een andere manier leven verketteren. Precies wat religieuzen ook doen.
Die hele anti-beweging is ook een religie, die precies weet hoe het hoort en hoe iedereen moet leven. zum Kotzen.
pi_99432241
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Anti-roken
Anti-alcohol
Anti-religie.

Antipasta :9
pi_99432322
quote:
In Nederland is geen enkele religie erkend. Hoe dat in Oostenrijk zit weet ik niet.
pi_99432448
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In Nederland is geen enkele religie erkend. Hoe dat in Oostenrijk zit weet ik niet.
Je hebt dus de vrijheid om de ladareligie geboorte te geven. Go get it ^O^
pi_99432492
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je hebt dus de vrijheid om de ladareligie geboorte te geven. Go get it ^O^
Ik ben al van een religie voorzien, sorry.
pi_99432515
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Antipasta :9
ajb! O-)

pi_99432517
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik ben al van een religie voorzien, sorry.
Religies zijn evil.
pi_99432534
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ach man, het is pure intolerantie: ik mag iets niet dus over mijn lijk dat jij het wel mag. Iedereen gelijk maar dan wel in de goot.
Wat een onzin. Elk land heeft wetten en het is gewoon raar dat er voor gelovigen nog maar al te vaak een uitzondering op die wetten gemaakt kan worden. Dat moet inderdaad gelijk getrokken worden. Of dan de extra rechten van de gelovigen worden ingetrokken of de normale rechten van de niet-gelovigen juist worden uitgebreid is een optie die dan nog open staat. Jij gaat gelijk van het eerste uit, maar het kan net zo goed het tweede zijn.
pi_99432611
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Dagonet het volgende:
Je bent dus voorstander van discriminatie, begrijp ik?

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Kingstown het volgende:
Jaja....mensen die op een andere manier leven verketteren. Precies wat religieuzen ook doen.
Die hele anti-beweging is ook een religie, die precies weet hoe het hoort en hoe iedereen moet leven. zum Kotzen.
Ja hoor, die anti-beweging is ook een ware religie :') Ik, als aanhanger van het Vliegend Spaghettimonster, ga dagelijks in een piratenpak over straat, sta op mijn paspoort afgebeeld met hoed en met lapje over mijn rechteroog...

Als je niet snapt dat het Vliegend Spaghettimonster niet veel meer is dan een ludiek protest tegen de privilleges die gelovigen genieten, dan kun je beter niks zeggen.
pi_99432704
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:34 schreef Elfletterig het volgende:

Als je niet snapt dat het Vliegend Spaghettimonster niet veel meer is dan een ludiek protest tegen de privilleges die gelovigen genieten, dan kun je beter niks zeggen.
Kleuterschool niveau....zij mogen een lolly, dus ik wil het ook. Jouw religie van gelijkheid is net zo rigide als dat andere religies zijn.
pi_99432862
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Kingstown het volgende:
Kleuterschool niveau....zij mogen een lolly, dus ik wil het ook. Jouw religie van gelijkheid is net zo rigide als dat andere religies zijn.
Aan jou dezelfde vraag als aan Dagonet. Wat is je alternatief? Een samenleving waarin openlijke discriminatie gewoon is toegestaan?

Om het maar te vertalen: alle kinderen in de klas krijgen een lolly, behalve Samuel. Want Samuel is zwart. Alle kleutertjes mogen in de pauze buiten spelen, behalve Sofie, want Sofie is niet katholiek en de rest van de klas wel.

Waarom mogen mensen niet ageren tegen discriminatie (cq. de voorkeursbehandeling die gelovigen krijgen) ??
pi_99433338
quote:
15s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Aan jou dezelfde vraag als aan Dagonet. Wat is je alternatief? Een samenleving waarin openlijke discriminatie gewoon is toegestaan?

Om het maar te vertalen: alle kinderen in de klas krijgen een lolly, behalve Samuel. Want Samuel is zwart. Alle kleutertjes mogen in de pauze buiten spelen, behalve Sofie, want Sofie is niet katholiek en de rest van de klas wel.

Waarom mogen mensen niet ageren tegen discriminatie (cq. de voorkeursbehandeling die gelovigen krijgen) ??
Iedereen is uniek en verschillend en die drang naar uniformiteit irriteert me mateloos. Net zoals de missionaris drive me irriteert....laat iedereen lekker zijn eigen leven leiden ipv dat eindeloze bemoeien met elkaar en het weten hoe de ander moet leven, want zowel jij als degene waar je je tegen afzet zijn er allebei van overtuigd dat je gelijk hebt en de waarheid in pacht hebt.

Accepteren dat andere mensen anders zijn en dus ook anders leven is niets mis mee....jij jouw gelijk en zij hun gelijk en dat jij je achtergesteld voelt is vooral een probleem van jezelf...als je zo jaloers bent op wat religieuzen allemaal mogen, dan sluit je je toch bij hun aan? dan heb je precies wat je schijnbaar zo mist in je leven aan voordelen.
pi_99433550
collectieve geloofsovertuigingen :') .
pi_99434440
Dat gezeik over rechten ook altijd... over welke rechten hebben we het dan? Het recht om een hoofddoekje op je pasfoto te dragen. Poe hee. Als je dat blijkbaar zo belangrijk vindt, dan word je toch gewoon moslim? Maar nee, zo belangrijk is het natuurlijk ook niet.
pi_99434459
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:48 schreef Kingstown het volgende:
Iedereen is uniek en verschillend en die drang naar uniformiteit irriteert me mateloos. Net zoals de missionaris drive me irriteert....laat iedereen lekker zijn eigen leven leiden ipv dat eindeloze bemoeien met elkaar en het weten hoe de ander moet leven, want zowel jij als degene waar je je tegen afzet zijn er allebei van overtuigd dat je gelijk hebt en de waarheid in pacht hebt.

Accepteren dat andere mensen anders zijn en dus ook anders leven is niets mis mee....jij jouw gelijk en zij hun gelijk en dat jij je achtergesteld voelt is vooral een probleem van jezelf...als je zo jaloers bent op wat religieuzen allemaal mogen, dan sluit je je toch bij hun aan? dan heb je precies wat je schijnbaar zo mist in je leven aan voordelen.
Je geeft totaal GEEN antwoord op de vraag die ik stelde. Je draait er gewoon omheen.

In plaats daarvan verzand je - sorry dat ik het zeg - in uitermate kortzichtig en zelfs uitgesproken dom geneuzel. Ik ga verder niet eens een discussie met je voeren. "Dan sluit je je toch bij hun aan"... - Lees dit morgen nog eens rustig terug en probeer dan voor jezelf nog eens na te denken over dat statement (en de gevolgen).
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:19:02 #30
pi_99434863
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Oregon State University niveau....zij mogen een lolly, dus ik wil het ook. Jouw religie van gelijkheid is net zo rigide als dat andere religies zijn.
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster

In January 2005,[6] Bobby Henderson, then a 24-year-old[7] Oregon State University physics graduate, sent an open letter regarding the Flying Spaghetti Monster to the Kansas State Board of Education.[3][8][9] The letter was sent prior to the Kansas evolution hearings as an argument against the teaching of intelligent design in biology classes.[3] Henderson, describing himself as a "concerned citizen" representing more than ten million others, stated that both his theory and intelligent design had equal validity.[3]
  woensdag 13 juli 2011 @ 23:26:10 #31
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_99435170

_O_

Beste "geloof" ooit!

Het was bedacht, omdat politici in Kansas op scholen creationisme gelijk wilde stellen aan de evolutietheorie. Aangezien er 0 bewijs is voor de christengod zou er ook aandacht gegeven moeten worden aan het Vliegende Spaghettimonster. edit: ah boven staat het beter ;)
  donderdag 14 juli 2011 @ 00:38:08 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_99438378
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 00:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Poll: Als je nu een religie mocht kiezen dan koos je...
Christendom
Jodendom
Islam
Boeddisme
Hindoeisme
Vliegende Spagetti Monster
Jedi
Atheist
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Waar is 'Anders'? :{
Oh, and that's a bad miss!
  donderdag 14 juli 2011 @ 01:08:04 #34
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_99439234
quote:
Dat gebeurde hier toch ook in 2007 met Oversight, alias De Joker?
Toen:
[upd] FOK!ker vindt maas in Wet op de identificatieplicht
Nu:
Met je vergiet op je rijbewijs
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:13:32 #35
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_99445095
quote:
De pastafari
_O-
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:22:34 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99445287
Atheïsme is geen religie! :(

Dus Jedi! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99445295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:10 schreef Farenji het volgende:
Dat gezeik over rechten ook altijd... over welke rechten hebben we het dan? Het recht om een hoofddoekje op je pasfoto te dragen. Poe hee. Als je dat blijkbaar zo belangrijk vindt, dan word je toch gewoon moslim? Maar nee, zo belangrijk is het natuurlijk ook niet.
In het geval van het ontstaan van het "spaghettigeloof" gaat het om het recht dat (bepaalde groepen) gelovigen hebben om via onderwijs op publieke scholen hun evangelie te verkondigen. Dat is wel wat anders hoe je paspoortfoto eruit ziet.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:24:53 #38
116015 SicSicSics
pi_99445327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 23:10 schreef Farenji het volgende:
Buiten dat:
Belastingvoordeel.
Subsidie.
Uitzonderingen op wetgeving.
Uitzonderingen op andere verplichtingen.
Algehele kortzichtigheid en discriminatie omdat 'het moet van hummus'.
Claims op land, want 'belooft'.
Claims op land, want 'heilig'.
Schending van het lichaam van onbekwame/ minderjarige personen, want 'het moet'.
Uitzonderingsposities in het onderwijs.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99445420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:24 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Buiten dat:
Belastingvoordeel.
Subsidie.
Uitzonderingen op wetgeving.
Uitzonderingen op andere verplichtingen.
Algehele kortzichtigheid en discriminatie omdat 'het moet van hummus'.
Claims op land, want 'belooft'.
Claims op land, want 'heilig'.
Schending van het lichaam van onbekwame/ minderjarige personen, want 'het moet'.
Uitzonderingsposities in het onderwijs.
Als je zo jaloers bent op wat ze allemaal mogen, dan wordt je toch ook lid van die club?
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:30:10 #40
116015 SicSicSics
pi_99445448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:29 schreef Kingstown het volgende:
Als je zo jaloers bent op wat ze allemaal mogen, dan wordt je toch ook lid van die club?
Wat is er gebeurt met het altijd zo sociale; iedereen is gelijk? :?
Fine, fuck you then!
pi_99445493
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Niemand is gelijk. Iedereen is anders en uniek.
Ik snap echt niet dat als je vindt dat een bepaalde groep zoveel voordelen heeft, dat je er geen lid van wordt.
pi_99445502
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Laat die troll toch lekker.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:34:39 #43
116015 SicSicSics
pi_99445549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:31 schreef Kingstown het volgende:
Niemand is gelijk. Iedereen is anders en uniek.
Sorry, wat is er gebeurt met het 'gelijke rechten voor iedereen'?
En als je zoveel 'positieve' uitzonderingen mag maken, waarom dan geen 'negatieve'? Je ageert altijd lekker als er vrijheden 'beperkt' worden...

quote:
Ik snap echt niet dat als je vindt dat een bepaalde groep zoveel voordelen heeft, dat je er geen lid van wordt.
Misschien ben ik wel niet zo opportunistisch rechts als ik dacht. :(
Fine, fuck you then!
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:34:54 #44
116015 SicSicSics
pi_99445554
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:32 schreef Nielsch het volgende:
Ja, das misschien maar beter. :D
Fine, fuck you then!
pi_99445577
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lol....jij kunt je echt niet voorstellen dat mensen een andere mening hebben als jij? Iedereen moet dezelfde mening hebben, net zoals iedereen gelijk moet zijn?

Word lekker lid van die religieuze club die zoveel voordelen heeft....je gedraagt je al net als hun, dus dat past wel.
pi_99445620
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In het geval van het ontstaan van het "spaghettigeloof" gaat het om het recht dat (bepaalde groepen) gelovigen hebben om via onderwijs op publieke scholen hun evangelie te verkondigen. Dat is wel wat anders hoe je paspoortfoto eruit ziet.
Dat heet nou vrijheid van onderwijs; en de andere kant van die medaille is dat iedereen ook vrij is om te kiezen naar welke school je je kind stuurt. En als je een school wil starten die het evangelie van het spaghettimonster uitdraagt dan zal niemand je tegenhouden.

Het is gewoon huilie-huillie mentaliteit. Moslims lopen toch ook niet te zeuren dat ze gediscrimineerd worden omdat zij geen biertjes mogen drinken? Uiteindelijk is het allemaal een keuze die iedereen individueel kan en mag maken. Je kan je als man ook om laten bouwen zodat je lekker zittend op de vrouwenwc mag pissen.
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:40:53 #47
pi_99445687
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:37 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat heet nou vrijheid van onderwijs;
Je religie spammen op een openbare school?
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:42:53 #48
116015 SicSicSics
pi_99445727
quote:
Moslims lopen toch ook niet te zeuren dat ze gediscrimineerd worden omdat zij geen biertjes mogen drinken?
Dat is echt een kutargument! :D
Hier kies je zelf voor/ Dit wordt door je ouders en gemeenschap opgelegd, dit is geen wettelijke uitzonderingspositie/ voorkeursbehandeling. Hierover moet men tegen Allah zeiken, ik zeik over de wetgeving.
Fine, fuck you then!
pi_99445728
quote:

[..]

Dat heet nou vrijheid van onderwijs; en de andere kant van die medaille is dat iedereen ook vrij is om te kiezen naar welke school je je kind stuurt. En als je een school wil starten die het evangelie van het spaghettimonster uitdraagt dan zal niemand je tegenhouden.

Het is gewoon huilie-huillie mentaliteit. Moslims lopen toch ook niet te zeuren dat ze gediscrimineerd worden omdat zij geen biertjes mogen drinken? Uiteindelijk is het allemaal een keuze die iedereen individueel kan en mag maken. Je kan je als man ook om laten bouwen zodat je lekker zittend op de vrouwenwc mag pissen.
We hebben het hier over publieke scholen, geen religieuze. Je andere voorbeelden slaan werkelijk nergens op. Komt totaal niet overeen. Dat gelovigen zichzelf restricties opleggen moeten ze lekker zelf weten. We hebben het over uitzonderingen voor gelovigen op algemeen geldende wetten. Als je dat niet eens begrijpt, hou dan gewoon je mond dicht.
pi_99445737
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sorry, wat is er gebeurt met het 'gelijke rechten voor iedereen'?
En als je zoveel 'positieve' uitzonderingen mag maken, waarom dan geen 'negatieve'? Je ageert altijd lekker als er vrijheden 'beperkt' worden...
[..]

Jij hebt ook het recht op een religie en gezien de OP kun je er zelfs 1 oprichten. Ik zie de positieve uitzonderingen niet (ik zie vooral nadelen bij een religie) en ik ervaar ook geen negatieve gevolgen van andermans religie....ik zie vooral dat religieuzen zichzelf heel veel beperkingen op leggen.

quote:
Misschien ben ik wel niet zo opportunistisch rechts als ik dacht. :(
:D

Sterk! maar het blijft toch apart dat mensen die klagen over al die voortrekkerij zelf absoluut niet bij die club willen horen....dan moet het met al die voordelen toch ook wel meevallen. (of de nadelen wegen toch een heel stuk zwaarder....kan ook nog)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')