quote:wo 13 jul 2011, 20:07
Oostenrijker met vergiet op rijbewijs
WENEN - De Oostenrijkse 'pastafari' Niko Alm mocht met een pastavergiet op zijn hoofd op de foto voor zijn rijbewijs, omdat het om een religieus hoofddeksel gaat.
Petjes of mutsen zijn alleen toegestaan als ze een religiueze functie hebben.
Alm is een aanhanger van de "kerk van het vliegende spaghettimonster", een antireligieuze beweging die zich in het bijzonder afzet tegen het creationisme.
De pastafari diende in 2008 een aanvraag voor een rijbewijs in, vergezeld van een foto met een omgekeerde pastavergiet op zijn hoofd. Aanvankelijk dachten de autoriteiten dat de man niet goed bij zijn hoofd was, maar uiteindelijk, na drie jaar gaven ze hem toch zijn rijbewijs.
De man wil nu een aanvraag indienen om zijn 'religie' officieel erkend te laten worden in Oostenrijk.
Anti's zijn net zo erg en eng als voorstanders.quote:
Waarom moet iemand een religie erkennen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Dagonet het volgende:
Als de religie niet erkend is, waarom accepteren ze dan het hoofddeksel?
Een religie die niet wordt erkend heeft ook geen recht op speciale behandeling.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom moet iemand een religie erkennen?
Kortzichtigheid ten top. Men noemt het "anti", maar in de kern is het natuurlijk een beweging die gelijkheid tussen mensen nastreeft en erop tegen is dat mensen bepaalde voordelen genieten ten opzichte van anderen, puur omdat ze een bepaald geloof aanhangen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Anti's zijn net zo erg en eng als voorstanders.
Anti-roken
Anti-alcohol
Anti-religie.
Flikker op met dat anti-gelul en bedenk iets waar je voor bent ipv dat puberige afzetten.
quote:Geloofsuitingen
Gebeden worden afgesloten met het woord Ramen in plaats van Amen.
Gelovigen dienen zich in piratenpakken te kleden.
Heel goed verwoord!quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kortzichtigheid ten top. Men noemt het "anti", maar in de kern is het natuurlijk een beweging die gelijkheid tussen mensen nastreeft en erop tegen is dat mensen bepaalde voordelen genieten ten opzichte van anderen, puur omdat ze een bepaald geloof aanhangen.
Inderdaad.quote:
Ach man, het is pure intolerantie: ik mag iets niet dus over mijn lijk dat jij het wel mag. Iedereen gelijk maar dan wel in de goot.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kortzichtigheid ten top. Men noemt het "anti", maar in de kern is het natuurlijk een beweging die gelijkheid tussen mensen nastreeft en erop tegen is dat mensen bepaalde voordelen genieten ten opzichte van anderen, puur omdat ze een bepaald geloof aanhangen.
Jaja....mensen die op een andere manier leven verketteren. Precies wat religieuzen ook doen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Antipastaquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Anti's zijn net zo erg en eng als voorstanders.
Anti-roken
Anti-alcohol
Anti-religie.
Flikker op met dat anti-gelul en bedenk iets waar je voor bent ipv dat puberige afzetten.
In Nederland is geen enkele religie erkend. Hoe dat in Oostenrijk zit weet ik niet.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:09 schreef Dagonet het volgende:
Als de religie niet erkend is, waarom accepteren ze dan het hoofddeksel?
Je hebt dus de vrijheid om de ladareligie geboorte te geven. Go get itquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In Nederland is geen enkele religie erkend. Hoe dat in Oostenrijk zit weet ik niet.
Ik ben al van een religie voorzien, sorry.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je hebt dus de vrijheid om de ladareligie geboorte te geven. Go get it
Religies zijn evil.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ben al van een religie voorzien, sorry.
Wat een onzin. Elk land heeft wetten en het is gewoon raar dat er voor gelovigen nog maar al te vaak een uitzondering op die wetten gemaakt kan worden. Dat moet inderdaad gelijk getrokken worden. Of dan de extra rechten van de gelovigen worden ingetrokken of de normale rechten van de niet-gelovigen juist worden uitgebreid is een optie die dan nog open staat. Jij gaat gelijk van het eerste uit, maar het kan net zo goed het tweede zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach man, het is pure intolerantie: ik mag iets niet dus over mijn lijk dat jij het wel mag. Iedereen gelijk maar dan wel in de goot.
Je bent dus voorstander van discriminatie, begrijp ik?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Dagonet het volgende:
Ach man, het is pure intolerantie: ik mag iets niet dus over mijn lijk dat jij het wel mag. Iedereen gelijk maar dan wel in de goot.
Ja hoor, die anti-beweging is ook een ware religiequote:Op woensdag 13 juli 2011 22:26 schreef Kingstown het volgende:
Jaja....mensen die op een andere manier leven verketteren. Precies wat religieuzen ook doen.
Die hele anti-beweging is ook een religie, die precies weet hoe het hoort en hoe iedereen moet leven. zum Kotzen.
Kleuterschool niveau....zij mogen een lolly, dus ik wil het ook. Jouw religie van gelijkheid is net zo rigide als dat andere religies zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:34 schreef Elfletterig het volgende:
Als je niet snapt dat het Vliegend Spaghettimonster niet veel meer is dan een ludiek protest tegen de privilleges die gelovigen genieten, dan kun je beter niks zeggen.
Aan jou dezelfde vraag als aan Dagonet. Wat is je alternatief? Een samenleving waarin openlijke discriminatie gewoon is toegestaan?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef Kingstown het volgende:
Kleuterschool niveau....zij mogen een lolly, dus ik wil het ook. Jouw religie van gelijkheid is net zo rigide als dat andere religies zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |